"Η μάνα αυτουνού… Έλλη Ζάχου Ταχτσή": Ρόλος ζωής για τη Ράνια Σχίζα για τέταρτη χρονιά

Το πολυσυζητημένο έργο της της Κικής Μαυρίδου θα διανύσει έναν ακόμα κύκλο παραστάσεων με πρωταγωνίστρια την καθηλωτική Ράνια Σχίζα.

Η μάνα αυτουνού…Έλλη Ζάχου Ταχτσή

Το έργο "Η μάνα αυτουνού… Έλλη Ζάχου Ταχτσή" της Κικής Μαυρίδου δίνει σάρκα και οστά στη μητέρα του λογοτέχνη Κώστα Ταχτσή, σε μια γυναίκα που πάλεψε να ξεφύγει από τις νόρμες της εποχής, μια γυναίκα που αναζήτησε την αγάπη και την ελευθερία και αναγκάστηκε να υποκύψει στη σκληρότητα της κοινωνίας και να γίνει πιο σκληρή. Ο μονόλογος της Κικής Μαυρίδου, σε σκηνοθεσία του Βαγγέλη Λάσκαρη, αποτελεί μία από τις τρεις παραστάσεις του θεατρικού πρότζεκτ "Ο γιος μου…", ένα θεατρικό φεστιβάλ μονολόγων, με εμπνευστή και καλλιτεχνικό διευθυντή τον Δημήτρη Καρατζιά, που έφερε επί σκηνής μάνες σπουδαίων Ελλήνων ανδρών. Το συγκεκριμένο έργο είχε θερμή υποδοχή, από την πρώτη χρονιά που παρουσιάστηκε στο θέατρο Vault (2022) και από τον Οκτώβριο θα παιχτεί, στο Εν Αθήναις, για τέταρτη σεζόν.

Η Ράνια Σχίζα απάντησε στην πρόσκληση να ερμηνεύσει αυτό το ρόλο, δίνοντας τον εαυτό της στη σκηνή. Με το παίξιμο της βοηθάει να γνωρίσουμε τα συναισθήματα και τον χαρακτήρα αυτής της γυναίκας, από τη στιγμή που ήταν μικρό παιδί και ταυτόχρονα μαθαίνουμε για τα ήθη και τις αξίες της εποχής που έζησε, για όλα τα πρόσωπα που πέρασαν από τη ζωή της. Ακούμε λεπτομέρειες για τον γιό της, Κώστα, και μαθαίνουμε για τη σχέση τους. Την έλλειψη αγάπης από τους άλλους προς εκείνη και από εκείνη προς τον γιό της. Δύο άνθρωποι με πολύ ισχυρές προσωπικότητες, με τεράστια αποθέματα αγάπης, δυστυχώς δεν μπόρεσαν να τη βιώσουν, όπως θα τους άξιζε. "Η Κική Μαυρίδου δεν φοβάται να καταγράψει χωρίς ωραιοποιήσεις τη σκληρή, βίαιη, άδικη συμπεριφορά αυτής της γυναίκας, στέκεται όμως μπροστά της με μια υπόγεια τρυφεράδα, ενώ –συγγραφική αδεία- κλείνει το κείμενό της με την πολυπόθητη συγχώρεση και αποδοχή, που ποτέ δεν μοιράστηκαν στην πραγματική ζωή ο Κώστας και η Έλλη Ζάχου-Ταχτσή” διαβάζουμε στην κριτική της Τώνιας Καράογλου.

