"Υπερβολές!": Έξι τελευταίες παραστάσεις στο Θέατρο Τέχνης

Η παράσταση που πραγματεύεται τη βία μέσα από τρία μονόπρακτα των Γιάννη Καλαβριανού, Μαριάννας Κάλμπαρη και Βασίλη Μαυρογεωργίου κλείνει τον κύκλο της για τώρα, λίγο πριν ταξιδέψει στην Ελλάδα, με ειδικές τιμές εισιτηρίου.

Υπερβολές

Έξι τελευταίες παραστάσεις απέμειναν για τις "Υπερβολές!" στο Θέατρο Τέχνης "Κάρολος Κουν" στη Φρυνίχου, λίγο πριν την περιοδεία του έργου εκτός Αθηνών. Η παράσταση, που αποτελείται από τρία νέα μονόπρακτα, θα παίζεται έως τις 5/12, με ειδική τιμή στα εισιτήρια από 20/11.

"Υπερβολές!" συνηθίζουμε να λέμε για ό,τι θεωρούμε ότι ξεπερνά τα όρια του "κανονικού", του "φυσιολογικού". Τι θεωρείται όμως σήμερα "κανονικό" ή "φυσιολογικό" και ποιος μπορεί να ισχυριστεί ότι είναι σε θέση να τα ορίσει; Πώς είναι δυνατόν να μιλάμε για βία "κανονική" ή για συναισθήματα "υπερβολικά"; Ας μιλήσουμε για όλα αυτά…

 

Λίγα λόγια για τα μονόπρακτα

 

"Ο πατέρας μου ήταν ένας πολύ θυμωμένος άνθρωπος"   

"Γύρισα στο πατρικό μου. Το μωρό έκλαιγε όλη μέρα. Και ο πατέρας μου ούρλιαζε... Δε με ένοιαζε τίποτε. Ήθελα μόνο να πεθάνω. Ή μάλλον ήθελα να πεθάνει πρώτα εκείνο και μετά εγώ. Για να πεθάνω ήσυχη. Πόσο κακιά, πόσο αναίσθητη είσαι; σκεφτόμουν. Πόσο τρελή είσαι; έλεγε η μάνα μου. Κατέστρεψες τη ζωή σου. Γιατί;  Για μια ιδέα; Για το θέατρο; Αφού στο είπα, δεν κάνεις για ηθοποιός… Και εγώ έκλαιγα... Και το μωρό έκλαιγε, έκλαιγε με ασταμάτητους λυγμούς. Μέχρι τη μέρα που-"

Κείμενο-σκηνοθεσία: Μαριάννα Κάλμπαρη

Με την Κατερίνα Λυπηρίδου. Συμμετέχουν Μαριάννα Κάλμπαρη/Μαριλένα Μόσχου.

Υπερβολές

"O άνθρωπος της διπλανής πόρτας"

 

Δεν σου κάνει εντύπωση όταν σε προσπερνάει στο δρόμο. Δεν τον παρατηρείς όταν κάθεται δίπλα σου στο λεωφορείο. Είναι ένας τυπικός , συνεπής, εργατικός άνθρωπος.
Δεν έχει δώσει ποτέ δικαίωμα.
Μόνο τα καλύτερα έχουν να πουν  γι' αυτόν συνάδελφοι και γείτονες. Πάντα με 5 αστέρια τον αξιολογούν οι πελάτες του. Είναι ο άνθρωπος της διπλανής πόρτας.  "Παρακαλώ πολύ κλείστε την πόρτα όσο διαβάζετε τα χαρτιά θα περιμένω απ' έξω… πολλά συμβαίνουν στις μέρες μας”.

Κείμενο: Βασίλης Μαυρογεωργίου, Άγγελος Μπούρας

Σκηνοθεσία: Βασίλης Μαυρογεωργίου. Με τον Άγγελο Μπούρα.

Υπερβολές

 

 "Πρώτη φορά συναντούσα άνθρωπο που μιλούσε σαν τρένο"

Βασικό συστατικό της ζωής σε οργανωμένες κοινότητες είναι η εμπιστοσύνη πως ο καθένας κάνει σωστά τη δουλειά του. Μπαίνουμε σε κτίρια, ταξιδεύουμε, τρώμε, νοσηλευόμαστε, γιατί έχουμε ατύπως συμφωνήσει πως κάποιοι έχουν κατασκευάσει, οργανώσει και ελέγξει όλα όσα εμείς θα χρησιμοποιήσουμε. Η άρση αυτής της εμπιστοσύνης, έχει ανεξέλεγκτες συνέπειες. Μια γυναίκα, μητέρα ενός από τα θύματα των Τεμπών, λαμβάνει λογαριασμό νερού ύψους 2.750 ευρώ. Και πάει στην ΕΥΔΑΠ να δει τι μπορεί να έχει συμβεί. Και συναντάει έναν άνθρωπο που μιλούσε σαν τρένο. Και μία αφίσα με μια Καρυάτιδα. Μία ημέρα που ένιωθε αρκετά ζωντανή.

