Χορός ενάντια στη βία: Η Εύα Σταυρογιάννη γράφει για το "Platform B, ένας αγώνας σιωπής"

Η χορεύτρια και χορογράφος που μαθήτευσε δίπλα στη Μάγια Πλισέτσκαγια στην Κρατική Ακαδημία Χορού της Μόσχας και χόρεψε για τα Μπολσόι παρουσιάζει την πρώτη παράσταση της νεοϊδρυθείσας ομάδας της “Indak Dance Co” στις Ροές.

Platform B, ένας αγώνας σιωπής Νίκος Ζήκος©

Η χορεύτρια και χορογράφος Εύα Σταυρογιάννη που μαθήτευσε δίπλα στη Μάγια Πλισέτσκαγια στην Κρατική Ακαδημία Χορού της Μόσχας και χόρεψε για τα Μπολσόι, παρουσιάζει την πρώτη παράσταση της νεοϊδρυθείσας ομάδας της "Indak Dance Co” με τίτλο "Platform B, ένας αγώνας σιωπής" από 17 Φεβρουαρίου και για λίγες παραστάσεις στο θέατρο Ροές. Η παράσταση εξετάζει τη σεξουαλική, ψυχολογική ή και λεκτική βία που υφίσταται ένας άνθρωπος και τις συνέπειές της σε ατομικό αλλά και σε κοινωνικό επίπεδο. Ερμηνεύουν οι Νίκος Γονίδης, Αναστασία Μήλου, Κατερίνα Μοίρα, Σπύρος Ντόγκας και η Εύα Σταυρογιάννη. Ακούγεται η φωνή του Φάνη Μουρατίδη. Η μουσική σύνθεση είναι του Αντώνη Παπακωνσταντίνου, τα κοστούμια είναι Digitaria και οι φωτισμοί της Μελίνας Μάσχα.

Η Εύα Σταυρογιάννη γράφει για το "Platform B, ένας αγώνας σιωπής"

Εύα Σταυρογιάννη
Εύα Σταυρογιάννη

"Ο χορός για μένα θα μπορούσε να παρομοιαστεί με μια εικόνα. Να παρατηρείς τον κόσμο γύρω σου και να τον μεταφέρεις επί σκηνής, ατόφιο, χωρίς υπερβολές και υπέρμετρες προσπάθειες. Πηγή έμπνευσής μου είναι η παρατήρηση των ανθρώπων σαν σε έναν καμβά. Ο άνθρωπος και το σύνολο που τον αγκαλιάζει, δίνοντας έμφαση στο "εδώ και τώρα", μόνο έτσι θεωρώ πως θα απελευθερωθεί το βλέμμα μας. Όμως, η ενέργεια του "κοιτώ" δεν έχει καμία βαρύτητα, εάν δεν συνδεθεί με την ανάδυση ενός ιδιαίτερου τοπίου μέσα μας, με την προσωπική "κατοχή" του χώρου. Η σκηνή, επομένως δεν είναι απλώς η επιφάνεια πάνω στην οποία τοποθετείται το σώμα, αλλά το μέρος στο οποίο η κίνηση αποτελεί μια χωρική συνθήκη ενατένισης, καθώς το πλησίασμα του άλλου προτείνει μια σχέση δίχως τέλος, μετατρέποντας τον σκηνικό χώρο σε τόπο συνύπαρξης. Κίνηση, Μουσική και Λόγος είναι τα στοιχεία πάνω στα οποία δομείται το έργο και αλληλοσυμπληρώνονται προκειμένου να αποδοθεί το νόηµα”.

Platform B, ένας αγώνας σιωπής
Νίκος Ζήκος©

"Ωστόσο, η χορογραφική γλώσσα που με ενδιαφέρει και προτείνω μέσα από το "Platform B, ένας αγώνας σιωπής" τοποθετείται μεταξύ ισορροπίας και ανισορροπίας. Έντονες εικόνες, καθαρά σχήματα, σκληρότητα, ηρεμία, παιχνίδι. Η µουσική έχει τη δυνατότητα να σε ταξιδεύει προς µια κατεύθυνση. Ταυτόχρονα, ο λόγος σε συνδυασμό µε την κίνηση προσδίδουν κάτι παραπάνω στο ηχητικό άκουσµα. Γι’ αυτό επιλέξαµε το κείμενο που ακούγεται να είναι στη γερμανική γλώσσα, προκειµένου η ευαισθησία να αποδοθεί µέσω ενός σκληρού λόγου, με διαρκώς εναλλασσόμενο ρυθμό. Επομένως, η μουσική παράγεται με διάφορους τρόπους, αποφεύγοντας ένα καθαρό ρυθμικό μοτίβο. Όλο το sound design της παράστασης υπογράφει ο Αντώνης Παπακωνσταντίνου. Όλα αυτά τα στοιχεία έρχονται σε αντίθεση με την εναλλαγή του χώρου και του χρόνου. Οι performers δεν φέρουν μια μοναδική ταυτότητα, αλλά περνούν από την μία στην άλλη, είτε συλλογικά είτε ατομικά, παραμένοντας σε διαρκή αλληλεπίδραση με το καλλιτεχνικό σύμπαν που έχουμε δημιουργήσει. Η ομάδα της Indak αποτελείται από νέα παιδιά, γεμάτα ιδέες, έτοιμα να δοκιμάσουν και να προτείνουν τα πάντα".

