"Τρώμε, παιδιά": Μια μαύρη "οικογενειακή" σουρεαλιστική κωμωδία εκ Θεσσαλονίκης

Η θεατρική ομάδα Dulcinea από το βορρά εμπνέεται από το «Κεκλεισμένων των θυρών» του Ζαν Πολ Σαρτρ, για να μιλήσει για την περιβόητη ελληνική οικογένεια, στη σκηνή του θεάτρου 104.

Γιορτινοί εξοδούχοι, προσοχή!
Τα θέατρα τροποποιούν τα ωράρια και τις ημέρες των παραστάσεων κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου. Πριν την έξοδό σας επιβεβαιώσετε τις όποιες αλλαγές για να οργανώσετε καλύτερα τις θεατρικές σας εξορμήσεις.
Τρώμε, παιδιά Κώστας Χατζηγεωργίου, Σάκης Γιούμπασης©

"Κόλαση είναι οι γονείς μας, άρα εμείς οι ίδιοι": Μετά τον θάνατό τους, τρία παιδιά έχουν βρεθεί σε έναν μεταιχμιακό τόπο, που θυμίζει μεσημεριανό τραπέζι μιας μέσης ελληνικής οικογένειας, μπροστά από την ελληνική τηλεόραση. Ορμώμενη από τη Θεσσαλονίκη, η ομάδα Dulcinea έρχεται στην Αθήνα με το έργο "Τρώμε, παιδιά" σε σκηνοθεσία Άννας Μαρίας Ιακώβου, από 4 Νοεμβρίου έως 30 Δεκεμβρίου κάθε Δευτέρα και Τρίτη στο Θέατρο 104.

Τρώμε, παιδιά
Κώστας Χατζηγεωργίου, Σάκης Γιούμπασης©

Μια παράσταση για όλα αυτά που μας έκαναν αυτό που γίναμε

Το έργο είναι αφιερωμένο στην ελληνική οικογένεια, στη συμπτωματολογία, τους τύπους και τη θεραπεία της. Με αναφορά στον Σαρτρ και στο "Κεκλεισμένων των θυρών", αλλά και με στοιχεία από την προηγούμενη δουλειά της ομάδας, "Ο (Ω!) Πολιτισμός", η παράσταση πραγματεύεται άλλοτε με σαρκαστική διάθεση κι άλλοτε με μια βαθιά συναισθηματική προσέγγιση ερωτήματα, που αφορούν τη σχέση μας με την οικογένεια: μπορούμε να επιλέξουμε να μην γίνουμε οι γονείς μας; Είμαστε ελεύθερα από την οικογένειά μας; Οι γονείς σκοτώνουν τις πιθανότητες των παιδιών τους ή τις καλλιεργούν; 
Ένα έργο για την υπαρξιακή αγωνία μιας γενιάς παιδιών που ξέρουν πολύ καλά τι σημαίνει ελληνικό οικογενειακό τραπέζι. Μια παράσταση για όλα εκείνα που ήθελαν οι γονείς μας να γίνουμε, αλλά δεν γίναμε. Και για όλα εκείνα που θέλαμε εμείς να γίνουμε, αλλά δεν γίναμε.

Παίζουν οι ηθοποιοί Άννα-Μαρία Ιακώβου, Αλέξανδρος Καλτζίδης, Σταύρος Μόσχης, Κώστας Χατζηγεωργίου.

Τρώμε, παιδιά
Κώστας Χατζηγεωργίου, Σάκης Γιούμπασης©

Η παράσταση, που είναι κατάλληλη για θεατές  άνω των 12 ετών, ανέβηκε για πρώτη φορά τον Μάιο του 2024 στη Θεσσαλονίκη με την υποστήριξη του Δήμου Θεσσαλονίκης – Διεύθυνση Πολιτισμού & Τουρισμού - Ανοιχτή Θεατρική Σκηνή της Πόλης 2024  και του T a v r o s Art Space.

Στην παράσταση ακούγεται το ποίημα "Αποθανέτω η ψυχή μου μετά των αλλοφύλων" του Σπύρου Γούλα, από τη συλλογή "Οριστικά Φαινόμενα", Εκδόσεις Πόλις, 2024.

Τρώμε, παιδιά
Κώστας Χατζηγεωργίου, Σάκης Γιούμπασης©

Η ομάδα Dulcinea

Η Dulcinea Compania ιδρύθηκε με σκοπό τη δημιουργία καλλιτεχνικών δράσεων, ερευνητικών και εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων. Έχει επιχορηγηθεί από το ΥΠΠΟΑ (2022, 2023) και έχει συνεργαστεί με την Ισπανική Πρεσβεία στην Αθήνα, τους Los Torreznos, το ThessFringe Festival, τις εκδόσεις "Μεταίχμιο" κ.α. Συμμετείχε στην Biennale Θεσσαλονίκης ('#thehead | Onbecomingananimal' του Πάνου Σκλαβενίτη), ενώ παραστάσεις της έχουν παρουσιαστεί στο Pikap Kato, Θέατρο Άνετον, Space Lab, Artbox Φαργκάνη, Ρομαντικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Tavros Art Space κ.ά.

