Αλέξιος Κοτσώρης: "Η καταστροφή από έρωτα είναι αυτή που αξίζει να ζήσεις"

Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης μιλά στο “α” με αφορμή την παράσταση «Υπόθεση Παραντάιν» του Ρόμπερτ Χίτσενς που σκηνοθετεί στο Αγγέλων βήμα. Το έργο μιλά για μια γυναίκα που κατηγορείται ότι δηλητηρίασε τον τυφλό σύζυγό της. Την υπεράσπισή της αναλαμβάνει ένας νεαρός δικηγόρος, που αν και παντρεμένος, την ερωτεύεται.

Αλέξιος Κοτσώρης

Το μικρόβιο της υποκριτικής και της σκηνοθεσίας μου μπήκε…
Και τα δύο σε πολύ μικρή ηλικία. Στο δημοτικό έγραφα μικρά κείμενα και τα σκηνοθετούσα με τα παιδιά της γειτονιάς και έπαιζα μαζί τους. Πολύ αργότερα, η υποκριτική βρήκε λόγο μέσα μου, όταν είδα την παράσταση "Τα γούστα του κυρίου Σλόαν" και έγινε πραγματικότητα, όταν τίποτα άλλο δεν είχε νόημα. Στη συνέχεια, είχα την ανάγκη της σκηνοθεσίας, όταν έγραψα ένα κείμενο για την αυτογνωσία με τίτλο "Τυχερός" και το σκηνοθέτησα. Ήταν η πρώτη μου σκηνοθεσία και από τότε σκηνοθετώ στο θέατρο. 

Πείτε μας κάτι για το θέατρο.
Ένα θεατρικό έργο πρέπει να σου δίνει κάτι να σκεφτείς.

Πώς παρουσιάζεται η γυναίκα στην "Υπόθεση Παραντάιν";
Ως ιέρεια της επιρροής, ως δύναμη σταθερότητας αλλά και ως διαλυμένη συναισθηματικά. Η γυναίκα που καλείται να πάρει αποφάσεις για την ζωή της, να οριοθετήσει αλλά και να προσφέρει συναισθηματικά. Αυτά και πολλά ακόμα από τις τρεις γυναίκες της παράστασης μας. 

Υπόθεση Παραντάιν
Νικόλας Παπουτσάκης

Πώς γεννήθηκε η ιδέα για τη δημιουργία της παράστασης;
Μια ακόμα εξαιρετική ιδέα της κυρίας Δαλαμάγκα-Καλογήρου που μου πρότεινε και αποδέχτηκα με χαρά.

Τι σας γοήτευσε στο έργο;
Ότι ενώ τα πρόσωπα έχουν υπέροχους συναισθηματικούς κόσμους περιστρέφονται σαν δορυφόροι γύρω από   τον πλανήτη "κυρία Παραντάιν".

Σε ποια στοιχεία του έργου του Ρόμπερτ Χίτσενς σταθήκατε περισσότερο στη θεατρική του μεταφορά από την Μαργαρίτα Δαλαμάγκα-Καλογήρου;
Στης ποιητικές εκφάνσεις και τις ρεαλιστικές εντάσεις των καταστάσεων, που επιφέρουν άλλοτε ρήξη και διχασμό και άλλοτε ισορροπία και εξέλιξη.  

"Ο ωχαδερφισμός, η έλλειψη αυτογνωσίας και η υπερβολική σιγουριά για το τι ξέρεις και τι μπορείς να κάνεις είναι ο μεγαλύτερος εχθρός της τέχνης”.

Πώς πιστεύετε ότι βλέπουμε την καταστροφή ενός ανθρώπου από τον έρωτα σήμερα;Νομίζω σήμερα δεν συγχωρούμε εύκολα στους άλλους την καταστροφή από έρωτα, ενώ είναι η πιο γλυκιά καταστροφή, η πιο δικαιολογημένη, αυτή που αξίζει να ζήσεις. Την αποφεύγουμε πολύ και γι’ αυτό δεν την συναντάμε συχνά. Σήμερα είμαστε πολύ πιο εγκρατείς στα θέματα καρδιάς.

