"Τουραντό – Η γυναίκα που μισούσε τους άντρες": Πρώτες φωτογραφίες από τη νέα παράσταση του Στάθη Λιβαθινού

Μια παράσταση - πρόκληση που θέτει με μοναδικό τρόπο μέσα από το αλληγορικό παραμυθένιο έργο του Κάρλο Γκότσι το θέμα της γυναικείας χειραφέτησης.

Γιορτινοί εξοδούχοι, προσοχή!
Τα θέατρα τροποποιούν τα ωράρια και τις ημέρες των παραστάσεων κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου. Πριν την έξοδό σας επιβεβαιώσετε τις όποιες αλλαγές για να οργανώσετε καλύτερα τις θεατρικές σας εξορμήσεις.
Τουραντό – Η γυναίκα που μισούσε τους άντρες Ελίνα Γιουνανλή©

Πριν από λίγες μέρες έκανε πρεμιέρα η νέα παράσταση που σκηνοθετεί ο Στάθης Λιβαθινός"Τουραντό – Η γυναίκα που μισούσε τους άντρες", στο Θέατρο της Οδού Κεφαλληνίας. Μόλις κυκλοφόρησαν οι πρώτες φωτογραφίες από την παράσταση του αλληγορικού έργου του Κάρλο Γκότσι, σε έμμετρη απόδοση και διασκευή του Στρατή Πασχάλη, που σηματοδοτεί παράλληλα και την επέτειο των 25 χρόνων από την ίδρυση της ομάδας του σπουδαίου Έλληνα σκηνοθέτη. Παίζουν οι: Πολυξένη Παπακωνσταντίνου, Βασίλης Ανδρέου, Βαλέρια Δημητριάδου, Βασίλης Ζαφειρόπουλος, Νίκος Καρδώνης, Ειρήνη Λαφαζάνη, Φοίβος Μαρκιανός, Μαρία Σαββίδου, 'Άρης Τρουπάκης

Τουραντό – Η γυναίκα που μισούσε τους άντρες
Ελίνα Γιουνανλή©

Η "Τουραντό" είναι έργο του Κάρλο Γκότσι (1720-1806), ενός από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του ιταλικού θεάτρου της εποχής του ροκοκό και μεγάλου ανταγωνιστή του Γκολντόνι. Φανατικός οπαδός της Κομέντια ντελ Άρτε συνέγραψε, παρόλα αυτά, ολοκληρωμένα έργα, τα οποία όμως αφήνουν ανοιχτή την προοπτική για αυτοσχεδιαστική διασκευή. Η παράσταση του Στάθη Λιβαθινού φιλοδοξεί να πειραματιστεί αυτή τη συναίρεση αυτοσχεδιασμού και ολοκληρωμένου κειμένου που χαρακτηρίζει τη δραματουργία του Γκότσι

Διαβάστε Επίσης

Το έργο "Τουραντό" βασίζεται στην ιστορία μιας πανέμορφης πριγκίπισσας που μισούσε τους άντρες και που για να ξεφύγει από τις πιέσεις του πατέρα της, αυτοκράτορα της Κίνας, για γάμο, μηχανεύεται ένα επιτήδειο και σατανικό τέχνασμα: τη λύση τριών δύσκολων αινιγμάτων σ’ έναν διαγωνισμό που είναι υποχρεωμένος να υποστεί κάθε υποψήφιος γαμπρός. Αν αποτύχει, θα αποκεφαλιστεί. Αποτέλεσμα, ένα πλήθος από πρίγκιπες - θύματα, που αδυνατούν να λύσουν τα τρία αινίγματα, μέχρι που παρουσιάζεται ο κατάλληλος, ο οποίος θα οδηγήσει τα πράγματα σε μια απροσδόκητη και καταλυτική λύση. 

Τουραντό – Η γυναίκα που μισούσε τους άντρες
Ελίνα Γιουνανλή©

Αυτή η αλληγορική παραμυθένια ιστορία του Γκότσι, γραμμένη σε έμμετρο στίχο και με ανοιχτή την προοπτική προς τον αυτοσχεδιασμό και τη διασκευή, ενέπνευσε τον Πουτσίνι, αλλά και τον Σίλερ, ώστε να μας χαρίσουν τις δικές τους ευφάνταστες εκδοχές. 

Τα σκηνικά και τα κοστούμια που μας μεταφέρουν στη μυστηριώδη Κίνα υπογράφει η Ελένη Μανωλοπούλου, τους φωτισμούς ο Αλέκος Αναστασίου, τη μουσική, που ερμηνεύεται ζωντανά από τον ίδιο, ο Μιχάλης Κωτσόγιαννης. 
 

