Η Ρένη Πιττακή σε μια μαρτυρία για την απομόνωση

Σε δύο παραστάσεις στη Ρωμαϊκή Αγορά θα δούμε το «Ημερολόγιο ενός αθέατου εγκλεισμού». Η σπουδαία Ρένη Πιττακή συμμετέχει στο πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα δράσεων «Όλη η Ελλάδα – Ένας πολιτισμός» με το μονόλογο του Γιώργου Βέλτσου.

Γιορτινοί εξοδούχοι, προσοχή!
Τα θέατρα τροποποιούν τα ωράρια και τις ημέρες των παραστάσεων κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου. Πριν την έξοδό σας επιβεβαιώσετε τις όποιες αλλαγές για να οργανώσετε καλύτερα τις θεατρικές σας εξορμήσεις.
Η Ρένη Πιττακή σε μια μαρτυρία για την απομόνωση

Λεπτοκαμωμένη σιλουέτα, αγέραστη ομορφιά και αμείωτη σκηνική ενέργεια. Η Ρένη Πιττακή έχει υπάρξει στυλοβάτης του Θεάτρου Τέχνης, όπου ο Κάρολος Κουν την έχρισε πρωταγωνίστρια ήδη από το 1967 στο «Γυρισμό» του Πίντερ (που κατέβηκε άρον άρον λόγω της δικτατορίας), ενώ στη συνέχεια αναμετρήθηκε με σπουδαία κείμενα και αλησμόνητους ρόλους τόσο στο αρχαίο δράμα (Αντιγόνη, Μήδεια, Ηλέκτρα, Ιοκάστη) όσο και σε σύγχρονο ρεπερτόριο (Τιτάνια στο σαιξπηρικό «Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας» το 1972, όπου έλαβε το έπαθλο Κοτοπούλη, Μαρία Στιούαρτ στο ομώνυμο έργο του Φρίντριχ Σίλερ, Μάρθα στο «Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ» του Έντουαρντ Άλμπι κ.ά.). Απλή, αυθεντική και γοητευτική, μεταμορφώνεται σε μοιραία ντίβα, σε δραματική ηρωίδα, ακόμα και σε πνεύμα (ήταν καθηλωτική ως πνεύμα της Γιαπωνέζας πριγκίπισσας Yo-κι-χι σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού), μεταπηδώντας με άνεση από είδος σε είδος.

Ανοιχτή σε ενδιαφέρουσες συναντήσεις και περιμένοντας πάντα «ν’ αποτύχει καλύτερα», όπως έχει δηλώσει η ίδια, η Ρένη Πιττακή ετοιμάζεται να πρωταγωνιστήσει στο μονόλογο του Γιώργου Βέλτσου «Ημερολόγιο ενός αθέατου εγκλεισμού», που θα παιχτεί σε σκηνοθεσία Ελπίδας Σκούφαλου, στη Ρωμαϊκή Αγορά (30-31/7), στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του υπουργείου Πολιτισμού «Όλη η Ελλάδα – Ένας πολιτισμός». Σύνθετη προσωπικότητα, ένας homo universalis των καιρών μας, ο διακεκριμένος Έλληνας πανεπιστημιακός, θεατρικός συγγραφέας και ποιητής Γιώργος Βέλτσος καταθέτει μέσα από το έργο ένα προσωπικό βίωμα που σχετίζεται με την περίοδο της καραντίνας.

Η Ρένη Πιττακή σε μια μαρτυρία για την απομόνωση - εικόνα 1

Ο ίδιος στο σημείωμά του υπογραμμίζει: «Ημερολόγιο ενός αθέατου εγκλεισμού –ο Ελύτης θα έλεγε Ημερολόγιο ενός αθέατου Απριλίου– γιατί όλοι μας, τις σκληρές μέρες του φετινού Απρίλη, σκεφτήκαμε έγκλειστοι τους στίχους του ποιητή από το ομώνυμο έργο του: “Ξημερώθηκα έχοντας διατρέξει την ιστορία του θανάτου της Ιστορίας, ή μάλλον την ιστορία της Ιστορίας του θανάτου (και αυτό δεν είναι λογοπαίγνιο)”. Όλοι διατρέξαμε τότε και την Ιστορία και το θάνατο σε έναν ημερολογιακά καταγεγραμμένο χρόνο που “έγραψε” τον υψηλό του κίνδυνο στη ζωή του καθενός ξεχωριστά. Κατέθεσα κι εγώ με τον τρόπο μου μια μαρτυρία, γνωρίζοντας ωστόσο πως δεν υπάρχει μάρτυρας για το μάρτυρα παρά ένας τρίτος: η φωνή και ο ρυθμός της Ρένης Πιττακή που θα την ενσαρκώσει».

