Μαριλένα Σταφυλίδου
"Η επιθυμία μου είναι να δημιουργήσω μοντέρνες δουλειές, αλλά την ίδια στιγμή με ενδιαφέρει και το κλασσικό ρεπερτόριο και φυσικά η ερμηνεία του κλασσικού στην σημερινή εποχή. Ως χορογράφος και βοηθός διευθυντής έχω εργαστεί σε πάνω από είκοσι όπερες έως τώρα. Ο "Φάουστ" έρχεται μετά τις σκηνοθεσίες μου στις όπερες "Cosi’ fan tutte", "Nozze di Figaro", "Carmen" και "Traviata", τα οποία έχω σκηνοθετήσει τα τελευταία χρόνια. Η προσέγγιση μου είναι σύγχρονη αλλά θα κρατήσω τα στοιχεία της παράδοσης της grand opera. Είμαι ενθουσιασμένος με την παραγωγή αυτή, γιατί έχουμε και ένα εξαιρετικό καστ". Ακόμα και στην οπερετική παράσταση το μπαλέτο της Λυρικής Σκηνής θα έχει ισχυρή παρουσία" δήλωνε στο "α" ο Ρενάτο Τζέλλα, το 2012, με αφορμή την παρουσίαση της πεντάπρακτης grand opéra "Φάουστ" του Σαρλ Γκουνό. Η συγκεκριμένη όπερα είχε παρουσιαστεί στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και αναβιώνει φέτος για πρώτη φορά στην Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος στις 6, 8, 9, 10, 12, 14, 16, 17 Απριλίου.

Στην παράσταση που χορογραφεί και σκηνοθετεί ο πρώην διευθυντής του Μπαλέτου της ΕΛΣ και νυν διευθυντής του Εθνικού μπαλέτου της Σλοβενίας Ρενάτο Τζανέλλα παρουσιάζεται σε μουσική διεύθυνση Πιερ Ντυμουσσώ με πρωταγωνιστές διακεκριμένους Έλληνες και ξένους μονωδούς όπως, μεταξύ άλλων, οι Ιβάν Μάγκρι, Γιάννης Χριστόπουλος, Ιρίνα Λούνγκου, Βασιλική Καραγιάννη, Γιάννης Γιαννίσης, Τάσος Αποστόλου, Πέτρος Μαγουλάς κ.ά. Συμμετέχουν η Ορχήστρα, η Χορωδία και το Μπαλέτο της ΕΛΣ.
Ο "Φάουστ" του Γκουνό αποτελεί τυπικό δείγμα γαλλικής μεγαλόπρεπης όπερας (grand opéra) και είναι η πρώτη του είδους που σημείωσε τόσο μεγάλη επιτυχία παγκοσμίως. Ο "Φάουστ" στηρίζεται σε ποιητικό κείμενο των Ζυλ Μπαρμπιέ και Μισέλ Καρρέ, οι οποίοι άντλησαν το υλικό τους από το θεατρικό έργο Φάουστ και Μαργαρίτα του Καρρέ (1850), όπως επίσης από το Α΄ Μέρος του Φάουστ του Γιόχαν Βόλφγκανγκ φον Γκαίτε (1808) στη γαλλική του μετάφραση από τον Ζεράρ ντε Νερβάλ (1828). Από το 1859 που πρωτοπαρουσιάστηκε στο Παρίσι, ο Φάουστ παρέμεινε το δημοφιλέστερο λυρικό έργο μέχρι περίπου τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο.

Ο Τζανέλλα μεταφέρει την υπόθεση του έργου σε μια παλιά άδεια αίθουσα διδασκαλίας. Εκεί, μπροστά από μαυροπίνακες γεμάτους γνώση, ο Φάουστ, μόνος, βασανίζεται από τα θεμελιώδη ερωτήματα περί ζωής, θανάτου, έρωτα, ευτυχίας. Μέσα στο θολωμένο μυαλό του συναντά τον Μεφιστοφελή, ο οποίος, με δέλεαρ τη Μαργαρίτα, τον πείθει να υπογράψει τη συμφωνία με τον διάβολο.