Ισχύει early bird προσφορά προπώλησης εισιτηρίων έως 20/10 από το more.com

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Τρώμε, παιδιά

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 70 '

Μια μαύρη σουρεαλιστική κωμωδία για την περιβόητη ελληνική οικογένεια με καταγωγή από τη Θεσσαλονίκη, εμπνευσμένη από το «Κεκλεισμένων των θυρών» του Ζαν-Πολ Σαρτρ. «Κόλαση είναι οι γονείς μας, άρα εμείς οι ίδιοι»: Μετά τον θάνατό τους, τρία παιδιά έχουν βρεθεί σε έναν μεταιχμιακό τόπο, που θυμίζει μεσημεριανό τραπέζι μιας μέσης ελληνικής οικογένειας, μπροστά από την ελληνική τηλεόραση. Το έργο είναι αφιερωμένο στην ελληνική οικογένεια, στη συμπτωματολογία, τους τύπους και τη θεραπεία της. Με αναφορά στον Σαρτρ και στο «Κεκλεισμένων των θυρών», αλλά και με στοιχεία από την προηγούμενη δουλειά της ομάδας, «Ο (Ω!) Πολιτισμός», η παράσταση πραγματεύεται άλλοτε με σαρκαστική διάθεση κι άλλοτε με μια βαθιά συναισθηματική προσέγγιση ερωτήματα, που αφορούν τη σχέση μας με την οικογένεια: μπορούμε να επιλέξουμε να μην γίνουμε οι γονείς μας; Είμαστε ελεύθερα από την οικογένειά μας; Οι γονείς σκοτώνουν τις πιθανότητες των παιδιών τους ή τις καλλιεργούν;

104

Ευμολπιδών 41, Γκάζι

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

'Annie': Ένα θεαματικό μιούζικαλ στο Παλλάς γεμίζει την καρδιά μας με τη χαρά του "αύριο"

Επειδή στις γιορτές πάνε πολύ τα μιούζικαλ, αξίζει να επισκεφθείτε το Θέατρο Παλλάς, και να δείτε παράσταση την "Annie", σε σκηνοθεσία και απόδοση Θέμιδας Μαρσέλλου, με πρωταγωνιστές τους Γιάννη Στάνκογλου, Δανάη Παππά, Μαρία Κατσανδρή, Αργύρη Αγγέλου και 40 ακόμη ηθοποιούς, τραγουδιστές, χορευτές, ζωντανή ορχήστρα, μικρά παιδιά και έναν σκύλο-πρωταγωνιστή.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
18/12/2025

Στέγη Ιδρύματος Ωνάση: Η καλύτερη φάση για να κλείσεις εισιτήριο είναι τώρα

Όλα όσα θα δεις στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση μέχρι τον Ιούνιο: Εκθέσεις από Γιώργο Λάνθιμο και Τίλντα Σουίντον, η εκρηκτική Μαρλέν Μοντέιρο Φρέιτας, δύο νέες παραστάσεις του Τιάγκο Ροντρίγκες, το STEGI.RADIO Takeover 2026 και πολλά ακόμα.

Είδαμε την "Taverna Miresia": Μια βουβή παράσταση για την απουσία

Η μοναδική παράσταση-μοιρολόι του Mario Banushi επέστρεψε στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου.

Η "Ηλέκτρα εντός" του θεάτρου Πορεία

Ο Δημήτρης Τάρλοου συνεχίζει τη σκηνοθετική του εργασία πάνω στη σοφόκλεια τραγωδία, την οποία παρουσίασε το περασμένο καλοκαίρι, και την προσαρμόζει στις ανάγκες του κλειστού χώρου.

"Ο Αλαντίν και τα μαγικά Χριστούγεννα": Insider ξενάγηση στο υπερθέαμα

Από τις 20 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, ο "Αλαντίν" ζωντανεύει με μαγεία και χριστουγεννιάτικο φως. Μιλήσαμε με τις σκηνοθέτριες Σοφία Σπυράτου και Χλόη Μάντζαρη, και μας αποκάλυψαν το παρασκήνιο, τα ταλέντα της παράστασης και το όραμά τους.

Νέες ημερομηνίες το 2026 για τον "Μαγεμένο βοσκό" των bijoux de kant

Το δραματικό ειδύλλιο του Σπυρίδωνος Περεσιάδη για την καταλυτική δύναμη του έρωτα συνεχίζεται από τους bijoux de kant και τον σκηνοθέτη Γιάννη Σκουρλέτη.

Άσπρο μαύρο

Ο Ζερόμ Καλούτα και ο Αντώνης Καφετζόπουλος συγκρούονται στο έργο του Κόρμακ ΜακΚάρθι, σε μια πυκνή, υπαρξιακή αναμέτρηση πίστης, απόγνωσης και ανθρώπινης αντοχής. | Powerd by Uber