Αποχαιρετώντας την Καίτη Κωνσταντίνου

Οι ηθοποιοί είναι μια αγκαλιά από μνήμες, φωνές, γέλια και συγκίνηση και η Καίτη Κωνσταντίνου ήταν μια τέτοια παρουσία. Γνώριμη, αγαπημένη, γεμάτη αλήθεια, άνθρωπος της τηλεόρασης και του θεάτρου, ψυχή της σκηνής χάραξε τη δική της πορεία με γενναιοδωρία, πάθος και πλημμύρισε με χιούμορ τη σκηνή. Σήμερα, την αποχαιρετούμε, αλλά το αποτύπωμά της μένει ανεξίτηλο.

ΚΑΙΤΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ

Απόφοιτη της Δραματικής Σχολής του Θεάτρου Τέχνης (1986), μαθήτρια σπουδαίων δασκάλων, όπως ο Μίμης Κουγιουμτζής, ο Γιώργος Λαζάνης, ο Γιώργος Αρμένης, ο Γιάννης Δεγαϊτης και η Άννυ Κολτσιδοπούλου, η Καίτη Κωνσταντίνου εγκατέλειψε την καριέρα της ως φιλόλογος για να αφοσιωθεί στο θέατρο. Από τα πρώτα της βήματα έδειξε την ξεχωριστή της ικανότητα να ισορροπεί ανάμεσα στο βάθος του κλασικού και τη ζωντάνια της κωμωδίας.

Το θεατρικό της ντεμπούτο έγινε στις "Εσωτερικές Φωνές" του Εντουάρντο Ντε Φιλίππο στο Θέατρο Τέχνης (1986-1987). Συμμαθητές της στη σχολή ήταν οι Πέτρος Φιλιππίδης, Μαρία Καβογιάννη, Υρώ Μανέ, Μαρία Γεωργιάδου, Ντίνα Αβαγιανού, Γιάννης Καπετάνιος, Θοδωρής Αρβανίτης, Ζώγια Σεβαστιανού και στην πορεία με κάποιους από αυτούς συμπορεύτηκε. Με τη Μαρία Καβογιάννη, την Υρώ Μανέ, αλλά και τους Κώστα Κόκλα και Χρήστο Χατζηπαναγιώτη κατάφεραν να ανανεώσουν τη σύγχρονη ελληνική κωμωδία με τη φρεσκάδα, το ταλέντο και το πάθος τους. Μια από τις πρώτες τους μεγάλες επιτυχίες ήρθε το 1995, όταν πρωταγωνίστησε στην παράσταση "Ο Αϊ-Βασίλης είναι σκέτη λέρα" στο Θέατρο Αποθήκη, σε σκηνοθεσία Κώστα Αρζόγλου και διασκευή των Ρέππα-Παπαθανασίου. Η παράσταση έγινε sold out για δύο χρόνια. Ακολούθησαν μεγάλες θεατρικές επιτυχίες όπως το "Αναμείνατε στο ακουστικό σας" σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα, η "Μύγα Τσε Τσε" των Ρέππα – Παπαθανασίου, το "Αταίριαστο ζευγάρι" του Νηλ Σάιμον σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Ρήγα, και "Τα μωρά τα φέρνει ο πελαργός" των Ρέππα – Παπαθανασίου. Οι παραστάσεις αυτές επιβεβαίωσαν το ταλέντο της στο κωμικό στοιχείο, το οποίο συνδύαζε πάντα με μια αίσθηση βάθους και αλήθειας.

Καίτη Κωνσταντίνου Εγκλήματα 2
Η Καίτη Κωνσταντίνου στα "Εγκλήματα"

Ο ρόλος της ως Σωσώ Παπαδήμα στα "Εγκλήματα" την καθιέρωσε ως μία από τις πιο εμβληματικές φιγούρες της ελληνικής τηλεόρασης. Οι δηλητηριώδεις ατάκες της, το κυνικό της ύφος και η ασύλληπτη ερμηνεία της έκαναν τη σειρά διαχρονική. Παρόλα αυτά, η Καίτη Κωνσταντίνου δεν έμεινε ποτέ στάσιμη. Με την ίδια μαεστρία που χάριζε αβίαστο γέλιο, μπορούσε να μετατρέψει σκοτεινούς και παράξενους χαρακτήρες σε κωμικές ηρωίδες, αποδεικνύοντας τη μοναδική της ικανότητα να ισορροπεί μεταξύ γέλιου και σκοταδιού.

Η Καίτη που έγινε Ριχάρδος
Η καίτη Κωνσταντίνου στον σαιξπηρικό "Ριχάρδο Γ'"

Το θέατρο ήταν πάντα ο πυρήνας της, το πεδίο όπου η μεταμορφωτική της δύναμη γινόταν εμφανής κάτω από τους προβολείς του θεάτρου, σε απόσταση αναπνοής από το κοινό. Τα τελευταία χρόνια, στράφηκε περισσότερο στο θέατρο, αναλαμβάνοντας πιο δραματικούς ρόλους. Το 2016, με σκηνοθεσία Τάκη Τζαμαργιά, επωμίστηκε τον κορυφαίο δραματικό ρόλο του "Ριχάρδου Γ'" στο Σύγχρονο Θέατρο. Η ίδια είχε πει για τον ρόλο: "Ο πιο αγαπημένος ρόλος της ζωής μου είναι αυτός που κάθε φορά παίζω… Η σχέση μου με τον Σαίξπηρ είναι μια σχέση γοητείας. Είναι ένας μεγάλος γνώστης της ανθρώπινης ψυχής και της γλώσσας. Για μένα, το να τον ερμηνεύσω δεν ήταν θέμα φύλου, αλλά η πρόκληση να αποδώσω ένα ανθρώπινο ον στην πιο ακραία εκδοχή του".

