Η Κατερίνα Ευαγγελάτου είναι η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του Ελληνικού Φεστιβάλ

Με απόφαση της Υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη, η διακεκριμένη σκηνοθέτις αναλαμβάνει καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου.

Η Κατερίνα Ευαγγελάτου είναι η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του Ελληνικού Φεστιβάλ

Το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού ανακοίνωσε επισήμως ότι η σκηνοθέτις Κατερίνα Ευαγγελάτου ορίζεται ως η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του Ελληνικού Φεστιβάλ ΑΕ, με απόφαση της υπουργού Λίνας Μενδώνη. Άμεσα αναμένεται να οριστούν και τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Φεστιβάλ. Σύμφωνα με τον ιδρυτικό νόμο του φορέα, η θητεία της θα είναι τριετής, ενώ όπως έχει ήδη ανακοινωθεί θα προετοιμαστεί εγκαίρως η προκήρυξη για την πλήρωση της θέσης μετά την λήξη της, ακολουθώντας διεθνείς πρακτικές και μέσα από διάλογο με την καλλιτεχνική κοινότητα. Στόχος είναι ο επαναπροσδιορισμός του ρόλου και του οράματος του Φεστιβάλ στον διεθνή καλλιτεχνικό χάρτη και η εδραίωση της εξωστρέφειας αλλά και του υψηλού ποιοτικού επιπέδου του θεσμού, συνδυάζοντας την διεθνή καλλιτεχνική δημιουργία με την προβολή της ελληνικής καλλιτεχνικής σκηνής και σε άμεση σύνδεση πάντα με τη διδασκαλία του αρχαίου δράματος.

Στο πλαίσιο αυτό θα δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα στην οριστικοποίηση -εντός του έτους- ενός σύγχρονου εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας, σε συνεργασία με την καλλιτεχνική διευθύντρια και το νέο Διοικητικό Συμβούλιο, ο οποίος θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες ενός σύγχρονου και διεθνούς εμβέλειας Φεστιβάλ. Αυτή η διαδικασία θα ακολουθηθεί άμεσα και για τους υπόλοιπους εποπτευόμενους φορείς σύγχρονου πολιτισμού. Επίσης, θα αξιολογηθούν όλες οι υφιστάμενες υποδομές, που φιλοξενούν τον προγραμματισμό του Φεστιβάλ, ως προς την λειτουργία τους, προκειμένου να διασφαλιστεί, τόσο η αρτιότητα των παραστάσεων, όσο και η ασφάλεια και η καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση του κοινού.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνα Μενδώνη, ευχαρίστησε προσωπικά τον Βαγγέλη Θεοδωρόπουλο για την προσφορά του στο Φεστιβάλ τα τρία τελευταία χρόνια, ενώ επεσήμανε ότι στο πλαίσιο της ομαλής μετάβασης του οργανισμού στη νέα καλλιτεχνική του διεύθυνση, για πρώτη φορά θα πραγματοποιηθεί διαδικασία ενημέρωσης και παράδοσης-παραλαβής μεταξύ του απερχόμενου καλλιτεχνικού διευθυντή και της νέας καλλιτεχνικής διευθύντριας.

Η Κατερίνα Ευαγγελάτου είναι αριστούχος απόφοιτος της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου με παράλληλες σπουδές μουσικής στο Ελληνικό Ωδείο. Σε μεταπτυχιακό επίπεδο σπούδασε σκηνοθεσία στο Λονδίνο με Υποτροφία Ωνάση (Πανεπιστήμιο του Middlesex) και τη Μόσχα (Κρατική Ακαδημία Θεατρικής Τέχνης GITIS). Μιλάει Αγγλικά, Γαλλικά και Ρωσικά. Πρωτοεμφανίστηκε ως σκηνοθέτις το 2006 στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, ενώ την ίδια χρονιά ίδρυσε και διηύθυνε στο Αμφι-Θέατρο του Σπύρου Α. Ευαγγελάτου τη σκηνή «Είσοδος Κινδύνου», όπου παρουσίασε τρεις παραστάσεις σε πανελλήνια πρώτη («Ερωτευμένη νεκρή», «Η λέσχη της αυτοκτονίας», «Εκδίκηση»). Έχει σκηνοθετήσει πάνω από 20 μεγάλες παραγωγές σε κορυφαίους θεατρικούς οργανισμούς της Ελλάδας και του εξωτερικού όπως το Εθνικό Θέατρο, η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, η Εθνική Λυρική Σκηνή, το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, η Κρατική Όπερα της Περμ στη Ρωσία και το Κρατικό Θέατρο του Άουγκσμπουργκ στη Γερμανία.

