Συνέβη στο Monterey

3

Οι δυναμικές και νέες προοπτικές που ανοίγουν για δύο γυναίκες ύστερα από την τυχαία συνάντησή τους απασχολούν το νέο έργο του Έλληνα συγγραφέα, που ανεβαίνει σε μια καλοπαιγμένη –αναμενόμενη, πάντως– παράσταση από τον Τάκη Τζαμαργιά.

Συνέβη στο Monterey Γιώργος Καλφαμανώλης©

Δύο γυναίκες συναντιούνται στις τουαλέτες ενός πολυτελούς εστιατορίου, η μία είναι γνωστή ηθοποιός σαπουνόπερας, η άλλη μανικιουρίστα. Ξεκινώντας από αυτό το διαφορετικό κοινωνικό background, που αποτυπώνεται στη γλώσσα και στους χαρακτήρες τους, οι δύο γυναίκες θα έρθουν κοντά, σε μια συνάντηση που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως ρωγμή, ως μια παύση στο χρόνο, ενώ ο χώρος λειτουργεί σαν πρόσκαιρο καταφύγιο που τις προφυλάσσει από αυτά που τους περιμένουν έξω: Η ηθοποιός έχει κληθεί σε γεύμα από τον παραγωγό, για να της ανακοινώσει την απόλυσή της από τη σειρά –που θα έρθει, μάλιστα, με έναν ταπεινωτικό θάνατο της ηρωίδας της– και η μανικιουρίστα βρίσκεται σε ένα βαρετό γεύμα με το σύζυγό της.

Συνέβη στο Monterey
Γιώργος Καλφαμανώλης©

Ο Άκης Δήμου συχνά "αφιερώνει" έργα του σε γυναίκες ηρωίδες και θίγει θεματικές που αφορούν τη γυναίκα κι εδώ δημιουργεί κάτι αντίστοιχο. Το κόστος που επιφέρει το κυνήγι της καριέρας, το αναλώσιμο του επαγγέλματος της ηθοποιού, η ματαιοδοξία και οι ανασφάλειες, η ρουτίνα του γάμου, ο έρωτας, είναι θέματα που προκύπτουν από τη διάδραση των δύο γυναικών, μέσα σε μια ελαφριά δραματουργική συνθήκη, καθώς το χιούμορ είναι διάσπαρτο και το έργο ατακαριστό. Από κάτω, όμως, ανιχνεύονται δραματικές καταστάσεις, μια αίσθηση ανεκπλήρωτου και υπαρξιακού αδιεξόδου. "Ό,τι φανταστήκαμε, φανταστήκαμε, τώρα πρέπει να δράσουμε", θα πει η μία πριν το φινάλε, που θα τις αφήσει μετέωρες λίγο πριν αποτολμήσει (ή όχι;) καθεμία τους το μεγάλο βήμα προς την απελευθέρωση. Μάλιστα, όλη η δράση θα μπορούσε να αφορά μια μη ρεαλιστική συνθήκη, μια φαντασίωση, καθώς κάθε ηρωίδα βλέπει στην άλλη αυτό που θα ήθελε να είναι η ίδια, ή ίσως να αποτελούν δύο διαφορετικές εκδοχές της ίδιας γυναίκας.

Συνέβη στο Monterey
Γιώργος Καλφαμανώλης©

Με αυτό το πλούσιο υλικό, καθώς και με δύο ωραίες ηθοποιούς στη διάθεσή του, ο Τάκης Τζαμαργιάς αρκέστηκε σε μια απόδοση εστιασμένη κυρίως στις κωμικές ποιότητες του έργου και τη δυναμική που προκύπτει από τη συνάντηση αυτών των δύο διαφορετικών χαρακτήρων. Στις ερμηνείες, η Λυδία Φωτοπούλου και η Καίτη Κωνσταντίνου, ως ηθοποιός και μανικιουρίστα αντίστοιχα, αποτελούν ένα ωραίο δίδυμο με πολύ καλή χημεία. Η Φωτοπούλου, αέρινη, κομψή, αποστασιοποιημένα γοητευτική, έχει αυτές τις ποιότητες ακόμη και στα κωμικά σημεία του ρόλου της, ενώ φέρνει στη σκηνή κάτι από τις ραγισμένες ηρωίδες του Τενεσί Ουίλιαμς – δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, πως ο συγγραφέας θέλει την ηρωίδα να ονειρεύεται να παίξει το "Καλοκαίρι και καταχνιά", όταν εγκαταλείψει την τηλεόραση. Η Κωνσταντίνου, από την πλευρά της, επιφορτίζεται με το μεγαλύτερο κομμάτι του χιούμορ και της ατάκας και είναι απολαυστική στο ρόλο της λαϊκής γυναίκας, χωρίς να υπολείπεται σημαντικά στα δραματικότερα σημεία. Θα ήταν καλοδεχούμενη μια μεγαλύτερη σκηνοθετική φροντίδα, προκειμένου να αναδειχθούν όσα κρύβονται κάτω από τα λόγια, κι ίσως είχε ενδιαφέρον μια αντίστροφη διανομή, ώστε κάθε ηθοποιός να δοκιμαστεί σε κόντρα ρόλο.

