
"Σαρμάντζα"
Ένας σκηνικός μονόλογος βασισμένος στα διηγήματα του Κωνσταντίνου Δομηνίκ, που αντλούν υλικό από τη ντοπιολαλιά και τη λαογραφία της Πιερίας. Στη σκηνή, ο Γιάννης (Γιάννης Τσορτέκης) στέκεται πάνω από τον τάφο της μάνας του, ταλαντευόμενος ανάμεσα σε μνήμη και λήθη, συγχώρεση και σκοτάδι. Η 'Έλενα Μαυρίδου σκηνοθετεί ένα τελετουργικό θέαμα απώλειας και λύτρωσης μέσα σε έναν τόπο φθοράς, με την υποβλητική μουσική του Γιώργου Μαυρίδη και τη σκηνογραφία του Πάρι Μέξη να πλαισιώνουν το υπαρξιακό ταξίδι προς την εξιλέωση. (Πειραιώς 260 Χώρος Β, στις 26-28/6)

"Κακά σκηνικά"
Στο σκοτεινό, ερειπωμένο "Καφέ Αρκαδία" στήνεται μια παρανοϊκή γιορτή κωμωδίας και αίματος: μια "εθνική" κόλαση όπου ο θίασος σαρκάζει την ελληνική πραγματικότητα. Ο Σίμος Κακάλας και η Σοφία Πάσχου, με την καυστική γραφή του Γιάννη Αποσκίτη, στήνουν ένα θέαμα μεταξύ κωμικού τρόμου και σάτιρας- από το θέατρο σκιών έως τη μεταπολεμική κωμωδία. Πατάρι, μάσκες, μεταμορφώσεις και ζωντανή μουσική ενισχύουν το αλλόκοτο σκηνικό. Πόσο μακριά είναι, τελικά, η φρίκη από το γέλιο; Μια παράσταση για θεατές άνω των 16, με καπνούς, ήχους και... σφαίρες στο κεφάλι. Παίζουν Πανάγος Ιωακείμ, Αντώνης Καφετζόπουλος, Κωνσταντίνος Κοντογεωργόπουλος, Δρόσος Σκότης, Κώστας Φιλίππογλου. Guests Κλέων Γρηγοριάδης, Σίμος Κακάλας, Γιάννης Στάνκογλου. Ζωντανή ερμηνεία της μουσικής Αγγελική Ποτήρη (φωνή, βιολί), Ρόλη Γιαμοπούλου (κρουστά, φωνή), Φωτεινή Τσακνάκη (πλήκτρα, φωνή), Σόφη Παπακοσμά (μπάσο). (Πειραιώς 260 Χώρος Ε, στις 26-29/6)

"Ιππόλυτος (στα χέρια της Αφροδίτης)”
Μια θεϊκή εκδίκηση ξεδιπλώνεται μπροστά στα μάτια του θεατή μέσα από την πρωτοποριακή παράσταση "Ιππόλυτος (στα χέρια της Αφροδίτης)” σε σκηνοθεσία Γιολάντας Μαρκοπούλου. Ο μύθος του Ιππόλυτου, του νεαρού που αρνείται τον έρωτα και εξοργίζει τη θεά Αφροδίτη, ζωντανεύει σε ένα υβριδικό θεατρικό περιβάλλον, που συνδυάζει live performance με ηχητικό σχεδιασμό και επαυξημένη πραγματικότητα (AR). Με τη χρήση ειδικών γυαλιών, το κοινό εισέρχεται κυριολεκτικά στον κόσμο της Αφροδίτης, βιώνοντας μια μυθική κατάρρευση όπου το ανθρώπινο και το φυσικό διαλύονται. Η παράσταση αποτελεί μέρος του ερευνητικού έργου VOXReality και προσφέρει μια καθηλωτική εμπειρία συμμετοχής, με δωρεάν είσοδο κατόπιν εγγραφής. Διασκευή για την παράσταση Αλεξάνδρα Κ*. Ερμηνευτές Πάρις Αλεξανδρόπουλος, Βιβή Φωτοπούλου. Φωνές χορού Pentagónia: Μαριάμ Ρουχάτζε, Θεοδώρα Γεωργακοπούλου, Ασημίνα Αναστασοπούλου, Θάλεια Σταματέλου, Βιβή Φωτοπούλου. (Πειραιώς 260 Χώρος Β, στις 26/6-16/7)

"Διάβρωση"