Αποκαλύψτε μας την αγαπημένη σας σκηνή ή στιγμή από την παράσταση.
Οι αγαπημένες μου είναι πάντα οι στιγμές ακινησίας, όμως σε αυτή την παράσταση είναι μια "περίεργη" ομαδική σκηνή ενός τηλεφωνήματος. 

Πόσα χρόνια κρατάει η σχέση σας με το θέατρο Αγγέλων Βήμα;
Είναι η τρίτη σκηνοθεσία που κάνω και τις δύο προηγούμενες χρονιές ήμουν εκεί ως ηθοποιός. Είναι το θεατρικό μου σπίτι πια. 

Η φιλοσοφία μου είναι…
Ενεργή συνείδηση, επιθυμίες και πράξεις με εντιμότητα. 

Αλέξιος Κοτσώρης

Σε ποια σειρά θα τοποθετούσατε το θέατρο, την τηλεόραση και τον κινηματογράφο;
Είναι και τα τρία η δουλειά μας, αλλά ίσως έβαζα πρώτα το θέατρο. 

Ο μεγαλύτερος εχθρός της τέχνης είναι…
Ο ωχαδερφισμός, η έλλειψη αυτογνωσίας και η υπερβολική σιγουριά για το τι ξέρεις και τι μπορείς να κάνεις.

Σε κοινωνικό επίπεδο με τρομάζει…
…το πόσο γρήγορα συνηθίζουμε τα πράγματα, το ότι κάνουμε ότι ξεχνάμε καθώς και αυτή η νέα μορφή εξουσίας τον κοινωνιών, αυτό το υβριδικό νέο είδος που μέσα του περιέχει ό,τι προσπάθησε ο κόσμος να εξαλείψει για να γίνουμε καλύτεροι και τώρα το αποδεχόμαστε, ίσως από φόβο. 

Υπόθεση Παραντάιν
Νικόλας Παπουτσάκης

Αν θα μπορούσατε να αλλάξετε κάτι αυτό θα ήταν…
Η διάθεση ορισμένων ανθρώπων.

Πείτε μας κάτι off the record.
Είμαι πολύ περήφανος για την "Υπόθεση Παραντάιν".

Τι άλλο ετοιμάζετε φέτος; Ποια είναι τα επόμενά σας σχέδια;
Ως ηθοποιό θα με ξαναδείτε σύντομα ως κύριο Ασημακόπουλο στον "Παράδεισο των κυριών" και συζητώ να παίξω σε ένα σύγχρονο έργο με έναν πολύ ωραίο θίασο που μου αρέσει πολύ. Ως σκηνοθέτης μιλώ για δυο διαφορετικά έργα που ελπίζω και αυτά να βρουν τον δρόμο τους και να μπορέσουμε να πούμε περισσότερα γι’ αυτά σύντομα. 

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Υπόθεση Παραντάιν

  • Δραματοποιημένο Μυθιστόρημα
  • Διάρκεια: 105 '

Η γοητευτική κυρία Παραντάιν, ταπεινής καταγωγής και αμφιλεγόμενου παρελθόντος, κατηγορείται ότι δηλητηρίασε τον τυφλό σύζυγό της, έναν πλούσιο και σημαντικής κοινωνικής θέσης απόστρατο συνταγματάρχη και προβεβλημένο ήρωα πολέμου. Την υπεράσπισή της αναθέτει μετά από σύσταση του νομικού συμβούλου της στον συνεργάτη του, τον νέο, ραγδαία ανερχόμενο δικηγόρο αντιδικιών σερ Μάλκολμ Κιν, γόνο ιστορικής νομικής οικογενείας, ο οποίος, αν και είναι σε έναν ευτυχισμένο γάμο με μια όμορφη και πνευματώδη γυναίκα, την Γκέι, αταλαμβάνεται αμέσως από τυφλό και μη ελεγχόμενο πάθος για την πελάτισσά του. Η γενική αίσθηση είναι πως η κυρία Παραντάιν θα αθωωθεί, αφενός γιατί δεν φαίνεται να υπάρχουν αποδείξεις ενοχής της, αφετέρου γιατί ο δικηγόρος της έχει ήδη αποκτήσει την φήμη πως ποτέ δεν χάνει δίκη.Ο δικαστικός αγώνας, ωστόσο, με απρόβλεπτες συγκρούσεις και αποκαλύψεις, δεν εξελίσσεται όπως αναμενόταν.

