"Μικρά συζυγικά εγκλήματα": Οι πρώτες φωτογραφίες από την πρεμιέρα της παράστασης στο Μικρό Άνεσις

Το έργο του Ερίκ-Εμανουέλ Σμιτ που σκηνοθετεί ο Σωτήρης Τσαφούλιας ψηλαφίζει τη σχέση ενός ζευγαριού.

Μικρά συζυγικά εγκλήματα ©Patroklos_Skafidas

Στα "Μικρά συζυγικά εγκλήματα" του Ερίκ-Εμανουέλ Σμιτ συναντιούνται η Ναταλία Τσαλίκη και ο Αρης Λεμπεσόπουλος, στην παράσταση που σκηνοθετεί ο Σωτήρης Τσαφούλιας στο Μικρό Άνεσις. Ένα έργο που μιλάει για την αγάπη και πώς συχνά παύουμε να αγαπάμε έναν άνθρωπο γιατί παραμένει αυτό που είναι. 

Μικρά συζυγικά εγκλήματα
©Patroklos_Skafidas

Λίγα λόγια για το έργο

Είναι ο πόνος της αγάπης αναπόφευκτος; Πάντα περιμένουμε από τους άλλους να έχουν τις απαντήσεις που περιμένουμε από αυτούς και αυτή συνήθως είναι η πηγή του πόνου που προκαλούμε ο ένας στον άλλον στην αγάπη. Και αυτό γιατί στην αγάπη δεν δεχόμαστε τον άλλον ως μυστήριο που πρέπει απλά να αγαπηθεί για αυτό που είναι αλλά ως γρίφο που θέλει αποκωδικοποίηση, ερμηνεία ή αλλαγή. Και το χειρότερο απ’ όλα συχνά αναγκάζουμε τους άλλους να πονούν εξαιτίας των δικών μας ανικανοποίητων επιθυμιών. Και ο πόνος είναι πάντα πιο εύκολος.

Μικρά συζυγικά εγκλήματα
©Patroklos_Skafidas

Διαβάστε Επίσης

Όσον αφορά για το αν ο σκηνοθέτης Σωτήρης Τσαφούλιας πιστεύει ότι η αγάπη πηγαίνει χέρι χέρι με τον πόνο, όπως δήλωσε σε συνέντευξή του στο "α" απαντά εάν : "Ο Ηράκλειτος έλεγε ότι κάθε έννοια περιλαμβάνει πάντα και το αντίθετο από αυτό που υποδηλώνει το όνομά της. Δεν ξέρω αν το αντίθετο της αγάπης είναι ο πόνος, ξέρω πάντως ότι δεν είναι πάντα ευχάριστη, γιατί, αν ήταν, δεν θα ήταν αγάπη αλλά ψευδαίσθηση. Τις απαντήσεις των χαρακτήρων που ενσαρκώνουν η Ναταλία και ο Άρης καλύτερα να τις δείτε επί σκηνής. Αν μπορώ να πω κάτι από όσα λένε στην παράσταση, είναι ότι "για να μπορείς να αγαπάς χωρίς να υποφέρεις, πρέπει να εμπιστεύεσαι". Προσθέτει ότι οι ήρωες του Ερίκ-Εμανουέλ Σμιτ μοιάζουν πολύ και ότι είναι ακριβώς οι ίδιες ψυχές, που βασανίζονται από τα ίδια ερωτήματα σε ό,τι σώμα, φύλο ή ηλικία και να τοποθετηθούν". 

Μικρά συζυγικά εγκλήματα
©Patroklos_Skafidas

Διαβάστε Επίσης

Σε σημείωμα του για την παράσταση αναφέρει: "Ο  Ερίκ-Εμανουέλ Σμιτ στα "Μικρά Συζυγικά Εγκλήματα", όπως και στις "Αινιγματικές παραλλαγές" βάζει έναν άνθρωπο να ανακαλύπτει τον άπειρα μυστηριώδη χαρακτήρα ενός άλλου. Η διαφορά στα δύο έργα είναι ότι, στις "Αινιγματικές παραλλαγές", ο χαρακτήρας έρχεται αντιμέτωπος με την καταστροφή ως αποτέλεσμα της εμπειρίας του ενώ, στα "Μικρά Συζυγικά Εγκλήματα", η διαύγεια του χαρακτήρα του ενός του δίνει την δυνατότητα να αποδεχτεί τον άλλον και να δημιουργήσουν μια σχέση που είναι βέβαιη μέσα στην αβεβαιότητα του έρωτα".

Μικρά συζυγικά εγκλήματα
©Patroklos_Skafidas

Λίγα λόγια για το έργο

Αγαπάμε έναν άνθρωπο για αυτό που είναι και συχνά παύουμε να τον αγαπάμε γιατί παραμένει αυτό που είναι. Είναι ο πόνος της αγάπης αναπόφευκτος; Πάντα περιμένουμε από τους άλλους να έχουν τις απαντήσεις που περιμένουμε από αυτούς και αυτή συνήθως είναι η πηγή του πόνου που προκαλούμε ο ένας στον άλλον στην αγάπη. Και αυτό γιατί στην αγάπη δεν δεχόμαστε τον άλλον ως μυστήριο που πρέπει απλά να αγαπηθεί για αυτό που είναι αλλά ως γρίφο που θέλει αποκωδικοποίηση, ερμηνεία ή αλλαγή. Και το χειρότερο απ’ όλα συχνά αναγκάζουμε τους άλλους να πονούν εξαιτίας των δικών μας ανικανοποίητων επιθυμιών. Και ο πόνος είναι πάντα πιο εύκολος.