Ήρθε η στιγμή για την πρώτη εμφάνιση της Φέι Ντρίσκολ στην Ελλάδα, η οποία είναι γνωστή διεθνώς ως μία από τις πιο καινοτόμες και ριζοσπαστικές χορογράφους της γενιάς της. Μια ζωντανή εγκατάσταση από σώματα, ήχους, υλικά και δονήσεις, η "Διάβρωση" ("Weathering") της Φέι Ντρίσκολ αποτελεί μια οριακή εμπειρία μεταξύ χορού, performance και εικαστικής τέχνης. Οι χορευτές λειτουργούν σαν ένα συλλογικό σώμα, που κινείται, υφαίνεται και διαλύεται μέσα στον χρόνο, σαν τοπίο υπό συνεχή μεταμόρφωση. Ο ήχος διαπερνά τη σκηνή και ενεργοποιεί τον συναισθηματικό κραδασμό ανάμεσα στο κοινό και τους περφόρμερ. Η εμπειρία είναι καθηλωτική, ποιητική, έντονα σωματική και απολύτως πολιτική. Ένα έργο που, σύμφωνα με τους New York Times, "δεν μοιάζει με τίποτε άλλο". (Πειραιώς 260 Χώρος Δ, στις 27-29/6)

"Κάπως, αλλιώς, καθόλου, μαζί”
Μια παράσταση για το βλέμμα, την υποκειμενικότητα και την πολλαπλότητα της πραγματικότητας δημιούργησε η χορογράφος Παναγιώτα Καλλιμάνη. Δύο πανομοιότυπα ζευγάρια συνυπάρχουν σε διπλό σκηνικό, καθρεφτίζοντας ο ένας τον άλλον. Καθώς ο χρόνος κυλά, μικρές διαφοροποιήσεις γεννούν διαφορετικές εκδοχές της ίδιας σχέσης. Ο θεατής καλείται να επιλέξει τι θα παρακολουθήσει, ποια πραγματικότητα θα ακολουθήσει, ποια ιστορία θα ζήσει. Η σχέση γίνεται πεδίο παρατήρησης και διερεύνησης, σε μια παράσταση-παζλ, όπου τίποτα δεν είναι σταθερό και όλα εξαρτώνται από τη σκοπιά. Μια αλληγορική μελέτη για τον τρόπο που βλέπουμε και ζούμε με πρωταγωνιστές τους Rafael Pardillo, Αντιγόνη Φρυδά, Γιώργο Συμεωνίδη. (Πειραιώς 260 Χώρος Η, στις 27-29/6)

5ο Athens Urban Dance Contest
Το Athens Urban Dance Contest, που έχει καθιερωθεί ως κορυφαίο γεγονός της hip hop και street dance σκηνής στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, επιστρέφει δυναμικά για πέμπτη χρονιά. Με δύο βραδιές γεμάτες ένταση, ρυθμό και μοναδικό ταλέντο, το διαγωνιστικό μέρος περιλαμβάνει το 1vs1 Hip Hop Battle και το 2vs2 All Styles Battle. Υπό την επιμέλεια των Ηλία Χατζηγεωργίου και Περικλή Πετράκη, κορυφαίοι Έλληνες και διεθνείς χορευτές αναμετρώνται μπροστά σε καταξιωμένους κριτές. Ο SifuVersus αναλαμβάνει το hosting, ενώ οι DJ Greetana και DJ Amaze Me κρατούν αμείωτο το κέφι, με after parties που συνεχίζουν τη γιορτή. (Πειραιώς 260 Πλατεία, στις 28 & 29/6)

Live στην Πλατεία
Τα "Live στην Πλατεία" συνεχίζονται, φέρνοντας ζωντάνια στις νύχτες της Πειραιώς 260. Με επιμέλεια του Δημήτρη Τσάκα, το ανοιχτό μουσικό φεστιβάλ δίνει βήμα σε ποικίλα μουσικά σχήματα και ρυθμούς απ’ όλο τον κόσμο – από gypsy jazz και funk μέχρι latin, hip-hop και βαλκανικά ηχοτοπία. Με ελεύθερη είσοδο και μετά το τέλος των θεατρικών παραστάσεων, το κοινό παραμένει στην πλατεία, μετατρέποντας τον πολιτιστικό χώρο σε σημείο συνάντησης και γιορτής. Στις 26 & 27 Ιουνίου και 21 με 23 Ιουλίου, οι Los Tre ανεβάζουν τον παλμό με τζαζ, ψυχεδέλεια και δυτικοαφρικανικούς ήχους σε μια μουσική έκρηξη ελευθερίας και αυτοσχεδιασμού.
