Το "Ay, Carmela" σκηνοθετεί ο Κωσταντίνος Κυριακού

Ay, Carmela Μαρία Χουρδάρη

Το θέατρο έχει επιβιώσει στις πιο δύσκολες συνθήκες κι αυτό φαίνεται να μας λεει ο Ισπανός συγγραφέας Χοσέ Σαντσίς Σινιστέρα μιλώντας, μέσα από το έργο του "Ay, Carmela", για ένα θέατρο περιθωριακό, στο κέντρο της πιο βίαιης σύγκρουσης της σύγχρονης ισπανικής ιστορίας. Ενός θεάτρου που παρουσιάζεται σαν τόπος μνήμης, ονείρου και ψευδαισθήσεων, αλλά και σαν τοπίο προβολής επιθυμιών. Ο Κωνσταντίνος Κυριακού ανέλαβε να το σκηνοθετήσει και να πρωταγωνιστήσει μαζί με την Κατερίνα Μπιλάλη ερμηνεύοντας τους ρόλους δύο πλανόδιων θεατρίνων στη διάρκεια του ισπανικού εμφυλίου. Οι ήρωες περνούν κατά λάθος από τη ζώνη των δημοκρατικών, στη ζώνη των φρανκιστών, όπου εξαναγκάζονται να δώσουν αυτοσχέδια παράσταση για τους στρατιώτες. Τούς διατάζουν να παρουσιάσουν, σε αντάλλαγμα την ελευθερία τους, μια παράσταση για τα στρατεύματά τους και να συμπεριλάβουν μια παρωδία κατά της Δημοκρατίας, με σκοπό να χλευάσουν τα αιχμάλωτα μέλη της Διεθνούς Ταξιαρχίας που πρόκειται να εκτελεστούν την επομένη. Η Καρμέλα αγανακτισμένη, επιχειρεί να ανατρέψει αυθόρμητα αυτήν την παρωδία παρά τις απεγνωσμένες προσπάθειες του λιγόψυχου Παουλίνο. Τελικά, ο Παουλίνο θα καταφέρει να συγκρατήσει την Καρμέλα, ή η Καρμέλα θα ολοκληρώσει το σχέδιό της καταλήγοντας να εκτελεστεί;

Ay, Carmela

 

Μέσα σε μια ατμόσφαιρα φόβου και απειλής, το δραματικό συνδυάζεται με το κωμικό, η φαντασία με την πραγματικότητα, η ζωή με το θέατρο. Ο Σινιστέρα χαρακτηρίζει το έργο "ελεγεία για έναν εμφύλιο πόλεμο" και εστιάζει το ενδιαφέρον του στη στάση του καλλιτέχνη απέναντι στην κοινωνία, την πολιτική, τον πόλεμο και τον έρωτα, σε μια σκληρή εποχή. Στο σημείωμα του ο σκηνοθέτης υπογραμμίζει: "Το βασικό μήνυμα του έργου, δηλαδή ο κίνδυνος της ιστορικής αμνησίας, έχει προεκτάσεις και σε άλλες χώρες που μαστίζονταν ή και μαστίζονται από κάποιον Εμφύλιο Πόλεμο, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας, η Σύγχρονη Ιστορία της οποίας σφραγίστηκε από μια τέτοια διαμάχη και μάλιστα μόλις δέκα χρόνια περίπου μετά από τα γεγονότα που αναφέρονται στο έργο του Σάντσις Σινιστέρρα, με πολλές συμπεριφορές - κοινωνικές και πολιτικές-, που έχουν την προέλευσή τους σε εκείνη την αδελφοκτόνο σύγκρουση, να εξακολουθούν να απαντώνται και στις μέρες μας".

