Πήγαμε στην Τζια και γυρίσαμε με νέα

Ένα σαββατοκύριακο στο «Porto Kea Suites» γίνεται η ιδανική αφορμή για να επιστρέψουμε στην αγαπημένη μας Τζια, να απολαύσουμε την ανοιξιάτικη ατμόσφαιρά της, να τσεκάρουμε τις κλασικές αξίες αλλά και να πάρουμε μια πρώτη γεύση από τα νέα της σεζόν που ετοιμάζεται να ξεκινήσει.

Πήγαμε στην Τζια και γυρίσαμε με νέα - εικόνα 1
O γραφικός κόλπος του Βουρκαρίου ετοιμάζεται για τα ενδιαφέροντα αθλητικά ραντεβού του Μαΐου

Κάθε φορά που τυχαίνει να βρεθούμε Μάη μήνα­ σε κάποιο κυκλαδονήσι συνειδητοποιούμε το ίδιο πράγμα: αυτή η προχωρημένη άνοιξη, ή το πρώιμο καλοκαιράκι αν θέλετε, ταιριάζει γάντι στις Κυκλάδες. Απαλλαγμένες από την κοσμοσυρροή του Αυγούστου, με κόσμο τόσο όσο, λούζονται από ένα γλυκό ήλιο που δεν έχει προλάβει ακόμη να ξεράνει τα πάντα. Οι στερεοτυπικά γυμνές κυκλαδίτικες πλαγιές είναι ντυμένες στα πράσινα, παπαρούνες, μαργαρίτες και κάθε λογής αγριολούλουδα ξεπηδάνε ανάμεσα στις ξερολιθιές και το έδαφος μοσχοβολά χαμομήλι. Αυτή είναι και πάλι η αίσθησή μας, καθώς η μπουκαπόρτα του καραβιού ανοίγει και μπροστά μας καδράρεται η Κορησσία, το λιμάνι της Τζιας. Μόλις μία ώρα μακριά από την Αθήνα κι έχουμε ήδη συντονιστεί σε πιο ράθυμους ρυθμούς, ακολουθώντας το νωχελικό πηγαινέλα των ιστιοπλοϊκών που έχουν δέσει στην προκυμαία.

Πήγαμε στην Τζια και γυρίσαμε με νέα - εικόνα 2
Εξωτερική άποψη του «Porto Kea Suites»

«Την Τζια είτε τη λατρεύεις είτε τη μισείς», μας λένε ο Γιώργος και η Ρούλα Δημητρίου, οι οικοδεσπότες μας για το σαββατοκύριακο. Οι δυο τους ανήκουν στην πρώτη κατηγορία. Πρωτοβρέθηκαν στο νησί πριν από 25 χρόνια, το ερωτεύτηκαν μεμιάς και πριν από μία δεκαετία δημιούργησαν το «Porto Kea Suites» (2288022870) πάνω στον παραλιακό δρόμο που συνδέει την Κορησσία με το κοσμοπολίτικο Βουρκάρι. Απλωμένο σε καταπράσινους κήπους, το ξενοδοχείο-μέλος των Small Luxury Hotels of the World και της HotelBrain αποπνέει μια χαλαρή κι ευχάριστη αίσθηση resort.

Πήγαμε στην Τζια και γυρίσαμε με νέα - εικόνα 3
Το ξενοδοχείο είναι μέλος των Small Luxury Hotels of the World

Χτισμένα από τζιώτικη πέτρα στα πρότυπα της αρχιτεκτονικής του νησιού, τα διώροφα bungalows στεγάζουν junior και μεγαλύτερες σουίτες με θέα στη μεγάλη πισίνα, στο λιμάνι και στην ανοιχτή θάλασσα. Η διακόσμησή τους, με ποιοτικά έπιπλα αποικιακού ύφους και μεγάλα μαρμάρινα μπάνια, δημιουργεί ένα περιβάλλον ήρεμης πολυτέλειας, το οποίο σιγοντάρουν τα έργα τέχνης που κοσμούν τους κοινόχρηστους χώρους, όπως τα υπέροχα μαρμάρινα χαρτόκουτα του Ανδρέα Λόλη. Το ευγενέστατο, όλο χαμόγελο προσωπικό και το προσεγμένο φαγητό παίζουν το δικό τους σημαντικό ρόλο στην καλοκουρδισμένη ξενοδοχειακή μονάδα, η οποία έχει στιλ και χαρακτήρα.