Προπώληση εισιτηρίων: more.com
Περισσότερες πληροφορίες
Athens Epidaurus Festival Urban Dance Contest
Οι χορευτικές μάχες του Φεστιβάλ Αθηνών που μας μύησαν στην κουλτούρα του χορού του δρόμου επιστρέφουν για πέμπτη φορά σε επιμέλεια Ηλία Χατζηγεωργίου και Περικλή Πετράκη. Το «Hip Hop Battle» και το «All Styles Battle» φέρνουν αντιμέτωπους αναγνωρισμένους και ανερχόμενους χορευτές και χορεύτριες του χιπ χοπ στην Ελλάδα, οι οποίοι διαγωνίζονται κατά μόνας και σε ζευγάρια, αντίστοιχα, για να διεκδικήσουν τον τίτλο του νικητή. Την κριτική επιτροπή απαρτίζουν μερικοί από τους καλύτερους Έλληνες και ξένους χορευτές του είδους, τους οποίους θα δούμε να χορεύουν στα «Judges Showcases». Στα decks ο DJ Greetana και παρουσιαστής ο Sifu Versus.
Ιππόλυτος (στα χέρια της Αφροδίτης)
Μια εμβυθιστική θεατρική εμπειρία επαυξημένης πραγματικότητας που αντλεί από τον «Ιππόλυτο» του Ευριπίδη, όπου οι θεατές γίνονται συμμέτοχοι στο σχέδιο εκδίκησης της θεάς Αφροδίτης κατά του κεντρικού ήρωα. Ο Ιππόλυτος, ακόλουθος της Άρτεμης, έχει απαρνηθεί το σαρκικό έρωτα και αυτό προκαλεί το θυμο της θεάς, η οποία τον καταριέται, κάνοντας τη μητριά του Φαίδρα να τον ερωτευτεί παράφορα. Το έργο συνδυάζει τη ζωντανή περφόρμανς με τον ηχητικό σχεδιασμό στο χώρο και την επαυξημένη πραγματικότητα. Καθώς η οργή της Αφροδίτης φουσκώνει, ο φυσικός κόσμος καταρρέει. Το κοινό παρακολουθεί μια μυθική κατάπτωση, όπου η θεία εκδίκηση μεταμορφώνει τόσο το ανθρώπινο πεπρωμένο όσο και το φυσικό περιβάλλον.
