
"Βερενίκη"
Με μία ελεύθερη διασκευή της ομώνυμης ερωτικής τραγωδίας του Ρακίνα επιστρέφει στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση ο Ρομέο Καστελούτσι στην νέα του παράσταση, με την σούπερ σταρ Ιζαμπέλ Ιπέρ στον ομώνυμο ρόλο. Ο μεγάλος Ευρωπαίος σκηνοθέτης τοποθετεί την ηρωίδα πλάι σε δεκατέσσερις βωβούς άνδρες. Εκείνη θρηνεί τον χαμένο έρωτά της περιτριγυρισμένη από πολιτικούς άνδρες, επιλέγοντας στο τέλος να φύγει από τη Ρώμη. (από 26-30/3, στη γαλλική γλώσσα με ελληνικούς και αγγλικούς υπέρτιτλους)

"Πανδώρα"
Η Ουίτσι παρουσιάζει μια νέα εκδοχή του μύθου της Πανδώρας. Με εικαστικό λεξιλόγιο, η παράσταση-τελετουργία φωτίζει τις σκοτεινές και κωμικές πλευρές του μύθου, μιλώντας χωρίς λόγια για τα δεινά και την ελπίδα. Παίζουν: Αν. Αναγνωστοπούλου, Κρ. Ζαχαριουδάκη, Δ. Ονουφριάδου, Γ. Σκαρλάτος, Β. Τσαλίκης, Ν. Φραντζέσκος (Εθνικό Θέατρο - Πειραματική Σκηνή Νέων Δημιουργών, από 26/3).

"Πνεύμονες"
Στο έργο του Ντάνκαν Μακ Μίλαν ένα ζευγάρι τριαντάρηδων αναμετριέται με το δίλημμα της γονεϊκότητας σε έναν κόσμο που καταρρέει. Με καταιγιστικούς διαλόγους, η παράσταση γίνεται ο καθρέφτης μιας γενιάς σε αδιέξοδο. Η Ειρήνη Λαμπρινοπούλου σκηνοθετεί τους Ελένη Δαφνή και Βασίλη Ζώη (Θέατρο Κάτω από τη Γέφυρα, από 24/3).

"Κλιματική Αλλαγή; 'Έχει πολλές θερμίδες;"
Μια πρωτότυπη περιπατητική παράσταση της 'Όλγας Ποζέλη και της Νοητής Γραμμής. Με χιούμορ, ποίηση και θεατρικότητα, εξερευνά την άγνοιά μας για την κλιματική κρίση, ξεκινώντας από την γκαλερί Λόφος Art Project και ακολουθώντας συγκεκριμένη διαδρομή. Συμμετέχουν: Ιζαμπέλλα Κυριαζή, Βίκυ Κυριακοπούλου, Γόνη Λούκα, Όλγα Ποζέλη, Βάσω Στρακαντούνα, Στέβη Φόρτωμα (Από 22/3).

"Τέλματα/Νεκροταφείο"
Η Εταιρεία Θεάτρου Πρόταση και ο Κωνσταντίνος Αβράμης ζωντανεύουν για πρώτη φορά στη σκηνή τις πολιτικές αλληγορικές φάρσες του Αντρέ Γκιντ "Τέλματα" και "Προμηθέας λυόμενος", μέσα από τις ημιτελείς μεταφράσεις του Γιώργου Σεφέρη. Μια παράσταση για τη σύγκρουση του κόσμου της λογοτεχνίας και της "ζωώδους εργασίας" (ΠΛΥΦΑ, από 21/3).

"'Όταν η Τεχνητή Νοημοσύνη σκοτώνει τον Φάουστ"
Η αγγλόφωνη περφόρμανς με την υπογραφή ενός βέλγικου καλλιτεχνικού διδύμου γνωστό για τις συγκινητικές παραστάσεις-διαλέξεις του, του Theo Dirix και της μουσικού Elke Robersscheuten, στοχάζεται πάνω στην παρακμή του δυτικού πολιτισμού αντλώντας από τον "Φάουστ" του Γκαίτε, τον "Δόκτωρ Φάουστους" του Τόμας Μαν και τον θρύλο του Γκόλεμ. (Τρένο στο Ρουφ, από 20/3)

