Το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μπαίνει σε συζητήσεις στην Πειραιώς 260

Μια ημερίδα για τα 70 χρόνια της διαδρομής του Φεστιβάλ Επιδαύρου και το μέλλον του, που φιλοδοξεί να καλύψει την ιστορική, θεωρητική και πολιτική διάσταση του θέματος, με καλεσμένους θεωρητικούς του θεάτρου και σημαντικά πρόσωπα στη διαδρομή του Φεστιβάλ τα τελευταία είκοσι χρόνια.

Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου Εύη Φυλακτού©

Για την 70χρονη διαδρομή αλλά και το μέλλον του Φεστιβάλ Επιδαύρου θα μιλήσουμε στις 17/6 (6 μ.μ.) στη δράση "Φεστιβάλ Επιδαύρου: παρελθόν και μέλλον". Τι αντιπροσωπεύει το Φεστιβάλ Επιδαύρου στα σχεδόν 70 χρόνια της διαδρομής του; Πόσο επέδρασε στην πρόσληψη του Αρχαίου Δράματος στη χώρα μας και στο εξωτερικό και πώς καθόρισε το αφήγημα της ελληνικότητας εντός των συνόρων; Πώς το οραματιζόμαστε τον 21ο αιώνα; Συντηρούμε ή αναθεωρούμε τη φιλοσοφία και τη φυσιογνωμία του και μέχρι ποιου σημείου; Πόσο τοπικό θέλουμε να είναι και πόσο διεθνές; Άραγε, η διεθνής διάσταση ζητά την εξειδίκευση στο Αρχαίο Δράμα ή προϋποθέτει τη διεύρυνση του ρεπερτορίου του;
Αυτά είναι ορισμένα από τα πολλά ερωτήματα που θέτει η λέξη "Επίδαυρος" στους ανθρώπους του θεάτρου. Σ’ αυτή τη φλέγουσα προβληματική θα είναι αφιερωμένη η ημερίδα που θα πραγματοποιηθεί στον Χώρο Β της Πειραιώς 260· μια συζήτηση που φιλοδοξεί να καλύψει τόσο την ιστορική και τη θεωρητική όσο και την πολιτική διάσταση του θέματος, με καλεσμένους θεωρητικούς του θεάτρου αλλά και πρόσωπα-κλειδιά στη διαδρομή του Φεστιβάλ τα τελευταία είκοσι χρόνια, πρώην καλλιτεχνικούς διευθυντές και καλλιτέχνες.
Το πρόγραμμα, το οποίο επιμελήθηκαν ο Διονύσης Καψάλης, συγγραφέας και σύμβουλος του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου σε θέματα Λογοτεχνίας, και η Δήμητρα Κονδυλάκη, Δρ Συγκριτικής Λογοτεχνίας, δραματουργός, μεταφράστρια και υπεύθυνη Εκδόσεων του Φεστιβάλ, αρθρώνεται σε δύο συνεδρίες:

Α. Η πρόσληψη του Αρχαίου Δράματος με αφετηρία την Επίδαυρο από τις απαρχές του θεσμού έως σήμερα
Β. Φιλοσοφία και σύγχρονος προσανατολισμός

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

 

6-7 μ.μ.
"Η πρόσληψη του Αρχαίου Δράματος στην Επίδαυρο από τις απαρχές του θεσμού έως σήμερα"

Προσκεκλημένοι ομιλητές*τριες:

Άννα Μαυρολέων Διδάσκουσα στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου
"Πρώιμα φεστιβαλικά εγχειρήματα και ιδέες"

Ελένη Παπάζογλου Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Ιστορίας, Θεωρίας και Πρόσληψης του Αρχαίου Δράματος, Τμήμα Θεάτρου, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
"Για άλλη μια φορά νιώσαμε το ρίγος της καλλιτεχνικής ιεροτελεστίας"

Καίτη Διαμαντάκου Καθηγήτρια, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
"Το Φεστιβάλ Επιδαύρου και η συμβολή του στη μαθητεία του γέλιου ή Η αττική κωμωδία πριν από και μετά το 1957"

Σάββας Πατσαλίδης Ομότιμος Καθηγητής Θεατρολογίας, Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας & Φιλολογίας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
"Η νέα ιστορικότητα μετά το τέλος της ιστορίας και ο νέος θεατής: οι προκλήσεις της Επιδαύρου"

Πλάτων Μαυρομούστακος Καθηγητής Θεατρολογίας, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
"Ανάμεσα στην "παράδοση” και την ανανέωση: αντιπαραθέσεις και παλινωδίες του Φεστιβάλ Επιδαύρου"

 

