"Goodbye, Lindita": Η παράσταση-φαινόμενο επιστρέφει!

Η βραβευμένη παραγωγή της Πειραματικής Σκηνής του Εθνικού Θεάτρου σε σκηνοθεσία του Μάριο Μπανούσι επιστρέφει τον Οκτώβριο και μεταφέρεται στην κεντρική σκηνή του κτηρίου Τσίλλερ.

Goodbye, Lindita

Η βραβευμένη παραγωγή του Εθνικού Θεάτρου σε σύλληψη και σκηνοθεσία του Μάριο Μπανούσι επιστρέφει από τις 16 Οκτωβρίου, μετά από δυο επιτυχημένες θεατρικές σεζόν. Η παράσταση που ξεκίνησε από την Πειραματική Σκηνή του Εθνικού μεταφέρεται πλέον στην κεντρική σκηνή του κτηρίου Τσίλλερ, ενώ συνεχίζει την ευρωπαϊκή περιοδεία της.

Goodbye Lindita

Η παράσταση παρουσιάστηκε στο Εθνικό Θέατρο τις σεζόν 2022-23 και 2023-24, αποσπώντας ενθουσιώδεις κριτικές από κοινό και κριτικούς, ενώ έλαβε δυο σημαντικές τιμητικές διακρίσεις στο διεθνές Φεστιβάλ Bitef στο Βελιγράδι: το Ειδικό Βραβείο Bitef "Jovan Ćirilov" για σπάνια συνεισφορά στη θεατρική τέχνη και το Βραβείο "Politika" καλύτερης σκηνοθεσίας. Μετά το Βελιγράδι (Σερβία), τη Δρέσδη (Γερμανία), το Άμστερνταμ (Ολλανδία), την Αδελαΐδα (Αυστραλία) και το Μόναχο (Γερμανία), και με ενδιάμεσο σταθμό την Αθήνα, η παράσταση θα συνεχίσει μέχρι τον Δεκέμβριο του 2024 την ευρωπαϊκή της περιοδεία.

Goodbye, Lindita
Θεόφιλος Τσιμάς©

"Ίσως το πιο αξιοσημείωτο με την παράσταση είναι πώς ένας τόσο νέος δημιουργός (γεννημένος το 1998) παραδίδει ένα θέαμα τέτοιας πυκνότητας και σκηνοθετικής ωριμότητας. Γεννημένος στην Αλβανία και από τα έξι του εγκατεστημένος στην Ελλάδα, ο Μπανούσι στρέφεται στο θέμα του πένθους και της διαχείρισης της απώλειας και συνθέτει μία εκπληκτικής εικαστικής και συμβολικής δύναμης περφόρμανς", γράφαμε στην κριτική μας. Πρόκειται για μία παράσταση υψηλής αισθητικής και μεγάλης συναισθηματικής επιδραστικότητας, που, χωρίς να χρησιμοποιεί το λόγο, εστιάζει στο αίσθημα του πένθους, αυτή την αρχέγονη ανθρώπινη εμπειρία της απώλειας ενός αγαπημένου προσώπου. Εμπνευσμένος από τα προσωπικά του βιώματα, ο νέος δημιουργός μάς "ανοίγει ένα παράθυρο" σε ένα σπίτι, όπου μια οικογένεια πενθεί βυθισμένη στη σιωπή, ώσπου μια σειρά από παράδοξα γεγονότα αποκαλύπτουν έναν κόσμο όπου η ανάμνηση μπλέκεται με τη φαντασίωση και η πραγματικότητα με το όνειρο.

Goodbye, Lindita
Θεόφιλος Τσιμάς©

Ο Μάριο Μπανούσι, ένας πολυσχιδής νέος δημιουργός που προτείνει ένα προσωπικό, χειροποίητο εικαστικό θεατρικό σύμπαν, εμπνέεται από την οικογενειακή του ιστορία αλλά και από ταφικά έθιμα και παραδόσεις των Βαλκανίων, για να φτιάξει, μαζί με μια ομάδα χαρισματικών καλλιτεχνών, ένα σκηνικό ποίημα για την απώλεια. Χωρίς να ακούμε ποτέ τα πρόσωπα να μιλούν, γινόμαστε μάρτυρες της πορείας τους, ενός εσωτερικού ταξιδιού που προσπαθεί να απαντήσει σε ένα αιώνιο ερώτημα: πώς λέμε αντίο σε ένα πολυαγαπημένο πρόσωπο;

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Σύμβουλος δραματουργίας είναι η Σοφία Ευτυχιάδου και δραματολόγος παράστασης η Ασπασία-Μαρία Αλεξίου. Τα σκηνικά και κοστούμια είναι του Σωτήρη Μελανού, η μουσική του Εμμανουήλ Ροβίθη, οι φωτισμοί του Τάσου Παλαιορούτα. Ερμηνεύουν: Χρυσή Βιδαλάκη, Μπάμπης Γαλιατσάτος, Ελένη Άμπια Νζάνγκα, Εριφύλη Κιτζόγλου, Κατερίνα Κρίστο, Μάριο Μπανούσι, Ευτυχία Στεφάνου, Αλεξάνδρα Χασάνι.