Ay, Carmela


 

Το θεατρικό έργο "Ay, Carmela!" θ’ ανέβει στο θέατρο Μεταξουργείο στις 12 Δεκεμβρίου, έχει διασκευαστεί για τον κινηματογράφο, και η ομότιτλη ταινία απέσπασε 13 βραβεία Goya από τα  15 που ήταν υποψήφια. Ενώ τον τίτλο του τον πήρε από το τραγούδι "Ay Carmela", ένα δημοφιλές ισπανικό τραγούδι από τον Πόλεμο της Ανεξαρτησίας κατά του Ναπολέοντα, το οποίο διασκευάστηκε και έγινε το αγαπημένο τραγούδι των Δημοκρατικών στρατιωτών και της Διεθνούς Ταξιαρχίας κατά τη διάρκεια του Ισπανικού Εμφυλίου Πολέμου.
Τα σκηνικά και κοστούμια της παράστασης είναι της Κατερίνα Τσακότα, οι φωτισμοί του Λέοντα Εσκενάζη, η πρωτότυπη μουσική της Άρτεμις Ματαφιά, στην εκτέλεση μουσικής-ενορχήστρωση- κιθάρες είμαι ο Γιώργος Πατσιώτης και στο τραγούδι η Άρτεμις Ματαφιά.

Προπώληση μέσω viva.gr

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Συνέντευξη | Μυρτώ Αλικάκη: "Η πιο σοφή συμβουλή είναι να είσαι αληθινός"

Η Μυρτώ Αλικάκη μιλά για την συνάντηση της με την "Linda" στο θέατρο Επί Κολωνώ, την επιστροφή των "Υπέροχων Πλασμάτων", για τα παιδιά της, τη σχέση τους με την τέχνη, την καθημερινότητά της και τη σοφία που έρχεται με την εμπειρία. Μια κουβέντα γλυκιά, ήρεμη και ειλικρινής, όπως και η ίδια.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
14/10/2025

"Αφήνω ανοιχτά": Μια παράσταση ευαισθητοποίησης για τη διπολική διαταραχή

Η παράσταση, σε σκηνοθεσία Σοφίας Φωτεινάκη, προσεγγίζει την ασθένεια από μέσα, συνομιλώντας με την "Ψύχωση" της Σάρα Κέιν.

Αφρός ιδεών στο Θέατρο του Νέου Κόσμου: "Το Σαπούνι" κάνει πρεμιέρα

Τι μπορεί να συμβεί αν κάποιος αποφασίσει να μείνει 25 χρόνια στο μπάνιο του, κοιτώντας ένα μικρό κομμάτι "Σαπούνι"; Θα το μάθετε στο Θέατρο του Νέου Κόσμου από την ομάδα Πλλατς.

Νένα Μέντη & Ελένη Ράντου: Δύο πρωταγωνίστριες επιστρέφουν για να θυμίσουν πως το θέατρο είναι εξομολόγηση και ζωή

Η Ελένη Ράντου και η Νένα Μεντή, επιστρέφουν φέτος στη σκηνή, με δύο έργα που μιλούν για τη ζωή, τη μνήμη και την ανάγκη της ανθρώπινης επικοινωνίας.

Ανοίγει η "Αίθουσα αναμονής" στον ιδιαίτερο χώρο του Σ.Ο.Τ.Α. – Σωματείου Οδηγών Ταξί Αττικής

Σε έναν χώρο που κουβαλά τη μνήμη ενός ανδροκρατούμενου επαγγελματικού κλάδου, τέσσερις γυναίκες συναντώνται τυχαία και – μέσα από το χιούμορ, τη συγκίνηση και την αναμέτρηση με τον εαυτό τους – αφηγούνται μια ιστορία αλλαγής και λύτρωσης.

"Τα παιδιά ενός κατώτερου θεού-Πάρτε μια γεύση από τις πρώτες φωτογραφίες

Με ιδιαίτερη ευαισθησία προσεγγίζει την ιστορία των "Παιδιών ενός κατώτερου θεού" ο σκηνοθέτης Δημοσθένης Παπαδόπουλος, φωτίζοντας τη σιωπή, τη διαφορετικότητα και τη δύναμη της ανθρώπινης σύνδεσης στη σκηνή.

"Unborn": 5 λόγοι που θα σε κάνουν να δεις αυτή τη διαφορετική ιστορία ενηλικίωσης

Η Χριστίνα Κυρίτση για την παράσταση "Unborn", που κάνει πρεμιέρα στο Θέατρο Ρεκτιφιέ στις 14 Οκτωβρίου.