Πρεμιέρες: Οι νέες θεατρικές παραστάσεις της εβδομάδας (9-15/1)

Οι πέντε θεατρικές παραστάσεις που κάνουν πρεμιέρα από 9 έως 15 Ιανουαρίου και ξεχωρίζουν.

Η Αισθηματική Αγωγή: Ερευνώντας Ένα Αρχείο Ρωγμών © mavra gidia

"H αισθηματική αγωγή· ερευνώντας ένα αρχείο ρωγμών"

Στη νέα του παράσταση ο Παντελής Φλατσούσης βασίζεται στο ιστορικό μυθιστόρημα του Γκιστάβ Φλομπέρ "Η αισθηματική αγωγή", που θα δούμε για πρώτη φορά στην ελληνική σκηνή, αναζητώντας παραλληλισμούς με τη σύγχρονη πραγματικότητα. Το πρωτότυπο ακολουθεί τον Φρεντερίκ Μορό, φέρνοντας στο προσκήνιο τον ψυχισμό της αστικής τάξης. Με ειρωνική ματιά, ο σπουδαίος Γάλλος συγγραφέας δεν αφηγείται απλώς την ιστορία ενός ανεκπλήρωτου έρωτα για μια παντρεμένη γυναίκα, αλλά τη διάψευση μιας ολόκληρης γενιάς. Παίζουν οι Ηλιάνα Μαυρομάτη, Ντέμπορα Οντόγκ, Βαγγέλης Δαούσης, Χρήστος Διαμαντούδης, Γιώργος Κριθάρας. (Υποσκήνιο Β΄ της Αίθουσας "Αλεξάνδρα Τριάντη", Μέγαρο Μουσικής, από 15/1)

Αγαμέμνων: ο κύκλος του αίματος La MaMa 2024-25
©Πάτροκλος Σκαφίδας,

"Αγαμέμνων: Ο κύκλος του αίματος"

Μέσα από τη νέα της παράσταση που πρωτοπαρουσιάστηκε στο ιστορικό La MaMa της Νέας Υόρκης, η Ραφίκα Σαουίς εκφράζει όλες αυτές τις φωνές που δεν ακούγονται. Στο σύγχρονο πολιτικό θρίλερ, ο λόγος του Αισχύλου συναντά εκείνον του Γιάννη Ρίτσου και προσωπικές μαρτυρίες ενός συνοριοφύλακα, μιας προσφύγισσας, μιας μάνας που έχασε το παιδί της κι ενός στρατηγού – όλων τους θυμάτων της μηχανής του πολέμου. Ερμηνεύει η δημιουργός μαζί με τους Μάνο Βακούση, Σαμουήλ Ακινόλα κ.ά. (Ακροπόλ, από 13/1) 

Ου Φονεύσεις 2024-25
Αναστασία Γιαννάκη

"Ου φονεύσεις"

Στη Σκηνή Ωμέγα του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά, η Άντζελα Μπρούσκου μιλά για την πιο ακραία μορφή έμφυλης βίας, τη γυναικοκτονία, μέσα από μια περφόρμανς που εντάσσεται στη θεατρική τάση, η οποία κορυφώνεται φέτος και μιλά για τη γυναικεία εμπειρία και το γυναικείο σώμα. Κάπου ανάμεσα στο ντοκουμέντο και τη μυθοπλασία, η δημιουργός αναζητά απάντηση στο γιατί τα εγκλήματα πάθους και τιμής κατά των γυναικών βρίσκονται σε τέτοια έξαρση. Παίζουν: Δήμητρα Χατούπη, Ανδριανή Κυλάφη, Κωνσταντίνος Γιουρνάς, Άλκηστις Πολυχρόνη. (από 11/1) 

Πάρανταϊζ - Η αίθουσα κλιματίζεται
Μυρτώ Κουτλή

"Πάρανταϊζ - Η αίθουσα κλιματίζεται"