Περισσότερες πληροφορίες

Goodbye, Lindita

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 60 '

Ο πολυσχιδής καλλιτέχνης παρουσιάζει ξανά την επιτυχημένη, προσωπικής σύλληψης εικαστική περφόρμανς του, που εμπνέεται από τα ταφικά έθιμα και τις παραδόσεις των Βαλκανίων και επικεντρώνεται στο θέμα του θανάτου, του πένθους και της διαχείρισης της απώλειας. Η παράσταση διαδραματίζεται σε ένα απλοϊκό σπίτι με στοιχειώδη έπιπλα και ξεκινά από τις καθημερινές, σχεδόν μηχανικές δραστηριότητες ενός μεσήλικου ζευγαριού. Σύντομα τα πράγματα αλλάζουν και, μπροστά στα μάτια των θεατών, ο οικείος χώρος σταδιακά μετουσιώνεται, συμμετέχοντας μαζί με τους ερμηνευτές σε μία αποχαιρετιστήρια ταφική τελετουργία που οδηγείται ολοένα στην κλιμάκωση. Το έργο, μέσα από την δύναμή του, συνομιλεί προσωπικά με κάθε θεατή, χωρίς, μάλιστα, να αξιοποιεί καθόλου τον λόγο.

Εθνικό Θέατρο

Αγ. Κωνσταντίνου 22-24

Εθνικό Θέατρο

Αγ. Κωνσταντίνου 22-24

Εθνικό Θέατρο

Αγ. Κωνσταντίνου 22-24

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Ο Μάνος Θηραίος για τις "Λέξεις των άλλων" που μπορεί να είναι παρηγοριά ή όπλο θανάσιμο

Μια συζήτηση με αφορμή το θεατρικό μπρα ντε φερ που παίζεται στο Άβατον για δεύτερη χρονιά και μάς φέρνει αντιμέτωπους με ερωτήματα που δεν έχουν εύκολες απαντήσεις καθώς οι ήρωες του αποζητούν λύτρωση.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
05/09/2025

Η παράσταση των συνεχόμενων sold out επιστρέφει για 10η χρονιά στο Studio Μαυρομιχάλη

Μια ασφυκτικά καφκική ανάκριση λαμβάνει χώρα από τις 10 Οκτωβρίου 2025.

Επέτειος για τον Γιάννη Καλαβριανό με δύο παραστάσεις στο ιστορικό Αμφι-θέατρο

"Γιοι και κόρες, μια παράσταση για την αναζήτηση της ευτυχίας" και "Η Πύλη της Κόλασης": Με δύο θεατρικές παραστάσεις κάτω από την ίδια στέγη γιορτάζει ο πολυγραφότατος δημιουργός και σκηνοθέτης τη νέα σεζόν 2025-26 τα 20 χρόνια της Εταιρείας Θεάτρου Sforaris.

Πρώτο trailer για το "Άρωμα γυναίκας" με τον Άκη Σακελλαρίου

Το διάσημο οσκαρικό έργο "Scent of a woman", που έγινε ευρέως γνωστό από τον κινηματογράφο, σκηνοθετεί φέτος για πρώτη φορά στην ελληνική σκηνή ο Κωνσταντίνος Ασπιώτης.

Η Μελία Κράιλινγκ από το "Emily in Paris" στους "Ερωτευμένους" του Bios

Η σκηνοθέτις και συγγραφέας Έλενα Πέγκα σκηνοθετεί μια παράσταση που αποκαλύπτει με σκληρότητα, αλλά και ποιητική ένταση την κόλαση του έρωτα και τη βαριά κληρονομιά μίας οικογένειας.

Εξτρά μέρα για το "Τέλος του παιχνιδιού" με τους Μάκη Παπαδημητρίου-Γιώργο Χρυσοστόμου

Λόγω ζήτησης, προστέθηκε επιπλέον ημέρα παραστάσεων για το έργο του Μπέκετ που έρχεται στο θέατρο Ιλίσια.

Οιδίποδας Τύραννος

Η Σοφία Αντωνίου σκηνοθετεί τη γνωστή τραγωδία του Σοφοκλή, αναθέτοντας την ερμηνεία της στον -εξαιρετικό- Χάρη Χαραλάμπους-Καζέπη και καταλήγει σε ένα πυκνό, επιδραστικό θέαμα που επαναπροσδιορίζει τη σχέση του θεατή με το παραστασιακό γεγονός. | Powered by Uber