Αγγέλων Βήμα

Σατωβριάνδου 36, Ομόνοια

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Misery": Η παράσταση που σε βάζει μέσα στη σκέψη και τα συναισθήματα των χαρακτήρων

Το "Misery", σε σκηνοθεσία Έλενας Καρακούλη με τους Φιλαρέτη Κομνηνού και Αναστάση Ροϊλό, είναι μια παράσταση για όσους θέλουν να νιώσουν, να αγχωθούν και να προβληματιστούν, βιώνοντας τη σκηνή ως κοινή εμπειρία με τους ήρωες. Ένα θέατρο που σε κάνει να αισθανθείς και να σκεφτείς ταυτόχρονα.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
08/12/2025

Theatre pick: "Τελευταία έξοδος - Ρίτα Χέιγουορθ", το συναρπαστικό best seller σε μια παράσταση ξεχωριστής ατμόσφαιρας και δυνατών ερμηνειών

Η θρυλική ιστορία που ενέπνευσε μία από τις πιο αγαπημένες ταινίες όλων των εποχών ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στην επιτυχημένη παράσταση που σκηνοθετούν οι ταλαντούχοι εκπρόσωποι της νέας σκηνοθετικής γενιάς, Δημήτρης και Ορέστης Σταυρόπουλος.

16ο Athens Video Dance Project: Τέσσερις ημέρες αφιερωμένες στο σώμα και την κίνηση

Το 16ο Athens Video Dance Project φέρνει στην Αθήνα ένα δυναμικό σύμπαν χορού, video dance και επιτέλεσης. Με θεματική τις "Φυσικές Αποκρίσεις", το φεστιβάλ παρουσιάζει ένα πολυδιάστατο πρόγραμμα που αναδεικνύει τη σύγχρονη καλλιτεχνική δημιουργία.

"Πτέρυγα Α’ – Κελί 71": Ελευθερία και εγκλεισμός σε παράξενες συνθήκες

Η παράσταση "Πτέρυγα Α’ – Κελί 71" του Βασίλη Τσιράκη στο Αλκμήνη φέρνει δύο διαφορετικούς κόσμους αντιμέτωπους, διερευνώντας ελευθερία, ασφάλεια και ανθρώπινη συνύπαρξη μέσα σε σουρεάλ, αποστειρωμένες φυλακές.

"Οιδίποδας" στη Στέγη σε συνθήκες προσβασιμότητας

Η παράσταση "Οιδίποδας" του Ρόμπερτ Άικ, βασισμένη στον "Οιδίποδα Τύραννο" του Σοφοκλή, είναι από τις μεγάλες θεατρικές στιγμές της σεζόν, μια σύγχρονη, συναρπαστική ανάγνωση ενός κλασικού μύθου γεμάτη ένταση και πολιτικό σασπένς.

Αλέξανδρος Σωτηρίου: Στο θέατρο ‘Τζένη Καρέζη’, ένα προσωπικό ‘αντίο’ γίνεται επαναστατική πράξη

Στην πρώτη ελληνική παρουσίαση του έργου του Εντουάρ Λουί, "Αγώνες και μεταμορφώσεις μιας γυναίκας", ο σκηνοθέτης Αλέξανδρος Σωτηρίου καθοδηγεί τους Ελένη Κοκκίδου και Κωνσταντίνο Γεωργόπουλο σε μια ιστορία χειραφέτησης, επιβίωσης αλλά και κάτι ακόμη βαθύτερο.

Σε αυτά τα έργα τέχνης γινόμαστε άλλα ζώα

Οι καλλιτεχνικές αφορμές για να απο-ανθρωποκεντρώσουμε για λίγο το βλέμμα μας και να αντιληφθούμε τον κόσμο από την πλευρά των ζώων πληθαίνουν.