Ο "Φάουστ" του Άρη Μπινιάρη σε συνθήκες καθολικής προσβασιμότητας

Η παράσταση του Εθνικού Θεάτρου όπου ο Άρης Μπινιάρης τοποθετεί τον Φάουστ στο ντιβάνι του Εωσφόρου, παρουσιάζεται για δύο βραδιές με υπέρτιτλους, διερμηνεία στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα, ακουστική περιγραφή και απτική περιήγηση.

'Φάουστ' του Άρη Μπινιάρη Χρήστος Συμεωνίδης©

Η επιτυχημένη παράσταση του "Φάουστ" που υπογράφει ο 'Άρης Μπινιάρης στο Εθνικό Θέατρο παρουσιάζεται στις  23 και 25 Μαΐου στην Κεντρική Σκηνή του Κτιρίου Τσίλερ σε συνθήκες καθολικής προσβασιμότητας. Ο "Φάουστ" βασίζεται στο ομώνυμο έργο του Γιόχαν Βόλφγκανγκ φον Γκαίτε. Ο σκηνοθέτης τον τοποθετεί στο ντιβάνι του Εωσφόρου σε μια ψυχαναλυτική ανάγνωση του γνωστού μύθου με χαρακτηριστική μουσική και εκφραστική φόρμα.

Διαβάστε Επίσης

Με διερμηνεία στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα, Υπερτιτλισμό με αποτύπωση του ηχητικού καναλιού επικοινωνίας, Ακουστική Περιγραφή με αποτύπωση του οπτικού περιεχομένου για ισότιμη πρόσβαση, καθώς και απτική ξενάγηση για την καλύτερη κατανόηση του περιεχομένου, η "εμπύρετη" αυτή παράσταση έντονης μουσικότητας για την αγωνιώδη προσπάθεια του ανθρώπου να βρει το νόημα της ύπαρξης και τη λύτρωση, ολοκληρώνει τον φετινό κύκλο των παραστάσεων καθολικής προσβασιμότητας του Εθνικού Θεάτρου, με την υποστήριξη της εταιρείας ATLAS E.P. 

Φάουστ σε συνθήκες καθολικής προσβασιμότητας
 

Διαβάστε Επίσης

Λίγα λόγια για τον "Φάουστ" του 'Άρη Μπινιάρη

Η ιστορία του Φάουστ μεταφέρεται στο σήμερα σε μια παράσταση – εμβύθιση σε όλα εκείνα τα ένστικτα, τα συναισθήματα και τις σωματικές απολαύσεις που θυσιάζει η σύγχρονη εκδοχή του ήρωα στον βωμό του πνεύματος. Ο Φάουστ έρχεται σε επαφή με την ψυχοθεραπευτική διαδικασία, σε μια αγωνιώδη καταβύθιση στο ανεξερεύνητο μέχρι τώρα ασυνείδητό του. Το ψυχικό, όμως, αυτό ταξίδι έχει "σατανικές" προεκτάσεις. Οι κρυφές δυνάμεις της ανθρώπινης ψυχής, οι ασυνείδητες επιθυμίες και τα καταπιεσμένα ένστικτα, οι φόβοι και οι ενοχές, που κατοικοεδρεύουν στο ψυχικό του υπογάστριο, τον προ(σ)καλούν σε έναν πρωτόγνωρο αγώνα με τον σκιώδη αυτόν κόσμο. Και είναι ακριβώς αυτές οι σκιές, αυτό το περιφρονημένο κομμάτι της ύπαρξης, που θα τον οδηγήσει στη μεγαλύτερη ιδεώδη και συνάμα θρησκευτική εμπειρία: τον έρωτα. Μόνο αυτός θα σταθεί ικανός να φέρει το φως κόντρα σε κάθε πτυχή του που ο ίδιος νιώθει "ρυπαρή", σε κάθε ενοχή και σε κάθε επιθυμία του απωθημένη. Μόνο αυτός θα τον φέρει αντιμέτωπο με τη μεγαλύτερη ως τώρα πρόκλησή του: την ίδια τη ζωή.   

'Φάουστ'_του_Άρη_Μπινιάρη
Χρήστος Συμεωνίδης©

Χρήστος Συμεωνίδης©
 

Διαβάστε Επίσης

Συντελεστές παραστάσεων προσβασιμότητας

Υπερτιτλισμός για λόγους προσβασιμότητας: Ηλίας Κατσιγιάννης
Διερμηνεία στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα: Ολίβιος Κοσμάτος και Έλενα Ζορογιαννίδη
Οργάνωση Παραγωγής Προσβασιμότητας, Προετοιμασία Υπηρεσιών, Ακουστική Περιγραφή, Απτική Περιήγηση, Μελέτη μουσικής: Εμμανουέλα Πατηνιωτάκη 

Φάουστ σε συνθήκες καθολικής προσβασιμότητας

Φάουστ σε συνθήκες καθολικής προσβασιμότητας

 

Η δράση πραγματοποιείται για δεύτερη συνεχή χρονιά, σε συνεργασία με την Alpha Bank, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας της "Πολιτισμός για όλους". Τη θεατρική περίοδο 2024-25 είχαν προηγηθεί, στο ίδιο πλαίσιο, οι παραστάσεις "Τα γενέθλια" της Ζωρζ Σαρή σε σκηνοθεσία Δημήτρη Αγαρτζίδη και Δέσποινας Αναστάσογλου και "Το σχολείο των γυναικών" του Μολιέρου σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Μυλωνά.

