"Άτιτλον finale": Η Αντωνία Οικονόμου κάνει χορό πάνω σε λευκό καμβά

Το χοροθεατρικό έργο με τον αινιγματικό τίτλο, που αποτυπώνει μέσα από το πρίσμα του γυναικείου σώματος τον έρωτα, τη σύγκρουση, την μνήμη και το τραύμα, επιστρέφει για τέσσερις τελευταίες παραστάσεις στο Σύγχρονο Θέατρο.

Άτιτλον Αντωνία Οικονόμου Christos Andrianopoulos©


Χορογράφος, σκηνοθέτης, περφόρμερ και δημιουργός που πειραματίζεται με κινηματογραφικά και εικαστικά μέσα, η Αντωνία Οικονόμου παρουσιάζει το "'Άτιτλον finale" για έναν τρίτο και τελευταίο κύκλο στο Σύγχρονο Θέατρο από τις 12 έως τις 15 Ιουνίου. Ένα λευκός καμβάς γίνεται το σκηνικό της χοροθεατρικής αλληγορίας για τον έρωτα, τη σύγκρουση, την μνήμη και το τραύμα. Με έντονες αναφορές στη ζωγραφική και τη γλυπτική — από την Αναγέννηση μέχρι τη μοντέρνα τέχνη — το έργο εστιάζει στο γυναικείο σώμα ως εργαλείο αφήγησης, μνήμης και δημιουργίας.
 

Άτιτλον finale


Το σκηνικό μοιάζει με έναν ζωντανό πίνακα. 'Ένα αόρατο χέρι ζωγραφίζει και θέτει σε κίνηση έναν κόσμο που αποκτά δική του υπόσταση. Τα φαντάσματα παίρνουν σάρκα και οστά. "Το "'Άτιτλον” ξεκίνησε το 2019 και διακόπηκε απότομα λόγω του lockdown. Μέσα σ’ εκείνη την παύση, άρχισα να πειραματίζομαι με την κινούμενη εικόνα, με το φιλμ και τα εικαστικά. Προέκυψε μία παραστατική αλληγορία για την οικουμενική ανάγκη του ανθρώπου να δημιουργεί διαμέσου του σώματος, του οποίου η μνήμη, και το οποίο ως μνήμη, επιστρέφει στις πληγές που νομίζει πως έχει ξεχάσει", σημειώνει η Αντωνία Οικονόμου
 

Άτιτλον finale
Χρήστος Ανδριανόπουλος©


"Το ‘Άτιτλον finale’ είναι για μένα ένας απολογισμός, μία τελευταία ευκαιρία να αναθεωρήσουμε και να ανανεώσουμε αυτό το υλικό. Γύρισα πίσω στην επιλογή του άτιτλου τίτλου μας που μαρτυρά ότι αυτό το έργο δεν ολοκληρώνεται, δεν παγιώνεται, δεν ‘στερεώνεται’ για να μπορεί και οριστεί με ένα τίτλο, ενώ το νόημά του παραμένει διαπραγματεύσιμο. Είναι για μένα ένα έργο που θα βρίσκεται πάντα σε εξελίξη, μια ιστορία που το τέλος της ακροβατεί σε μια άρση - μία εισπνοή - που χρειάζεται το βλέμμα του θεατή για να ολοκληρωθεί", υπογραμμίζει η καλλιτέχνις.
 

Άτιτλον finale


Τη Μούσα ερμηνεύει η Ξένια Σταθούλη, τον Νάρκισσο ο Παύλος Λυκούδης, τον 'Έρωτα ο Ορέστης Αλεξιάδης, το Χάος ο Νίκος Τσόλης. Τον Χορό απαρτίζουν οι 'Άλεξ Δρανδάκης, Χάρης Χατζηανδρέου, Αντωνία Πιτουλίδου
 

Αντωνία Οικονόμου
Αντωνία Οικονόμου


Η Αντωνία Οικονόμου υπογράφει τη σύλληψη, τον εικαστικό χώρο, τη σκηνοθεσία και τη χορογραφία της παράστασης. Η πρωτότυπη μουσική είναι του Constantine Skourlis, η σκηνογραφία της Λυδίας Λαμπροπούλου, οι φωτισμοί του Βαγγέλη Μούντριχα, τα κοστούμια και οι ειδικές κατασκευές του Κωνσταντίνου Χαλδαίου.
 



