"Τρώμε, παιδιά": Μια μαύρη "οικογενειακή" σουρεαλιστική κωμωδία εκ Θεσσαλονίκης

Η θεατρική ομάδα Dulcinea από το βορρά εμπνέεται από το «Κεκλεισμένων των θυρών» του Ζαν Πολ Σαρτρ, για να μιλήσει για την περιβόητη ελληνική οικογένεια, στη σκηνή του θεάτρου 104.

Τρώμε, παιδιά Κώστας Χατζηγεωργίου, Σάκης Γιούμπασης©

"Κόλαση είναι οι γονείς μας, άρα εμείς οι ίδιοι": Μετά τον θάνατό τους, τρία παιδιά έχουν βρεθεί σε έναν μεταιχμιακό τόπο, που θυμίζει μεσημεριανό τραπέζι μιας μέσης ελληνικής οικογένειας, μπροστά από την ελληνική τηλεόραση. Ορμώμενη από τη Θεσσαλονίκη, η ομάδα Dulcinea έρχεται στην Αθήνα με το έργο "Τρώμε, παιδιά" σε σκηνοθεσία Άννας Μαρίας Ιακώβου, από 4 Νοεμβρίου έως 30 Δεκεμβρίου κάθε Δευτέρα και Τρίτη στο Θέατρο 104.

Τρώμε, παιδιά
Κώστας Χατζηγεωργίου, Σάκης Γιούμπασης©

Μια παράσταση για όλα αυτά που μας έκαναν αυτό που γίναμε

Το έργο είναι αφιερωμένο στην ελληνική οικογένεια, στη συμπτωματολογία, τους τύπους και τη θεραπεία της. Με αναφορά στον Σαρτρ και στο "Κεκλεισμένων των θυρών", αλλά και με στοιχεία από την προηγούμενη δουλειά της ομάδας, "Ο (Ω!) Πολιτισμός", η παράσταση πραγματεύεται άλλοτε με σαρκαστική διάθεση κι άλλοτε με μια βαθιά συναισθηματική προσέγγιση ερωτήματα, που αφορούν τη σχέση μας με την οικογένεια: μπορούμε να επιλέξουμε να μην γίνουμε οι γονείς μας; Είμαστε ελεύθερα από την οικογένειά μας; Οι γονείς σκοτώνουν τις πιθανότητες των παιδιών τους ή τις καλλιεργούν; 
Ένα έργο για την υπαρξιακή αγωνία μιας γενιάς παιδιών που ξέρουν πολύ καλά τι σημαίνει ελληνικό οικογενειακό τραπέζι. Μια παράσταση για όλα εκείνα που ήθελαν οι γονείς μας να γίνουμε, αλλά δεν γίναμε. Και για όλα εκείνα που θέλαμε εμείς να γίνουμε, αλλά δεν γίναμε.

Παίζουν οι ηθοποιοί Άννα-Μαρία Ιακώβου, Αλέξανδρος Καλτζίδης, Σταύρος Μόσχης, Κώστας Χατζηγεωργίου.

Τρώμε, παιδιά
Κώστας Χατζηγεωργίου, Σάκης Γιούμπασης©

Η παράσταση, που είναι κατάλληλη για θεατές  άνω των 12 ετών, ανέβηκε για πρώτη φορά τον Μάιο του 2024 στη Θεσσαλονίκη με την υποστήριξη του Δήμου Θεσσαλονίκης – Διεύθυνση Πολιτισμού & Τουρισμού - Ανοιχτή Θεατρική Σκηνή της Πόλης 2024  και του T a v r o s Art Space.

Στην παράσταση ακούγεται το ποίημα "Αποθανέτω η ψυχή μου μετά των αλλοφύλων" του Σπύρου Γούλα, από τη συλλογή "Οριστικά Φαινόμενα", Εκδόσεις Πόλις, 2024.

Τρώμε, παιδιά
Κώστας Χατζηγεωργίου, Σάκης Γιούμπασης©

Η ομάδα Dulcinea

Η Dulcinea Compania ιδρύθηκε με σκοπό τη δημιουργία καλλιτεχνικών δράσεων, ερευνητικών και εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων. Έχει επιχορηγηθεί από το ΥΠΠΟΑ (2022, 2023) και έχει συνεργαστεί με την Ισπανική Πρεσβεία στην Αθήνα, τους Los Torreznos, το ThessFringe Festival, τις εκδόσεις "Μεταίχμιο" κ.α. Συμμετείχε στην Biennale Θεσσαλονίκης ('#thehead | Onbecomingananimal' του Πάνου Σκλαβενίτη), ενώ παραστάσεις της έχουν παρουσιαστεί στο Pikap Kato, Θέατρο Άνετον, Space Lab, Artbox Φαργκάνη, Ρομαντικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Tavros Art Space κ.ά.