Περισσότερες πληροφορίες

Συνέβη στο Monterey

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 75 '

Μια ηθοποιός χωρίς ρόλο και μια ανέραστη μανικιουρίστα, δυο παράφορες γυναίκες συναντιούνται στις τουαλέτες ενός πανάκριβου κοσμικού εστιατορίου. Αλήθεια, τι είναι αυτό που τους επιφυλάσσει αυτή η τυχαία συνάντηση και ανασύρουν αγγέλους για αυτοπροστασία; Απελπισμένες, αδικαίωτες, αστείες, οι δύο ηρωίδες πρόκειται να μας πουν την ιστορία τους, να ψηλαφίσουν παλιά τραύματα και καινούργιες επιθυμίες, να ξεκλειδώσουν ξεχασμένες αναμνήσεις και να ονειρευτούν αναγνωρίζοντας η μια στα γέλια αλλά και στα δάκρυα της άλλης, κάτι απ’ τον κρυφό τους εαυτό. Άραγε οι άγγελοι είναι μόνο για τους φοβισμένους; Κι ύστερα, τι; Ύστερα τις περιμένει ο δρόμος. Με καινούργιο, όμως, βήμα αυτή τη φορά.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Θέατρο Παντού": Ο καλλιτεχνικός προγραμματισμός 2024-2025 του Καλλιτεχνικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος

Το ΚΘΒΕ παρουσιάζει το νέο του καλλιτεχνικό πρόγραμμα, συνδυάζοντας σύγχρονες δημιουργίες με αγαπημένες παραστάσεις που επαναστατούν για να συγκινήσουν και να εμπνεύσουν το κοινό.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
14/09/2024

"Τι θα πει ο κόσμος;’’:Το διαχρονικό ερώτημα βρίσκει απάντηση στο Faust

Ο Σταμάτης Πακάκης έγραψε το κείμενο, σκηνοθετεί και παίζει στην κωμωδία που έρχεται στο Faust στον Οκτώβριο.

Θέατρο Πορεία: Παράταση προσφοράς προπώλησης για τις παραστάσεις της σεζόν 2024-25

Όλες οι θεατρικές παραστάσεις του Θεάτρου Πορεία για τις οποίες ισχύει early bird προσφορά έως 13/9.

"Blind Forgiveness" στο Παλλάς: Μια μπαλετική ροκ όπερα για την αγάπη αλλά και για την τέχνη που δεν γνωρίζει σύνορα

Το Astana Ballet Theatre βρέθηκε στην Αθήνα με τους συντελεστές της μεγάλης μουσικοχορευτικής παραγωγής που κάνει πρεμιέρα στο θέατρο Παλλάς για να μας δώσει μια πρώτη γεύση απ’ όσα θα δούμε επί σκηνής.

Θέατρο του Νέου Κόσμου: 19 παραστάσεις σε 7 σκηνές και προσφορά προπώλησης για τη σεζόν 2024-25

Το ρεπερτόριο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου εξαπλώνεται φέτος σε επτά σκηνές και πέντε θέατρα, με τις υπογραφές καταξιωμένων και νεότερων σκηνοθετών και δημιουργών. Δείτε όλο το πρόγραμμα και εκμεταλλευτείτε την early bird προσφορά προπώλησης εισιτηρίων από 12-22 Σεπτεμβρίου.

"Όταν ξανά πέθανα": Μια κωμωδία αντίδοτο στον πεσιμισμό από τον Λάκη Λαζόπουλο

Η σκηνή του θεάτρου είναι ο φυσικός χώρος του ηθοποιού, σεναριογράφου, συγγραφέα, παρουσιαστή, αλλά και στιχουργού Λάκη Λαζόπουλου και σε αυτήν επέστρεψε με τη μεταφυσική κωμωδία "Όταν ξανά πέθανα", που ξορκίζει τους φόβους και κυρίως τον μεγαλύτερο ανάμεσά τους, αυτόν του θανάτου.

"Ρόζα Εσκενάζυ, η βασίλισσα του Ρεμπέτικου" μετακομίζει στην Αθήνα με πρωταγωνίστρια την Παυλίνα Χαρέλα

Η παράσταση "Ρόζα Εσκενάζυ, η βασίλισσα του Ρεμπέτικου" ταξιδεύει για αυτή τη θεατρική σεζόν από τη Θεσσαλονίκη στο Θέατρο Αλκμήνη, σε σκηνοθεσία του Αντώνη Λουδάρου και με τη συνοδεία ορχήστρας επί σκηνής.