
Μια γυναίκα, ένας φόνος κι ένα θεατρικό δικαστικό δράμα με το κοινό στη θέση των ενόρκων είναι η "Ομολογία της 4ης Ιανουαρίου". Η νέα παράσταση των Αγνής Χιώτη και Χάρη Χιώτη με την οποία φιλοδοξούν να ταράξουν τα νερά τη νέα θεατρική σεζόν 2025-26. Από τον Οκτώβριο η σκηνή του θεάτρου Μικρό Γκλόρια μετατρέπεται σε δικαστική αίθουσα και οι θεατές αναλαμβάνουν καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη της ετυμηγορίας. Βασισμένο σε πραγματικά γεγονότα και εμπνευσμένο από το κλασικό μυθιστόρημα του Τόμας Χάρντι "Η Τες των Ντ’ Έρμπερβιλ", το έργο φέρνει στο φως την υπόθεση μιας γυναίκας που κατηγορείται για τη δολοφονία του συζύγου της, ανατέμνοντας την ίδια στιγμή θέματα όπως η βία, η κοινωνική πίεση, η θέση της γυναίκας απέναντι στη δικαιοσύνη και η ίδια η φύση της ενοχής.
'Ένα έργο με ελληνική υπογραφή το οποίο εξετάζει τη λεπτή, συχνά αθέατη γραμμή ανάμεσα στην ενοχή και στην ανάγκη επιβίωσης. Ποιο γεγονός μπορεί να οδηγήσει μια γυναίκα στο έγκλημα; Ποιος έχει το δικαίωμα – ή την ευθύνη – να απονείμει δικαιοσύνη; Με νηφαλιότητα και δραματουργική ακρίβεια, οι δημιουργοί προτείνουν μια λιτή αλλά φορτισμένη θεατρική γλώσσα, όπου ο λόγος αναδεικνύεται σε εργαλείο αντίστασης και το κοινό αναλαμβάνει τη θέση του ενόρκου.
Παίζουν οι ηθοποιοί Γιάννης Βυρίνης, Καλή Δάβρη, Ανθούλα Ευκαρπίδου, Αριστέα Μαρμάρου, Ευγενία Παναγοπούλου, Κώστας Σπανός και στο ρόλο του γιου, ο Στρατής Ζαχαρής.
Οι Αγνή και Χάρης Χιώτης υπογράφουν το κείμενο και τη σκηνοθεσία. Τα σκηνικά είναι του Γιώργου Εξαρχόπουλου, η μουσική επιμέλεια της Αναστασίας Μανιάτη και οι φωτισμοί του Χάρη Χιώτη.
Η παράσταση κάνει πρεμιέρα στις 6 Οκτωβρίου.
Περισσότερες πληροφορίες
Η ομολογία της 4ης Ιανουαρίου
Το δικαστικό δράμα που τοποθετεί το κοινό στη θέση των ενόρκων, βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα και είναι εμπνευσμένο από το κλασικό μυθιστόρημα «Η Τες των Ντ’ Έρμπερβιλ». Το έργο φέρνει στο φως την υπόθεση μιας γυναίκας που κατηγορείται για τη δολοφονία του συζύγου της, ανατέμνοντας την ίδια στιγμή θέματα όπως η βία, η κοινωνική πίεση, η θέση της γυναίκας απέναντι στη δικαιοσύνη και η ίδια η φύση της ενοχής.