"Uncanny valley": Οι Rimini Protokoll συμμετέχουν με περφόρμανς στο Athens Digital Arts Festival

Η γερμανική θεατρική ομάδα που δημιούργησε το επιδραστικό θεατρικό κίνημα Reality Trend έρχεται στο Ρεξ, με μια περφόρμανς με πρωταγωνιστή ένα ανθρωπόμορφο ρομπότ.

Uncanny valley Rimini Protokoll©

Στις 16/5 ξεκινά η εικοστή διοργάνωση του Athens Digital Arts Festival, της πρώτης και μεγαλύτερης διεθνούς πλατφόρμας για τις ψηφιακές τέχνες στην Ελλάδα. Ανάμεσα στους 305 καλλιτέχνες που θα παρευρεθούν στο φετινό φεστιβάλ (που έχει τίτλο "Techno(s)cene") είναι και η θεατρική ομάδα Rimini Protokoll. Με καταγωγή από τη Γερμανία, η ομάδα που ιδρύθηκε το 2000 από τους Χέλγκαρτ Χάουγκ, Στέφαν Καέγκι και Ντάνιελ Βέτσελ παρουσιάζει έργα θεατρικά, ηχητικά, ραδιοφωνικά, κινηματογραφικά αλλά και εγκαταστάσεις που επικεντρώνονται στην προσέγγιση της πραγματικότητας υπό ασυνήθιστες προοπτικές. Επιπλέον, η ομάδα αποτελεί τους δημιουργούς του θεατρικού κινήματος Reality Trend, το οποίο ασκεί από τα τέλη του ΄90 μεγάλη επιρροή στο χώρο του εναλλακτικού θεάτρου. Με αφορμή, λοιπόν, το Adaf, την Παρασκευή 24 και το Σάββατο 25/5, οι Rimini Protokoll παρουσιάζουν στη σκηνή "Ελένη Παπαδάκη" του Rex την περφόρμανς τους "Uncanny valley", σε σκηνοθεσία Στέφαν Καέγκι.

Λίγα λόγια για το "Uncanny valley"

Συνήθως σκεφτόμαστε τα ρομπότ ως μηχανές εργασίας, ως αποδοτικούς και ακριβείς εκτελεστές καθηκόντων. Στη γερμανική βιομηχανία σπάνια μοιάζουν με ανθρώπους, για να αποφευχθούν συναισθηματικές ενοχλήσεις. Αντίθετα, στην Ασία, όπου τα ανθρωποειδή ρομπότ έχουν ήδη αναπτυχθεί κάποιο διάστημα, μοιάζουν για παράδειγμα με εργάτες φροντίδας ή με σεξουαλικούς συντρόφους. Η εξωτερική ομοιότητα με τους ανθρώπους βοηθάει στην αποδοχή των μηχανών. Ωστόσο, αν η μηχανή είναι υπερβολικά παρόμοια με της ανθρώπινη μορφή, αρχίζουμε να νιώθουμε αποστροφή: τι είναι ανθρώπινο, τι είναι μηχανή; Οι ιαπωνικοί ερευνητές ρομποτικής αποκαλούν αυτήν την παράξενη ομοιότητα "κοιλάδα του ανοίκειου" (uncanny valley).

Για το θεατρικό έργο του, ο Στέφαν Καέγκι συνεργάζεται για πρώτη φορά με έναν (θεατρικό) συγγραφέα: Ο Τόμας Μέλε επέτρεψε τη δημιουργία ενός αντιγράφου του. Αυτό το ανθρωπόμορφο, animatronic αντίγραφο παίρνει τη θέση του συγγραφέα και θέτει ερωτήσεις: τι σημαίνει για το πρωτότυπο όταν η αντιγραφή αναλαμβάνει τον έλεγχο; Το πρωτότυπο μαθαίνει καλύτερα τον εαυτό του μέσω του ηλεκτρονικού του αντιγράφου; Το αντίγραφο και το πρωτότυπό του ανταγωνίζονται ή βοηθούν το ένα το άλλο;

Προπώληση μέσω more.com με ένα κλικ εδώ.

