«Προσωπική συμφωνία» με πολλαπλές αναγνώσεις στο Από Μηχανής Θέατρο

Βασισμένη σε πραγματικά γεγονότα, η «Προσωπική συμφωνία» του Ρόναλντ Χάργουντ ανοίγει γόνιμο χώρο για συζήτηση και ο σκηνοθέτης Δημήτρης Μυλωνάς δίνει τη δική του ανάγνωση σε ένα πολυεπίπεδο κείμενο.

«Προσωπική συμφωνία» με πολλαπλές αναγνώσεις στο Από Μηχανής Θέατρο

Η «Προσωπική συμφωνία» του Ρόναλντ Χάργουντ, βασισμένη σε αληθινή ιστορία, είναι ένα δύσκολο δημιουργικό στοίχημα για όποιον επιλέξει να τη ζωντανέψει στη σκηνή. Έχοντας ως φόντο τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, μία από τις βαναυσότερες στιγμές που έχει γνωρίσει η ανθρωπότητα, η παράσταση επικεντρώνεται σε έναν καλλιτέχνη που επέλεξε να παραμείνει στη χώρα του, την Γερμανία, και να μη φύγει όπως ο περισσότερος προοδευτικός κόσμος, μόλις οι ναζί πήραν την εξουσία. Πώς μπορεί να σταθεί μια θεατρική ανάγνωση ιστορικά, ηθικά και ψυχολογικά απέναντι σε μια τέτοια περίπτωση;

«Προσωπική συμφωνία» με πολλαπλές αναγνώσεις στο Από Μηχανής Θέατρο - εικόνα 1

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Μυλωνάς στην δική του «Προσωπική συμφωνία», που κάνει πρεμιέρα στο Από Μηχανής Θέατρο (από την Τετάρτη 7 Νοεμβρίου), έχει στη διά­θεσή του ένα ιδανικό πρωταγωνιστικό τρίο, ένα πολύτιμο ερμηνευτικό οπλοστάσιο, τους Νικήτα Τσακίρογλου, Χρήστο Βαλαβανίδη και Αλέξανδρο Μπουρδούμη.

Κρατώντας στοχαστική στάση απέναντι στο πολυεπίπεδο κείμενο του 1995 και με ρεαλιστική σκηνική φόρμα, αξιοποιώντας τα υποκριτικά χαρίσματα των τριών συμπρωταγωνιστών, συνθέτει με προσοχή την ιστορία του μαέστρου Βίλχελμ Φουρτβένγλερ, ενός άντρα ταγμένου στην τέχνη του, που χωρίς να έχει υπάρξει ανοιχτά φιλοναζιστής, κατηγορήθηκε το 1946 στο πλαίσιο της αποναζιστικοποίησης για την απόφασή του να παραμείνει στο πόντιουμ της Ορχήστρας του Βερολίνου κατά την διάρκεια του πολέμου.

«Προσωπική συμφωνία» με πολλαπλές αναγνώσεις στο Από Μηχανής Θέατρο - εικόνα 2

Το θέμα ξαναήρθε στην επικαιρότητα το 1993, όταν σε επιστολή που δημοσίευσαν οι «Times» του Λονδίνου η σύζυγός του έγραψε μεταξύ άλλων: «Ποτέ ο κόσμος δεν θα καταλάβει γιατί ο άντρας μου επέλεξε να μείνει στη ναζιστική Γερμανία». Ποια ήταν η αληθινή επιθυμία που τον οδήγησε σε αυτήν την απόφαση; Το κείμενο του Χάργουντ είναι ανοιχτό σε ερμηνείες, δίνοντας χώρο σε σκέψεις γύρω από τα κίνητρα ενός καλλιτέχνη, τη νόηση και την ευαισθησία.

Ο παραγωγός και σκηνοθέτης της «Προσωπικής συμφωνίας» Δημήτρης Μυλωνάς, σε αυτήν τη νέα εποχή του Από Μηχανής, εκτείνει τα όρια της δραματουργίας, προσφέροντας συνολικά παραστάσεις που τηρούν κριτική στάση απέναντι στη σημερινή εκρηκτική πραγματικότητα και στα μεγάλα προβλήματα της εποχής μας, τη βία του νέου ψυχρού πολέμου, την αδικία, το ηθικό και πολιτικό αδιέξοδο. Και αυτό έχει σίγουρα μια δημιουργική γοητεία.

