Θέατρο στην εκκλησία; Κι όμως γίνεται!

Τρεις ναοί της Αττικής, όλοι τους σπουδαία δείγματα βυζαντινής αρχιτεκτονικής, συμμετέχουν στο πρόγραμμα του ΥΠΠΟ «Όλη η Ελλάδα – Ένας πολιτισμός» και ετοιμάζονται να υποδεχτούν τους πιστούς… θεατρόφιλους.

Γιορτινοί εξοδούχοι, προσοχή!
Τα θέατρα τροποποιούν τα ωράρια και τις ημέρες των παραστάσεων κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου. Πριν την έξοδό σας επιβεβαιώσετε τις όποιες αλλαγές για να οργανώσετε καλύτερα τις θεατρικές σας εξορμήσεις.
Θέατρο στην εκκλησία; Κι όμως γίνεται!

Τρεις ναοί της Αττικής, όλοι τους σπουδαία δείγματα βυζαντινής αρχιτεκτονικής, συμμετέχουν στο πρόγραμμα του ΥΠΠΟ «Όλη η Ελλάδα – Ένας πολιτισμός» και ετοιμάζονται να υποδεχτούν τους πιστούς… θεατρόφιλους.

Η Μονή Καισαριανής βρίσκεται στη δυτική πλευρά του Υμηττού, στο μέσο μιας κατάφυτης έκτασης 5.000 στρεμμάτων. Χρονολογείται μεταξύ του 11ου και 12ου αιώνα και έχει χτιστεί πάνω στα ερείπια ενός αρχαίου ναού αφιερωμένου στη θεά Δήμητρα. Ανακηρύχθηκε διατηρητέο χριστιανικό μνημείο στις αρχές του 20ού αιώνα. Εκεί, στις 21/7, το Εθνικό Θέατρο θα παρουσιάσει τα «Σπουδαία ερείπια», μια δραματοποιημένη επιλογή αφηγήσεων ξένων περιηγητών στην τουρκοκρατούμενη Ελλάδα και στο νεότευκτο ελληνικό κράτος. Η δραματουργική σύνθεση είναι των Στέφανου Καβαλλιεράκη και Άγγελου Κουτσολαμπρόπουλου, η σκηνοθεσία της Νατάσας Τριανταφύλλη και ερμηνεύουν οι Πάρις Θωμόπουλος, Αινείας Τσαμάτης, Δήμητρα Χαριτοπούλου κ.ά.

Θέατρο στην εκκλησία; Κι όμως γίνεται! - εικόνα 1
Μονή Δαφνίου

Η Μονή Δαφνίου στις παρυφές του Άλσους Χαϊδαρίου αποτελεί το μεγαλύτερο βυζαντινό μοναστήρι της Αττικής, αφιερωμένο στην Κοίμηση της Θεοτόκου. Αξιολογείται ως σπουδαιότατο βυζαντινό μνημείο, κυρίως χάρη στην αρχιτεκτονική και στον υψίστης ποιότητας ψηφιδωτό διάκοσμό της, και συγκαταλέγεται στα προστατευόμενα μνημεία Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO. Χρονολογείται στα τέλη του 11ου αιώνα, και οι ανασκαφές μαρτυρούν πως έχει χτιστεί πάνω στα ερείπια του αρχαίου ιερού του Δαφνίου Απόλλωνα. Στις 25/7, θα υποδεχτεί την παράσταση του έργου «Το αμάρτημα της μητρός μου» σε σκηνοθεσία της Δανάης Ρούσου και ερμηνεία της Ρένας Κυπριώτη. Πρόκειται για την πρώτη απόπειρα θεατρικής απόδοσης του διηγήματος του Βιζυηνού στην αγγλική γλώσσα (βασισμένη στη μετάφραση του Γουίλιαμ Γουάιατ), που έχει ήδη παρουσιαστεί με επιτυχία στην Αμερική.

Ο αξιοπρόσεκτος διάκοσμος και οι δεξιοτεχνικές τοιχογραφίες έδωσαν στην εκκλησία του Αγίου Γεωργίου στο Γαλάτσι το προσωνύμιο Ομορφοκκλησιά, ενώ για τον ίδιο λόγο οι ειδικοί την αποκαλούν «μουσείο αγιογραφίας». «Έχει ένα μυστήριο, λες και δεν το ’κανε χέρι ανθρώπου», έγραψε ο Κόντογλου για τον Παντοκράτορα του ναού που ανακηρύχθηκε διατηρητέο μνημείο το 1921. Χρονολογείται στα τέλη του 12ου αιώνα, αλλά τα παλαιοχριστιανικά τείχη μαρτυρούν πως ο ναός είναι χτισμένος πάνω σε παλαιότερα θεμέλια. Αν και κανονικά επισκέψιμος μόνο κατά την παραμονή και ανήμερα του Αγίου Γεωργίου, έχετε την ευκαιρία να δείτε εκεί μία από τις παραστάσεις του «Αμαρτήματος της μητρός μου» στις 28/7.

