Τελευταίες παραστάσεις για το "Ποιος σκότωσε τον πατέρα μου"

Το αυτοβιογραφικό και βαθιά πολιτικό έργο του Εντουάρ Λουί ολοκληρώνεται με λίγες ακόμα παραστάσεις το Νοέμβριο.

Ποιός σκότωσε τον πατέρα μου - Εντουαρ Λουι

Συνεχίζονται μέχρι τις 26 Νοεμβρίου οι παραστάσεις για το αυτοβιογραφικό και βαθιά πολιτικό έργο του Εντουάρ Λουί "Ποιός σκότωσε τον πατέρα μου", από την Ορχήστρα των Μικρών Πραγμάτων στο Θέατρο Προσκήνιο, πάντα υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του Δημήτρη Καραντζά.

©Αναστασία Γιαννάκη

Πέρα από μια προσωπική εξομολόγηση του συγγραφέα προς τον πατέρα του, το έργο αποτελεί μια προσπάθεια κατανόησης των κοινωνικών παραγόντων και πολιτικών αποφάσεων που διαμορφώνουν και αλλάζουν τις ζωές των ανθρώπων εκείνων, για τους οποίους "ορισμένες ζωές, ορισμένες εμπειρίες, ορισμένα όνειρα" είναι απροσπέλαστα. Δύο χρόνια μετά από το "Αντόνιο ή το μήνυμα" της Λούλας Αναγνωστάκη, μία παράσταση που έτυχε μεγάλης αποδοχής, η Ορχήστρα των Μικρών Πραγμάτων "μετακομίζει" στο Θέατρο Προσκήνιο με το αιχμηρό έργο του Εντουάρ Λουί, το οποίο ανεβαίνει για δεύτερη σεζόν, σε σκηνοθεσία Χρήστου Θεοδωρίδη.

Ποιος σκότωσε τον πατέρα μου
Αναστασία Γιαννάκη

Το αυτοβιογραφικό "Ποιος σκότωσε τον πατέρα μου" είναι το τρίτο βιβλίο του Εντουάρ Λουί, το οποίο κυκλοφόρησε το 2018 - στην Ελλάδα το 2020 από τις Εκδόσεις Αντίποδες - και αφηγείται την ιστορία της ζωής του πατέρα του μέσα από την οδυνηρή σχέση μαζί του, σε μια συνθήκη βίαιη και για τους δύο, καθώς "ο πατέρας στερείται τη δυνατότητα να αφηγηθεί την ίδια του τη ζωή και ο γιος θα ήθελε μια απάντηση που δεν θα λάβει ποτέ." Εκτός, όμως, από μια προσωπική και συγκλονιστικά αληθινή εξομολόγηση, μέσα από την οποία ο συγγραφέας προσπαθεί να επαναπροσεγγίσει, να κατανοήσει και τελικά να συγχωρέσει τονπατέρα του, το έργο είναι ένα αμείλικτο "κατηγορώ" στις κυβερνήσεις και  την κυρίαρχη πολιτική που για τους έχοντες είναι "ζήτημα αισθητικής", ενώ για τους μη έχοντες "ζήτημα ζωής και θανάτου".

Ποιος σκότωσε τον πατέρα μου
Αναστασία Γιαννάκη

Δύο αεικίνητοι ηθοποιοί επί σκηνής, ο Γιώργος Κισσανδράκης και ο Διονύσης (Ντένης)  Μακρής, ξεκινούν την ιστορία στο εδώ και τώρα, δανείζονται τη ματιά ανθρώπων που τη βίωσαν, μπαίνουν μέσα στα περιστατικά και προσπαθούν να ανασυγκροτήσουν τις εικόνες, ταξιδεύοντας σε αναμνήσεις από όσα συνέβησαν, όσα δεν συνέβησαν και όσα θα μπορούσαν να συμβούν. Βουτώντας στις μνήμες, έρχονται αντιμέτωποι με την ανάγκη αποδοχής, με τη σεξουαλικότητα και τη βία, με το ειδικό που γίνεται γενικό, με το προσωπικό που οδηγεί στο κοινωνικό και την πολιτική που μας αφορά προσωπικά.