Η γυναικεία εμπειρία συντίθεται από πολλά και διαφορετικά στοιχεία. Ένα από αυτά είναι η προσέγγιση της σεξουαλικότητας, όπως και η ερωτική επιθυμία, η ένοχη απόλαυση, η παράδοση στη σαρωτική φύση του έρωτα. Αυτά είναι τα θέματα που πραγματεύεται η παράσταση της ομάδας Seven Sisters. Μετά "Το Μαράκι έκλασε", η Γιώτα Σερεμέτη σκηνοθετεί ξανά κείμενα της Λένας Κιτσοπούλου, φέρνοντας στο επίκεντρο τις ιστορίες επτά γυναικών με φόντο το ελληνικό καλοκαίρι, τις πλαστικές καρέκλες και το πλαστικό τραπεζομάντηλο. (104, από 13/1) 

Ιφιγένεια των Ταύρων

"Η Ιφιγένεια των Ταύρων"

Η παράσταση του Χριστόφορου Χριστοφή, μετά την παρουσίασή της στο Γεντί Κουλέ στο πλαίσιο του προγράμματος "Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός", έρχεται για μία και μοναδική παράσταση στο Ίδρυμα "Μιχάλης Κακογιάννης". Πιο συγκεκριμένα στις 14 Ιανουαρίου, η Μαρία Παπαφωτίου μαζί με τους Δημήτρη Μαύρο, Αλμπέρτο Φάις, Κωνσταντίνο Λιάρο, Magnus Pedersen ζωντανεύουν μια διαχρονική ιστορία που καταγγέλλει τον πόλεμο με τραγικούς ήρωες μια Ιφιγένεια, έναν Πυλάδη, έναν Ορέστη και κάποιον Άντον Τσέχοφ, που πασχίζουν να αποτινάξουν από τους ώμους τους το βάρος της Ιστορίας. 

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Αγαμέμνων: ο κύκλος του αίματος

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 60 '

Αντλώντας κυρίως από την ομώνυμη τραγωδία του Αισχύλου, αλλά και από ποιήματα του Γιάννη Ρίτσου και μαρτυρίες γυναικών, προσφύγων και στρατιωτών, η Ρ. Σαουίς δημιούργησε ένα σύγχρονο πολιτικό θρίλερ με τους όρους του cinematic theatre. Η παράσταση έκανε πρεμιέρα στο ιστορικό θέατρο La MaMa της Νέας Υόρκης, αποσπώντας εξαιρετικές κριτικές και κάνει μια στάση στην Αθήνα πριν συνεχίσει την ευρωπαϊκή περιοδεία της. Μέσα από μια σύγχρονη δραματουργική προσέγγιση, το έργο διερευνά τη φύση του πολέμου ως εργαλείου εξουσίας, μια ατέρμονη μηχανή που παράγει θύματα. Η Κλυταιμνήστρα γίνεται η φωνή αυτών που υφίστανται τη βία της ιστορίας: των προσφύγων, των γυναικών, των θυμάτων της καταπίεσης και της αδιαφορίας.

H αισθηματική αγωγή· ερευνώντας ένα αρχείο ρωγμών

  • Δραματοποιημένη λογοτεχνία
  • Διάρκεια: 140 '

Για πρώτη φορά μεταφέρεται στη σκηνή το λογοτεχνικό αριστούργημα του Γκιστάβ Φλομπέρ «Αισθηματική αγωγή» που ακολουθεί τη ζωή του Φρεντερίκ Μορό, η οποία εξελίσσεται παράλληλα με τα γεγονότα μιας ταραγμένης εποχής. Με ειρωνική και σατιρική ματιά, ο σπουδαίος Γάλλος συγγραφέας αφηγείται όχι απλώς έναν ανεκπλήρωτο έρωτα για μια παντρεμένη γυναίκα, αλλά και όλη τη διάψευση της γενιάς του σε έναν κόσμο αμφιλεγόμενο, σύμφωνα με τον σκηνοθέτη. Η παράσταση αναπλαισιώνει το κλασικό κείμενο σε μετάφραση του Παναγιώτη Μουλλά, διασκευή από τον Παντελή Φλατσούση και την Παναγιώτα Κωνσταντινάκου, αναζητώντας παραλληλισμούς των ιστορικών συγκυριών με τη σημερινή εποχή, με όχημα την αφηγηματικότητα αλλά και τη χρήση βίντεο.

