Σκηνή αποφοίτων και βραβείο θεσπίζει η Αθηναϊκή Σκηνή

Αθηναϊκή Σκηνή

Πρώτη σπουδάστρια που λαμβάνει το βραβείο ‘’Θόδωρος Κάλβος’’ από την Αθηναϊκή Σκηνή, αλλά και υποτροφία φοίτησης, είναι η Έλενα Λιανού. Πως προέκυψε αυτό το βραβείο; Η Αθηναϊκή Σκηνή (Θέατρο, Ανώτερη Δραματική Σχολή, Εργαστήρια), και ο συνιδρυτής της Μιχάλης Καλαμπόκης, τιμώντας τη μνήμη του ιδρυτή της Θόδωρου Κάλβου, Σκηνοθέτη, Ηθοποιού και Δάσκαλου Θεάτρου, θέσπισε δύο δράσεις με στόχο την ανάδειξη, προώθηση και βοήθεια της νέας γενιάς καλλιτεχνών, την οποία ο ίδιος πίστευε, προστάτευε και αγαπούσε: Βραβείο Υποκριτικής της Αθηναϊκής Σκηνής "Θόδωρος Κάλβος”, Σκηνή αποφοίτων, στο επαγγελματικό Θέατρο της Αθηναϊκής Σκηνής.

Τα κριτήρια που λαμβάνονται υπ’ όψιν, πέρα από την απόδοση, είναι το πνεύμα συνεργασίας, η συμμετοχικότητα, η αντιληπτική ικανότητα και ετοιμότητα, η συνέπεια, το ήθος, η σκηνική ενέργεια, η πρόοδος και κυρίως το πάθος για την Τέχνη του Θεάτρου. Αξίες που δίδαξε ο Θόδωρος Κάλβος σε εκατοντάδες νέες και νέους για πάνω από πενήντα χρόνια. 

Η σκηνή αποφοίτων

Οι σπουδαστές της σχολής κατά τη διάρκεια των τριών ετών των σπουδών τους παρουσιάζουν το αποτέλεσμα της δουλειάς τους, δύο φορές το χρόνο μπροστά σε κοινό και συντελεστές του Θεάτρου της τηλεόρασης και του κινηματογράφου. Με τη θέσπιση της Σκηνής αποφοίτων, εντάσσονται οι παραστάσεις των τριτοετών στο ρεπερτόριο παραγωγών του επαγγελματικού Θεάτρου της Αθηναϊκής Σκηνής για την επόμενη χρονιά, δίνοντας τους τη δυνατότητα να ξεκινήσουν την επαγγελματική τους πορεία. 

Η επιτροπή για το βραβείο απαρτίζεται από τους καθηγητές Υποκριτικής, Αυτοσχεδιασμού και Μεθοδολογίας της Ανώτερης Δραματικής Σχολής Αθηναϊκή Σκηνή και από τους καθηγητές Τεχνικών και Θεωρητικών μαθημάτων: Μιχάλης Καλαμπόκης (Διευθυντής Σχολής, Ηθοποιός, Σκηνοθέτης, Ψυχολόγος), Κοραής Δαμάτης (Σκηνοθέτης, Συγγραφέας), Λίλλη Μελεμέ (Σκηνοθέτης, Ηθοποιός), Κώστας Γάκης (Σκηνοθέτης, Ηθοποιός, Μουσικός, Συγγραφέας), Ισίδωρος Σιδέρης (Σκηνοθέτης), Μάνος Καρατζογιάννης (Σκηνοθέτης, Ηθοποιός), Ερατώ Πίσση ( Ηθοποιός), Γιώργος Παπαπαύλου (Ηθοποιός), Αλεξάνδρα Βουτζουράκη (Ηθοποιός, Σκηνοθέτης, Ψυχολόγος, Θεατρολόγος), Χριστίνα Βασιλοπούλου (Χορογράφος) κ.ά.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το "Kontakthof" της Πίνα Μπάους ξαναζωντανεύει στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Η αγάπη της Ελλάδας για την Πίνα Μπάους συναντά μια ιστορική στιγμή: το Εθνικό Θέατρο συνεργάζεται με το Pina Bausch Foundation για την αναβίωση του εμβληματικού "Kontakthof" και εγκαινιάζει έναν νέο δίαυλο διεθνούς καλλιτεχνικής ανταλλαγής.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
24/11/2025

18 ρόλοι. 1 ηθοποιός: Η Σοφία Καζαντζιάν για την ερμηνευτική πρόκληση της "Κατσαρίδας Κ."

Ως guest editor, η Σοφία Καζαντζιάν μάς εισάγει στον ανατρεπτικό κόσμο της "Κατσαρίδας Κ.", φωτίζοντας ένα ταξίδι ατέλειας, μεταμόρφωσης και ανθρώπινης αλήθειας εμπνευσμένη από το έργο του Κάφκα.

"8": Μια παράσταση σύγχρονου χορού εμπνέεται από την πυξίδα του Kandinsky

Η ομάδα χορού ΑΝΕΜΑ και η χορογράφος Ζωή Ευσταθίου παρουσιάζουν ένα νέο έργο στην ΠΛΥΦΑ.

Η "Οικογένεια Τσέντσι" ταξιδεύει στη Ρώμη: η Βεατρίκη επιστρέφει στον τόπο της τραγωδίας

Η διεθνώς αναγνωρισμένη παράσταση "Οικογένεια Τσέντσι" των Ιόλης Ανδρεάδη, Άρη Ασπρούλη παρουσιάζεται στο ιστορικό OFF/OFF THEATRE της Ρώμης, στις 25 Νοεμβρίου, επαναφέροντας στη σκηνή την αληθινή ιστορία της Βεατρίκης Τσέντσι, σύμβολο αντίστασης απέναντι στην εξουσιαστική βία.

Οι παραστάσεις που κάνουν πρεμιέρα Δευτέρα και Τρίτη, 24 & 25/11

Οδεύουμε προς το τέλος της χρονιάς και η θεατρική σεζόν ανεβάζει στροφές! Νέες πρεμιέρες και αγαπημένες επαναλήψεις διεκδικούν δυναμικά την προσοχή μας.

Η Χριστιάνα Γαλανοπούλου, το MIRfestival 2025 και όσα "μας καίνε"

Από 21 Νοεμβρίου το διεθνές φεστιβάλ παραστατικών τεχνών MIRfestival απογειώνεται διεκδικώντας χώρο στην πόλη, σε γειτονιές της Αθήνας που δεν είχαμε φανταστεί. Εμείς μιλήσαμε με τη Χριστιάνα Γαλανοπούλου και αναμεταδίδουμε.

Για τον Γιάννη Μπέζο, το θέατρο είναι ο τόπος όπου ξαναβρίσκεις τον άνθρωπο

Ο Γιάννης Μπέζος διανύει μια ιδιαίτερα δραστήρια θεατρική χρονιά. Μας μιλά με σεβασμό για το θέατρο ως χώρο παιδείας και ανθρωπιάς, επιμένει στη σημασία της εκπαίδευσης, της τιμιότητας και της καλοσύνης, και κρατά πάντα την πίστη του στη νεολαία και στην αλήθεια της σκηνής.