©Αναστασία Γιαννάκη

Προπώληση εισιτηρίων μέσω more.com

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Προσκήνιο

Καπνοκοπτηρίου 8 & Στουρνάρη, Πολυτεχνείο

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Στο τσακ!" της Δήμητρας Παπαδοπούλου – Η ξεκαρδιστική κωμωδία επιστρέφει

Η ανατρεπτική κωμωδία της Δήμητρας Παπαδοπούλου "Στο τσακ!" επιστρέφει για δεύτερη χρονιά στο Θέατρο Αλέκος Αλεξανδράκης και υπόσχεται γέλιο μέχρι δακρύων, μέσα από παρεξηγήσεις, σύγχρονες σχέσεις και... εκπλήξεις στο τσακ.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
08/07/2025

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου συνεχίζει την καλοκαιρινή της περιοδεία

Έχοντας ήδη επισκεφτεί κάποια θέατρα της Ελλάδας και του εξωτερικού, η κατά Τερζόπουλο "Ορέστεια" συνεχίζει να περιοδεύει με τελευταίο σταθμό το Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου.

Αποκλειστικό: Ένα θερινό σινεμά γεννιέται στο Επί Κολωνώ

Το Επί Κολωνώ είναι μια κυψέλη πολιτισμού που δεν σταματά να ονειρεύεται και να μοιράζεται ιδέες και εμπειρίες. Φέτος, μετατρέπει την αυλή του σε θερινό σινεμά, προσκαλώντας μας σε βραδιές ποιοτικού ανεξάρτητου κινηματογράφου, κάτω απ’ τον πλάτανο.

"Ιφιγένεια / Βορά": Από τον βωμό της Αυλίδας, στη σκηνή της Πειραιώς

"Ήρθα εδώ, να δω τη θάλασσα, να διαλογιστώ, ν’ αλλάξω. Πάντα μπορείς να ξαναρχίζεις…". Με αυτή τη φράση ξεκινά το ταξίδι της Ιφιγένειας, όχι στην Αυλίδα αυτή τη φορά, αλλά στην Πειραιώς 260, μέσα από τον θεατρικό μονόλογο "Ιφιγένεια / Βορά", σε κείμενο της Βίβιαν Στεργίου και σκηνοθεσία της Αικατερίνης Παπαγεωργίου.

"ζ-η-θ, ο Ξένος": Η Κλέλια Ανδριολάτου διασχίζει την Οδύσσεια του Μαρμαρινού

Στην παράσταση "ζ-η-θ, ο Ξένος" του Μιχαήλ Μαρμαρινού, η Κλέλια Ανδριολάτου συμμετέχει σε έναν πολυμελή θίασο και μιλά για τη δύναμη της ομάδας, την έννοια του "ξένου" και τη βιωματική αφήγηση της Οδύσσειας, λίγο πριν δούμε την παράσταση στην Επίδαυρο (11 & 12/7).

Για την Kat Valastur, ο χορός είναι μια πράξη ελευθερίας και επαναπροσδιορισμού

Η διεθνώς αναγνωρισμένη Kat Valastur μιλά για το έργο της "Dive into You", τη συμμετοχή της στο 31ο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, την πορεία της στο εξωτερικό, τη σχέση σώματος-χώρου και τους καλλιτέχνες που την εμπνέουν.

Οι κορυφαίοι χορευτές του κόσμου έρχονται στο Ηρώδειο

Το φθινόπωρο θα δούμε το μεγαλύτερο γκαλά μπαλέτου της χρονιάς για να αποχαιρετήσουμε το ρωμαϊκό ωδείο για τα τρία επόμενα χρόνια.