"Σεβάς Χανούμ": Πέντε πράγματα που ίσως δεν γνωρίζατε για τη λαϊκή τραγουδίστρια που ερμηνεύει η Κωνσταντίνα Μιχαήλ

Ο Κωνσταντίνος Ρήγος μάς συστήνει καλύτερα τη σπουδαία ερμηνεύτρια, που δίνει την έμπνευση στην παράσταση "Σεβάς Χανούμ".

Σεβάς Χανούμ

Το έργο του Γιώργου Χρονά, "Σεβάς Χανούμ" ανεβάζει στη σκηνή ο Κωνσταντίνος Ρήγος, με την Κωνσταντίνα Μιχαήλ στην ερμηνεία της σπουδαίας λαϊκής τραγουδίστριας με την περιπετειώδη ζωή και καριέρα. Το μονόπρακτο έργο (Οδός Πανός) βασίζεται στις εκτενείς αφηγήσεις της τραγουδίστριας στον συγγραφέα το 1983, το οποίο ακολούθως ο Κωνσταντίνος Ρήγος "μεταμόρφωσε” σε θεατρική παράσταση αφιερωμένη στη μοναδική αυτή ιέρεια του λαϊκού τραγουδιού (2012). Δέκα χρόνια μετά, ο Ρήγος επαναπροσεγγίζει και επανασυστήνει με τον δικό του μοναδικό τρόπο τη θρυλική αυτή μορφή του ελληνικού τραγουδιού με την ηθοποιό Κωνσταντίνα Μιχαήλ να υποδύεται εκ νέου τη Σεβάς Χανούμ.

Η παράσταση κάνει πρεμιέρα στις 27 Οκτωβρίου, στο θέατρο Σημείο.

Σεβάς Χανούμ

# Η Σεβάς Χανούμ, η Σεβαστή Παπαδοπούλου όπως ήταν ολόκληρο το όνομά της, με καταγωγή από τον Πόντο ήταν ένας θρύλος της εποχής. Η ίδια λειτούργησε σαν καταλύτης σε πολλά γεγονότα και σε καταστάσεις που επηρέασαν τους συναδέλφους της. Ένα από αυτά ήταν ο τσακωμός της με την Μαρίκα Νίνου, όταν επρόκειτο να συνεργαστούν στο ίδιο μαγαζί αλλά η Νίνου έθεσε τον όρο να μην υπάρχει άλλη τραγουδίστρια πέρα από την ίδια.

# Ήταν μια έντονη προσωπικότητα με πάθος για τη ζωή, τις σχέσεις, το τραγούδι. Στα 13 της το έσκαγε από το σπίτι της στη Νεάπολη Θεσσαλονίκης και πήγαινε στα κέντρα της εποχής ζητώντας μόνο ένα πράγμα: να τραγουδήσει. Την αποκαλούσαν "Αμαζόνα" και της άρεσε πολύ αυτή η προσφώνηση.

# Πόνεσε πολύ στην ζωή της και βίωσε μεγάλες περιπέτειες υγείας. Έφαγε πολύ ξύλο από τους δικούς της γιατί προτιμούσαν να τη δουν παντρεμένη παρά τραγουδίστρια. Εκείνη φυσικά κατέβηκε στην Αθήνα και κατάφερε να γίνει το πρώτο όνομα. Όμως, οι έρωτες που πέρασαν από τη ζωή της, αλλά δεν έμειναν, το τσιγάρο, ο καφές και το ποτό επιβάρυναν την υγεία της, με τελευταίο, τον καρκίνο του οισοφάγου. Πούλησε τα πάντα για να εγχειριστεί ώστε να γίνει καλά και να μπορέσει να ξανατραγουδήσει. Το μόνο που ήθελε ήταν να πιάσει ξανά το μικρόφωνο. Στην κηδεία της πήγαν μόνο 30 άτομα από τη γειτονιά της.   

Σεβάς Χανούμ

# Είχε μια τρικυμιώδη σχέση με τον Καζαντζίδη. Έφτασαν ένα βήμα πριν από το γάμο και έζησαν μαζί ένα χρόνο και κάτι, με έρωτα, με καβγάδες, με συνεργασίες σε Αθήνα, Δράμα, Καβάλα, αλλά με κανέναν κοινό δίσκο. "Μην τυχόν και με ενοχλήσεις. Αν εσύ είσαι Ορντουλούς, εγώ είμαι Σαμψουνταία", δήλωνε ότι του είπε την ώρα του χωρισμού. Σε συνέντευξή της στον ποιητή Χρονά είπε πως μαζί του έζησε τις πιο ιδανικές στιγμές της ζωής της. Χωρίς να την κατηγορεί ευθέως, θεωρούσε ότι η κυρα-Γεσθημανή, η μάνα του Στέλιου, ήταν μια από τις αιτίες του χωρισμού.

