Θέατρο Πορεία: Τελευταίες παραστάσεις για το "Νυχιάνγκ" και το "Labor"

Οι δύο παραστάσεις νέων δημιουργών που ανέβηκαν στο Θέατρο Πορεία στο πλαίσιο του Φεστιβάλ «Νέο Αίμα» μετρούν αντίστροφα.

Νυχιάνγκ Labor Πάτροκλος Σκαφίδας©

Το Φεστιβάλ "Νέο Αίμα" έφερε στο τέλος της φετινής χειμερινής σεζόν την άνοιξη στη σκηνή του Θεάτρου Πορεία με τις παραστάσεις δύο νέων γυναικών δημιουργών που απέδειξαν ότι η ελληνική δραματουργία είναι σε καλά (γυναικεία) χέρια! Ο λόγος για το "Νυχιάνγκ" της Ευαγγελίας Γατσωτή, σε σκηνοθεσία του Καλλιτεχνικού Διευθυντή του Θεάτρου Δημήτρη Τάρλοου και το "Labor" της Ανθής Τσιρούκη που σκηνοθέτησε η επίσης ανερχόμενη Έμιλυ Λουίζου, που μετρούν τις τελευταίες τους παραστάσεις μέχρι την Κυριακή 5 Ιουνίου
Τα δύο έργα ξεπήδησαν μέσα από την μείζονος σημασίας για την ουσιαστική ανάπτυξη της σύγχρονης δραματουργίας πρωτοβουλία του Θεάτρου Πορεία να δημιουργήσει τη Σχολή Πυροδότησης Θεατρικής Γραφής το φθινόπωρο του 2019.

Νυχιάνγκ
Πάτροκλος Σκαφίδας©

Η θέση της γυναίκας στο σύγχρονο κοινωνικό αφήγημα απασχολεί την Ευαγγελία Γατσωτή στο έργο με τον αινιγματικό τίτλο "Νυχιάνγκ", που παίζει με τη λέξη "νυχιά" και με την ελληνοποιημένη εκδοχή της κορεάτικης λέξης "χιανγκ" (που σημαίνει "μεγάλος αδελφός"), ισορροπώντας κάπου ανάμεσα στην ιλαροτραγωδία και τη σκοτεινή κωμωδία. Η "αντιθεατρική" και ιδιαιτέρως γοητευτική συνθήκη του μανικιούρ γίνεται το φόντο των αποκαλύψεων που προκύπτουν από τη συνάντηση της αισθητικού Αργυρώς με τη νεαρή πελάτισσα της Κάλλια, που ερμηνεύουν η Αλεξία Καλτσίκη και Θάλεια Σταματέλου αντίστοιχα, σε σκηνοθεσία του Καλλιτεχνικού Διευθυντή του Θεάτρου Πορεία, Δημήτρη Τάρλοου. Το πόσο κανονικοποιημένο και ρομαντικοποιημένο είναι το κοινωνικό αφήγημα μιας γυναίκας που καταδιώκεται ή διεκδικείται ερωτικά με βίαιο τρόπο από έναν άντρα, οι λυτρωτικά υποστηρικτικές όσο και νοσηρές ανθρώπινες σχέσεις αλλά και η εμπειρία της ορφάνιας είναι τα βασικά θέματα που διατρέχουν το "Νυχιάνγκ", το οποίο θα μπορούσαμε να πούμε ότι συμπυκνώνεται στη φράση "Υπάρχει άνθρωπος που σ’ έχει νιώσει πιο πολύ από μένα;".

Η σκοτεινή πτυχή του οικογενειακού δεσμού αλλά και ο φόβος των γηρατειών και του χρόνου που περνά ενέπνευσαν το "Labor" της Ανθής Τσιρούκη. Ένα δυστοπικό μελλοντολογικό θρίλερ με μαύρο χιούμορ και πρωταγωνιστές ένα ζευγάρι πλαστικών χειρουργών που έχει καταφέρει να νικήσει στο αδυσώπητο παιχνίδι του χρόνου, ζει ωστόσο απομονωμένο μετά το χαμό του παιδιού του. Ένα βράδυ ένας νεαρός που έχει χάσει τη μνήμη του από ένα ατύχημα τους χτυπάει την πόρτα. Τον φιλοξενούν, τον περιθάλπουν και σταδιακά δένονται μαζί του σε τέτοιο σημείο έτσι ώστε αρχίζουν να παρεμβαίνουν στην εμφάνιση του με νυστέρι, δημιουργώντας έναν κλώνο τους που γεννήθηκε βίαια στην προσπάθειά τους να διορθώσουν ο ένας τον άλλο μέχρι να γίνουν ένα.