7-8 μ.μ.
"Φιλοσοφία και σύγχρονος προσανατολισμός"

Προσκεκλημένοι ομιλητές*τριες:

Ελένη Βαροπούλου θεατρολόγος, κριτικός

Γιάννης Μόσχος σκηνοθέτης, Καλλιτεχνικός Διευθυντής Εθνικού Θεάτρου

Αστέριος Πελτέκης ηθοποιός, σκηνοθέτης, Καλλιτεχνικός Διευθυντής Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος

Μιχαήλ Μαρμαρινός σκηνοθέτης, Καλλιτεχνικός Διευθυντής 2023 ΕΛΕVΣΙΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ

Μαριάννα Κάλμπαρη σκηνοθέτις, Καλλιτεχνική Διευθύντρια Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν

Δηώ Καγγελάρη θεατρολόγος, Διευθύντρια Σπουδών Δραματικής Σχολής Εθνικού Θεάτρου

Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος σκηνοθέτης, Καλλιτεχνικός Διευθυντής Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2016-2019

Νικαίτη Κοντούρη σκηνοθέτις

Δημήτρης Καραντζάς σκηνοθέτης

Πρόδρομος Τσινικόρης σκηνοθέτης, δραματουργός

Κατερίνα Ευαγγελάτου σκηνοθέτις, Καλλιτεχνική Διευθύντρια Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

 

Συντονισμός: Ματίνα Καλτάκη δημοσιογράφος, κριτικός θεάτρου

 

Ελεύθερη είσοδος με δελτίο προτεραιότητας από τα εκδοτήρια της Πειραιώς 260 (από τις 5 μ.μ. την ημέρα της συζήτησης)

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Το 3%": Ένα προφητικό βλέμμα στη δυστοπική Ευρώπη του αύριο

Στο 2040 τέσσερις άνθρωποι παλεύουν με την εξουσία, την επιτήρηση και την απώλεια της μνήμης. "Το 3%" της Βίλης Σωτηροπούλου είναι ένα sci-fi πολιτικό θρίλερ με χιούμορ και κινηματογραφική ματιά.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
15/12/2025

Last call για έξι θεατρικές παραστάσεις με ταυτότητα και τόλμη

Τελευταίες παραστάσεις στις αρχές του 2026 για τα "Ράφτης Κυριών", "Τα σκυλιά", "Ευγένιος", "Οι ερωτευμένοι", "Η μέρα της φούστας", "Merde!".

Αποκλειστικό: Ένα από τα πιο προκλητικά έργα του Θανάση Τριαρίδη στο Αργώ

Το αιχμηρό έργο του Θανάση Τριαρίδη "Zyklon ή το Πεπρωμένο" αναμετριέται με την Ιστορία και το κατά πόσο αυτή επαναλαμβάνεται, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τσικούρα.

"Η πιο υπέροχη χειρότερη του κόσμου" είναι μια παράσταση χωρίς φίλτρα που αναμένουμε ανυπόμονα

"Γελάμε λίγο πριν μας πάρει από κάτω" φαίνεται να μας λεει η Φωτεινή Αθερίδου στο νέο της έργο "Η πιο υπέροχη χειρότερη του κόσμου", που ανεβαίνει στο Θέατρο Ιλίσια Βολανάκης, σε σκηνοθεσία Προμηθέα Αλειφερόπουλου, από 24 Ιανουαρίου, με Χειλά-Φαμέλη, Τιτόπουλο και μουσική Σκιαδαρέσες.

Πρεμιέρες: Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις θεατρικές παραστάσεις που κάνουν πρεμιέρα από 18 έως 24/12 και ξεχωρίζουν.

8 έργα με την υπογραφή του Θανάση Τριαρίδη

Ο πιο πολυπαιγμένος συγγραφέας της γενιάς του αποδεικνύεται ο Θανάσης Τριαρίδης. Οχτώ έργα του που παρουσιάζονται αυτή τη στιγμή στην Αθήνα το αποδεικνύουν.

"Kontakthof": Η Μελίνα Κόντη μιλά για τη μαγεία της Πίνα Μπάους στο Εθνικό Θέατρο

Το Εθνικό Θέατρο παρουσιάζει από 17 Δεκεμβρίου ξανά το εμβληματικό έργο της Πίνα Μπάους, "Kontakthof", σε συνεργασία με το Pina Bausch Foundation, φέρνοντας στη σκηνή τη μοναδική μαγεία της σπουδαίας χορογράφου. Μιλήσαμε με τη Μελίνα Κόντη, μια από τους 23 Έλληνες πρωταγωνιστές/τριες, που μοιράστηκε μαζί μας την εμπειρία της πάνω στη σκηνή.