Όλα όσα μάθαμε για τον Ορέστη Τάτση

Ποιος είναι ο Ορέστης Τάτσης, πού τον γνωρίσαμε, ποια παράσταση τον σημάδεψε, τι τον καθηλώνει στο έργο "Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ", που ανεβάζει στο θέατρο Από Μηχανής; Διαβάστε όλα όσα μας είπε σε πρώτο πρόσωπο.

Ορέστης Τάτσης ©Alex Kat

Πού σε ξέρω;

Με ξερεις από την πρώτη μου συνέντευξη στο Αθηνόραμα, η οποία ήταν με αφορμή την πρώτη μου σκηνοθεσία στο έργο του Δημήτρη Τσεκούρα "Η μπέμπα" με την Ναταλία Στυλιανού, με την οποία και συνεργαζόμαστε συστηματικά αυτά τα δεκατρία χρόνια.  Ακολούθησαν παραστάσεις σε έργα των Γιούκιο Μισσίμα, Λόρκα, Δημήτρη Τσεκούρα, Κωνσταντίνου Τζαμιώτη, Αρκαδιου Λευκού και δύο διασκευές της Έλσας Ανδριανού στον "Πύργο" του Φρανς Κάφκα και στο "Τέλος της μικρής μας πόλης" του Δημήτη Χατζή. Αν αγαπάτε το διάβασμα κείμενα μου έχουν δημοσιευθεί στο περιοδικό Έρμα, στην ΕφΣυν και αλλού.

Πού σε βρίσκω αυτό τον καιρό;

Εκτός από το Από Μηχανής Θέατρο και τις δοκιμές του "Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ"; που κάνει πρεμιέρα στις 6/11, θα με βρεις και στο θέατρο Rabbithole, όπου σκηνοθετώ την "Τούνδρα", έργο του Γιώργου Σίμωνα.

Πότε κόλλησες το μικρόβιο του θεάτρου;

Ο πατέρας μου ήταν ηθοποιός οπότε μεγάλωσα μέσα στο θέατρο.

Πες μου μια παράσταση που θυμάσαι έντονα

Το "Περιμένοντας τον Γκοντό" του Σάμουελ Μπέκετ είναι το έργο που με στιγμάτισε. Το πρωτοείδα στα 17 μου, σε σκηνοθεσία Βασίλη Νικολαίδη.

Τι σε αγγίζει στο "Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ";

Αυτό το τεράστιο θεατρικό έργο δεν με αγγίζει απλώς, με καθηλώνει. Το γεγονός ότι καταφέρνει ο Αλμπυ να γράφει για τις διαπροσωπικές σχέσεις και παράλληλα να αναφέρεται στην παγκόσμια ιστορία είναι συγκλονιστικό. Επίσης είναι ένα έργο "απόδειξη" για το πόσο μαγικό είναι το θέατρο. Υπέροχό στην ανάγνωση αλλά μαγευτικό στην σκηνή, όταν έχεις την τύχη να συνεργάζεσαι με τους ηθοποιούς που έχω την τύχη να συν δημιουργώ.

Ποια είναι η αγαπημένη σου σκηνή από το έργο;

Δεν μπορώ να ξεχωρίσω κάποια σκηνή γιατί θα αδικούσε κάποια άλλη. Με αφορμή όμως τα όσα συμβαίνουν στην Γάζα θα μεταφέρω μία ατάκα του Τζώρτζ: "Πιστεύεις πως ο άνθρωπος δεν διδάσκεται τίποτα από την Ιστορία; Πρόσεξε: Όχι πως δεν έχει τίποτα να διδαχτεί, αλλά πως δεν διδάσκεται με τίποτα;"

Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γούλφ;
Alex Kat©

Σύστησε μου την ομάδα της παράστασης

Πρωταγωνιστούν οι Ναταλία Στυλιανού (Μάρθα), Δημήτρης Ξανθόπουλος (Τζώρτζ) Άγγελος Ανδριόπουλος (Νίκ), Σεμίνα Πανηγυροπούλου (Χάνι). Η μετάφραση είναι της Τζένης Μαστοράκη, τα σκηνικά και τα κοστούμια του Κωνσταντίνου Ζαμάνη, η μουσική σύνθεση του Θοδωρή Αμπαζή, ο σχεδιασμός φωτισμών της Μελίνας Μάσχα. Βοηθός σκηνοθέτη είναι ο Δημήτρης Κακαβούλας και Βοηθός σκηνογράφος-ενδυματολόγος η Αλέγια Παπαγεωργίου.

Η τελευταία σου σκέψη πριν το τρίτο κουδούνι;

 Εκεί ακριβώς σταματάει η σκέψη μου.

Τι σε φτιάχνει στην Αθήνα;

Οι φίλοι μου και οι συνεργάτες φίλοι μου, τα ενημερωμένα βιβλιοπωλεία, οι μουσικές σκηνές, τα θέατρα και οι εναπομείναντες κινηματογράφοι. Α! και οι διαδηλώσεις.