Κείμενο-Σκηνοθεσία: Γιάννη Καλαβριανού. Με τη Δέσποινα Γιαννοπούλου.

Υπερβολές

Τα σκηνικά και τα κοστούμια της παράστασης είναι της Χριστίνας Κάλμπαρη και οι φωτισμοί της Στέλλας Κάλτσου.

Προπώληση με ένα κλικ εδώ, στο more.com.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Υπερβολές!

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 90 '

Τρία νέα μονόπρακτα που γράφτηκαν με ανάθεση του Θεάτρου Τέχνης και σκηνοθετούνται από τους συγγραφείς τους, μιλούν για τα όρια της φανερής αλλά και της κρυμμένης βίας στις σύγχρονες σχέσεις. Πρόκειται για μια σπονδυλωτή παράσταση, που αποτελεί το τρίτο και τελευταίο μέρος του τρίπτυχου πρωτότυπων νεοελληνικών κειμένων υπό τη θεματική «Βία παντού», που παρουσίασε το Θέατρο Τέχνης κατά την διετία 2021-2023. Τα τρία έργα είναι τα εξής: «Πρώτη φορά συναντούσα άνθρωπο που μιλούσε σαν τρένο» του Γιάννη Καλαβριανού (με την ηθοποιό Δέσποινα Γιαννοπούλου), «Ο πατέρας μου ήταν ένας πολύ θυμωμένος άνθρωπος» της Μαριάννας Κάλμπαρη (με την ηθοποιό Κατερίνα Λυπηρίδου) και «O άνθρωπος της διπλανής πόρτας» του Βασίλη Μαυρογεωργίου (με τον ηθοποιό Άγγελο Μπούρα).

Τέχνης «Κάρολος Κουν»

Φρυνίχου 14, Πλάκα

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Taniko"- κρασί στο χέρι, αγγλικοί υπέρτιτλοι στη σκηνή

Το "Taniko" δίνει τις τελευταίες παραστάσεις του με εκλεκτό κρασί και αγγλικούς υπέρτιτλους, προσκαλώντας το κοινό σε μια ιδιαίτερη πρόταση στο Studio Μαυρομιχάλη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
20/11/2025

Σε αυτό το τεύχος έχεις όλη τη θεατρική σεζόν στα χέρια σου

Πιστή στο ραντεβού της με το θεατρόφιλο κοινό, η αγαπημένη σας ετήσια έκδοση "Θέατρο" κυκλοφορεί σήμερα, Πέμπτη 20/11, δωρεάν μαζί με το "αθηνόραμα"!

"Φαέθων" του Δημητριάδη: Η οικογένεια ως πεδίο μάχης

Εμπνευσμένος από τον αρχαίο μύθο του Φαέθοντα, ο τίτλος του έργου του Δημήτρη Δημητριάδη παραπέμπει στην επικίνδυνη πορεία από το σκοτάδι προς την αναλαμπή. Το έργο που μετατρέπει την οικογενειακή βία σε κοσμική σύγκρουση ανάμεσα στο Φως και στο Σκοτάδι ανεβαίνει από τη Χρύσα Καψούλη.

Στην πρόβα του "Οιδίποδα" του Ρόμπερτ Άικ: Όταν η αλήθεια αρχίζει να γεμίζει το χώρο

Η πρόβα του "Οιδίποδα" του Ρόμπερτ Άικ στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση μάς έδειξε πώς μια ευφυής μεταγραφή μπορεί να ανανεώσει το αρχαίο δράμα και να το μεταφέρει στο σήμερα με οξυδέρκεια. Το έργο χτίζεται αθόρυβα, η αλήθεια κατακλύζει τη σκηνή σαν αναπόφευκτη αποκάλυψη, κι εσύ δεν μπορείς να μη σκέφτεσαι τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων.

"Interview": Η ομάδα Εμείς μοιράζεται αναμνήσεις από την πολυταξιδεμένη παράσταση

Οι ερμηνευτές και συντελεστές της μαύρης κωμωδίας "Interview" που καυτηριάζει την εργασιακή πραγματικότητα, αφηγούνται ιστορίες της πολυταξιδεμένης παράστασης, με αφορμή την επιστροφή της στο θέατρο Olvio.

Εχθρός του λαού

Η παράσταση του Γερμανού σκηνοθέτη ενεργοποιεί τον Ίψεν ως φορέα ζωντανού δημόσιου διαλόγου, με μια παράσταση-φόρουμ που εξετάζει τη σύγκρουση ηθικής και κέρδους στη σύγχρονη πραγματικότητα. | Powered by Uber

Στην εξοχή

Με μια φαινομενικά απλή υπόθεση, το έργο του Βρετανού συγγραφέα διατυπώνει υπαινικτικές αλήθειες για τη μοναξιά, τη βία και την εξουσία των σχέσεων, και η Αικατερίνη Παπαγεωργίου φέρνει στην επιφάνεια τη δυναμική του, παρά την αμφιλεγόμενη κινησιολογική επιλογή της σκηνοθεσίας. | Powered by Uber