Ανθρωποειδή χορεύουν στην Πειραιώς 260

Έναν κόσμο χωρίς πάθη και συναισθήματα περιγράφει η παράσταση «Pasionaria/Το λουλούδι του πάθους» του Ισπανού χορογράφου Μάρκος Μοράου και της ομάδας του La Veronal, που θα δούμε στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών.

Ανθρωποειδή χορεύουν στην Πειραιώς 260

Έναν κόσμο χωρίς πάθη και συναισθήματα περιγράφει η παράσταση «Pasionaria/Το λουλούδι του πάθους» του Ισπανού χορογράφου Μάρκος Μοράου και της ομάδας του La Veronal, που θα δούμε στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών (Πειραιώς 260, 20-21/9). Από την Τώνια Καράογλου

Ο Μάρκος Μοράου γεννήθηκε στη Βαλένθια το 1982 και σπούδασε χορογραφία στην Ισπανία και τις ΗΠΑ (Νέα Υόρκη). Δεν υπήρξε ο ίδιος χορευτής, επέλεξε όμως την τέχνη της χορογραφίας ως μέσο δημιουργίας που μπορεί να συλλάβει το σημείο στο οποίο συναντιούνται η κίνηση και η εικόνα για να δώσουν σχήμα και έκφραση στο ανείπωτο.

Ανθρωποειδή χορεύουν στην Πειραιώς 260 - εικόνα 1
© Alex Font

Ο Μοράου ίδρυσε την ομάδα χορού La Veronal το 2005, ονοματίζοντάς την από το φάρμακο που πήρε η Βιρτζίνια Γουλφ στην πρώτη απόπειρα αυτοκτονίας της. Εκτός από τους χορευτές, στην ομάδα συμμετέχουν δημιουργοί από κάθε πεδίο τέχνης: κινηματογραφιστές, συγγραφείς, δραματουργοί, φωτογράφοι, εικαστικοί.

Αντιμετωπίζοντας το χορό ως μέσο διαπολιτισμικής έκφρασης και διαλόγου, o Μοράου και η ομάδα του παρουσίασαν μια σειρά έργων που εμπνέονται από κάποιον τόπο, με σκοπό να δημιουργήσουν αναλογίες μεταξύ χορού και γεωγραφίας: «Russia» (2011), «Islandia» (2012), «Siena» (2013) κ.ά. Η τελευταία τους δουλειά, όμως, εμπνέεται από το σουρεαλιστικό σύμπαν του Μπουνιουέλ («Sonoma», 2020).

Ανθρωποειδή χορεύουν στην Πειραιώς 260 - εικόνα 2

Στην παράσταση «Pasionaria» (2018), ο Μοράου δημιουργεί έναν δυστοπικό κόσμο που κατοικείται από ανθρωποειδή χωρίς συναισθήματα και πάθη. Αλληγορία για το μέλλον ή εικόνα μιας όχι και τόσο φανταστικής πραγματικότητας, η «Pasionaria» απεικονίζει μια ωφελιμιστική, εγωκεντρική κοινωνία και επιβάλλεται με τον εντυπωσιακό εικαστικό χαρακτήρα και την ξεχωριστή δραματική της δύναμη.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Ο σκηνοθέτης Παντελής Δεντάκης και δύο έργα που διερευνούν την ανθρώπινη ψυχή

Ο Παντελής Δεντάκης μας μιλά για δύο διαφορετικούς, αλλά βαθιά ανθρώπινους κόσμους: το "5ο Βήμα" του David Ireland, που ερευνά εθισμούς και σχέσεις εξάρτησης, και το "Intra Muros" του Alexis Misalik, που αναζητά την ελευθερία πίσω από τους τοίχους της φυλακής.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
25/10/2025

Η "Πετριχώρα" του Χάρη Θώμου: Όταν ο θρύλος γίνεται βίωμα

Ο Χάρης Θώμου, δημιουργός της "Πετριχώρας", μας καλεί να δούμε το θέατρο ως γέφυρα- εκεί όπου συναντιούνται οι εποχές, οι άνθρωποι και οι πιο μύχιες όψεις του εαυτού μας. Μια παράσταση που γίνεται τελετουργία μνήμης και κάθαρσης.

"IRЯINA": Η ηρωίδα του Τσέχοφ αλλιώς, στο Τέχνης

Το Υπόγειο θα φιλοξενήσει το πρωτότυπο έργο με τις τρεις εκδοχές της Ιρίνας από τις "Τρεις αδερφές", σε σύλληψη-σκηνοθεσία Γιώτας Αργυροπούλου.

Τι είδαμε τελικά στο "Παρελθόν" του Ζιλιέν Γκοσλέν;

Μια συναρπαστική σκηνική σύνθεση ή ένα φλύαρο εγχείρημα; Είδαμε την εναρκτήρια παράσταση της σεζόν στη Στέγη Ωνάση και μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.

Ο "Άνθρωπος του Θεού" δοκίμασε την πίστη μας

Παρακολουθήσαμε την παράσταση "Άνθρωπος του Θεού" του Ανδρέα Κεντζού, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Γεωργαλά, που επιστρέφει για 2η χρονιά στο Θέατρο 104 για περιορισμένες παραστάσεις, και φέρνει επί σκηνής τη σύγκρουση πίστης, αμφιβολίας, λύτρωσης και εκδίκησης.

"Cleansed": Δείτε νέες φωτογραφίες και τρέιλερ για την πολυαναμενόμενη παράσταση του Δημήτρη Καραντζά

Το έργο-σταθμός της Σάρα Κέιν έρχεται με ένα δυνατό καστ στο Ίδρυμα "Μιχάλης Κακογιάννης" κι εμείς ρίχνουμε νέα ματιά στον κόσμο του.

"Βότκα μολότοφ"... και ο Τσέχοφ ανατινάζεται στα γέλια

Η εκρηκτική κωμωδία "Βότκα μολότοφ" επιστρέφει για τρίτη χρονιά, από 25 Οκτωβρίου στο Θέατρο Φιλίπ. Μετά τα συνεχή sold out, η παράσταση σε παραγωγή της εταιρείας Μέθεξις υπόσχεται ξανά γέλιο, σάτιρα και τρυφερότητα.