 

Διαβάστε Επίσης


 

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Άτιτλον

  • Χοροθέατρο
  • Διάρκεια: 40 '

Ένα αόρατο χέρι ζωγραφίζει και τα φαντάσματα του δημιουργού παίρνουν σάρκα και οστά. Σε έναν στοιχειωμένο τόπο σύγκρουσης, παραμένει ένας απλός θεατής. Ο πίνακας που σταδιακά εμφανίζεται σε τρισδιάστατη μορφή, απαθανατίζεται μέσα σε ένα λευκό καμβά. Οι διαστρεβλωμένες φιγούρες που γεννιούνται αφήνουν πίσω τα ίχνη και το αποτύπωμα της διαδρομής τους ιχνογραφώντας στο χώρο του καμβά μια ιστορία που οδεύει από την αρχή προς το τέλος της. Σαν ένα ακατανόητο χάος που, όπως η ίδια η φύση, δημιουργεί τάξη. Μία παραστατική αλληγορία για την οικουμενική ανάγκη του ανθρώπου να δημιουργεί διαμέσου του σώματος, του οποίου η μνήμη, και το οποίο ως μνήμη, είναι καταδικασμένο πάντα να επιστρέφει στις πληγές που νομίζει ότι έχει ξεχάσει.

Σύγχρονο Θέατρο

Ευμολπιδών 45

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Για τον Βαγγέλη Χαρισόπουλο το stand up comedy είναι έρωτας

Ο κωμικός Βαγγέλης Χαρισόπουλος, γνωστός και ως η φωνή του τηλεοπτικού "Shopping Star", συνεχίζει ακάθεκτος με την stand up comedy παράσταση "Πόσο χρόνο έχω;" και μας μιλάει σε μια άκρως χιουμοριστική συνέντευξη.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
26/11/2025

"Μια ζωή-Ο μονόλογος μιας μοδίστρας": Η Νένα Μεντή συνεχίζει να μαγεύει – Τα τελευταία εισιτήρια

Η παράσταση "Μια ζωή-Ο μονόλογος μιας μοδίστρας" με τη συγκλονιστική Νένα Μεντή συνεχίζει την επιτυχημένη πορεία της στο Πτι Παλαί. Παρά την επανάληψη, τα τελευταία εισιτήρια έως 5 Απριλίου εξαντλούνται, επιβεβαιώνοντας τη δύναμη της.

"Κοιμωμένος Χαλεπάς, ο σαλός άγιος": Τρεις extra μεταμεσονύκτιες παραστάσεις

Για 4η χρονιά συνεχίζει ο "Κοιμωμένος Χαλεπάς, Ο σαλός άγιος", με τον Γιώργη Κοντοπόδη και μέσα στον Δεκέμβριο θα πραγματοποιηθούν τρείς μεταμεσονύκτιες παραστάσεις.

Χριστούγεννα με τον "Καρυοθραύστη" του Μπαλέτου της Όπερας της Βάρνας

Το ταξίδι στη Χώρα των Ζαχαρωτών, η λεπτότητα της μουσικής του Τσαϊκόφσκι και η ποιότητα των ερμηνειών κάνουν τον "Καρυοθραύστη" ένα παραμύθι για όλες τις ηλικίες, που μπορείτε να το απολαύσετε από το Μπαλέτο της Όπερας της Βάρνας.

Νέες παραστάσεις για την "Καρυάτιδα!" του Γιώργου Καπουτζίδη στο Θέατρο Κάππα

Μια ανατρεπτική κωμωδία – που παρουσιάζεται για δεύτερη χρονιά – αφιερωμένη στη μεγαλειώδη και ιστορική ικανότητα του πολύπαθου αυτού τόπου, να μπλέκει μόνιμα σε κωμικοτραγικές περιπέτειες.

Δύο έξυπνες κωμωδίες που σχολιάζουν την Ελλάδα

Δύο κωμωδίες made in Greece, από Γιώργο Καπουτζίδη και Ζήση Ρούμπου κοιτάζουν με χιούμορ την Ελλάδα και την ταυτότητά της.

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου με Μάριο Μπανούσι και τον Δεκέμβριο

Η παράσταση για την απώλεια και την ενηλικίωση "Taverna Miresia - Mario, Bella, Anastasia" κάνει ένα χειμωνιάτικο πέρασμα στο πλαίσιο των δράσεων του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου "Φθινόπωρο - ΑΠΟΗΧΟΙ".