Δύο παραστάσεις που αγάπησε η Αθήνα επιστρέφουν- και όχι τυχαία

Το Θέατρο Μπέλλος που μπήκε δυναμικά στη ζωή μας επαναφέρει την επόμενη θεατρική σεζόν δύο παραστάσεις που ξεχώρισαν και που αξίζει να δείτε.

Γιορτινοί εξοδούχοι, προσοχή!
Τα θέατρα τροποποιούν τα ωράρια και τις ημέρες των παραστάσεων κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου. Πριν την έξοδό σας επιβεβαιώσετε τις όποιες αλλαγές για να οργανώσετε καλύτερα τις θεατρικές σας εξορμήσεις.
Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα (Δωροπούλου) © Ελίνα Γιουνανλή

Υπάρχουν θέατρα που ξεκινούν αθόρυβα κι όμως γίνονται μέσα σε λίγες σεζόν σημεία αναφοράς. Χωρίς θόρυβο, χωρίς εντυπωσιασμούς, αλλά με άποψη, βάθος και ποιότητα. Ένα τέτοιο θέατρο είναι αυτό που στέγασε τις παραστάσεις "Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα" και "Ήλιος με δόντια". Δύο έργα που, με διαφορετικά εκφραστικά μέσα, φώτισαν σκοτεινές πτυχές της ανθρώπινης συνθήκης – και αγαπήθηκαν από κοινό και κριτικούς.

Το θέατρο που φιλοξενεί αυτές τις παραστάσεις είναι το ιστορικό Θέατρο Μπέλλος, στο Πλάκα, ένας χώρος με παρελθόν που αναγεννήθηκε και επανεντάχθηκε στον θεατρικό χάρτη μέσα από μια νέα, τολμηρή καλλιτεχνική πρόταση. Στο τιμόνι της αναγέννησης αυτής, βρίσκεται η σκηνοθέτις Αικατερίνη Παπαγεωργίου, η οποία ανέλαβε το Μπέλλος δίνοντάς του νέα πνοή – ως ένα θέατρο με καθαρό καλλιτεχνικό στίγμα: έμφαση στον λόγο, πολιτική εγρήγορση, έρευνα και βάθος. Νιώθουμε οτι το νέο Μπέλλος δεν ήρθε να προστεθεί απλώς στο πλήθος των μικρών σκηνών της Αθήνας. Ήρθε να ανοίξει χώρο για ουσιαστικές αφηγήσεις και να επενδύσει στη θεατρική παιδεία του κοινού, χτίζοντας σχέση εμπιστοσύνης μέσα από προσεγμένες, κοινωνικά αιχμηρές και καλλιτεχνικά απαιτητικές παραγωγές.

Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα
Ελίνα Γιουνανλή©
Μάνια Παπαδημητρίου, Δημήτρης Πετρόπουλος στο "Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα"

"Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα", του σπουδαίου Ματέι Βίζνιεκ, επιστρέφει για τρίτη συνεχόμενη χρονιά  (από 26/11), έχοντας ήδη διακριθεί με βραβείο κοινού. Συγκεκριμένα βραβεύτηκε στα Θεατρικά Βραβεία Κοινού Aθηνόραμα 2024, με: Γ’ βραβείο καλύτερης παράστασης, Γ’ βραβείο σκηνοθεσίας για την Αικατερίνη Παπαγεωργίου, Β’ βραβείο μουσικής σύνθεσης για τη Μαρίνα Χρονοπούλου. Επιπλέον, το ίδιο το έργο του Ματέι Βίζνιεκ απέσπασε το 1ο βραβείο θεατρικής παραγωγής στο Διεθνές Φεστιβάλ της Αβινιόν το 2009. Είναι ένα έργο-κραυγή για τις κοινωνίες μετά τον πόλεμο, για την εκμετάλλευση του πένθους, για την παραμόρφωση της ελπίδας. Μια ιστορία που αποδεικνύεται προφητική, επίκαιρη και βαθιά σπαρακτική. Η σκηνοθεσία της Αικατερίνης Παπαγεωργίου συνδυάζει ποιητικότητα και πολιτική σαφήνεια, με μια σπάνια ισορροπία. Παίζουν (αλφαβητικά): Αλέξανδρος Βάρθης, Τάσος Λέκκας, Μάνια Παπαδημητρίου, Δημήτρης Πετρόπουλος, Ελίζα Σκολίδη.