Η Ιφιγένεια των Ταύρων

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 90 '

Μια παράσταση - αντιπολεμική κραυγή που με όχημα τους τραγικούς ήρωες, μια Ιφιγένεια, έναν Πυλάδη, έναν Ορέστη και κάποιον Άντον Τσέχοφ, θίγει με ευφυή τρόπο τα παρελκόμενα των συρράξεων, των συγκρούσεων, της διαπλοκής, ακόμα κι ανάμεσα και σε λαούς που έχτισαν χέρι χέρι αιώνες πολιτισμού. Οι ήρωες περιπλανώνται σα φαντάσματα που αναζητούν τη λύτρωση, σε έναν κόσμο όπου θυσιάζονται σύγχρονες Ιφιγένειες, άνθρωποι χωρίς πατρίδα, άνθρωποι εκ γενετής καταδικασμένοι σε ανυπόφορες ανισότητες. Κάπου στην περιοχή της Κριμαίας, στην Αζοφική θάλασσα, στη Μαριούπολη την πληγωμένη και σ’ ένα λιμάνι, Ταγκανρόγκ το όνομά του (Ταϊγάνιο το αποκαλούσαν οι Έλληνες που ζούσαν εκεί), γενέτειρα του σπουδαίου Ρώσου συγγραφέα Άντον Τσέχοφ, εκτυλίσσεται η ιστορία. Ο πόλεμος μαίνεται και σκεπάζει με τρόμο τις ψυχές των ανθρώπων.

Πάρανταϊζ - Η αίθουσα κλιματίζεται

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 115 '

Το γυναικείο σώμα, η ερωτική επιθυμία, η γυναικεία σεξουαλικότητα, η ένοχη απόλαυση, η σαρωτική φύση του έρωτα συνθέτουν πέντε αυτοτελείς ιστορίες με φόντο το ελληνικό καλοκαίρι. Τα τζιτζίκια, το τσάμικο, το πλαστικό τραπεζομάντηλο, το κρασί της παρέας, το πράσινο λάστιχο, τα ξύλινα τσόκαρα, το ψητό καλαμπόκι, οι πλαστικές καρέκλες. Σημεία αναφοράς που μετατρέπουν το κλισέ σε κάτι βαθιά συλλογικό που μας αφορά όλους. Πέντε ιστορίες ιδωμένες από μάτια γυναικών και βιωμένες από σώματα γυναικών.

Ου φονεύσεις

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 90 '

Κάπου μεταξύ θεάτρου ντοκουμέντο και μυθοπλασίας, η νέα περφόρμανς της Ελληνίδας δημιουργού για την έμφυλη βία, διερωτάται γιατί τα εγκλήματα πάθους και τιμής κατά των γυναικών συνεχίζονται με τέτοιο ρυθμό, με βασικό άξονα την απαγορευμένη σεξουαλικότητα της γυναίκας. Η παράσταση αντλεί από κείμενα που αφορούν την έντονη πατριαρχία και έχουν γραφτεί από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα για τη θέση της γυναίκας. Συνεντεύξεις, ποίηση, σκόρπιες φράσεις, σχόλια από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, τραγούδια, περιγραφές βίας συνθέτουν το πλούσιο υλικό. Η παρουσία του άνδρα σαν μια φιγούρα αρχετυπική, αδρή και σαγηνευτική εμπλέκεται ως ιερέας πατέρας, γιός, αδελφός, εραστής, μαστροπός. Η παράσταση επιχειρεί να ανοίξει έναν δημόσιο διάλογο για την πιο ακραία μορφή σεξισμού, την γυναικοκτονία.