Η μάνα αυτουνού, Έλλη Ζάχου Ταχτσή

Η θεατρική ιδέα για τις μητέρες σπουδαίων ανδρών είναι από τις πιο ενδιαφέρουσες προτάσεις που είδαμε στο ελληνικό θέατρο τα τελευταία χρόνια, γιατί μαθαίνουμε πάρα πολλά πράγματα για τους ανθρώπους και την εποχή που έζησαν. Ο συγκεκριμένος μονόλογος, "Η μάνα αυτουνού… Έλλη Ζάχου Ταχτσή", αναφέρεται σε πραγματικά γεγονότα, η μυθοπλασία είναι σχεδόν μηδαμινή. Ο Κώστας Ταχτσής, πέρα από τη σημαντικότητά του ως λογοτέχνης ήταν ένας άνθρωπος που έδωσε αγώνα για την ελευθερία της ερωτικής επιλογής του, σε μια εποχή που η ομοφυλοφιλία θεωρούνταν αρρώστια. Οι γονείς του χώρισαν όταν ήταν επτά ετών και μεγάλωσε με τη γιαγιά του. Απ’ αυτήν λέγεται ότι εμπνεύστηκε τον χαρακτήρα της Εκάβης στο εμβληματικό "Τρίτο στεφάνι”. Όπως έχει δηλώσει και ο ίδιος "μεγάλωσα στην Αθήνα με μια βασανισμένη, μισότρελη γιαγιά που διαμόρφωσε καθοριστικά τον ψυχισμό μου". 

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Ολική άμεση συλλογική επικείμενη επίγεια σωτηρία

Το έργο του περαματιστή Τιμ Κράουτς ανεβαίνει στην Ελλάδα από τον Αλέξανδρο Ραπτοτάσιο, μετατρέποντας το κοινό σε ενεργό κομμάτι μιας αίρεσης που περιμένει το τέλος του κόσμου. Η συμμετοχικότητα γίνεται εργαλείο σχολιασμού πάνω στη χειραγώγηση και τις δομές εξουσίας. | Powered by Uber

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
04/12/2025

Στον "Πατέρα" του Στρίντμπεργκ η αγάπη μετατρέπεται σε μάχη

Ο Κωστής Καπελώνης σκηνοθετεί τον "Πατέρα" του Άουγκουστ Στρίντμπεργκ, ένα από τα πιο αντιπροσωπευτικά του μεγάλου Σουηδού συγγραφέα.

Ρολά κατεβάζουν τα θέατρα: Η απεργία των ηθοποιών φέρνει ξανά στο προσκήνιο τα άλυτα αιτήματα

Την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου οι ηθοποιοί απεργούν, διεκδικώντας υπογραφή συλλογικής σύμβασης και πληρωμές για πρόβες. Τα βασικά τους αιτήματα παραμένουν άλυτα, ενώ τα θέατρα προχωρούν σε αναβολές παραστάσεων.

Η Χριστίνα Κυριαζίδη ταξιδεύει "Στο σώμα" και τη γυναικεία ταυτότητα

Μια σόλο χοροθεατρική σκηνική σύνθεση της Χριστίνας Κυριαζίδη που εστιάζει στη γυναικεία ταυτότητα, μέσα από την ποίηση, την κίνηση και τον χορό.

Ο "Dracula" του Θάνου Παπακωνσταντίνου: μια καθηλωτική, σκοτεινή μυσταγωγία

Μπείτε σε έναν κόσμο όπου η εικαστικότητα ανοίγει τον δρόμο για να "αναστηθεί" ο μύθος του "Dracula". Η νέα ανάγνωση του Θάνου Παπακωνσταντίνου στο Θέατρο Πόρτα απαιτεί από τον θεατή απόλυτη παράδοση.

"Άνθρωποι και Ποντίκια" στο Cartel – Ο Δεκέμβριος εξαντλήθηκε, ξεκίνησε η προπώληση 2026

Με το όνειρο για μια καλύτερη ζωή πορεύονται οι ήρωες της παράστασης "Άνθρωποι και Ποντίκια", σε σκηνοθεσία Βασίλη Μπισμπίκη, που συνεχίζει αδιάκοπα τη θριαμβευτική της πορεία, με όλες τις διαθέσιμες θέσεις να γίνονται διαρκώς sold out.

Θέατρο του Νέου Κόσμου: Ένας χειμώνας γεμάτος συγκίνηση, ένταση και σάτιρα

Τέσσερις παραστάσεις, τέσσερις μοναδικές θεατρικές εμπειρίες που υπόσχονται να σας καθηλώσουν, να σας συγκινήσουν και να σας ταξιδέψουν σε κόσμους απρόβλεπτους και μαγικούς.