Ισχύει early bird προσφορά προπώλησης εισιτηρίων έως 20/10 από το more.com

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Τρώμε, παιδιά

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 70 '

Μια μαύρη σουρεαλιστική κωμωδία για την περιβόητη ελληνική οικογένεια με καταγωγή από τη Θεσσαλονίκη, εμπνευσμένη από το «Κεκλεισμένων των θυρών» του Ζαν-Πολ Σαρτρ. «Κόλαση είναι οι γονείς μας, άρα εμείς οι ίδιοι»: Μετά τον θάνατό τους, τρία παιδιά έχουν βρεθεί σε έναν μεταιχμιακό τόπο, που θυμίζει μεσημεριανό τραπέζι μιας μέσης ελληνικής οικογένειας, μπροστά από την ελληνική τηλεόραση. Το έργο είναι αφιερωμένο στην ελληνική οικογένεια, στη συμπτωματολογία, τους τύπους και τη θεραπεία της. Με αναφορά στον Σαρτρ και στο «Κεκλεισμένων των θυρών», αλλά και με στοιχεία από την προηγούμενη δουλειά της ομάδας, «Ο (Ω!) Πολιτισμός», η παράσταση πραγματεύεται άλλοτε με σαρκαστική διάθεση κι άλλοτε με μια βαθιά συναισθηματική προσέγγιση ερωτήματα, που αφορούν τη σχέση μας με την οικογένεια: μπορούμε να επιλέξουμε να μην γίνουμε οι γονείς μας; Είμαστε ελεύθερα από την οικογένειά μας; Οι γονείς σκοτώνουν τις πιθανότητες των παιδιών τους ή τις καλλιεργούν;

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Ο Μάνος Θηραίος για τις "Λέξεις των άλλων" που μπορεί να είναι παρηγοριά ή όπλο θανάσιμο

Μια συζήτηση με αφορμή το θεατρικό μπρα ντε φερ που παίζεται στο Άβατον για δεύτερη χρονιά και μάς φέρνει αντιμέτωπους με ερωτήματα που δεν έχουν εύκολες απαντήσεις καθώς οι ήρωες του αποζητούν λύτρωση.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
05/09/2025

Η παράσταση των συνεχόμενων sold out επιστρέφει για 10η χρονιά στο Studio Μαυρομιχάλη

Μια ασφυκτικά καφκική ανάκριση λαμβάνει χώρα από τις 10 Οκτωβρίου 2025.

Επέτειος για τον Γιάννη Καλαβριανό με δύο παραστάσεις στο ιστορικό Αμφι-θέατρο

"Γιοι και κόρες, μια παράσταση για την αναζήτηση της ευτυχίας" και "Η Πύλη της Κόλασης": Με δύο θεατρικές παραστάσεις κάτω από την ίδια στέγη γιορτάζει ο πολυγραφότατος δημιουργός και σκηνοθέτης τη νέα σεζόν 2025-26 τα 20 χρόνια της Εταιρείας Θεάτρου Sforaris.

Πρώτο trailer για το "Άρωμα γυναίκας" με τον Άκη Σακελλαρίου

Το διάσημο οσκαρικό έργο "Scent of a woman", που έγινε ευρέως γνωστό από τον κινηματογράφο, σκηνοθετεί φέτος για πρώτη φορά στην ελληνική σκηνή ο Κωνσταντίνος Ασπιώτης.

Η Μελία Κράιλινγκ από το "Emily in Paris" στους "Ερωτευμένους" του Bios

Η σκηνοθέτις και συγγραφέας Έλενα Πέγκα σκηνοθετεί μια παράσταση που αποκαλύπτει με σκληρότητα, αλλά και ποιητική ένταση την κόλαση του έρωτα και τη βαριά κληρονομιά μίας οικογένειας.

Εξτρά μέρα για το "Τέλος του παιχνιδιού" με τους Μάκη Παπαδημητρίου-Γιώργο Χρυσοστόμου

Λόγω ζήτησης, προστέθηκε επιπλέον ημέρα παραστάσεων για το έργο του Μπέκετ που έρχεται στο θέατρο Ιλίσια.

Οιδίποδας Τύραννος

Η Σοφία Αντωνίου σκηνοθετεί τη γνωστή τραγωδία του Σοφοκλή, αναθέτοντας την ερμηνεία της στον -εξαιρετικό- Χάρη Χαραλάμπους-Καζέπη και καταλήγει σε ένα πυκνό, επιδραστικό θέαμα που επαναπροσδιορίζει τη σχέση του θεατή με το παραστασιακό γεγονός. | Powered by Uber