3ο Διεθνές Συνέδριο Θεατρικής Ανθρωπολογίας με ελεύθερη είσοδο

Γνωριμία με την θεωρία και πρακτική της θεατρικής / παραστατικής τέχνης μέσα από την μακρόχρονη δράση της Διεθνούς Σχολής Θεατρικής Ανθρωπολογίας και του Θεάτρου Οντίν θα πραγματοποιηθεί στο 3ο Διεθνές Συνέδριο Θεατρικής Ανθρωπολογίας.

Εουτζένιο Μπάρμπα

Στην Πάτρα και με ελεύθερη είσοδο για το κοινό μετά από εγγραφή συνέδρου εδώ θα διεξαχθεί το 3ο Διεθνές Συνέδριο Θεατρικής Ανθρωπολογίας, με θέμα "Το Θέατρο Οντίν και η Θεατρική Ανθρωπολογία στην Ελλάδα". Το Θέατρο Οντίν είναι ένας από τους σπουδαιότερους και παλαιότερους θεατρικούς οργανισμούς σε όλο τον κόσμο, που ιδρύθηκε το 1964 από τον Eουτζένιο Μπάρμπα. Με έδρα το Χόλστεμπρο της Δανίας και έχοντας πάρει το όνομά του από τον ομώνυμο θεό της σκανδιναβικής μυθολογίας, το Οντίν έγινε ένας από τους πιο επιδραστικούς θιάσους, που αναμόρφωσαν το παγκόσμιο θέατρο και το έφεραν σε μεγαλύτερη επαφή με την κοινωνία. Ο Εουτζένιο Μπάρμπ είναι ο θεμελιωτής της Θεατρικής Ανθρωπολογίας και από το 1979 έχει ιδρύσει την ISTA (International School of Theatre Anthropology).

Το 3ο Διεθνές Συνέδριο Θεατρικής Ανθρωπολογίας στην Ελλάδα διοργανώνει, στις 17 και 18 Μαρτίου, το Εργαστήριο Σκηνικής Πράξης και Λόγου του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών Πανεπιστημίου Πατρών με συνδιοργανωτές το Κέντρο Θεατρικής Ανθρωπολογίας (Ηράκλειο Κρήτης), το Fondazione Barba Varley και το Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών και επικεντρώνεται στη δουλειά του Οντίν. Σκοπός του Συνεδρίου είναι η γνωριμία με την θεωρία και πρακτική της θεατρικής/ παραστατικής τέχνης μέσα από την μακρόχρονη δράση της Διεθνούς Σχολής Θεατρικής Ανθρωπολογίας και του Θεάτρου Οντίν. Η Διεθνής Σχολή Θεατρικής Ανθρωπολογίας ( ISTA, International School of Theatre Anthropology) ιδρύθηκε το 1979 πάνω σε μια ιδέα και με καλλιτεχνική διεύθυνση του Eugenio Barba: "Η Θεατρική Ανθρωπολογία διακρίνει τις αρχές που πρέπει να εφαρμόσει ο ερμηνευτής για να καταστεί δυνατός ‘ο χορός’ των αισθήσεων και του νου του θεατή. Είναι καθήκον των ερμηνευτών να γνωρίζουν αυτές τις αρχές και να διερευνούν ασταμάτητα τις πρακτικές τους δυνατότητες. Σε αυτό συνίσταται η τέχνη τους. Θα είναι στο χέρι τους να αποφασίσουν πώς και με ποιον σκοπό θα χρησιμοποιήσουν αυτόν τον ‘χορό’. Αυτή είναι η ηθική τους. Η Θεατρική Ανθρωπολογία δεν δίνει συμβουλές για την ηθική. Είναι η προϋπόθεση της ηθικής". (The performer’s village, 1996).

Η προσυνεδριακή εκδήλωση, με την βίντεο εγκατάσταση "Το όραμα του Οντίν" του visual artist Stefano Di Buduo, με τη δημιουργία κίνησης στατικών εικόνων, αναφέρεται στην ιστορία του Θεάτρου Οντίν τα τελευταία πενήντα χρόνια. Ώρες προσέλευσης Πέμπτη 15.00-18.00 και Παρασκευή 11.00- 18.00 με επαναλαμβανόμενη προβολή κάθε μία ώρα. Είσοδος ελεύθερη για το κοινό, στο θέατρο Επίκεντρο+, Νόρμαν 16 και Αγίου Διονυσίου. Στο 3ο Διεθνές Συνέδριο Θεατρικής Ανθρωπολογίας θα συμμετάσχουν με ομιλίες και εισηγήσεις οι: Eugenio Barba, Julia Varley, Roberta Carreri, Stefano Di Buduo, Marco de Marinis, Piergiorgio Giacchè, Μιράντα Τερζοπούλου, Κώστας Βάντζος, Αντώνης Διαμαντής,
Γιώργος Σαμπατακάκης, Μαρία Φραγκή.