Περισσότερες πληροφορίες

Προσωπική συμφωνία

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 110 '

Το κείμενο βασίζεται στα ημερολόγια που κρατούσε ο σπουδαίος μαέστρος Βίλχελμ Φουρτβένγκλερ, ο οποίος κατηγορήθηκε ως φιλοναζιστής, μετά το τέλος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, κατά τη διάρκεια της ανάκρισής του από τους συμμάχους.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πέντε ραντεβού στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Με σύγχρονα ελληνικά έργα, μία επανάληψη, δύο πολυαναμενόμενες ξένες μετακλήσεις και μια σημαντική πολιτική μαρτυρία συνεχίζεται το πρόγραμμα του Φεστιβάλ, σε Μικρή Επίδαυρο και Πειραιώς 260, την εβδομάδα 10-16 Ιουλίου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
09/07/2025

Ακρόαση από το θέατρο Αγγέλων Βήμα με προορισμό τη θεατρική Αυστραλία

Ένα θεατρικό αφιέρωμα στη σύγχρονη δραματουργία της Αυστραλίας ετοιμάζει το Αγγέλων Βήμα για τη σεζόν 2025-26.

"Η θάλασσα και ο γέρος": Ο Τάσος Νούσιας στον συγκλονιστικό ρόλο του Σαντιάγο, στην Ηλιούπολη

Ο βραβευμένος Τάσος Νούσιας πρωταγωνιστεί, για 2η χρονιά, στην παράσταση "Η Θάλασσα και ο Γέρος" – μια θεατρική μεταφορά του αριστουργήματος του Έρνεστ Χέμινγουεϊ "Ο Γέρος και η Θάλασσα", σε σκηνοθεσία Μαρλέν Καμίνκσι.

"Στο τσακ!" της Δήμητρας Παπαδοπούλου – Η ξεκαρδιστική κωμωδία επιστρέφει

Η ανατρεπτική κωμωδία της Δήμητρας Παπαδοπούλου "Στο τσακ!" επιστρέφει για δεύτερη χρονιά στο Θέατρο Αλέκος Αλεξανδράκης και υπόσχεται γέλιο μέχρι δακρύων, μέσα από παρεξηγήσεις, σύγχρονες σχέσεις και... εκπλήξεις στο τσακ.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου συνεχίζει την καλοκαιρινή της περιοδεία

Έχοντας ήδη επισκεφτεί κάποια θέατρα της Ελλάδας και του εξωτερικού, η κατά Τερζόπουλο "Ορέστεια" συνεχίζει να περιοδεύει με τελευταίο σταθμό το Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου.

Αποκλειστικό: Ένα θερινό σινεμά γεννιέται στο Επί Κολωνώ

Το Επί Κολωνώ είναι μια κυψέλη πολιτισμού που δεν σταματά να ονειρεύεται και να μοιράζεται ιδέες και εμπειρίες. Φέτος, μετατρέπει την αυλή του σε θερινό σινεμά, προσκαλώντας μας σε βραδιές ποιοτικού ανεξάρτητου κινηματογράφου, κάτω απ’ τον πλάτανο.

"Ιφιγένεια / Βορά": Από τον βωμό της Αυλίδας, στη σκηνή της Πειραιώς

"Ήρθα εδώ, να δω τη θάλασσα, να διαλογιστώ, ν’ αλλάξω. Πάντα μπορείς να ξαναρχίζεις…". Με αυτή τη φράση ξεκινά το ταξίδι της Ιφιγένειας, όχι στην Αυλίδα αυτή τη φορά, αλλά στην Πειραιώς 260, μέσα από τον θεατρικό μονόλογο "Ιφιγένεια / Βορά", σε κείμενο της Βίβιαν Στεργίου και σκηνοθεσία της Αικατερίνης Παπαγεωργίου.