Ήλιος με δόντια
Ελίνα Γιουνανλή©
Γιάννης Λεάκος, Παναγιώτης Εξαρχέας στο "Ήλιος με δόντια"

Ο "Ήλιος με δόντια", βασισμένος στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Γιάννη Μακριδάκη, επιστρέφει για δεύτερη σεζόν (από 18/10) με την ίδια δύναμη: να δώσει φωνή σε όσους σωπάστηκαν, να μεταφέρει επί σκηνής τον βυθό της κοινωνικής απόρριψης και της ταυτότητας. Η σκηνοθεσία του Θανάση Ζερίτη αξιοποιεί τον ρυθμό του λόγου και την εσωτερική διαδρομή του ήρωα με ευφυΐα και τρυφερότητα.

Ο Παναγιώτης Εξαρχέας και ο Γιάννης Λεάκος ερμηνεύουν τον Κωνσταντή με βαθιά ενσυναίσθηση και σπάνια σκηνική χημεία, αποτυπώνοντας την εσωτερική πάλη, τη μοναξιά και την αξιοπρέπεια ενός ανθρώπου που δεν έπαψε ποτέ να αναζητά αποδοχή. Η ερμηνεία τους δεν αναπαριστά απλώς έναν χαρακτήρα· τον ενσαρκώνει με ειλικρίνεια και εσωτερική ένταση, δίνοντας στον θεατή πρόσβαση σε έναν κόσμο που σπάνια φωτίζεται. Μαζί συνθέτουν μια σπαρακτική, ανθρώπινη εξομολόγηση – μια κραυγή απέναντι στη λήθη και τον κοινωνικό αποκλεισμό.

Προπώληση εισιτηρίων μέσω more.com για την παράσταση "Ήλιος με δόντια" και "Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα"

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Θέατρο «Μπέλλος»

Κέκροπος 1

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Ας περιμένουν οι γυναίκες": Η ταινία του Σταύρου Τσιώλη πρώτη φορά στο θέατρο

Στο Θέατρο Ψυρρή θα δούμε την κλασική ταινία του Σταύρου Τσιώλη "Ας περιμένουν οι γυναίκες", η οποία μεταφέρεται για πρώτη φορά στη σκηνή. Μια κωμωδία για άνδρες που ταξιδεύουν, ονειρεύονται και γελούν με τη ζωή, γεμάτη χιούμορ, ειρωνεία και αλήθεια.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
24/12/2025

Ο Λάκης Λαζόπουλος στο Βέμπο: Τελευταία ευκαιρία για τον "Ήρωα με παντούφλες"

Ο Λάκης Λαζόπουλος ξανασυστήνει τον "Ήρωα με παντούφλες", μια κωμωδία που παραμένει πεισματικά επίκαιρη. Προλαβαίνετε να την δείτε έως 4/1 στο Βέμπο.

Οι ακούραστοι του ελληνικού θεάτρου

Σημαντικοί δημιουργοί και ηθοποιοί, όπως ο Θανάσης Παπαγεωργίου, η Μαίρη Ραζή, ο Σωτήρης Τσόγκας, ο Αντώνης Αντωνίου και η Νατάσα Ασίκη, παραμένουν δραστήριοι, χαράζοντας δρόμους και αφηγούμενοι ανθρώπινες ιστορίες στη σκηνή.

Αι γυμνισταί

Σουρεαλιστικής υφής κωμωδία για το νόημα και τις απρόσμενες συναντήσεις της ζωής, παρουσιάζεται σε μια ευφρόσυνη παράσταση με ωραία αισθητική και χαρακτηριστικές ερμηνείες. | Powered by Uber

Απόψε κανείς δεν πεθαίνει

Η νέα δουλειά της ομάδας The Young Quill, "Απόψε κανείς δεν πεθαίνει" στο Θέατρο Μπέλλος, είναι από τις πιο ενδιαφέρουσες και ευχάριστες παραστάσεις της φετινής σεζόν. Είναι από αυτές που φεύγεις και σκέφτεσαι: "ναι, κάτι μου είπε". Και μάλιστα χωρίς διδακτισμό ή βαρύ φορτίο.| Powered by Uber

Αυτοί είναι οι νικητές των πρώτων βραβείων του D-Athens Διονύσια Greek 2025

Δείτε σε ποιους απονεμήθηκαν τα Βραβεία Κριτικής Επιτροπής, οι έπαινοι, αλλά και τα Βραβεία Κοινού, στην πρώτη διοργάνωση του νέου θεσμού.

Τι ανεβάζει ο Βασίλης Μπισμπίκης τη νέα χρονιά;

Μετά τα συνεχόμενα sold out του "Άνθρωποι και ποντίκια" και τις ανθρώπινες ιστορίες στα όρια, ο Βασίλης Μπισμπίκης ετοιμάζει νέα πρεμιέρα. Τον Ιανουάριο ανεβάζει στο Cartel τον "Σωσμένο" του Μποντ, ένα έργο που απαγορεύτηκε αρχικά από τις βρετανικές θεατρικές αρχές.