Labor
Μαρίζα Καψαμπέλη©

Η επίσης ανερχόμενη Έμιλυ Λουΐζου με τη δική της αξιοπρόσεκτη πορεία σε διάφορες σκηνές της Βρετανίας, ανέλαβε τη σκηνοθεσία της παράστασης με δύο ηθοποιούς πρώτης γραμμής: τον Στέλιο Μάινα και την Ιωάννα Παππά, ενώ το ρόλο του υποτιθέμενου παιδιού τους ερμηνεύει ο νέος ηθοποιός Ορέστης Χαλκιάς.

Και οι δύο παραστάσεις παρουσιάζονται με αγγλικούς υπέρτιτλους την Κυριακή 5 Ιουνίου.

Προπώληση μέσω viva.gr

Περισσότερες πληροφορίες

Νυχιάνγκ

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 80 '

Η ιεροτελεστία του μανικιούρ γίνεται αφορμή για μια σκοτεινή κωμωδία που ξετυλίγει το κοινωνικό αφήγημα της γυναίκας του σήμερα αλλά και την εξέλιξη των οικογενειακών σχέσεων.

Labor

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 60 '

Ένα ζευγάρι πλαστικών χειρουργών βρίσκει στο πρόσωπο ενός νέου το παιδί που είχε χάσει, στο μελλοντολογικό θρίλερ-σχόλιο για την αλλοίωση της εικόνας μας και την οικογενειακή παθογένεια.

Πορεία at Victoria

Τρικόρφων 3-5 & 3ης Σεπτεμβρίου 69

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

O 'Ερρίκος Ε’' και οι πρώτες φωτογραφίες από τις πρόβες του

Οι πρώτες φωτογραφίες και το trailer από τις πρόβες του "Ερρίκου Ε’" μας φέρνουν κοντά στην πολυαναμενόμενη παράσταση του Σαίξπηρ, σε νέα μετάφραση και σκηνοθεσία Αλέξανδρου Διαμαντή, που ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα μετά από 85 χρόνια.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
22/10/2025

Για τον Δημήτρη Μακαλιά, η κωμωδία είναι το πιο γενναιόδωρο είδος

Ο αγαπημένος ηθοποιός μιλά στο "α" για τον "Ράφτη κυριών" του Ζορζ Φεϊντό (avant première στις 24/10) και το "Σποτ" του Ζήση Ρούμπου (από 27/10). Δύο κωμωδίες που τον κρατούν απασχολημένο και τις επτά ημέρες της εβδομάδας στο θέατρο Γκλόρια.

Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Οι θεατρικές παραστάσεις που κάνουν πρεμιέρα από 23 έως 29/10 και ξεχωρίζουν.

Το Διεθνές Κέντρο Χορού Καλαμάτας δείχνει τη νέα του δυναμική παρουσία με πλούσιες φθινοπωρινές δράσεις

Με τις νέες πρωτοβουλίες της Τζένης Αργυρίους σηματοδοτείται μια νέα εποχή για το Διεθνές Κέντρο Χορού Καλαμάτας, ένα κέντρο ανοιχτό, δημιουργικό, σε συνεχή διάλογο με τον κόσμο. Αυτές είναι οι Φθινοπωρινές Δράσεις.

Ο Άρης Λεμπεσόπουλος σε δύο εμβληματικούς ρόλους

Ο Άρης Λεμπεσόπουλος επιστρέφει δυναμικά στη σκηνή, ερμηνεύοντας δύο σπουδαίους ρόλους που αναδεικνύουν την πολυπλοκότητα της ανδρικής ψυχής, την αγωνία, την εξουσία και την αναζήτηση ταυτότητας μέσα στον χρόνο.

Ο Αποστόλης Μπαρμπαγιάννης επιστρέφει στον Σταυρό του Νότου με νέα σατιρική παράσταση

Ζάμπρας, Θεοδωρόπουλος, Φουντούλης και Ρούπος στήνουν μαζί του μια επιχείρηση γέλιου.

"Εκείνος που έκλεψε τη μέρα και πλήρωσε τη νύχτα"-Ο Θωμάς Μοσχόπουλος επιστρέφει με μια παράσταση για το τίμημα της ελευθερίας

Ένα έργο στοχαστικό, συγκινητικό και απολαυστικά αιχμηρό φέρνει στη σκηνή ο Θωμάς Μοσχόπουλος με πρωταγωνιστές τους Ορφέα Αυγουστίδη και Ευγενία Σαμαρά.