Θέατρο στην εκκλησία; Κι όμως γίνεται! - εικόνα 2
Άγιος Γεώργιος

«Όλη η Ελλάδα – Ένας πολιτισμός»

Από την ανάγκη προσφοράς περισσότερων open air επιλογών λόγω του ιδιαίτερου –ελέω πανδημίας– καλοκαιριού, το Υπουργείο Πολιτισμού εμπνεύστηκε τη δράση «Όλη η Ελλάδα – Ένας πολιτισμός», που θα τρέχει από τις 18 Ιουλίου έως και τις 30 Σεπτεμβρίου σε αρχαιολογικούς χώρους όλης της χώρας. Συγκεκριμένα, πενήντα πέντε παραγωγές θα παρουσιαστούν σε εκατόν έντεκα αρχαιολογικούς χώρους και τοποθεσίες αρχαιολογικού ενδιαφέροντος από τη Θράκη ως την Κρήτη και από την Κέρκυρα ως τη Ρόδο. Συναυλίες, μουσικές παραστάσεις, θεατρικά δρώμενα και εικαστικές εγκαταστάσεις απαρτίζουν αυτό το φιλόδοξο πρόγραμμα που επιχειρεί να ενώσει σε μια μεγάλη γιορτή πολιτισμού το αρχαίο παρελθόν με τη σύγχρονη καλλιτεχνική έκφραση. Μάλιστα, στόχος του υπουργείου είναι η δράση να συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια και να καθιερωθεί ως ένας από τους πολιτιστικούς θεσμούς του ελληνικού καλοκαιριού. Οι εκδηλώσεις θα είναι δωρεάν, με μοναδικό κόστος το αντίτιμο του εκάστοτε αρχαιολογικού χώρου.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Παράσταση βασισμένη σε διηγήματα του Έντγκαρ Άλλαν Πόε έρχεται στο Αλκμήνη

Τι συμβαίνει όταν οι αναμνήσεις ξεθωριάζουν; Ποιος επιζεί ανάμεσα στο παιδί που υπήρξαμε και στον ενήλικα του φόβου; Εμπνευσμένη από τον Πόε, η παράσταση "Λήθη Vs Θύμηση – Δοκιμή Πόε" ενώνει λόγο, κίνηση, εικόνα σε υβριδικό θεατρικό σύμπαν performance εικαστικής εγκατάστασης.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
23/12/2025

Μία επιπλέον παράσταση στις 5/1 για τον Καρυοθραύστη

Μία επιπλέον παράσταση στις 5/1 προστίθεται για τον Καρυοθραύστη, η οποία θα είναι καθολικά προσβάσιμη και απευθύνεται σε όλο το κοινό.

Αρετή Πασχάλη: Από τη "Ληστεία της συμφοράς" στα όνειρα που ταξιδεύουν

Η Αρετή Πασχάλη μιλά για τη "Ληστεία της συμφοράς" στο Λαμπέτη, την αγάπη της για το θέατρο, τις επιρροές της, τις σκηνές που την συγκινούν και τα όνειρα που την ταξιδεύουν στη σύγχρονη ελληνική σκηνή.

"Πνεύμονες" : Last call για το βραβευμένο έργο

Στις 27 & 28/12 προλαβαίνετε να δείτε τους "Πνεύμονες" στο Θέατρο Κάτω Από Τη Γέφυρα, ένα έξυπνο και αστείο δράμα, μια ιστορία παράξενης, σκληρά αληθινής και συνηθισμένης αγάπης.

Theatre pick | Όταν το ελληνικό θέατρο γίνεται αιχμηρό: η "Έντα" του Παλούμπη και του Τσιοτσιόπουλου

Το "Έντα" των Αντώνη Τσιοτσιόπουλου και Γιώργου Παλούμπη φέρνει στη σκηνή ένα ωμό, πολιτικό, σημερινό έργο, συνεχίζοντας τη δυναμική των ελληνικών in-yer-face κειμένων που μιλούν ανοιχτά για εξουσία, ηθική και το μέλλον αυτής της χώρας. Πρωταγωνιστεί μια δυναμική ομάδα ηθοποιών.

Γιατί τα αγόρια δυσκολεύονται να βρουν τη θέση τους σε έναν κόσμο που μεταβάλλεται ραγδαία;

Στο νέο του έργο, "Δύο ή τρία πράγματα που ξέρω γι’ αυτόν", που ανεβαίνει στο Θέατρο Προσκήνιο, ο Αζάς στρέφει το βλέμμα του στην κρίση της ανδρικής ταυτότητας — ένα θέμα όλο και πιο παρόν στη δημόσια και ιδιωτική μας ζωή.

Πρεμιέρες: Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 22-28 Δεκεμβρίου και αξίζουν.