
Ο Άρης Λεμπεσόπουλος, ένας από τους σημαντικότερους Έλληνες ηθοποιούς του θεάτρου, επιστρέφει φέτος στη σκηνή με δύο σπουδαίους ρόλους που φωτίζουν διαφορετικές, αλλά εξίσου συναρπαστικές, πτυχές της ανδρικής ψυχής. Στη σκηνή του Θεάτρου της Οδού Κυκλάδων – Λευτέρης Βογιατζής, πρωταγωνιστεί τόσο στη "Ράβδο" του Μαρκ Ρέιβενχιλ, που μόλις ξεκίνησε για 3η χρονιά, με συμπρωταγωνίστριες τις Τατιάνα Παπαμόσχου και την Γρηγορία Μεθενίτη (σε αντικατάσταση της Αλεξάνδρας Αϊδίνη), όσο και στον "Αρχιμάστορα Σόλνες" του Χένρικ Ίψεν, που θα κάνει πρεμιέρα 5 Δεκεμβρίου. Δύο έργα που, αν και προέρχονται από διαφορετικές θεατρικές παραδόσεις, συνομιλούν ουσιαστικά πάνω στα θέματα της εξουσίας, της μνήμης, της ενοχής και της αναζήτησης ταυτότητας. Και τις δύο παραστάσεις σκηνοθετεί ο Γιώργος Σκεύας.

Στη "Ράβδο", ο Λεμπεσόπουλος ενσαρκώνει τον Έντουαρντ, έναν αφοσιωμένο καθηγητή που ύστερα από σαράντα πέντε χρόνια διδασκαλίας ετοιμάζεται να αποχαιρετήσει τη σχολική αίθουσα. Η γιορτή προς τιμήν του μετατρέπεται σε μια βαθιά αναμέτρηση με το παρελθόν, τη βία και τις σχέσεις εξουσίας που διαμορφώνουν τον άνθρωπο – μέσα στην οικογένεια, το σχολείο, την κοινωνία. Ο Ρέιβενχιλ, με τη γνωστή του αιχμηρότητα, στήνει ένα ψυχολογικό θρίλερ για την εποχή της ακύρωσης και της ηθικής σύγχυσης. Ο Λεμπεσόπουλος, με την εσωτερικότητα και το μέτρο που τον χαρακτηρίζουν, αποδίδει τον Έντουαρντ ως έναν άνθρωπο ταυτόχρονα τρυφερό και αμφίθυμο, έναν άνδρα που αναμετριέται με το παρελθόν του, την εξουσία του και τη φθορά του χρόνου.

Στον "Αρχιμάστορα Σόλνες" του Ίψεν, σε μετάφραση και σκηνοθεσία του Γιώργου Σκεύα, ο ηθοποιός καταδύεται στον ψυχισμό ενός δημιουργού που ζει ανάμεσα στην ύβρη και στην αγωνία. Ο Σόλνες, αρχιτέκτονας και καλλιτέχνης, παλεύει με τη δύναμη και τον φόβο της δημιουργίας, με τις ενοχές και τη μοναξιά του. Ο Λεμπεσόπουλος θα συναντήσει στη σκηνή του Θεάτρου της Οδου Κυκλάδων έναν ήρωα βαθιά ανθρώπινο, έναν άνδρα που πληρώνει το τίμημα του ταλέντου και της φιλοδοξίας του. Ο εννιαμελής θίασος που θα τον πλαισιώσει δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα.
Δύο παραστάσεις, δύο πρόσωπα της ανδρικής ύπαρξης: ο δάσκαλος και ο δημιουργός, ο άνθρωπος της γνώσης και ο άνθρωπος της φαντασίας. Δύο ρόλοι που συνοψίζουν την αγωνία, τη δύναμη και την ευθραυστότητα του σύγχρονου άνδρα, σε μια θεατρική σεζόν όπου ο Άρης Λεμπεσόπουλος επιβεβαιώνει το εύρος της υποκριτικής του.
Περισσότερες πληροφορίες
Η Ράβδος
Η βία, ο αυταρχισμός και οι σχέσεις εξουσίας βρίσκονται στο επίκεντρο του βρετανικού έργου, μέσα από την ιστορία ενός καθηγητή, του Έντουαρντ,, που μετά από σαράντα πέντε χρόνια διδασκαλίας, βγαίνει στη σύνταξη και περιμένει με ανυπομονησία την αποχαιρετιστήρια γιορτή για την αφυπηρέτησή του. Τις τελευταίες έξι μέρες όμως, ο Έντουαρντ και η σύζυγός του, η Μορίν, βρίσκονται σε πολιορκία και δεν μπορούν να βγουν απ’ το σπίτι τους. Ένα πλήθος εξαγριωμένων μαθητών έχει συγκεντρωθεί απ’ έξω. Ένα τούβλο που πέταξαν έχει σπάσει το παράθυρο. Μέσα σ’ αυτό το κλίμα και ενώ ταυτόχρονα το σχολείο του Έντουαρντ περνά από αξιολόγηση, τους επισκέπτεται η αποξενωμένη κόρη τους, η Άννα, έχοντας τα δικά της ερωτήματα. Ο Βρετανός συγγραφέας, εκπρόσωπος του in-yer-face θεάτρου, θέτει ερωτήματα, ανοίγει θέματα προς συζήτηση και προβληματισμό.