Ασχολείται συστηματικά με την θεατρική εκπαίδευση με επίκεντρο το αρχαίο δράμα, ενώ έχει κληθεί να δώσει μαθήματα και διαλέξεις γύρω από το θέατρο στην Ελλάδα (Πανεπιστήμιο Αθηνών-Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Δραματική Σχολή Εθνικού Θεάτρου, Δραματική Σχολή Ωδείου Αθηνών) και το εξωτερικό. Πρόσφατα ήταν προσκεκλημένη του New York University, όπου δίδαξε Αρχαίο Δράμα σε φοιτητές διαφόρων τμημάτων του. Το 2018 διηύθυνε το Διεθνές Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος του Εθνικού Θεάτρου στους Δελφούς. Έχει τιμηθεί μεταξύ άλλων, από την Ένωση Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών με το βραβείο νέου δημιουργού και με το έπαθλο «Ελευθερία Σαπουντζή» για τις σκηνοθεσίες της κατά την διετία 2009-2011, ενώ η παράσταση της όπερας «Τα παραμύθια του Χόφμαν», (Κρατική Όπερα της Περμ στη Ρωσία, 2015) ήταν υποψήφια για 9 βραβεία «Χρυσή Μάσκα», τα σημαντικότερα βραβεία στο ρωσόφωνο Θέατρο, μεταξύ των οποίων Καλύτερης Παράστασης Όπερας και Καλύτερου Σκηνοθέτη.

Στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου έχει παρουσιάσει τον «Ιδομενέα» του Ρόλαντ Σίμελπφενιχ στην Πειραιώς 260 (2014), τον «Ρήσο» στον αρχαιολογικό χώρο του Λυκείου του Αριστοτέλη (2015) και, με το Εθνικό Θέατρο, την «Άλκηστη» του Ευριπίδη στην Επίδαυρο (2017). Επιπλέον, όπως έχει ανακοινωθεί, τον Ιούνιο του 2020, η Κατερίνα Ευαγγελάτου έχει ήδη κληθεί από την Εθνική Λυρική Σκηνή να σκηνοθετήσει τον Ριγκολέττο του Τζουζέπε Βέρντι στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Χριστούγεννα με θέατρο στο ΚΘΒΕ

Αν προγραμματίζετε ταξίδι στη Θεσσαλονίκη, το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος είναι απαραίτητη στάση. Από σύγχρονα ελληνικά έργα έως κλασικά αριστουργήματα, η νέα σεζόν προτείνει έξι παραστάσεις που αξίζει να εντάξετε στο πολιτιστικό σας πρόγραμμα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΛΕΝΑ ΓΚΟΒΑΡΗ
16/12/2025

Παράταση παραστάσεων για "Το όνειρο ενός γελοίου" με τον Άρη Σερβετάλη

Η μυσταγωγική παράσταση "Το όνειρο ενός γελοίου" συνεχίζεται στο Θέατρο Κιβωτός μετά τα συνεχόμενα sold out. Η Έφη Μπίρμπα και ο Άρης Σερβετάλης προσκαλούν το κοινό σε μια εσωτερική εμπειρία βασισμένη στον Ντοστογιέφσκι.

Για μικρούς και μεγάλους θεατές: "Ο Καραγκιόζης Ριγολέττος" σε καθολικά προσβάσιμες παραστάσεις

Με αφορμή τις παραστάσεις καθολικής προσβασιμότητας, η όπερα σκιών "Ο Καραγκιόζης Ριγολέττος" στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής αναδεικνύεται σε ένα ζωντανό παράδειγμα του πώς η τέχνη μπορεί –και οφείλει– να είναι ανοιχτή σε όλους.

"Το 3%": Ένα προφητικό βλέμμα στη δυστοπική Ευρώπη του αύριο

Στο 2040 τέσσερις άνθρωποι παλεύουν με την εξουσία, την επιτήρηση και την απώλεια της μνήμης. "Το 3%" της Βίλης Σωτηροπούλου είναι ένα sci-fi πολιτικό θρίλερ με χιούμορ και κινηματογραφική ματιά.

Last call για έξι θεατρικές παραστάσεις με ταυτότητα και τόλμη

Τελευταίες παραστάσεις στις αρχές του 2026 για τα "Ράφτης Κυριών", "Τα σκυλιά", "Ευγένιος", "Οι ερωτευμένοι", "Η μέρα της φούστας", "Merde!".

Αποκλειστικό: Ένα από τα πιο προκλητικά έργα του Θανάση Τριαρίδη στο Αργώ

Το αιχμηρό έργο του Θανάση Τριαρίδη "Zyklon ή το Πεπρωμένο" αναμετριέται με την Ιστορία και το κατά πόσο αυτή επαναλαμβάνεται, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τσικούρα.

"Η πιο υπέροχη χειρότερη του κόσμου" είναι μια παράσταση χωρίς φίλτρα που αναμένουμε ανυπόμονα

"Γελάμε λίγο πριν μας πάρει από κάτω" φαίνεται να μας λεει η Φωτεινή Αθερίδου στο νέο της έργο "Η πιο υπέροχη χειρότερη του κόσμου", που ανεβαίνει στο Θέατρο Ιλίσια Βολανάκης, σε σκηνοθεσία Προμηθέα Αλειφερόπουλου, από 24 Ιανουαρίου, με Χειλά-Φαμέλη, Τιτόπουλο και μουσική Σκιαδαρέσες.