Μικρά συζυγικά εγκλήματα
©Patroklos_Skafidas

Η μετάφραση του έργου είναι της Λουίζας Μητσάκου, η μουσική του Χρήστου Θάνου, τα σκηνικά του Δημήτρη Πολυχρονιάδη, τα κοστούμια της Κατερίνας Παπανικολάου, και ο σχεδιασμός των φωτισμών του Αλέκου Αναστασίου.

Προπώληση εισιτηρίων: more.com

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Μικρά συζυγικά εγκλήματα

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 75 '

Εξαιτίας ενός μυστηριώδους ατυχήματος, ο Ζιλ, ένας συγγραφέας, παθαίνει αμνησία. Η εδώ και πολλά χρόνια γυναίκα του, η Λίζα, αναλαμβάνει να επαναφέρει τη μνήμη του σχετικά με τον εαυτό του αλλά και εκείνη. Θα του πει, όμως, εκείνη σε όλα την αλήθεια; Όπως αναφέρει ο σκηνοθέτης, ο συγγραφέας του έργου βάζει στην ουσία έναν άνθρωπο να ανακαλύπτει τον άπειρα μυστηριώδη χαρακτήρα ενός άλλου. Η διαύγεια του χαρακτήρα του ενός του δίνει τη δυνατότητα να αποδεχτεί τον άλλον και να δημιουργήσουν μια σχέση που είναι βέβαιη μέσα στην αβεβαιότητα του έρωτα. Μήπως, όμως, ο πόνος που προκαλεί το συναίσθημα αυτό αναπόφευκτος;

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Family secrets" στο θέατρο Αλκμήνη για δεύτερη χρονιά

Αλέξανδρος Λιακόπουλος και Γιώργης Κοντοπόδης μάς σύστησαν την ιταλική μαύρη κωμωδία του Ενρίκο Λούτμαν για το δικαίωμα στην αυτοδιάθεση και την επιλογή, και από 17/10 επιστρέφει.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
17/10/2025

"Σαλόνια Γλώσσας" – Ξεκινά η νέα δράση του Εθνικού Θεάτρου για τη σύγχρονη ελληνική γραφή

Έλενα Πέγκα και Σμαράγδα Καρύδη μας περιμένουν στα "Σαλόνια Γλώσσας" του Εθνικού Θεάτρου, έναν κύκλο γνωριμίας με τη σύγχρονη θεατρική γραφή, που θα φέρει το κοινό σε άμεση επαφή με έργα εν εξελίξει και όχι μόνο.

Προσεχώς πρεμιέρα για τον Γιάννη Μπέζο και τον "Αμερικάνικο Βούβαλο"

Ο Γιάννης Μπέζος σκηνοθετεί τον "Αμερικάνικο Βούβαλο" του Ντέιβιντ Μάμετ με τους Γιώργο Νινιό, Αντώνη Κρόμπα και Σταύρο Τσουμάνη. Μια σκληρή παράσταση για τη φιλία, την προδοσία και την αποδόμηση του αμερικανικού ονείρου.

Έβελυν Ασουάντ: Η φωνή που μαγεύει στο H.ug με τους "Ζωντανούς"

Μια παράσταση που φαίνεται να αναζητά την παρηγοριά του παραμυθιού είναι "Οι ζωντανοί" του Γιώρκου Ονησιφόρου και θα τους δούμε στο H.ug με την Ασουάντ και τον Ονησιφόρου σε ντουέτο.

Το γλυκόπικρο "Μάθε με να φεύγω" στο Θέατρο του Νέου Κόσμου

Ο έρωτας μέσα από την ανορθόδοξη γλώσσα της bijoux de kant και το κείμενο του Άκη Δήμου ζωντανεύει μέσα από την πολυσυζητημένη παράσταση, σε σκηνοθεσία Γιάννη Σκουρλέτη.

"Απόρρητο": Η Ταμίλα Κουλίεβα, η Μαριάννα Κιμούλη και ο Χρήστος Στέργιογλου επιστρέφουν σε ένα ηθικό πείραμα

Το ΑΙ απλώς ρωτά, οι άνθρωποι απαντούν και, χωρίς να το καταλάβουν, αποκαλύπτουν τα πάντα. Το "Απόρρητο" σε σκηνοθεσία Ταμίλας Κουλίεβα επιστρέφει στο Διάνα για να σπάσει τη σιωπή της εποχής μας και θυμίσει πως ο άνθρωπος γεννιέται, πάνω απ’ όλα, ελεύθερος.

"Dalida. Τραγουδώντας μέχρι το τέλος" με την Εύα Κοτανίδη

Η Εύα Κοτανίδη ξανασυναντά τη Dalida στην παράσταση "Τραγουδώντας μέχρι το τέλος" στο Μέγαρο Μουσικής. Μια γυναίκα, ένα φως και ένα σκοτάδι που συνυπάρχουν στη σκηνή, σε μια εξομολόγηση για τη φθορά, τη μοναξιά και τη δύναμη της αλήθειας.