
Με την "Έντα Γκάμπλερ" του Χένρικ Ίψεν, στήνεται μια επικίνδυνη παρτίδα επιβίωσης στο Θέατρο Προσκήνιο από τις 30 Ιανουαρίου, στη νέα πολυαναμενόμενη θεατρική παράσταση σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Καραντζά. Μια ομάδα σημαντικών ηθοποιών -Χρήστος Λούλης, Έκτορας Λιάτσος, Φιντέλ Ταλαμπούκας, Ιωάννα Δεμερτζίδου, Τζωρτζίνα Δαλιάνη- με την Ανθή Ευστρατιάδου στο ρόλο της Έντα, αναλαμβάνουν να "ξαναδιαβιάσουν" το αριστούργημα του Ίψεν, μέσα από μια σύγχρονη αναρώτηση για την θέση της γυναίκας στις μέρες μας, σε μια ριζοσπαστική σκηνοθετική προσέγγιση.
Ο σκηνικός χώρος είναι ένα μεγαλοαστικό σπίτι υπό ανακαίνιση. Ένα ημιτελές σπίτι υπό ολική αναδιαμόρφωση, ένας ρευστός τόπος, χωρίς ταυτότητα με όλες τις πιθανότητες ανοιχτές - ακριβώς όπως είναι και η Έντα Γκάμπλερ.

Η Έντα (πρώην Γκάμπλερ, νυν Τέσμαν) προσπαθεί να βρει απάντηση και λόγο ύπαρξης σε ένα στείρο και αυστηρά δομημένο περιβάλλον στο οποίο οι άνθρωποι - απονεκρωμένοι τυφλοί - ζουν μόνο για να εκπληρώνουν την αποστολή και την ταυτότητα τους. Η Έντα χωρίς αποστολή και χωρίς ταυτότητα, βαθιά χωμένη στο ρομαντισμό - που αποστρέφεται την πραγματικότητα και την φθορά της - παλεύει να βρει πως θα ενταχθεί στην τρέχουσα ζωή. Σε μια κοινωνία που ζητά από τις γυναίκες να είναι σύζυγοι, μητέρες, εξαρτημένες πάντα από έναν άνδρα, η Έντα θα δοκιμάσει ένα παιχνίδι ορίων και ακραίου ρομαντισμού, επιζητώντας και τελικά βρίσκοντας την απάντηση της για τη ζωή και την ασφυξία της. Η αυτοκτονία της στο τέλος, είναι μια βαθιά πράξη αντίστασης, ανατίναξης του πουριτανισμού, της μικροαστικής αντίληψης και όλων των στερεοτύπων που επιφυλάσσει ακόμη και σήμερα η κοινωνία για τη γυναίκα.

Ο Χένρικ Ίψεν, θερμός υποστηρικτής του γυναικείου ζητήματος και ιδιαίτερα διεισδυτικός στην παρατήρηση της γυναικείας προσωπικότητας, δημιούργησε μια πινακοθήκη αρχετυπικών ηρωίδων, των οποίων η ερμηνεία αποτελεί συνεχές αντικείμενο σκηνικής έρευνας μέχρι σήμερα.
Η υπόθεση
Η Έντα ασφυκτιά στον κλοιό του συμβατικού γάμου της με τον Γκέοργκ Τέσμαν και όταν επανέρχεται στη ζωή της ένας ανεκπλήρωτος έρωτας, ο Άιλερτ Λέβμποργκ - η μεγάλη της φαντασίωση, προσδοκεί να τον εξουσιάσει, "σκοτώνει" το πνευματικό παιδί του (τα χειρόγραφά του) και βρίσκει έναν "ωραίο θάνατο" για την ίδια.
Η "Έντα Γκάμπλερ" θα συνυπάρξει, για το υπόλοιπο της σεζόν, με το "Λεωφορείου ο Πόθος" (τη μεγάλη φετινή επιτυχία του Προσκηνίου που μεταφέρεται κάθε Κυριακή, Δευτέρα & Τρίτη) και με την ηρωίδα του, Μπλανς Ντιμπουά, συνεχίζοντας την μελέτη για τη γυναίκα και την θέση της στη σύγχρονη κοινωνία, από μια άλλη οπτική.

Στο ρόλο της Έντα Γκάμπλερ η Ανθή Ευστρατιάδου, Δικαστής Μπρακ ο Χρήστος Λούλης, Άιλερτ Λέβμποργκ ο Έκτορας Λιάτσος, Τέσμαν ο Φιντέλ Ταλαμπούκας, Κυρία Έλβστεντ η Ιωάννα Δεμερτζίδου και Δεσποινίς Τέσμαν η Τζωρτζίνα Δαλιάνη.
Το σκηνικό υπογράφει η Μαρία Πανουργιά, τα κοστούμια η Ιωάννα Τσάμη, την κίνηση ο Τάσος Καραχάλιος, τη μουσική ο Γιώργος Ραμαντάνης και τους φωτισμούς ο Δημήτρης Κασιμάτης. Η μετάφραση είναι του Γιώργου Δεπάστα.
Προπώληση εισιτηρίων: more.com
Δείτε περισσότερες φωτογραφίες από την "Έντα Γκάμπλερ"



















Περισσότερες πληροφορίες
Έντα Γκάμπλερ
Η εμβληματική Έντα ανατινάζει το σύστημα των μικροαστικών αντιλήψεων της κοινωνίας μας, σε μια παράσταση που «ξαναδιαβάζει» το αριστούργημα του Ίψεν με τη θέση της γυναίκας στο επίκεντρο. Η Έντα (πρώην Γκάμπλερ, νυν Τέσμαν) προσπαθεί να βρει απάντηση και λόγο ύπαρξης σε ένα στείρο και αυστηρά δομημένο περιβάλλον στο οποίο οι άνθρωποι - απονεκρωμένοι τυφλοί - ζουν μόνο για να εκπληρώνουν την αποστολή και την ταυτότητα τους. Η Έντα χωρίς αποστολή και χωρίς ταυτότητα, βαθιά χωμένη στο ρομαντισμό - που αποστρέφεται την πραγματικότητα και την φθορά της - παλεύει να βρει πως θα ενταχθεί στην τρέχουσα ζωή. Σε μια κοινωνία που ζητά από τις γυναίκες να είναι σύζυγοι, μητέρες, εξαρτημένες πάντα από έναν άνδρα, η Έντα θα δοκιμάσει ένα παιχνίδι ορίων και ακραίου ρομαντισμού, επιζητώντας και τελικά βρίσκοντας την απάντηση της για τη ζωή και την ασφυξία της.