"Ατσάλι": Η Γιασεμί Κηλαηδόνη στο ρόλο μιας ισοβίτισσας μάνας

Τη σχέση μητέρας-κόρης μέσα από τη διαβρωτική φύση του ποινικού συστήματος αναδεικνύει το έργο της Ρόνα Μούνρο "Ατσάλι" που επιστρέφει στο θέατρο Μεταξουργείο.

Ατσάλι Κέλλυ Φώσκολου©

Μόνο ένας άνθρωπος φτιαγμένος από "Ατσάλι" μπορεί να αντέξει τον εγκλεισμό σε μια φυλακή και την ταπείνωση που επιβάλει το σωφρονιστικό σύστημα. Πώς μπορεί άραγε να επιβιώνει σε ένα τέτοιο περιβάλλον μια μάνα, η οποία μάλιστα αναγκάστηκε να αποχωριστεί την κόρη της σε πολύ μικρή ηλικία…Η Σκοτσέζα στην καταγωγή, Βρετανή στην υπηκοότητα, συγγαρφέας Ρόνα Μούνρο μιλά γι' αυτό το προσωπικό και κοινωνικό τραύμα μέσα από το έργο της "Ατσάλι", το οποίο σκηνοθέτησε η Νάντια Φώσκολου στη σκηνή του θεάτρου Μεταξουργείο. Η παράσταση παίχτηκε προς το τέλος της περσινής σεζόν, τον Μάιο για ένα μήνα και από τις 15 Οκτωβρίου επιστρέφει. Η Γιασεμί Κηλαηδόνη ερμηνεύει την Φέη (ισοβίτισσα μάνα), η οποία οδηγείται στο φόνο του άνδρα της, σε μια στιγμή ανεξέλεγκτου παρορμητισμού. Ύστερα από δεκαπέντε χρόνια στη φυλακή, έρχεται να την επισκεφθεί για πρώτη φορά η κόρη της Τζόσυ, η οποία ήταν μόλις δέκα χρόνων όταν η μητέρα της σκότωσε τον πατέρα της. Η συνάντηση τους συγκλονίζει καθώς την ώρα που η μεγάλη πια η κόρη, αναζητά ελαφρυντικά για αναψηλάφηση της δίκης και αποφυλάκιση της μάνας της, η τετ α τετ επαφή τους οδηγεί την μάνα σε ένα "σκάλιζμα" του παρελθόντος, "σκαλίζει" τη ζωή της και μαζί την ψυχή της….Τι δικαιολογίες υπάρχουν για ένα φόνο; Τι ρόλο μπορεί να παίξει η συγχώρεση ώστε η ισοβίτισσα να θέλει την αποφυλάκιση της; Η πειστική ερμηνεία της Γιασεμί Κηλαηδόνη και οι ωραίες παρουσίες των Κατερίνας Παπαδάκη, Ανδρέα Κωνσταντινίδη, Ασπασίας Μπατατόλη δημιουργούν ένα κλίμα συγκίνησης.

Περισσότερες πληροφορίες

Ατσάλι

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 105 '

Στο ψυχολογικό δράμα της Σκοτσέζας συγγραφέα, με φόντο το ασφυκτικό περιβάλλον του σωφρονιστικού συστήματος, μια ισοβίτισσα που σκότωσε το σύζυγό της, συναντά ξανά την κόρη της ύστερα από 15 χρόνια.

Μεταξουργείο

Ακαδήμου 14

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Έβελυν Ασουάντ: Η φωνή που μαγεύει στο H.ug με τους "Ζωντανούς"

Μια παράσταση που φαίνεται να αναζητά την παρηγοριά του παραμυθιού είναι "Οι ζωντανοί" του Γιώρκου Ονησιφόρου και θα τους δούμε στο H.ug με την Ασουάντ και τον Ονησιφόρου σε ντουέτο.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
16/10/2025

Το γλυκόπικρο "Μάθε με να φεύγω" στο Θέατρο του Νέου Κόσμου

Ο έρωτας μέσα από την ανορθόδοξη γλώσσα της bijoux de kant και το κείμενο του Άκη Δήμου ζωντανεύει μέσα από την πολυσυζητημένη παράσταση, σε σκηνοθεσία Γιάννη Σκουρλέτη.

"Απόρρητο": Η Ταμίλα Κουλίεβα, η Μαριάννα Κιμούλη και ο Χρήστος Στέργιογλου επιστρέφουν σε ένα ηθικό πείραμα

Το ΑΙ απλώς ρωτά, οι άνθρωποι απαντούν και, χωρίς να το καταλάβουν, αποκαλύπτουν τα πάντα. Το "Απόρρητο" σε σκηνοθεσία Ταμίλας Κουλίεβα επιστρέφει στο Διάνα για να σπάσει τη σιωπή της εποχής μας και θυμίσει πως ο άνθρωπος γεννιέται, πάνω απ’ όλα, ελεύθερος.

"Dalida. Τραγουδώντας μέχρι το τέλος" με την Εύα Κοτανίδη

Η Εύα Κοτανίδη ξανασυναντά τη Dalida στην παράσταση "Τραγουδώντας μέχρι το τέλος" στο Μέγαρο Μουσικής. Μια γυναίκα, ένα φως και ένα σκοτάδι που συνυπάρχουν στη σκηνή, σε μια εξομολόγηση για τη φθορά, τη μοναξιά και τη δύναμη της αλήθειας.

Για τον Ζιλιέν Γκοσλέν, το θέατρο δεν υπάρχει για να μας παρηγορεί αλλά για να μας εκθέτει

Στην ανοιχτή συζήτηση με τον Ζιλιέν Γκοσλέν γοητευτήκαμε από τη σκέψη και τον λόγο του- αιχμηρό, στοχαστικό, ανθρώπινο. Μεταφέρουμε τα λεγόμενά του και τις εντυπώσεις μας, για να φωτίσουμε γιατί αξίζει να τον γνωρίσουμε και να παρακολουθήσουμε την παράσταση "Το παρελθόν" (Le Passé), που βλέπει το θέατρο ως χώρο έντασης, αναμέτρησης και ανακάλυψης του ανθρώπινου και του άγνωστου. Η παράσταση θα παρουσιαστεί στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση (16–19/10).

Νεκρές ψυχές

Η Σοφία Καραγιάννη φέρνει στο φως το άγνωστο μυθιστόρημα του Νικολάι Γκόγκολ, με μία παράσταση που στηρίζεται στη θεατρικότητα, το ομαδικό πνεύμα, το λεπτό χιούμορ και το ευδιάκριτο κοινωνικό σχόλιο.

Η Ρόζαμουντ Πάικ στο νέο έργο της δημιουργού του 'Prima Facie'

Το νέο έργο της Σούζι Μίλερ, μετά το 'Prima Facie', απευθείας από το Lyttelton Theatre του Λονδίνου, με ελληνικούς υπότιτλους, στο National Theatre Live του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.