Ο "Φάουστ" του Άρη Μπινιάρη σε συνθήκες καθολικής προσβασιμότητας

Η παράσταση του Εθνικού Θεάτρου όπου ο Άρης Μπινιάρης τοποθετεί τον Φάουστ στο ντιβάνι του Εωσφόρου, παρουσιάζεται για δύο βραδιές με υπέρτιτλους, διερμηνεία στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα, ακουστική περιγραφή και απτική περιήγηση.

'Φάουστ' του Άρη Μπινιάρη Χρήστος Συμεωνίδης©

Η επιτυχημένη παράσταση του "Φάουστ" που υπογράφει ο 'Άρης Μπινιάρης στο Εθνικό Θέατρο παρουσιάζεται στις  23 και 25 Μαΐου στην Κεντρική Σκηνή του Κτιρίου Τσίλερ σε συνθήκες καθολικής προσβασιμότητας. Ο "Φάουστ" βασίζεται στο ομώνυμο έργο του Γιόχαν Βόλφγκανγκ φον Γκαίτε. Ο σκηνοθέτης τον τοποθετεί στο ντιβάνι του Εωσφόρου σε μια ψυχαναλυτική ανάγνωση του γνωστού μύθου με χαρακτηριστική μουσική και εκφραστική φόρμα.

Διαβάστε Επίσης

Με διερμηνεία στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα, Υπερτιτλισμό με αποτύπωση του ηχητικού καναλιού επικοινωνίας, Ακουστική Περιγραφή με αποτύπωση του οπτικού περιεχομένου για ισότιμη πρόσβαση, καθώς και απτική ξενάγηση για την καλύτερη κατανόηση του περιεχομένου, η "εμπύρετη" αυτή παράσταση έντονης μουσικότητας για την αγωνιώδη προσπάθεια του ανθρώπου να βρει το νόημα της ύπαρξης και τη λύτρωση, ολοκληρώνει τον φετινό κύκλο των παραστάσεων καθολικής προσβασιμότητας του Εθνικού Θεάτρου, με την υποστήριξη της εταιρείας ATLAS E.P. 

Φάουστ σε συνθήκες καθολικής προσβασιμότητας
 

Διαβάστε Επίσης

Λίγα λόγια για τον "Φάουστ" του 'Άρη Μπινιάρη

Η ιστορία του Φάουστ μεταφέρεται στο σήμερα σε μια παράσταση – εμβύθιση σε όλα εκείνα τα ένστικτα, τα συναισθήματα και τις σωματικές απολαύσεις που θυσιάζει η σύγχρονη εκδοχή του ήρωα στον βωμό του πνεύματος. Ο Φάουστ έρχεται σε επαφή με την ψυχοθεραπευτική διαδικασία, σε μια αγωνιώδη καταβύθιση στο ανεξερεύνητο μέχρι τώρα ασυνείδητό του. Το ψυχικό, όμως, αυτό ταξίδι έχει "σατανικές" προεκτάσεις. Οι κρυφές δυνάμεις της ανθρώπινης ψυχής, οι ασυνείδητες επιθυμίες και τα καταπιεσμένα ένστικτα, οι φόβοι και οι ενοχές, που κατοικοεδρεύουν στο ψυχικό του υπογάστριο, τον προ(σ)καλούν σε έναν πρωτόγνωρο αγώνα με τον σκιώδη αυτόν κόσμο. Και είναι ακριβώς αυτές οι σκιές, αυτό το περιφρονημένο κομμάτι της ύπαρξης, που θα τον οδηγήσει στη μεγαλύτερη ιδεώδη και συνάμα θρησκευτική εμπειρία: τον έρωτα. Μόνο αυτός θα σταθεί ικανός να φέρει το φως κόντρα σε κάθε πτυχή του που ο ίδιος νιώθει "ρυπαρή", σε κάθε ενοχή και σε κάθε επιθυμία του απωθημένη. Μόνο αυτός θα τον φέρει αντιμέτωπο με τη μεγαλύτερη ως τώρα πρόκλησή του: την ίδια τη ζωή.   

'Φάουστ'_του_Άρη_Μπινιάρη
Χρήστος Συμεωνίδης©

Χρήστος Συμεωνίδης©
 

Διαβάστε Επίσης

Συντελεστές παραστάσεων προσβασιμότητας

Υπερτιτλισμός για λόγους προσβασιμότητας: Ηλίας Κατσιγιάννης
Διερμηνεία στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα: Ολίβιος Κοσμάτος και Έλενα Ζορογιαννίδη
Οργάνωση Παραγωγής Προσβασιμότητας, Προετοιμασία Υπηρεσιών, Ακουστική Περιγραφή, Απτική Περιήγηση, Μελέτη μουσικής: Εμμανουέλα Πατηνιωτάκη 

Φάουστ σε συνθήκες καθολικής προσβασιμότητας

Φάουστ σε συνθήκες καθολικής προσβασιμότητας

 

Η δράση πραγματοποιείται για δεύτερη συνεχή χρονιά, σε συνεργασία με την Alpha Bank, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας της "Πολιτισμός για όλους". Τη θεατρική περίοδο 2024-25 είχαν προηγηθεί, στο ίδιο πλαίσιο, οι παραστάσεις "Τα γενέθλια" της Ζωρζ Σαρή σε σκηνοθεσία Δημήτρη Αγαρτζίδη και Δέσποινας Αναστάσογλου και "Το σχολείο των γυναικών" του Μολιέρου σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Μυλωνά.