"Tootsie The Musical"
Το διάσημο μιούζικαλ του Μπρόντγουεϊ σε στίχους-μουσική του Ντέιβιντ Γιάζμπεκ και κείμενο του Ρόμπερτ Χορν σκηνοθετεί ο Μάρκος Σεφερλής αναλαμβάνοντας και τον ομώνυμο ρόλο που έχει ερμηνεύσει κινηματογραφικά ο Ντάστιν Χόφμαν. Στην μουσική κωμωδία, ένας απελπισμένος ηθοποιός μεταμφιέζεται σε γυναίκα σε μια τελευταία προσπάθεια να κάνει τα όνειρά του πραγματικότητα. Συμπρωταγωνιστούν οι Natalia Corvington, Λίλιαν Αρχοντή, Θοδωρής Ρωμανίδης κ.ά. (Περοκέ, από 22/3)
Περισσότερες πληροφορίες
Tootsie The Musical
Στο «πιο αστείο νέο μιούζικαλ του Μπρόντγουεϊ» σύμφωνα με την The New York Post, ο Μάικλ Ντόρσεϊ, ένας σπουδαίος ηθοποιός με ιδιαίτερο ταλέντο… να απολύεται από κάθε δουλειά, μεταμορφώνεται σε γυναίκα με το όνομα Ντόροθι Μάικλς για να γίνει «πρωταγωνίστρια του Μπρόντγουεϊ». Μια λαμπρή καριέρα ανοίγεται μπροστά του, όταν ξαφνικά ερωτεύεται τη συμπρωταγωνίστριά του Τζούλι Νίκολς. Άραγε, θα αποκαλύψει την πραγματική του ταυτότητα, για να κερδίσει την αγαπημένη του ή θα συνεχίσει να απολαμβάνει τα οφέλη της επιτυχίας; Βασίζεται στην ιστορία των Ντον Μαγκουάιρ και Λάρι Γκέλμπαρτ και στην ομώνυμη κινηματογραφική ταινία με πρωταγωνιστή τον Ντάστιν Χόφμαν. Έκανε πρεμιέρα το 2018 κι έλαβε έντεκα υποψηφιότητες για βραβείο Τόνι, συμπεριλαμβανομένων των κατηγοριών του καλύτερου μιούζικαλ και της καλύτερης μουσικής.
Βερενίκη
Στην ερωτική τραγωδία του Ρακίνα για τον χαμένο έρωτα και την πάλη της αγάπης με το νόμο του κράτους, η Ιζαμπέλ Ιπέρ ερμηνεύει την ομώνυμη ηρωίδα πλάι σε 14 βωβούς άνδρες, σε μια ελεύθερη διασκευή του έργου, όπου αποτυπώνεται ο γλωσσικός πλούτος και η ακρίβεια της πένας ενός από τους μεγαλύτερους συγγραφείς του γαλλικού δραματολογίου του 17ου αιώνα. Ο Ρακίνας εμπνεύστηκε τη «Βερενίκη» από ένα πραγματικό ιστορικό γεγονός, τον έρωτα του Τίτου, γιου του Ρωμαίου αυτοκράτορα Βεσπασιανού, για τη Βερενίκη, Ιουδαία πριγκίπισσα της Κιλικίας, την οποία γνώρισε κατά τον Πρώτο Ιουδαϊκό Πόλεμο και την έφερε μαζί του στη Ρώμη για να την παντρευτεί. Οι συγκλητικοί και ο ρωμαϊκός λαός όμως είναι αντίθετοι με αυτό το γάμο. Εκείνος αποκηρύσσει το γάμο, αλλά επειδή δεν έχει το θάρρος να της μιλήσει για τον λόγο του χωρισμού, στέλνει τον Αντίοχο, φίλο και σύμμαχό του και βασιλιά της Κομμαγηνής, να της ανακοινώσει την απόφασή του, ο οποίος είναι επίσης κρυφά ερωτευμένος μαζί της. Ένα μανιφέστο έρωτα και απώλειας που παρουσιάζεται μέσα από τη ματιά του καταξιωμένου Ιταλού σκηνοθέτη Ρομέο Καστελούτσι.
Κλιματική αλλαγή; Έχει πολλές θερμίδες;
Μια περιπατητική παράσταση σε εξωτερικούς και εσωτερικούς χώρους της Αθήνας που αναφέρεται στην κλιματική αλλαγή, παίζοντας με τις εικόνες, τους ήχους, το χιούμορ και την εγγύτητα, πάνω σε κείμενα της ομάδας και των Σάκη Σερέφα («Limericks») και Darrah Cloud («Πώς να αρνηθείτε την κλιματική αλλαγή σε 5 απλά βήματα»). Αποφεύγοντας τις επιστημονικές αναλύσεις και τα στατιστικά στοιχεία, η περφόρμανς δίνει στον θεατή τη δυνατότητα και την ελευθερία να βυθιστεί σε μία ολιστική εμπειρία. Με τη χρήση του μη θεατρικού χώρου, των εικόνων, των ήχων (man-made και μη) και της εγγύτητας με τους θεατές, η ομάδα χρησιμοποιεί πρακτικές που τοποθετούν τον ερμηνευτή και τους συμμετέχοντες μέσα σε σύνθετα δίκτυα κινδύνου, ενοχής και ευθύνης που όμως συνυπάρχουν με το χιούμορ.