Και τι σε χαλάει;

Χμ. Πολλά. Θα ήθελα να ξυπνάω στα Γιάννενα και συγκεκριμένα στο χωριό μου. Αλλά κάτι κερδίζεις κάτι χάνεις (όπως λέει κι ένας αγαπημένος φίλος)!

Αν μπορούσες να αλλάξεις κάτι στο θέατρο, τι θα ήταν αυτό;

Παγίδα ερώτηση γιατί το Θέατρο είναι κάτι πολύ μεγάλο. Στην θεατρική πραγματικότητα της χώρας μας θα άλλαζα τις συνθήκες εργασίας που από-επαγγελματοποιούν την δουλειά μας.

Πες μου κάτι off the record

Δεν ξέρω τι λέει κάποιος δημόσια off the record. Κάτι που δεν εκφράζω συχνά δημοσίως είναι η μεγάλη συμπάθεια στους οδηγούς ταξί. Οι εργαζόμενοι στους δρόμους της πόλης και ο διάλογος μαζί τους, που πάντα επιδιώκω, είναι αυτό που με επανασυντονίζει πολλές φορές με την πραγματικότητα.

Περισσότερες πληροφορίες

Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ;

  • Δράμα

Ο βραβευμένος με Πούλιτζερ συγγραφέας φέρνει στο προσκήνιο δύο ζευγάρια, δύο διαφορετικές γενιές, δύο διαφορετικές κοσμοαντιλήψεις. Την «κοινωνία του καταναγκασμού» από το πρόσφατο παρελθόν που δείχνει σιγά σιγά να μας αποχαιρετά αφήνοντας στις ψυχές μας τα υπολείμματά της. Και την «κοινωνία της επίδοσης» που καλπάζει από το μέλλον και καθορίζει ήδη τις ζωές μας. Ο μεγάλος συγγραφέας καταφέρνει με βιτριολικό χιούμορ και με συνεργούς το αλκοόλ και το περασμένο της ώρας, να αποτυπώσει τα ζωτικά ψεύδη των πρωταγωνιστών, αλλά και της παγκόσμιας ιστορίας, συνδέοντας τις διαπροσωπικές σχέσεις με τη διεθνή πραγματικότητα. Εξήντα χρόνια μετά το πρώτο του ανέβασμα παραμένει ένα ψυχολογικό θρίλερ τρομακτικά επίκαιρο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Έξτρα παράσταση για την "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου

Τελευταία ευκαιρία για την παράσταση - σταθμό στην ιστορία του ελληνικού θεάτρου που έδωσε νέο νόημα στις σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
05/09/2025

Ο Μάνος Θηραίος για τις "Λέξεις των άλλων" που μπορεί να είναι παρηγοριά ή όπλο θανάσιμο

Μια συζήτηση με αφορμή το θεατρικό μπρα ντε φερ που παίζεται στο Άβατον για δεύτερη χρονιά και μάς φέρνει αντιμέτωπους με ερωτήματα που δεν έχουν εύκολες απαντήσεις καθώς οι ήρωες του αποζητούν λύτρωση.

Η παράσταση των συνεχόμενων sold out επιστρέφει για 10η χρονιά στο Studio Μαυρομιχάλη

Μια ασφυκτικά καφκική ανάκριση λαμβάνει χώρα από τις 10 Οκτωβρίου 2025.

Επέτειος για τον Γιάννη Καλαβριανό με δύο παραστάσεις στο ιστορικό Αμφι-θέατρο

"Γιοι και κόρες, μια παράσταση για την αναζήτηση της ευτυχίας" και "Η Πύλη της Κόλασης": Με δύο θεατρικές παραστάσεις κάτω από την ίδια στέγη γιορτάζει ο πολυγραφότατος δημιουργός και σκηνοθέτης τη νέα σεζόν 2025-26 τα 20 χρόνια της Εταιρείας Θεάτρου Sforaris.

Πρώτο trailer για το "Άρωμα γυναίκας" με τον Άκη Σακελλαρίου

Το διάσημο οσκαρικό έργο "Scent of a woman", που έγινε ευρέως γνωστό από τον κινηματογράφο, σκηνοθετεί φέτος για πρώτη φορά στην ελληνική σκηνή ο Κωνσταντίνος Ασπιώτης.

Η Μελία Κράιλινγκ από το "Emily in Paris" στους "Ερωτευμένους" του Bios

Η σκηνοθέτις και συγγραφέας Έλενα Πέγκα σκηνοθετεί μια παράσταση που αποκαλύπτει με σκληρότητα, αλλά και ποιητική ένταση την κόλαση του έρωτα και τη βαριά κληρονομιά μίας οικογένειας.

Εξτρά μέρα για το "Τέλος του παιχνιδιού" με τους Μάκη Παπαδημητρίου-Γιώργο Χρυσοστόμου

Λόγω ζήτησης, προστέθηκε επιπλέον ημέρα παραστάσεων για το έργο του Μπέκετ που έρχεται στο θέατρο Ιλίσια.