 

Διαβάστε την αναλυτική κριτική της παράστασης "Φάουστ"

  

 

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Φάουστ

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 110 '

Μια «εμπύρετη» παράσταση έντονης μουσικότητας που μεταφέρει το ομώνυμο έργο του Γιόχαν Βόλφγκανγκ φον Γκαίτε στο σήμερα, μέσα από ένα ψυχικό ταξίδι με «σατανικές» προεκτάσεις και προορισμό τον έρωτα. Αυτός είναι που θα τον φέρει αντιμέτωπο με τη μεγαλύτερη ως τώρα πρόκλησή του: την ίδια τη ζωή. Από τον Γκαίτε στον Μάρλοου και τον ντε Σαντ, από τον Φρόιντ στον Γιουνγκ, ο «Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη είναι μια διαδρομή στο υποσυνείδητο ενός από τους πιο συναρπαστικούς χαρακτήρες της δυτικής λογοτεχνίας. Μια περιπετειώδης περιπλάνηση στις ανεξάντλητες πτυχές ενός ήρωα που αποτελεί ακόμα και σήμερα σύμβολο της ανθρώπινης εξερεύνησης, των ηθικών διλημμάτων, του υπαρξιακού αδιεξόδου.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Οι κομματάρχες επιστρέφουν με "Δάφνες και Πικροδάφνες"

Βλαβιανός, Ζιόβας, Σοφιανός, Τσουρουνάκης φέρνουν την πολιτική στο σανίδι με τις "Δάφνες και Πικροδάφνες" των Δημήτρη Κεχαΐδη και Ελένης Χαβιαρά σε σκηνοθεσία Μάνου Καρατζογιάννη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
11/07/2025

Η Μαρία Πρωτόπαππα για πρώτη φορά στην Επίδαυρο με την "Ανδρομάχη" του Ευριπίδη

Πρώτες φωτογραφίες από το σκηνοθετικό ντεμπούτο της χαρισματικής ηθοποιού και σκηνοθέτριας που συμπρωταγωνιστεί με τους Αργύρη Ξάφη, Γιάννη Νταλιάνη κι έναν εξαιρετικό θίασο ηθοποιών στην τραγωδία για την ανθρώπινη δικαιοσύνη και τη θέση της γυναίκας.

Ακρόαση | "Άμλετ" ανεβάζει το ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης και αναζητά ηθοποιούς

Μετά την παράσταση "Ριχάρδος III*", η σκηνοθέτρια Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη και ο συγγραφέας Ανδρέας Φλουράκης συνεργάζονται ξανά σε μια ακόμα ελεύθερη διασκευή σαιξπηρικού έργου.

3 θεατρικές επαναλήψεις που θα μας συγκινήσουν

Open air ραντεβού με τέσσερις θεατρικές παραστάσεις σε περιοδεία: "Η Θάλασσα και ο Γέρος", "Lemon", "Μέσα στο μυαλό σου".

Αποκλειστικό: Αντώνης Καφετζόπουλος και Ζερόμ Καλούτα σε μια υπαρξιακή σύγκρουση στο "Άσπρο-Μαύρο" του Κόρμακ ΜακΚάρθι

Ο Αντώνης Καφετζόπουλος μεταφράζει, σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί δίπλα στον Ζερόμ Καλούτα στο "Άσπρο-Μαύρο", το βαθιά φιλοσοφικό έργο του Κόρμακ ΜακΚάρθι, που ανεβαίνει από τον Οκτώβριο στο Θέατρο Επί Κολωνώ, με early bird προσφορά.

Το νέο ρεπερτόριο του Θεάτρου Προσκήνιο για την περίοδο 2025-26

Ο Δημήτρης Καραντζάς επιστρέφει με το "Λεωφορείον ο Πόθος", ενώ νέες παραστάσεις υπογράφουν ο Ανέστης Αζάς και ο Βασίλης Μαγουλιώτης (Suyako) – τρεις δημιουργοί που χαρτογραφούν εκ νέου τη θεατρική γλώσσα και το τοπίο της εποχής.

"Μια άλλη Θήβα": Sold out και νέες παραστάσεις για την παράσταση-φαινόμενο

Με συνεχόμενα sold out και ενθουσιώδη ανταπόκριση από το κοινό, η παράσταση "Μια Άλλη Θήβα" προσθέτει νέες ημερομηνίες στην Αττική: Κορυδαλλός (1/9), Βριλήσσια (8/9) και Λυκαβηττός (9/9). Μια θεατρική πρόταση που καθηλώνει.