
Η Κατερίνα Διδασκάλου επιστρέφει στη σκηνή με δύο γυναικείες μορφές που ακουμπούν την ψυχή. Την "Κλυταιμνήστρα" της Μαργκερίτ Γιουρσενάρ, που παρουσιάζεται στο Μέγαρο Μουσικής (20 & 21 Οκτωβρίου) σε σκηνοθεσία Αντώνη Γαλέου, και την "Πόρνη από πάνω" του Αντώνη Τσιπιανίτη, που συνεχίζει για δέκατη τρίτη χρονιά το συγκλονιστικό της ταξίδι στον Νέο Ακάδημο.
Στην "Κλυταιμνήστρα", η Διδασκάλου δίνει φωνή σε μια γυναίκα που διεκδικεί να αφηγηθεί η ίδια την ιστορία της- όχι μέσα από τον μύθο, αλλά μέσα από τον πόνο της. Μια εσωτερική εξομολόγηση, γεμάτη σιωπές και φωτιές, όπου η ηθοποιός ισορροπεί ανάμεσα στην ανθρώπινη ευθραυστότητα και στη μεγαλοπρέπεια της τραγωδίας. Με αυτόν τον μονόλογο ξεκινά η δραματοποιημένοι αφήγηση έργων στο Μέγαρο Μουσικής στο πλαίσιο του κύκλου "Θέατρο στο Μέγαρο”.

Κι έπειτα, υπάρχει η "Πόρνη από πάνω"- το έργο που έχει γίνει ένα με την ψυχή της. Για δεκατρία χρόνια, η Κατερίνα Διδασκάλου ανεβαίνει στη σκηνή μόνη, και όμως ποτέ δεν είναι μόνη. Με λόγο κοφτερό και συγκινητικά ειλικρινή, μεταμορφώνει την ηρωίδα σε σύμβολο γυναικείας αντοχής και αξιοπρέπειας. Η παράσταση έχει πια τη δική της ανάσα, το δικό της ρυθμό, το δικό της βλέμμα- ένα βλέμμα που ανήκει ολοκληρωτικά στη Διδασκάλου.
Η γοητεία της παραμένει αφοπλιστική· όχι μόνο εξωτερική, αλλά πνευματική. Είναι η γοητεία της εμπειρίας, της γυναίκας που γνωρίζει πως η ευαισθησία είναι η πιο δυνατή μορφή θάρρους. Δύο γυναίκες. Δύο καθρέφτες της ψυχής. Μία σπουδαία ηθοποιός που εξακολουθεί να μας συγκινεί.
Προπώληση εισιτηρίων από more.com για την παράσταση "Η πόρνη από πάνω"
Δείτε όλες τις παραστάσεις στον οδηγό θεάτρου του "α".
Περισσότερες πληροφορίες
Η πόρνη από πάνω
Η ζωή της Ερατώς, μιας παντρεμένης νοικοκυράς, αλλάζει όταν μια πόρνη εγκαθίσταται στο διαμέρισμα πάνω από το δικό της, στην επιτυχημένη παράσταση που επιστρέφει για 14η χρονιά. Μια ολόκληρη ζωή σε ενενήντα λεπτά πετυχαίνει να αναπαραστήσει η Κατερίνα Διδασκάλου καθώς ερμηνεύει με αξιοθαύμαστη αμεσότητα, λιτότητα και μέτρο τη ζωή της καταπιεσμένης χήρας νοικοκυράς, αλλά και όλους τους χαρακτήρες που σημάδεψαν τη ζωή της ηρωίδας. Η προδοσία, η απόρριψη, η βαναυσότητα εναντίον των γυναικών και ταυτόχρονα ο έρωτας, η δύναμη που βρίσκει κανείς μέσα του ακόμη και στις δυσκολίες και η επιδίωξη για την χαρά της ζωής ξετυλίγονται μέσα από το βαθιά ανθρώπινο κείμενο που για ενδέκατη χρονιά συνεχίζει να συγκινεί το κοινό. Αποτελεί, άλλωστε, ένα ρόλο ζωής για την ηθοποιό.
Κλυταιμνήστρα
Το κείμενο της Μαργκερίτ Γιουρσενάρ από τη συλλογή «Feux» δραματοποιεί την αναζήτηση της στιγμής που ο πόθος γίνεται ρωγμή, ανατρέποντας τα σχήματα της επίσημης Ιστορίας. Εδώ, η Κλυταιμνήστρα δεν απαγγέλλει γεγονότα· τα αισθάνεται, τα αγγίζει, τα μυρίζει, τα δικαιώνει και τα εξιλεώνει ως προσωπική ρήξη. Καταλύει την απόσταση με τον θεατή, αλλά και την ίδια την γραμμικότητα της Ιστορίας – δημιουργώντας ένα πεδίο όπου το ιστορικό γεγονός «αναφύεται» μπροστά μας, συνυπάρχουμε και συμμετέχουμε σε αυτό. Μπροστά στην Ιστορία κανείς δεν είναι αμέτοχος θεατής. Τι σημαίνει να δολοφονείς κάποιον που μόλις έχει επιστρέψει από την καταστροφή μιας χώρας; Είναι πράξη δικαιοσύνης, αντεκδίκησης, αυτοκαταστροφής, λύτρωσης; Ή κάτι εντελώς διαφορετικό;