Η «Προσωπική Συμφωνία» επιστρέφει στο Από Μηχανής Θέατρο

Μία από τις πιο δυνατές παραστάσεις της προηγούμενης θεατρικής σεζόν επιστρέφει στη σκηνή του Μεταξουργείου με τη σκηνοθετική υπογραφή του Δημήτρη Μυλωνά και το εξαιρετικό καστ που μας καθήλωσε.

Η «Προσωπική Συμφωνία» επιστρέφει στο Από Μηχανής Θέατρο

Ομολογουμένως η «Προσωπική Συμφωνία», σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μυλωνά, ήταν μία από τις πιο έντονες θεατρικές συγκινήσεις που μας χάρισε το Από Μηχανής Θέατρο την προηγούμενη σεζόν. Μόνο η περιρρέουσα ατμόσφαιρα του βραβευμένου έργου του Ρόναλντ Χάργουντ (πρωτότυπος τίτλος: «Taking sides»), με φόντο το κατεστραμμένο Βερολίνο του 1946 ύστερα από το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, είναι αρκετή για να μας συγκλονίσει και να μας θυμίσει ότι είναι πιο επίκαιρο απ’ όσο φανταζόμαστε. Η παράσταση επιστρέφει από 30 Οκτωβρίου και για δεύτερη συνεχή χρονιά με το ίδιο εξαιρετικό καστ που απαρτίζουν οι Νικήτας Τσακίρογλου, Χρήστος Βαλαβανίδης, Αλέξανδρος Μπουρδούμης, Άννα Ελεφάντη, Μαρούσκα Παναγιωτοπούλου, Παναγιώτης Γουρζουλίδης, Κώστας Κουτρούλης και Δημήτρης Μπούρας.

Η «Προσωπική Συμφωνία» επιστρέφει στο Από Μηχανής Θέατρο - εικόνα 1

Στο επίκεντρο της ιστορίας, που βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα, ο σπουδαίος μαέστρος και Διευθυντής της Ορχήστρας του Βερολίνου Βίλχελμ Φουρτβένγκλερ, ο οποίος κατηγορείται μετά το τέλος του πολέμου για τη σχέση του με το καθεστώς του Αδόλφου Χίτλερ και υποβάλλεται σε ανάκριση από τον ταγματάρχη του αμερικανικού στρατού Άρνολντ. Αν και με ελάχιστα στοιχεία, ο ταγματάρχης είναι αποφασισμένος να αποδείξει ότι ο μεγάλος μουσικός υπήρξε στέλεχος των Ναζί. Ένας μάρτυρας, όμως, με αντάλλαγμα την προσωπική του απαλλαγή, θα αλλάξει την τροπή της ανάκρισης, αποκαλύπτοντας όσα γνωρίζει για τον μαέστρο. Το επιχείρημα του Φουρτβένγκλερ περί «διατήρησης της Γερμανικής μουσικής παράδοσης και των υψηλών αξιών» θέτει το μεγάλο ερώτημα κατά πόσο μπορεί, τελικά, η τέχνη να λειτουργεί αυτόνομα από τις κοινωνικοπολιτικές συνθήκες, ενώ αντιπαρατίθεται με τις μνήμες του Άρνολντ από τα στρατόπεδα συγκέντρωσης και τον υπέρογκο αριθμό των νεκρών.

Η «Προσωπική Συμφωνία» επιστρέφει στο Από Μηχανής Θέατρο - εικόνα 2

Ο Δημήτρης Μυλωνάς υπερασπίζεται την αγωνία και τις συναισθηματικές εντάσεις του έργου, κρατώντας την παράσταση πάνω σε τεντωμένο σκοινί. Όπως έχει πει στο «α»: «Ακόμη κι αν έχει υπάρξει κατάπαυση του πυρός, τα πρόσωπα του έργου κουβαλάνε την οδύνη και τις μνήμες αυτού του πολέμου. Στον πόλεμο δεν υπάρχουν καθαροί νικητές. Πρόκειται για μια συνθήκη ακραία, ολοκληρωτική, βάναυση. Όλοι κάτι χάνουν. Σε τέτοιες συνθήκες οι συμπεριφορές είναι αποκαλυπτικές. Κι εκεί ακριβώς συναντιέμαι με αυτό το σπουδαίο έργο, όχι μόνο σε μια προσπάθεια να αποτυπώσω σκηνικά μία από τις χειρότερες σελίδες της ανθρώπινης Ιστορίας αλλά να αναζητήσω αντιστοιχίες σε ένα σήμερα που αν και με εντελώς διαφορετικά χαρακτηριστικά, έχει επίσης ακραίες εκδοχές».