 

Διαβάστε την αναλυτική κριτική της παράστασης "Φάουστ"

  

 

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Φάουστ

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 90 '

Μια «εμπύρετη» παράσταση έντονης μουσικότητας που μεταφέρει το ομώνυμο έργο του Γιόχαν Βόλφγκανγκ φον Γκαίτε στο σήμερα, μέσα από ένα ψυχικό ταξίδι με «σατανικές» προεκτάσεις και προορισμό τον έρωτα. Αυτός είναι που θα τον φέρει αντιμέτωπο με τη μεγαλύτερη ως τώρα πρόκλησή του: την ίδια τη ζωή. Από τον Γκαίτε στον Μάρλοου και τον ντε Σαντ, από τον Φρόιντ στον Γιουνγκ, ο «Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη είναι μια διαδρομή στο υποσυνείδητο ενός από τους πιο συναρπαστικούς χαρακτήρες της δυτικής λογοτεχνίας. Μια περιπετειώδης περιπλάνηση στις ανεξάντλητες πτυχές ενός ήρωα που αποτελεί ακόμα και σήμερα σύμβολο της ανθρώπινης εξερεύνησης, των ηθικών διλημμάτων, του υπαρξιακού αδιεξόδου.

Εθνικό Θέατρο

Αγ. Κωνσταντίνου 22-24

Εθνικό Θέατρο

Αγ. Κωνσταντίνου 22-24

Εθνικό Θέατρο

Αγ. Κωνσταντίνου 22-24

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Έξτρα παράσταση για την "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου

Τελευταία ευκαιρία για την παράσταση - σταθμό στην ιστορία του ελληνικού θεάτρου που έδωσε νέο νόημα στις σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
05/09/2025

Ο Μάνος Θηραίος για τις "Λέξεις των άλλων" που μπορεί να είναι παρηγοριά ή όπλο θανάσιμο

Μια συζήτηση με αφορμή το θεατρικό μπρα ντε φερ που παίζεται στο Άβατον για δεύτερη χρονιά και μάς φέρνει αντιμέτωπους με ερωτήματα που δεν έχουν εύκολες απαντήσεις καθώς οι ήρωες του αποζητούν λύτρωση.

Η παράσταση των συνεχόμενων sold out επιστρέφει για 10η χρονιά στο Studio Μαυρομιχάλη

Μια ασφυκτικά καφκική ανάκριση λαμβάνει χώρα από τις 10 Οκτωβρίου 2025.

Επέτειος για τον Γιάννη Καλαβριανό με δύο παραστάσεις στο ιστορικό Αμφι-θέατρο

"Γιοι και κόρες, μια παράσταση για την αναζήτηση της ευτυχίας" και "Η Πύλη της Κόλασης": Με δύο θεατρικές παραστάσεις κάτω από την ίδια στέγη γιορτάζει ο πολυγραφότατος δημιουργός και σκηνοθέτης τη νέα σεζόν 2025-26 τα 20 χρόνια της Εταιρείας Θεάτρου Sforaris.

Πρώτο trailer για το "Άρωμα γυναίκας" με τον Άκη Σακελλαρίου

Το διάσημο οσκαρικό έργο "Scent of a woman", που έγινε ευρέως γνωστό από τον κινηματογράφο, σκηνοθετεί φέτος για πρώτη φορά στην ελληνική σκηνή ο Κωνσταντίνος Ασπιώτης.

Η Μελία Κράιλινγκ από το "Emily in Paris" στους "Ερωτευμένους" του Bios

Η σκηνοθέτις και συγγραφέας Έλενα Πέγκα σκηνοθετεί μια παράσταση που αποκαλύπτει με σκληρότητα, αλλά και ποιητική ένταση την κόλαση του έρωτα και τη βαριά κληρονομιά μίας οικογένειας.

Εξτρά μέρα για το "Τέλος του παιχνιδιού" με τους Μάκη Παπαδημητρίου-Γιώργο Χρυσοστόμου

Λόγω ζήτησης, προστέθηκε επιπλέον ημέρα παραστάσεων για το έργο του Μπέκετ που έρχεται στο θέατρο Ιλίσια.