Platform B, ένας αγώνας σιωπής
Νίκος Ζήκος©

"Οι χορευτές, Νίκος Γονίδης, Αναστασία Μήλου και Σπύρος Ντόγκας είναι πτυχιούχοι της Κρατικής Σχολής Ορχηστρικής Τέχνης, ενώ η ηθοποιός Κατερίνα Μοίρα, πτυχιούχος της Ανωτέρας Δραματικής Σχολής "Ίασμος". Εν προκειμένω, έχουμε επιλέξει να επικεντρωθούμε στην θεωρία της "μαύρης τρύπας", ακολουθώντας ένα εντελώς αφαιρετικό μονοπάτι, όπου με την δημιουργική ματιά της Digitaria τα κοστούμια βασίζονται ακριβώς στον ίδιο άξονα, στον ψυχολογικό εγκλεισμό που βιώνει ένα άτομο που έχει υποστεί οποιασδήποτε μορφής βία και τον αντίκτυπο που έχει στο ευρύτερο κοινωνικό πλαίσιο που το περιβάλλει. Η ομάδα ολοκληρώνεται με την βοηθό μου Κατερίνα Μαλτέζου, η οποία ειλικρινά, οργάνωσε, συντόνισε και κύλησε πάνω από το μισό project.  Πιστεύω πως το πιο σημαντικό είναι η πρόταση που κάνουμε ως νεοσύστατη ομάδα, καθώς ο στόχος μας να καταπιαστούμε με ένα τέτοιο θέμα, ήταν από μόνος του εξαιρετικά ευαίσθητος και δύσκολος. Πώς είναι δυνατόν σαν κοινωνία να ανεχόμαστε καταστάσεις που καταπατούν κάθε ηθικό φραγμό και γιατί δεν προσπαθούμε να το αλλάξουμε συλλογικά;”. 

Προπώληση μέσω viva.gr

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Platform B, ένας αγώνας σιωπής

  • Σύγχρονος Χορός
  • Διάρκεια: 60 '

Πέντε άνθρωποι γεννιούνται επί σκηνής μέσα σε μια «μαύρη τρύπα» και εξερευνούν αδιάκοπα μέσα από μια σειρά κινησιολογικών ιδεών.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Σαλόνια Γλώσσας" – Ξεκινά η νέα δράση του Εθνικού Θεάτρου για τη σύγχρονη ελληνική γραφή

Έλενα Πέγκα και Σμαράγδα Καρύδη μας περιμένουν στα "Σαλόνια Γλώσσας" του Εθνικού Θεάτρου, έναν κύκλο γνωριμίας με τη σύγχρονη θεατρική γραφή, που θα φέρει το κοινό σε άμεση επαφή με έργα εν εξελίξει και όχι μόνο.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
16/10/2025

Προσεχώς πρεμιέρα για τον Γιάννη Μπέζο και τον "Αμερικάνικο Βούβαλο"

Ο Γιάννης Μπέζος σκηνοθετεί τον "Αμερικάνικο Βούβαλο" του Ντέιβιντ Μάμετ με τους Γιώργο Νινιό, Αντώνη Κρόμπα και Σταύρο Τσουμάνη. Μια σκληρή παράσταση για τη φιλία, την προδοσία και την αποδόμηση του αμερικανικού ονείρου.

Έβελυν Ασουάντ: Η φωνή που μαγεύει στο H.ug με τους "Ζωντανούς"

Μια παράσταση που φαίνεται να αναζητά την παρηγοριά του παραμυθιού είναι "Οι ζωντανοί" του Γιώρκου Ονησιφόρου και θα τους δούμε στο H.ug με την Ασουάντ και τον Ονησιφόρου σε ντουέτο.

Το γλυκόπικρο "Μάθε με να φεύγω" στο Θέατρο του Νέου Κόσμου

Ο έρωτας μέσα από την ανορθόδοξη γλώσσα της bijoux de kant και το κείμενο του Άκη Δήμου ζωντανεύει μέσα από την πολυσυζητημένη παράσταση, σε σκηνοθεσία Γιάννη Σκουρλέτη.

"Απόρρητο": Η Ταμίλα Κουλίεβα, η Μαριάννα Κιμούλη και ο Χρήστος Στέργιογλου επιστρέφουν σε ένα ηθικό πείραμα

Το ΑΙ απλώς ρωτά, οι άνθρωποι απαντούν και, χωρίς να το καταλάβουν, αποκαλύπτουν τα πάντα. Το "Απόρρητο" σε σκηνοθεσία Ταμίλας Κουλίεβα επιστρέφει στο Διάνα για να σπάσει τη σιωπή της εποχής μας και θυμίσει πως ο άνθρωπος γεννιέται, πάνω απ’ όλα, ελεύθερος.

"Dalida. Τραγουδώντας μέχρι το τέλος" με την Εύα Κοτανίδη

Η Εύα Κοτανίδη ξανασυναντά τη Dalida στην παράσταση "Τραγουδώντας μέχρι το τέλος" στο Μέγαρο Μουσικής. Μια γυναίκα, ένα φως και ένα σκοτάδι που συνυπάρχουν στη σκηνή, σε μια εξομολόγηση για τη φθορά, τη μοναξιά και τη δύναμη της αλήθειας.

Για τον Ζιλιέν Γκοσλέν, το θέατρο δεν υπάρχει για να μας παρηγορεί αλλά για να μας εκθέτει

Στην ανοιχτή συζήτηση με τον Ζιλιέν Γκοσλέν γοητευτήκαμε από τη σκέψη και τον λόγο του- αιχμηρό, στοχαστικό, ανθρώπινο. Μεταφέρουμε τα λεγόμενά του και τις εντυπώσεις μας, για να φωτίσουμε γιατί αξίζει να τον γνωρίσουμε και να παρακολουθήσουμε την παράσταση "Το παρελθόν" (Le Passé), που βλέπει το θέατρο ως χώρο έντασης, αναμέτρησης και ανακάλυψης του ανθρώπινου και του άγνωστου. Η παράσταση θα παρουσιαστεί στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση (16–19/10).