Τα σκηνικά και τα κοστούμια εποχής της παράστασης υπογράφουν οι Αγγελική Αθανασιάδου και Λήδα Σπερελάκη, ενώ το σασπένς, συνδυαστικά με τις δυνατές ερμηνείες, ανεβάζει στα ύψη η πρωτότυπη μουσική σύνθεση του Παύλου Κατσιβέλη.

© φωτογραφιών: Πάτροκλος Σκαφιδάς

i«Προσωπική Συμφωνία» | Από Μηχανής Θέατρο | Από 30 Οκτωβρίου | Προπώληση μέσω viva.gr |

Περισσότερες πληροφορίες

Προσωπική συμφωνία

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 110 '

Το κείμενο βασίζεται στα ημερολόγια που κρατούσε ο σπουδαίος μαέστρος Βίλχελμ Φουρτβένγκλερ, ο οποίος κατηγορήθηκε ως φιλοναζιστής, μετά το τέλος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, κατά τη διάρκεια της ανάκρισής του από τους συμμάχους.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Χριστούγεννα με θέατρο στο ΚΘΒΕ

Αν προγραμματίζετε ταξίδι στη Θεσσαλονίκη, το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος είναι απαραίτητη στάση. Από σύγχρονα ελληνικά έργα έως κλασικά αριστουργήματα, η νέα σεζόν προτείνει έξι παραστάσεις που αξίζει να εντάξετε στο πολιτιστικό σας πρόγραμμα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΛΕΝΑ ΓΚΟΒΑΡΗ
16/12/2025

Παράταση παραστάσεων για "Το όνειρο ενός γελοίου" με τον Άρη Σερβετάλη

Η μυσταγωγική παράσταση "Το όνειρο ενός γελοίου" συνεχίζεται στο Θέατρο Κιβωτός μετά τα συνεχόμενα sold out. Η Έφη Μπίρμπα και ο Άρης Σερβετάλης προσκαλούν το κοινό σε μια εσωτερική εμπειρία βασισμένη στον Ντοστογιέφσκι.

Για μικρούς και μεγάλους θεατές: "Ο Καραγκιόζης Ριγολέττος" σε καθολικά προσβάσιμες παραστάσεις

Με αφορμή τις παραστάσεις καθολικής προσβασιμότητας, η όπερα σκιών "Ο Καραγκιόζης Ριγολέττος" στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής αναδεικνύεται σε ένα ζωντανό παράδειγμα του πώς η τέχνη μπορεί –και οφείλει– να είναι ανοιχτή σε όλους.

"Το 3%": Ένα προφητικό βλέμμα στη δυστοπική Ευρώπη του αύριο

Στο 2040 τέσσερις άνθρωποι παλεύουν με την εξουσία, την επιτήρηση και την απώλεια της μνήμης. "Το 3%" της Βίλης Σωτηροπούλου είναι ένα sci-fi πολιτικό θρίλερ με χιούμορ και κινηματογραφική ματιά.

Last call για έξι θεατρικές παραστάσεις με ταυτότητα και τόλμη

Τελευταίες παραστάσεις στις αρχές του 2026 για τα "Ράφτης Κυριών", "Τα σκυλιά", "Ευγένιος", "Οι ερωτευμένοι", "Η μέρα της φούστας", "Merde!".

Αποκλειστικό: Ένα από τα πιο προκλητικά έργα του Θανάση Τριαρίδη στο Αργώ

Το αιχμηρό έργο του Θανάση Τριαρίδη "Zyklon ή το Πεπρωμένο" αναμετριέται με την Ιστορία και το κατά πόσο αυτή επαναλαμβάνεται, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τσικούρα.

"Η πιο υπέροχη χειρότερη του κόσμου" είναι μια παράσταση χωρίς φίλτρα που αναμένουμε ανυπόμονα

"Γελάμε λίγο πριν μας πάρει από κάτω" φαίνεται να μας λεει η Φωτεινή Αθερίδου στο νέο της έργο "Η πιο υπέροχη χειρότερη του κόσμου", που ανεβαίνει στο Θέατρο Ιλίσια Βολανάκης, σε σκηνοθεσία Προμηθέα Αλειφερόπουλου, από 24 Ιανουαρίου, με Χειλά-Φαμέλη, Τιτόπουλο και μουσική Σκιαδαρέσες.