Ακροπόλ

Ιπποκράτους 9-11

Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Ηρώων Πολυτεχνείου & Βασ. Γεωργίου

104

Ευμολπιδών 41, Γκάζι

Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Ηρώων Πολυτεχνείου & Βασ. Γεωργίου

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Η Πενέλοπε Σκίνερ μας μιλά για τη 'Linda', τη γυναίκα, τη βία και την κοινωνία

Η δημιουργός της "Linda" αποκαλύπτει τις σκέψεις πίσω από την ηρωίδα της, μιλά για τις κοινωνικές προκαταλήψεις, τις εσωτερικές μάχες, τη δύναμη του θεάτρου και τη σχέση της βίας με την εποχή μας.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
05/10/2025

"Η Μάρθα είναι σαν κεραυνός": Η Έφη Μουρίκη ετοιμάζεται για ένα ρόλο ζωής στο 'Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ'

Η σπουδαία ηθοποιός Έφη Μουρίκη εξομολογείται για τον εμβληματικό ρόλο της Μάρθας στο "Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ" του Έντουαρντ Άλμπι, που κάνει πρεμιέρα στο Ζίνα 9 Οκτωβρίου, αλλά και για τη δική της κοινή πορεία με τον Βλαδίμηρο Κυριακίδη. Μοιράζεται στιγμές τρυφερότητας, δυσκολίες και μυστικά που κρατούν ζωντανή μια σχέση επί σκηνής και στη ζωή.

"Ούτε μπρος ούτε πίσω": Η σατιρική κωμωδία των Ρέππα-Παπαθανασίου που γελάς με κάθε ατάκα

Η σατιρική κωμωδία "Ούτε μπρος ούτε πίσω" επιστρέφει με ανανεωμένο καστ: οι Αντώνης Λουδάρος, Ματθίλδη Μαγγίρα, Πάνος Σταθακόπουλος, Σταύρος Νικολαΐδης, Δήμητρα Στογιάννη, Μάνος Ιωάννου και Κατερίνα Ζαρίφη ζωντανεύουν τη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα με χιούμορ και σπιρτάδα στον Ελληνικό Κόσμο.

45 χορευτές, 8 μουσικοί, άπειρα Impro Shots!

Έρχεται το Impro Shots, ένα πρώτο βήμα για έναν θεσμό που φιλοδοξεί να συνεχιστεί και να επεκταθεί με εργαστήρια, συζητήσεις και νέες δράσεις για όλους τους φίλους του χορού και της μουσικής. Η ποικιλία των προσωπικοτήτων και των στυλ γεννά τις πιο απρόβλεπτες και ζωντανές στιγμές επί σκηνής.

"Πετριχώρα: Το γιοφύρι της Άρτας ζωντανεύει στη σκηνή του Nous

Η παράσταση της Εταιρείας Θεάτρου DOT Ensemble, που συζητήθηκε στη Θεσσαλονίκη φέρνει στην Αθήνα τη μυσταγωγική ιστορία της Λυγερής, συνδυάζοντας παράδοση, μουσική, τελετουργικό θέατρο.

"Πόσο χρόνο έχω;"- Ο Βαγγέλης Χαρισόπουλος σε μια stand up παράσταση που μιλάει για όλα

Το stand up στην Ελλάδα απογειώνεται – και ο Βαγγέλης Χαρισόπουλος (ναι, η φωνή του Shopping Star) το πετάει ακόμα πιο ψηλά με την πρώτη του σόλο παράσταση "Πόσο χρόνο έχω;". Ένα σόου που μιλάει στο ενήλικο κοινό: από όσους μεγάλωσαν με το MTV, μέχρι εκείνους που ψάχνουν ακόμα το κουμπί στο TikTok.

Αυτές τις παραστάσεις θα δούμε στο HOOD art space

Το HOOD art space, το σπίτι της bijoux de kant στο Μοναστηράκι, μπαίνει σε μια νέα σεζόν με ιστορίες που μας αφορούν, μας συγκινούν και μας φέρνουν πιο κοντά.