# Ηχογράφησε ελάχιστα τραγούδια. Τον πρώτο της δίσκο τον έκανε το 1950 συνοδεύοντας τον Τάκη Μπίνη στο τραγούδι "Όμορφη πειραιώτισσα".  Μεγάλη της επιτυχία ήταν το "Φτωχοκάλυβο". Στην παράσταση ερμηνεύονται τα τραγούδια της με έναν τρόπο που τα καθιστά πολύ ενδιαφέροντα και ιδιαιτέρως εθιστικά. 

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Σεβάς Χανούμ

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 70 '

Η συναρπαστική ζωή της ιέρειας του underground ρεμπέτικου, της «αμαζόνας» του πάλκου και της ζωής Σεβάς Χανούμ ζωντανεύει στη σκηνή μέσα από την παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου, που βασίζεται στη χειμαρρώδη συνέντευξη που έδωσε η ίδια στον ποιητή και συγγραφέα Γιώργο Χρονά, σε ένα παλιό προσφυγικό σπίτι της Θεσσαλονίκης το 1983. Μέσα από αυτό το έργο-μαρτυρία μιλά για τον άγνωστο φλογερό της έρωτα με τον Καζαντζίδη, τη μάνα του, τον παρ’ ολίγον γάμο τους, για τον Πόντο, τη μεταπολεμική Αθήνα, τον Τσιτσάνη, την Μπέλλου, αλλά και για την αρρώστια και το παιχνίδι με τον θάνατο.

Σημείο

Χαριλάου Τρικούπη 4

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Σε αυτά τα έργα τέχνης γινόμαστε άλλα ζώα

Οι καλλιτεχνικές αφορμές για να απο-ανθρωποκεντρώσουμε για λίγο το βλέμμα μας και να αντιληφθούμε τον κόσμο από την πλευρά των ζώων πληθαίνουν.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
08/12/2025

Για τον Χάρη Ρώμα, η ανάγκη να αισθανθούμε ορατοί είναι πιο βαθιά απ’ όσο νομίζουμε

Με αφορμή την πρεμιέρα της νέας του κωμωδίας "Η Πριγκίπισσα των Αγίων Σαράντα" στο Coronet (από 4/12), ο Χάρης Ρώμας μιλά για τη συγγραφή, την υποκριτική, αλλά και για την πολιτική, αποκαλύπτοντας πώς συνδέει το χιούμορ με την κοινωνική κριτική και την προσωπική αλήθεια.

Χορεύουμε με την "Τοσοδούλα" στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Μια παράσταση για όλη την οικογένεια που βασίζεται στο παραμύθι "Τοσοδούλα" του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, σε σκηνοθεσία Γκάρι Σιβογιάν.

Συζήτηση για τους Αφροέλληνες με αφορμή την παράσταση "Άσπρο Μαύρο" στο Επί Κολωνώ

Οι συντελεστές της παράστασης "Άσπρο Μαύρο" συνομιλούν με τρεις καλεσμένους στην εκδήλωση - συζήτηση "Η Ορατότητα της Αφροελληνικής Κοινότητας στο Σύγχρονο Γίγνεσθαι".

"Μάρτυρας κατηγορίας"- Μυστήριο και αμείωτο σασπένς και 3η χρονιά στο "Δημήτρης Χορν"

Με ένα καστ γεμάτο ταλέντο και ενέργεια, η παράσταση "Μάρτυρας κατηγορίας" ζωντανεύει το θρυλικό δικαστικό θρίλερ της Άγκαθα Κρίστι στο θέατρο "Δημήτρης Χορν". Για 3η χρονιά η ένταση και η αληθοφάνεια κρατούν το κοινό καθηλωμένο από την πρώτη στιγμή ως το συγκλονιστικό φινάλε.

"Το μεγάλο μας τσίρκο": Το ιστορικό έργο του Ιάκωβου Καμπανέλλη ξανά στα φώτα της σκηνής

Ο Πέτρος Ζούλιας σκηνοθετεί το έργο-σταθμός της θεατρικής και πολιτικής ιστορίας μας, σε μια μουσικοθεατρική υπερπαραγωγή, με την Ελεωνόρα Ζουγανέλη και τον Δημήτρη Γκοτσόπουλο επικεφαλής του πολυμελούς θιάσου.

Τιμητική βράβευση στον σκηνοθέτη και συγγραφέα Μπάμπη Πλαϊτάκη από τον οργανισμό Heritage & Museums

Προβολή της θεατρικής του παράστασης "Δείπνο με τον Μεγαλέξανδρο".