Στην παράσταση τη μουσική ερμηνεύουν ζωντανά ο Σωκράτης Σινόπουλος (πολίτικη λύρα και πολίτικο λαούτο) και ο Βασίλης Παπαβασιλείου (κοντραμπάσο).

Περισσότερες πληροφορίες

Ημερολόγιο ενός αθέατου εγκλεισμού

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 60 '

Συνδυασμός ποίησης και στοχασμών, με αφετηρία την ασθένεια και την καραντίνα: από τη μια η ευθύνη απέναντι στον άλλο και από την άλλη, το ζήτημα μιας ζωής που κινδυνεύει να χάσει το βίωμα της ίδιας της ζωής ως ζωής, και όχι ως επιβίωσης.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Μία επιπλέον παράσταση στις 5/1 για τον Καρυοθραύστη

Μία επιπλέον παράσταση στις 5/1 προστίθεται για τον Καρυοθραύστη, η οποία θα είναι καθολικά προσβάσιμη και απευθύνεται σε όλο το κοινό.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
22/12/2025

Αρετή Πασχάλη: Από τη "Ληστεία της συμφοράς" στα όνειρα που ταξιδεύουν

Η Αρετή Πασχάλη μιλά για τη "Ληστεία της συμφοράς" στο Λαμπέτη, την αγάπη της για το θέατρο, τις επιρροές της, τις σκηνές που την συγκινούν και τα όνειρα που την ταξιδεύουν στη σύγχρονη ελληνική σκηνή.

"Πνεύμονες" : Last call για το βραβευμένο έργο

Στις 27 & 28/12 προλαβαίνετε να δείτε τους "Πνεύμονες" στο Θέατρο Κάτω Από Τη Γέφυρα, ένα έξυπνο και αστείο δράμα, μια ιστορία παράξενης, σκληρά αληθινής και συνηθισμένης αγάπης.

Theatre pick | Όταν το ελληνικό θέατρο γίνεται αιχμηρό: η "Έντα" του Παλούμπη και του Τσιοτσιόπουλου

Το "Έντα" των Αντώνη Τσιοτσιόπουλου και Γιώργου Παλούμπη φέρνει στη σκηνή ένα ωμό, πολιτικό, σημερινό έργο, συνεχίζοντας τη δυναμική των ελληνικών in-yer-face κειμένων που μιλούν ανοιχτά για εξουσία, ηθική και το μέλλον αυτής της χώρας. Πρωταγωνιστεί μια δυναμική ομάδα ηθοποιών.

Γιατί τα αγόρια δυσκολεύονται να βρουν τη θέση τους σε έναν κόσμο που μεταβάλλεται ραγδαία;

Στο νέο του έργο, "Δύο ή τρία πράγματα που ξέρω γι’ αυτόν", που ανεβαίνει στο Θέατρο Προσκήνιο, ο Αζάς στρέφει το βλέμμα του στην κρίση της ανδρικής ταυτότητας — ένα θέμα όλο και πιο παρόν στη δημόσια και ιδιωτική μας ζωή.

Πρεμιέρες: Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 22-28 Δεκεμβρίου και αξίζουν.

"Η σκιά της μύγας" σε ένα καφενείο, σε μια πόλη που αλλάζει

Ένα μονόπρακτο για δύο ηθοποιούς "Η σκιά της μύγας" της Βαλεντίνας Παπαδημητράκη, τρυφερό, σκληρό και συγκινητικό ξεκινά νέο κύκλο παραστάσεων, αυτή τη φορά στο Ρεκτιφιέ.