Όταν η Τεχνητή Νοημοσύνη σκοτώνει τον Φάουστ
Μια συγκινητική παράσταση-διάλεξη στην αγγλική γλώσσα με την υπογραφή του βελγικού καλλιτεχνικού ντουέτου, που εξετάζει την παρακμή του δυτικού πολιτισμού μέσα από τα μάτια του Φάουστ. Ο κεντρικός χαρακτήρας είναι μια φιγούρα εμπνευσμένη από τον Νίτσε, γεμάτη αυτοπεποίθηση και αυτογνωσία, αντιμετωπίζει τη διάλυση της σύγχρονης ανθρωπότητας. Μια πνευματική οδύσσεια που μιλά για τη δαιμονική πλευρά της ανθρωπότητας, την ρευστότητα των ταυτοτήτων και της ηθικής αλλά και για τον Υπεράνθρωπο και την απόρριψη του θανάτου, συνδυάζοντας προφορικό λόγο, φιλοσοφικούς στοχασμούς και συγκινητική μουσική.
Τέλματα/Νεκροταφείο
Για πρώτη φορά ζωντανεύουν στη σκηνή οι πολιτικές αλληγορικές φάρσες του Αντρέ Ζιντ «Τέλματα» και «Προμηθέας λυόμενος», μέσα από τις ημιτελείς και ανέκδοτες χειρόγραφες μεταφράσεις του Γιώργου Σεφέρη. Τα κείμενα αυτά δίνουν το υλικό για μία παράσταση που αφορά τη σύγκρουση δύο κόσμων, του κόσμου της λογοτεχνίας και του κόσμου της ζωώδους εργασίας, εντός του σύμπαντος του παραμυθιού της κοκκινοσκουφίτσας. Τα ζώα εκπαιδεύονται να φοβούνται τον εαυτό τους και να συμπαθούν τους ανθρώπους που τα καταπιέζουν, σε έναν φαύλο κύκλο που προσδοκά να σπάσει από έναν Προμηθέα που ολοένα έρχεται. Σε ένα αστικό σαλόνι του Παρισιού, τέσσερις λογοτέχνες συναντιούνται ξανά και ξανά για να συζητήσουν τη συγγραφή ενός βιβλίου. Όσο εκείνοι φληναφούν, μια αγέλη ζώων εργάζεται ακατάπαυστα για να τους υπηρετεί. Όταν τα ζώα αυτά θα χτυπήσουν την πόρτα τους, ακριβώς όπως ο λύκος χτυπά την πόρτα της γιαγιάς, το σαλόνι κλονίζεται.
Πανδώρα
Μια παράσταση-τελετουργία που εξερευνά ─μέσω της τεχνικής του θεατρικού κλόουν κι ενός πρωτότυπου εικαστικού λεξιλογίου─ τις σκοτεινές και τις κωμικές πτυχές του μύθου της «Πανδώρας» και όσων κληροδότησε στην ανθρωπότητα. Η μυθική Πανδώρα είναι ─σύμφωνα με την αρχαία ελληνική μυθολογία─ η πρώτη γυναίκα στον κόσμο, ένα πλάσμα που δημιούργησε ο Ήφαιστος από χώμα και νερό και που προίκισαν οι θεοί με τα δώρα τους. O Δίας φοβούμενος ότι οι άνθρωποι, έχοντας στη διάθεσή τους τη φωτιά που τους έδωσε ο Προμηθέας, θα αποκτούσαν υπερβολική δύναμη, αποφασίζει να πάρει εκδίκηση, χρησιμοποιώντας την Πανδώρα. Προστάζει τον Ερμή να την οδηγήσει στον αδελφό του Προμηθέα, τον Επιμηθέα, ο οποίος την ερωτεύεται. Οι δυο τους παντρεύονται. Ο Δίας δίνει στην Πανδώρα ως γαμήλιο δώρο ένα πιθάρι, με την οδηγία να μην το ανοίξει ποτέ. Η Πανδώρα, όμως, δεν μπορεί να αντισταθεί στη φυσική της περιέργεια· το ανοίγει και απελευθερώνει τις Ασθένειες, το Γήρας, τον Πόλεμο, την Απόγνωση, τον Φθόνο, τη Σκληρότητα, τον Θάνατο. Η ζωή των ανθρώπων αλλάζει για πάντα. Αυτή είναι η ιστορία της έλευσης των συμφορών για την ανθρωπότητα. Ή μήπως όχι;
Πνεύμονες
Το βραβευμένο ευφυές γλυκόπικρο έργο αναφέρεται με χιούμορ στη συζήτηση ενός ζευγαριού τριαντάρηδων για τη γονεϊκότητα σε έναν πλανήτη που καταρρέει. Φέρνει στο προσκήνιο τις αγωνίες της νέας γενιάς: έρωτας, οικολογική κρίση, υπαρξιακά διλήμματα και μια ερώτηση που τα ανατρέπει όλα - είναι ηθικό να φέρεις ένα παιδί σε αυτόν τον κόσμο; Μεταξύ ανεργίας, κλιματικής αλλαγής και μιας κοινωνίας που αλλάζει ραγδαία, η ανάγκη για προσωπική ευτυχία συγκρούεται με την ευθύνη απέναντι στο μέλλον.