>> Διαβάστε για μια παλιότερη δουλειά των Rimini Protokoll εδώ:

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Uncanny Valley

  • Performance
  • Διάρκεια: 60 '

Η πρωτοποριακή θεατρική ομάδα από τη Γερμανία παρουσιάζει μια παράσταση για τα θολά όρια μεταξύ ανθρώπου και μηχανής, διερευνώντας τι συμβαίνει όταν ένα ανθρωπόμορφο αντίγραφο αντικαθιστά τον συγγραφέα, στο πλαίσιο της 20ης επετειακής διοργάνωσης του Athens Digital Arts Festival, προκαλώντας ερωτήματα σχετικά με την ταυτότητα, την αυτο-ανακάλυψη και τη δυναμική μεταξύ πρωτοτύπου και ηλεκτρονικού αντιγράφου. Η εξωτερική ομοιότητα με τους ανθρώπους βοηθάει στην αποδοχή των μηχανών. Ωστόσο, αν η μηχανή είναι υπερβολικά παρόμοια με της ανθρώπινη μορφή, αρχίζουμε να νιώθουμε αποστροφή: τι είναι ανθρώπινο, τι είναι μηχανή; Οι ιαπωνικοί ερευνητές ρομποτικής αποκαλούν αυτήν την παράξενη ομοιότητα «κοιλάδα του ανοίκειου» (uncanny valley).

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το Εθνικό Θέατρο με τα "Θραύσματα: Ευριπίδης" συναντά την αρχαιολογία

Όσα ειπώθηκαν στη συνέντευξη τύπου για το εγχείρημα του Εθνικού Θεάτρου που λαμβάνει χώρα για δεύτερη χρονιά στα γνωστά και άγνωστα αρχαία θέατρα της Ελλάδας.

ΓΡΑΦΕΙ: ΒΙΚΥ ΜΙΣΚΕΔΑΚΗ
24/06/2025

"Χάσαμε τη θεία Στοπ": Η μαύρη κωμωδία του Γιώργου Διαλεγμένου επιστρέφει

Η σπαρταριστή μαύρη κωμωδία του Γιώργου Διαλεγμένου "Χάσαμε τη θεία Στοπ" ανεβαίνει φέτος στο Αίθριο του "Ελληνικού Κόσμου", με ένα λαμπερό καστ και σκηνοθεσία Χρήστου Τριπόδη.

Φεστιβάλ Αθηνών: το αποκαλυπτικό ταξίδι του "Φάουστ στην Αφρική" μας υπενθύμισε τι (μπορεί να) σημαίνει πολιτικό θέατρο

Είδαμε την υβριδική παράσταση του Ουίλιαμ Κέντριτζ, "Ο Φάουστ στην Αφρική!" στην Πειραιώς 260 και μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.

"Θέλω να σου κρατάω το χέρι": Η μεγάλη θεατρική επιτυχία επιστρέφει

Το "Θέλω να σου κρατάω το χέρι" του Τάσου Ιορδανίδη, επιστρέφει για 5η χρονιά στο Θέατρο Άλφα -"Ληναίος-Φωτίου" , από τις 19 Σεπτεμβρίου, συνεχίζοντας να συγκινεί και να γοητεύει.

Δύο εμβληματικά έργα του μεταπολεμικού θεάτρου σε περιοδεία

Δύο αξιόλογες παραστάσεις του σύγχρονου ελληνικού θεάτρου ξεκινούν περιοδεία, φέρνοντας στη σκηνή πολιτικές κωμωδίες που σχολιάζουν με χιούμορ και βάθος την κοινωνία και την πολιτική πραγματικότητα.

7 θεάματα γι' αυτή την εβδομάδα στο Φεστιβάλ Αθηνών

Η Πειραιώς 260 από τις 23/6 έως τις 29/6 υποδέχεται τον Γιάννη Τσορτέκη, τον Σίμο Κακάλα, τον Αντώνη Καφετζόπουλο, τον Κώστα Φιλίππογλου, τους Los Tre κ.ά. σε μια εβδομάδα θεάτρου, μύθου και ζωντανής μουσικής. .

Μιχαήλ Μαρμαρινός: Αυτές είναι οι αγαπημένες μας παραστάσεις του

Με αφορμή την νέα παράσταση του σημαντικού Έλληνα σκηνοθέτη, που θα παρουσιαστεί στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου, "ζ – η – θ Ο ξένος", ξεχωρίζουμε τις αγαπημένες μας παραστάσεις του.