Ανθρωποειδή χορεύουν στην Πειραιώς 260

Έναν κόσμο χωρίς πάθη και συναισθήματα περιγράφει η παράσταση «Pasionaria/Το λουλούδι του πάθους» του Ισπανού χορογράφου Μάρκος Μοράου και της ομάδας του La Veronal, που θα δούμε στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών.

Ανθρωποειδή χορεύουν στην Πειραιώς 260

Έναν κόσμο χωρίς πάθη και συναισθήματα περιγράφει η παράσταση «Pasionaria/Το λουλούδι του πάθους» του Ισπανού χορογράφου Μάρκος Μοράου και της ομάδας του La Veronal, που θα δούμε στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών (Πειραιώς 260, 20-21/9). Από την Τώνια Καράογλου

Ο Μάρκος Μοράου γεννήθηκε στη Βαλένθια το 1982 και σπούδασε χορογραφία στην Ισπανία και τις ΗΠΑ (Νέα Υόρκη). Δεν υπήρξε ο ίδιος χορευτής, επέλεξε όμως την τέχνη της χορογραφίας ως μέσο δημιουργίας που μπορεί να συλλάβει το σημείο στο οποίο συναντιούνται η κίνηση και η εικόνα για να δώσουν σχήμα και έκφραση στο ανείπωτο.

Ανθρωποειδή χορεύουν στην Πειραιώς 260 - εικόνα 1
© Alex Font

Ο Μοράου ίδρυσε την ομάδα χορού La Veronal το 2005, ονοματίζοντάς την από το φάρμακο που πήρε η Βιρτζίνια Γουλφ στην πρώτη απόπειρα αυτοκτονίας της. Εκτός από τους χορευτές, στην ομάδα συμμετέχουν δημιουργοί από κάθε πεδίο τέχνης: κινηματογραφιστές, συγγραφείς, δραματουργοί, φωτογράφοι, εικαστικοί.

Αντιμετωπίζοντας το χορό ως μέσο διαπολιτισμικής έκφρασης και διαλόγου, o Μοράου και η ομάδα του παρουσίασαν μια σειρά έργων που εμπνέονται από κάποιον τόπο, με σκοπό να δημιουργήσουν αναλογίες μεταξύ χορού και γεωγραφίας: «Russia» (2011), «Islandia» (2012), «Siena» (2013) κ.ά. Η τελευταία τους δουλειά, όμως, εμπνέεται από το σουρεαλιστικό σύμπαν του Μπουνιουέλ («Sonoma», 2020).

Ανθρωποειδή χορεύουν στην Πειραιώς 260 - εικόνα 2

Στην παράσταση «Pasionaria» (2018), ο Μοράου δημιουργεί έναν δυστοπικό κόσμο που κατοικείται από ανθρωποειδή χωρίς συναισθήματα και πάθη. Αλληγορία για το μέλλον ή εικόνα μιας όχι και τόσο φανταστικής πραγματικότητας, η «Pasionaria» απεικονίζει μια ωφελιμιστική, εγωκεντρική κοινωνία και επιβάλλεται με τον εντυπωσιακό εικαστικό χαρακτήρα και την ξεχωριστή δραματική της δύναμη.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Ό,τι αγαπήθηκε, επιστρέφει: sold out παραστάσεις στο Θέατρο Μεταξουργείο

Το Θέατρο Μεταξουργείο συνεχίζει να επενδύει σε παραστάσεις με ψυχή, ουσία και διαχρονική αξία, με σταθερούς πρωταγωνιστές δημιουργούς και ερμηνευτές που το κοινό έχει ταυτίσει με την καλλιτεχνική του ταυτότητα, όπως η Άννα Βαγενά, η Γιασεμί και η Μαρία Κηλαηδόνη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
16/12/2025

Η "Άζζα" κουβαλάει έναν κόσμο που δεν χωρά σε κατηγορίες

Ο Βλάσσης Χρυσικόπουλος δημιουργεί μια ηρωίδα που κινείται ανάμεσα στο όνειρο και στην ωμή πραγματικότητα στην παράσταση "Αζζα" που επιστρέφει στη "Σκηνή Brecht" 2510. Είναι μια διαφορετική, ανθρώπινη ιστορία για επιβίωση, αγάπη και αντοχή.

Ο Γεράσιμος Γεννατάς γίνεται 'Μισάνθρωπος' για τα 50 χρόνια του Θεσσαλικού Θεάτρου

Δείτε τις πρώτες εντυπωσιακές εικόνες και το ατμοσφαιρικό βίντεο από την παράσταση - γιορτή για τα 50 χρόνια του ιστορικού Θεσσαλικού Θεάτρου, που θα δούμε στο θέατρο Φιλίπ το 2026.

Τελευταίες παραστάσεις για την συγκλονιστική "Πύλη της Κόλασης" του Γιάννη Καλαβριανού

Last call για την παράσταση που παίζεται δεύτερη χρονιά στο Αμφι-θέατρο Σπύρου Ευαγγελάτου, σε κείμενο και σκηνοθεσία Γιάννη Καλαβριανού.

Έφυγε ο Αλμπέρτο Εσκενάζη – Ο "Κεραυνός" ήταν η τελευταία του παράσταση

Η παράσταση "Κεραυνός" στο Τρένο στο Ρουφ υπήρξε η τελευταία σκηνοθετική και ερμηνευτική κατάθεση του Αλμπέρτο Εσκενάζη, το τελικό του ταξίδι πάνω στη σκηνή. Ο γνωστός ηθοποιός έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 73 ετών.

3 παραστάσεις που αξίζει να δείτε: Τολμούν και μιλούν για τη μνήμη και την απώλειά της

Τρεις θεατρικές παραστάσεις που ανεβαίνουν αυτή τη σεζόν στην Αθήνα φωτίζουν τη λήθη όχι μόνο ως ασθένεια, αλλά ως υπαρξιακή δοκιμασία — για εκείνους που χάνουν τις αναμνήσεις τους και για όσους μένουν πίσω.

Θέατρο: Οξύνεται η ένταση μεταξύ Παραγωγών και ΣΕΗ

Απεργιακές κινητοποιήσεις προγραμματίζονται από το ΣΕΗ μέσα στα Χριστούγεννα. Σκληρή απάντηση από την Πανελλήνια Ένωση Θεάτρου.