Δείτε περισσότερες φωτογραφίες από την "Τουραντό"
 

Τουραντό – Η γυναίκα που μισούσε τους άντρες
Ελίνα Γιουνανλή©

Τουραντό – Η γυναίκα που μισούσε τους άντρες
Ελίνα Γιουνανλή©

Τουραντό – Η γυναίκα που μισούσε τους άντρες
Ελίνα Γιουνανλή©

Τουραντό – Η γυναίκα που μισούσε τους άντρες
Ελίνα Γιουνανλή©

Τουραντό – Η γυναίκα που μισούσε τους άντρες
Ελίνα Γιουνανλή©

Τουραντό – Η γυναίκα που μισούσε τους άντρες
Ελίνα Γιουνανλή©

Τουραντό – Η γυναίκα που μισούσε τους άντρες
Ελίνα Γιουνανλή©

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Τουραντό – Η γυναίκα που μισούσε τους άντρες

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 95 '

Το έμμετρο ερωτικό παραμύθι, που ενέπνευσε την διάσημη όπερα του Τζάκομο Πουτσίνι, αφηγείται την ιστορία μιας γοητευτικής, σκληρής γυναίκας που δοκιμάζει τους επίδοξους μελλοντικούς συζύγους της, επιφυλάσσοντας θάνατο σε όποιον αποτυγχάνει. Το έργο γράφτηκε το 1762 και ανήκει στο είδος της fiabe teatrali (θεατρικά παραμύθια), ένα υβρίδιο φαντασίας και commedia dell’arte που εισήγαγε ο ίδιος ο συγγραφέας, μεγάλος ανταγωνιστής του Γκολντόνι. Η ιστορία είναι εμπνευσμένη από έναν κινέζικο θρύλο. Θα μπορούσε να ειδωθεί ως μια παράδοξη ελεγεία περί θυσίας, ένας σκοτεινός ύμνος στο ανθρώπινο πάθος ή μια αλληγορία για τη γυναικεία χειραφέτηση. Η παράσταση σηματοδοτεί την επέτειο των 25 χρόνων από την ίδρυση της ομάδας του Στάθη Λιβαθινού.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Η Φάνια Νταλιάνη για τον "Ματωμένο Γάμο" του Λόρκα

Μιλήσαμε με την ηθοποιό Φάνια Νταλιάνη για τον "Ματωμένο Γάμο" και τη διαχρονική δύναμη του λορκικού σύμπαντος, που εξακολουθεί να συγκινεί και να προβληματίζει το σύγχρονο κοινό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
19/12/2025

"Απόψε κανείς δεν πεθαίνει" – γελάμε με τα καλά και τα κακά μας και περνάμε όμορφα

Στις γιορτές, που όλοι αναζητούμε κάτι που να μας φέρει πιο κοντά –στους άλλους και στον εαυτό μας– το "Απόψε κανείς δεν πεθαίνει" στο θέατρο Μπέλλος είναι μια υπενθύμιση ότι, παρά τις δυσκολίες, υπάρχει ακόμα χώρος για γέλιο, ποίηση και ελπίδα.

Ιδέες για δώρα με θεατρική ψυχή από το πωλητήριο του Εθνικού Θεάτρου

Αν ψάχνεις δώρα με ιστορία, αισθητική και νόημα, μια βόλτα στο πωλητήριο του Εθνικού Θεάτρου αποκαλύπτει χειροποίητες δημιουργίες, σύγχρονο design και αντικείμενα που κουβαλούν τη μαγεία της σκηνής.

'Annie': Ένα θεαματικό μιούζικαλ στο Παλλάς γεμίζει την καρδιά μας με τη χαρά του "αύριο"

Επειδή στις γιορτές πάνε πολύ τα μιούζικαλ, αξίζει να επισκεφθείτε το Θέατρο Παλλάς, και να δείτε παράσταση την "Annie", σε σκηνοθεσία και απόδοση Θέμιδας Μαρσέλλου, με πρωταγωνιστές τους Γιάννη Στάνκογλου, Δανάη Παππά, Μαρία Κατσανδρή, Αργύρη Αγγέλου και 40 ακόμη ηθοποιούς, τραγουδιστές, χορευτές, ζωντανή ορχήστρα, μικρά παιδιά και έναν σκύλο-πρωταγωνιστή.

Στέγη Ιδρύματος Ωνάση: Η καλύτερη φάση για να κλείσεις εισιτήριο είναι τώρα

Όλα όσα θα δεις στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση μέχρι τον Ιούνιο: Εκθέσεις από Γιώργο Λάνθιμο και Τίλντα Σουίντον, η εκρηκτική Μαρλέν Μοντέιρο Φρέιτας, δύο νέες παραστάσεις του Τιάγκο Ροντρίγκες, το STEGI.RADIO Takeover 2026 και πολλά ακόμα.

Είδαμε την "Taverna Miresia": Μια βουβή παράσταση για την απουσία

Η μοναδική παράσταση-μοιρολόι του Mario Banushi επέστρεψε στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου.

Η "Ηλέκτρα εντός" του θεάτρου Πορεία

Ο Δημήτρης Τάρλοου συνεχίζει τη σκηνοθετική του εργασία πάνω στη σοφόκλεια τραγωδία, την οποία παρουσίασε το περασμένο καλοκαίρι, και την προσαρμόζει στις ανάγκες του κλειστού χώρου.