Το συνέδριο πλαισιώνουν ακόμη προβολές ταινιών και δράσεις εφαρμογών όπως είναι οι "Διάλογοι και Ανταλλαγές", μια πολυεκφραστική συνάντηση ομάδων θεατρικής έρευνας, χορού, ακροβατικών, μουσικής, κλόουν κλπ., που βαδίζει στα χνάρια της πρακτικής του Ε. Barba από τα Πλωτά Νησιά μέχρι τα Barters. H Roberta Carreri, ηθοποιός του Θεάτρου Οντίν, που θα τιμηθεί για την πολύχρονη θητεία της στην έρευνα της Τέχνης του Ηθοποιού, θα κάνει τη σύνθεση της συνάντησης, η οποία θα παρουσιαστεί στα Παλαιά Σφαγεία Πατρών. Επίσης, φοιτητές του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών, θα συμμετάσχουν στη δράση με τίτλο "Μην κοιτάς / Don’t Look". Συντονίστρια του συνεδρίου είναι η Κάτια Σαβράμη, Διευθύντρια του Εργαστηρίου Σκηνικής Πράξης και Λόγου και Αναπληρώτρια Καθηγήτρια του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών Πανεπιστημίου Πατρών.

Η διοργάνωση διεξάγεται υπό την αιγίδα και υποστήριξη του Ινστιτούτου της Δανίας, της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και της Επιτροπής Ερευνών του Πανεπιστημίου Πατρών και θα διεξαχθεί στους χώρους του Μουσείου Επιστημών και Τεχνολογίας Πανεπιστημίου Πατρών, στα Παλαιά Σφαγεία (ΚΕΔΗΠ) και στη σχολή χορού Dansarte.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Ό,τι αγαπήθηκε, επιστρέφει: sold out παραστάσεις στο Θέατρο Μεταξουργείο

Το Θέατρο Μεταξουργείο συνεχίζει να επενδύει σε παραστάσεις με ψυχή, ουσία και διαχρονική αξία, με σταθερούς πρωταγωνιστές δημιουργούς και ερμηνευτές που το κοινό έχει ταυτίσει με την καλλιτεχνική του ταυτότητα, όπως η Άννα Βαγενά, η Γιασεμί και η Μαρία Κηλαηδόνη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
16/12/2025

Η "Άζζα" κουβαλάει έναν κόσμο που δεν χωρά σε κατηγορίες

Ο Βλάσσης Χρυσικόπουλος δημιουργεί μια ηρωίδα που κινείται ανάμεσα στο όνειρο και στην ωμή πραγματικότητα στην παράσταση "Αζζα" που επιστρέφει στη "Σκηνή Brecht" 2510. Είναι μια διαφορετική, ανθρώπινη ιστορία για επιβίωση, αγάπη και αντοχή.

Ο Γεράσιμος Γεννατάς γίνεται 'Μισάνθρωπος' για τα 50 χρόνια του Θεσσαλικού Θεάτρου

Δείτε τις πρώτες εντυπωσιακές εικόνες και το ατμοσφαιρικό βίντεο από την παράσταση - γιορτή για τα 50 χρόνια του ιστορικού Θεσσαλικού Θεάτρου, που θα δούμε στο θέατρο Φιλίπ το 2026.

Τελευταίες παραστάσεις για την συγκλονιστική "Πύλη της Κόλασης" του Γιάννη Καλαβριανού

Last call για την παράσταση που παίζεται δεύτερη χρονιά στο Αμφι-θέατρο Σπύρου Ευαγγελάτου, σε κείμενο και σκηνοθεσία Γιάννη Καλαβριανού.

Έφυγε ο Αλμπέρτο Εσκενάζη – Ο "Κεραυνός" ήταν η τελευταία του παράσταση

Η παράσταση "Κεραυνός" στο Τρένο στο Ρουφ υπήρξε η τελευταία σκηνοθετική και ερμηνευτική κατάθεση του Αλμπέρτο Εσκενάζη, το τελικό του ταξίδι πάνω στη σκηνή. Ο γνωστός ηθοποιός έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 73 ετών.

3 παραστάσεις που αξίζει να δείτε: Τολμούν και μιλούν για τη μνήμη και την απώλειά της

Τρεις θεατρικές παραστάσεις που ανεβαίνουν αυτή τη σεζόν στην Αθήνα φωτίζουν τη λήθη όχι μόνο ως ασθένεια, αλλά ως υπαρξιακή δοκιμασία — για εκείνους που χάνουν τις αναμνήσεις τους και για όσους μένουν πίσω.

Θέατρο: Οξύνεται η ένταση μεταξύ Παραγωγών και ΣΕΗ

Απεργιακές κινητοποιήσεις προγραμματίζονται από το ΣΕΗ μέσα στα Χριστούγεννα. Σκληρή απάντηση από την Πανελλήνια Ένωση Θεάτρου.