Σαρμάντζα
Με αφετηρία το λογοτεχνικό σύμπαν του Κωνσταντίνου Δομηνίκ, συγγραφέα της νεότερης γενιάς που υφαίνει ποιητικές εικόνες λαογραφικού τρόμου, αξιοποιώντας την ιδιαίτερη ντοπιολαλιά της Πιερίας, ενώνοντας το υπερφυσικό, το φανταστικό και τη λαϊκή παράδοση, και αντλώντας έμπνευση -πιο συγκεκριμένα- από διηγήματά του που περιλαμβάνονται στις συλλογές «Ώπα-ώπα, μπλάτιμοι» και «Κακό ανήλιο», ο Γ. Τσορτέκης ενδύεται τα πάθη ενός ήρωα ανάμεσα στη ζωή και το θάνατο. Ένας μονόλογος που διαδραματίζεται σε έναν τελετουργικό χώρο, όπου το σώμα και η ύλη γίνονται φορείς μνήμης, με φόντο ένα αφαιρετικό τοπίο αποσύνθεσης, χωματερής αλλά και τόπου λήθης, «απόρριψης» σαρκίων.
Κακά σκηνικά
Με φόντο το «Καφέ Αρκαδία», ένα ερειπωμένο παραδοσιακό καφενείο και την ατμόσφαιρα των περιπλανώμενων μπουλουκιών, στήνεται μια κωμική κόλαση αφιερωμένη στην ζοφερή ελληνική πραγματικότητα. Σε αυτό το εθνικό Γκραν Γκινιόλ, οι θεατές γίνονται μάρτυρες μιας σειράς από άκυρα, σκοτεινά και «τυχαία αριθμημένα» νούμερα, στα οποία η κωμωδία του σήμερα συναντά την κωμωδία του χθες: μπουλούκια που παίζουν εκδοχές παλιών κωμωδιών με κατακρεουργημένους ηθοποιούς της Φίνος Φιλμς, αρκουδιάρηδες που, αντί για αρκούδες, σέρνουν το φάντασμα του βασιλιά Αρκτούρου θρηνώντας την Ελλάδα που καίγεται, κολασμένοι κωμικοί των τελευταίων δεκαετιών που τιμωρούνται σε κωμικά βασανιστήρια, Νοσφεράτορες και Φρανκενγκιόζηδες που σαρώνουν τη σκηνή. Οι δημιουργοί της παράστασης φαντασιώνονται μια «ζώνη του λυκόφωτος» που συγκεντρώνει όλα τα όμορφα – και τρομακτικά – πράγματα που συναντάμε στην ελληνική κωμωδία από την εποχή του θεάτρου σκιών ως τις μέρες μας.
Κάπως, αλλιώς, καθόλου, μαζί
Μια παράσταση χορού που επικεντρώνεται στο βλέμμα, δίνοντας στον θεατή τη δυνατότητα να δει την ιστορία της σχέσης ενός ζευγαριού μέσα από δύο διαφορετικές, πανομοιότυπες πραγματικότητες. Η σχέση του ζευγαριού ένας ζωντανός οργανισμός που εξελίσσεται, πρωί, μεσημέρι, βράδυ και πάλι από την αρχή. Μέχρι τη στιγμή που μια μετακίνηση, μια μικρή διαφοροποίηση γίνεται το «άνοιγμα» για ένα άλλο βλέμμα, μια άλλη εκδοχή. Η πραγματικότητα παύει να είναι μόνο μία. Το βλέμμα του θεατή είναι αυτό που θα αποφασίσει ποια είναι η ιστορία. Καθώς δεν γίνεται να παρακολουθεί ταυτόχρονα και τα δύο ζευγάρια, ό,τι επιλέξει να δει είναι, τελικά, η δική του εκδοχή.
Διάβρωση
Μια εικόνα διαρκούς ροής κυριαρχεί στη σκηνή, με άμεσο κάθε φορά σωματικό και συναισθηματικό αντίκτυπο στην ενέργεια που μεταδίδεται μεταξύ χορευτών και κοινού. Σε κάθε περίπτωση, είναι ένα σύνθετο έργο που μας προκαλεί να σκεφτούμε πώς η φύση και η βιολογία επιδρούν στο ανθρώπινο σώμα ως συλλογικό και πολιτικό υποκείμενο. Η παράσταση περιλαμβάνει γυμνό και ενδεχομένως φυσική επαφή με τους θεατές στις πρώτες σειρές καθισμάτων.