"Το όνειρο ενός γελοίου" έρχεται στο Κιβωτός

«Το όνειρο ενός γελοίου» του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι από την Έφη Μπίρμπα και τον Άρη Σερβετάλη τράβηξε τα βλέμματα μας αυτό το καλοκαίρι σε όλη την Ελλάδα και συνεχίζει την πορεία της στο Θέατρο Κιβωτός.

Το όνειρο ενός γελοίου Γιώργος Καπλανίδης©

Η προσφορά του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι στην παγκόσμια λογοτεχνία είναι σπουδαία και διεθνώς αναγνωρισμένη. Θεωρείται ως ο μεγαλύτερος μυθιστοριογράφος όλων των εποχών, τα έργα του έχουν μεταφραστεί σχεδόν σε όλες τις γλώσσες του κόσμου και το "Όνειρο ενός γελοίου" αγαπήθηκε και διαβάστηκε πολύ αλλά και έκανε αρκετούς Έλληνες καλλιτέχνες να το διασκευάσουν για να παιχτεί στο θέατρο. "Το τελευταίο έργο του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι  ήταν η αφορμή για να εμπλακούμε με την πραγματικότητα ενός ονείρου και την κρισιμότητα του γελοίου", γράφουν στο σημείωμά τους ο Άρης Σερβετάλης και η Έφη Μπίρμπα για τη θεατρική μεταφορά της ιδιότυπης ιλαροτραγωδίας, που μετά την καλοκαιρινή της επιτυχία θα συνεχίσει στο θέατρο Κιβωτός (από 31/10).

Διαβάστε Επίσης

Η παράσταση ξεχώρισε, χάρη στην πρωτότυπη σκηνική ιδέα να εκτυλίσσεται η δράση μέσα σε μια λίμνη γεμάτη νερό, την έξυπνη σκηνοθεσία, την παρουσία του Άρη Σερβετάλη, ο οποίος έχει τη φαντασία και την ικανότητα να κάνει δικό του το ρόλο που ερμηνεύει, αλλά και για τις σκέψεις που μας προκάλεσε γύρω από την τέχνη ως σύμβολο και την πνευματική ενέργεια με την οποία φορτίζει ο καλλιτέχνης το έργο.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Το όνειρο ενός γελοίου

  • Δραματοποιημένο Διήγημα
  • Διάρκεια: 80 '

Οι δύο ηθοποιοί μοιράζονται επί σκηνής –σε δική τους απόδοση– τον πολυεπίπεδο μονόλογο ενός μοναχικού ανθρώπου που ονειρεύεται να αγαπηθεί και να ευτυχήσει, εκφράζοντας τα αδιέξοδα της ανθρώπινης φύσης. Το κορυφαίο θεατρικό δίδυμο καταδύεται για δεύτερη φορά σε ένα από τα πιο συγκλονιστικά κείμενα της παγκόσμιας λογοτεχνίας, σε ένα έργο που, μέσα από την προφητική του δύναμη, αγγίζει τα πιο μύχια ερωτήματα της ανθρώπινης ύπαρξης και αποκαλύπτει τον αγώνα του ανθρώπου να βρει νόημα ανάμεσα στην απελπισία και στη λύτρωση. Η σκηνική πράξη ερευνά τα όρια της ανθρώπινης φύσης, από την πτώση στην αποκάλυψη, από το σκοτάδι της απελπισίας στο φως της αλήθειας, σε μια παράσταση που βιώνεται ως τελετουργία.

Κιβωτός

Πειραιώς 115

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Για τον Βαγγέλη Χαρισόπουλο το stand up comedy είναι έρωτας

Ο κωμικός Βαγγέλης Χαρισόπουλος, γνωστός και ως η φωνή του τηλεοπτικού "Shopping Star", συνεχίζει ακάθεκτος με την stand up comedy παράσταση "Πόσο χρόνο έχω;" και μας μιλάει σε μια άκρως χιουμοριστική συνέντευξη.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
27/11/2025

"Το αποτύπωμα": Ας μιλήσουμε για τη διαστρέβλωση της γυναικείας ταυτότητας

Η Φένια Αποστόλου δημιουργεί ένα πολυμεσικό σκηνικό σύμπαν, στο οποίο κίνηση, φως, μουσική, video art και σιωπή λειτουργούν ως εργαλεία σχολιασμού της πατριαρχικής διαστρέβλωσης της γυναικείας ταυτότητας μέσα στον χρόνο.

Η σοφόκλεια "Ηλέκτρα" του Δημήτρη Τάρλοου επαναπροσεγγίζεται για το κλειστό θέατρο

Μετά την καλοκαιρινή επιτυχία της, η "Ηλέκτρα" του Σοφοκλή, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τάρλοου επιστρέφει σε κλειστό θέατρο, με τον τίτλο "Ηλέκτρα εντός", φέρνοντας το τραγικό δράμα πιο κοντά στον θεατή, με ένταση, μουσική και νέα, δυναμική σύνθεση χαρακτήρων.

Το Εργαστήρι Δραματοθεραπείας & Θεατρικής Έκφρασης αναδεικνύει τη "Σημασία του να (μην) είναι κανείς σοβαρός"

Το Εργαστήρι μετακομίζει φέτος στο Θέατρο 104 και ετοιμάζει ένα ταξίδι στην κωμωδία.

Ο "Ματωμένος γάμος" για 2η χρονιά στους Μοντέρνους Καιρούς

Σε μια παράσταση που σέβεται απόλυτα το ποιητικό σύμπαν του Λόρκα παρουσιάζεται ο "Ματωμένος γάμος" του Λόρκα σε σκηνοθεσία Κώστα Νταλιάνη.

"Ο Καραγκιόζης Ριγολέττος" έρχεται στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής

Ο κόσμος του Καραγκιόζη ενσαρκώνεται με ζωντάνια και πρωτοτυπία από τον καραγκιοζοπαίχτη Αλέξανδρο Μελισσηνό, σε μια παράσταση που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Δημόπουλος και φιλοξενείται στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.

"Απόψε κανείς δεν πεθαίνει": Νέες φωτογραφίες από την παράσταση

Μικρές και μεγάλες συμπτώσεις υφαίνουν το νήμα που συνδέει τις επιμέρους θεματικές δημιουργώντας μια πολύπτυχη παράσταση στο "Απόψε κανείς δεν πεθαίνει", η οποία συνεχίζει δυναμικά στο "Μπέλλος".