Συνέβη στο Monterey
Γιώργος Καλφαμανώλης©
Λυδία Φωτοπούλου και Καίτη Κωνσταντίνου στο "Συνέβη στο Monterey"

Η τελευταία της θεατρική εμφάνιση ήταν στο Θέατρο Μικρό Χορν (2023-2024), στο έργο του Άκη Δήμου "Συνέβη στο Monterey", σε σκηνοθεσία του αγαπημένου της συνεργάτη, Τάκη Τζαμαργιά. Μαζί με τη Λυδία Φωτοπούλου υποδύθηκαν δύο γυναίκες που συναντιούνται σε μια τουαλέτα πολυτελούς εστιατορίου και ξεκινούν μια αφήγηση γεμάτη χιούμορ, πόνο και αλήθεια. Η μία είναι γνωστή ηθοποιός σαπουνόπερας, η άλλη μανικιουρίστα. "Ξεκινώντας από αυτό το διαφορετικό κοινωνικό background, που αποτυπώνεται στη γλώσσα και στους χαρακτήρες τους, οι δύο γυναίκες ήρθαν κοντά, ξεκίνησαν να αφηγούνται τη ζωή τους μεταξύ γέλιων και δακρύων, σε μια συνάντηση που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως μια παύση στο χρόνο, ενώ ο χώρος λειτουργεί σαν πρόσκαιρο καταφύγιο που τις προφυλάσσει από αυτά που τους περιμένουν έξω. Μάλιστα η Κωνσταντίνου, επιφορτίστηκε με το μεγαλύτερο κομμάτι του χιούμορ και της ατάκας, όντας απολαυστική στο ρόλο της λαϊκής γυναίκας, χωρίς να υπολείπεται σημαντικά στα δραματικότερα σημεία" διαβάζουμε στην κριτική του "α" για την παράσταση. 

Σήμερα, την αποχαιρετούμε με σεβασμό και αγάπη. Η Καίτη Κωνσταντίνου φεύγει, αλλά αφήνει πίσω της μια κληρονομιά γεμάτη τέχνη, συναίσθημα και το αβίαστο γέλιο που τόσο αγαπούσε. Καλό ταξίδι, Καίτη.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας ξεκινά με Χρήστο Παπαδόπουλο και την επετειακή έκθεση "Καλαμάτα, η πόλη του χορού"

Την Παρασκευή 18 Ιουλίου κάνει πρεμιέρα το διεθνές φεστιβάλ που φέρνει την αφρόκρεμα του σύγχρονου χορού από την Ελλάδα και το εξωτερικό στην Καλαμάτα και μας καλεί να το επισκεφθούμε.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
11/07/2025

"Athletes of the Gods" στο Ηρώδειο: 12 κορυφαίοι χορευτές σε μια μοναδική (φιλανθρωπική) βραδιά

Ένα ξεχωριστό γκαλά χορού που περιλαμβάνει κλασικό και μοντέρνο ρεπερτόριο ενώνει ταλαντούχους χορευτές σε μια βραδιά για καλό σκοπό στο ρωμαϊκό ωδείο, λίγο πριν κλείσει τις πόρτες του για τα επόμενα τρία χρόνια.

Οι κομματάρχες επιστρέφουν με "Δάφνες και Πικροδάφνες"

Βλαβιανός, Ζιόβας, Σοφιανός, Τσουρουνάκης φέρνουν την πολιτική στο σανίδι με τις "Δάφνες και Πικροδάφνες" των Δημήτρη Κεχαΐδη και Ελένης Χαβιαρά σε σκηνοθεσία Μάνου Καρατζογιάννη.

Η Μαρία Πρωτόπαππα για πρώτη φορά στην Επίδαυρο με την "Ανδρομάχη" του Ευριπίδη

Πρώτες φωτογραφίες από το σκηνοθετικό ντεμπούτο της χαρισματικής ηθοποιού και σκηνοθέτριας που συμπρωταγωνιστεί με τους Αργύρη Ξάφη, Γιάννη Νταλιάνη κι έναν εξαιρετικό θίασο ηθοποιών στην τραγωδία για την ανθρώπινη δικαιοσύνη και τη θέση της γυναίκας.

Ακρόαση | "Άμλετ" ανεβάζει το ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης και αναζητά ηθοποιούς

Μετά την παράσταση "Ριχάρδος III*", η σκηνοθέτρια Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη και ο συγγραφέας Ανδρέας Φλουράκης συνεργάζονται ξανά σε μια ακόμα ελεύθερη διασκευή σαιξπηρικού έργου.

3 θεατρικές επαναλήψεις που θα μας συγκινήσουν

Open air ραντεβού με τέσσερις θεατρικές παραστάσεις σε περιοδεία: "Η Θάλασσα και ο Γέρος", "Lemon", "Μέσα στο μυαλό σου".

Αποκλειστικό: Αντώνης Καφετζόπουλος και Ζερόμ Καλούτα σε μια υπαρξιακή σύγκρουση στο "Άσπρο-Μαύρο" του Κόρμακ ΜακΚάρθι

Ο Αντώνης Καφετζόπουλος μεταφράζει, σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί δίπλα στον Ζερόμ Καλούτα στο "Άσπρο-Μαύρο", το βαθιά φιλοσοφικό έργο του Κόρμακ ΜακΚάρθι, που ανεβαίνει από τον Οκτώβριο στο Θέατρο Επί Κολωνώ, με early bird προσφορά.