Πήγαμε στην Τζια και γυρίσαμε με νέα - εικόνα 4
Αρχαία Καρθαία (φωτό: ευγενική παραχώρηση Δήμου Κέας)

Με ορμητήριό μας το «Porto Kea Suites» ξεκινάμε να κυκλώσουμε την Τζια με το αυτοκίνητο. Αγαπάμε να κάνουμε αυτήν τη δίωρη βόλτα, διότι μας επιτρέπει να ψηλαφίσουμε τα διαφορετικά πρόσωπά της. Το πιο κοσμοπολίτικο με επίκεντρο το Γιαλισκάρι (αβέβαιο, όπως μαθαίνουμε, το μέλλον του ατμοσφαιρικού beach-resto της όμορφης παραλίας) και το Βουρκάρι, στα μπαράκια του οποίου θα επιστρέψουμε το βράδυ, το πιο οικογενειακό στο βόρειο παραθαλάσσιο οικισμό του Οτζιά, το απόλυτα ήσυχο της ανατολικής πλευράς αλλά και το γεμάτο εξοχικές κατοικίες –και περίπτωση από μόνο του– Κούνδουρο στα νοτιοδυτικά.

Χειρόφρενο θα τραβήξουμε, όπως πάντα, τόσο στο μοναδικό μοναστήρι της Καστριανής όσο και στα Ελληνικά για εκείνο το πανοραμικό πλάνο με τις «γειτόνισσες» Κύθνο, Σέριφο και Σίφνο αραδιασμένες η μία δίπλα στην άλλη. Αν είχαμε λίγο παραπάνω χρόνο στη διά­θεσή μας, σίγουρα θα περπατούσαμε το απαιτητικό μονοπάτι μέχρι την Αρχαία Καρθαία, τη μία από τις τέσσερις αρχαίες πόλεις του νησιού, ωστόσο μαγικός είναι και ο εύκολος περίπατος από τα ψηλά της Ιουλίδας (η αμφιθεατρικά χτισμένη Χώρα της Τζιας) μέχρι τον περίφημο αρχαίο Λέοντα και το ειδυλλιακό σκηνικό στις πηγές του Βενιαμίν, δίπλα στον αιωνόβιο πλάτανο.

Πήγαμε στην Τζια και γυρίσαμε με νέα - εικόνα 5
Η Ιουλίδα από ψηλά

Τέτοια εποχή οι μεθυστικές ανοιξιάτικες μυρωδιές από τις λουλουδιασμένες πλαγιές ανταγωνίζονται σχεδόν στα ίσα την υπέροχη θέα μέχρι τις ακτές της Λαυρεωτικής και τη Μακρόνησο που απολαμβάνουμε σε όλη τη διαδρομή. Πίσω στην κεντρική πλατεία της Χώρας, ολοκληρώνουμε τη βόλτα μας με τζιώτικες νοστιμιές στο «Οινοζυθεστιατόριον των Καλοφαγάδων» (2288022118), δίπλα στο νεοκλασικό κτίριο του δημαρχείου, σχεδιασμένο από τον Τσίλερ.

Τα νέα του νησιού

Πήγαμε στην Τζια και γυρίσαμε με νέα - εικόνα 6
«Οδαλέ», Κορησσία

Ως new age ζαχαροπλαστείο το γνωρίσαμε στην προηγούμενη επίσκεψή μας, ως all day εστιατόριο μας υποδέχεται πλέον το στιλάτο «Οδαλέ» (2288029060) των αδερφών Οδυσσέα και Αλέξανδρου Τρακάδα στην Κορησσία. Έτσι μια πλειάδα καλοφτιαγμένων πιάτων από τα χέρια του σεφ Οδυσσέα, όπως τα καλαμαράκια στο τηγάνι με θυμάρι και κρεμμυδάκι, το αρνάκι λεμονάτο sous vide ή τα εξαιρετικά χειροποίητα ραβιόλια αστακού με καραβίδες και μπισκ, κάνουν καλή παρέα με τα ιδιαίτερα γλυκά του καταστήματος, όπως το ανάποδο προφιτερόλ, ενώ η φάση ξεκινάει από το πρωί με μια ντουζίνα επιλογές σε αβγά, pancakes, σάντουιτς και smoothies.

Σε πολύ καλή φόρμα βρήκαμε και την ατμοσφαιρική νεο-ταβέρνα «Μαγαζές» (2288021104) στην περαντζάδα της Κορησσίας, με ορισμένα νέα πιάτα, όπως οι αρωματικοί κολοκυθοκεφτέδες σε τραγανά πουγκάκια από φύλλο κρούστας και η fusion σαλάτα με τυρί φέτα, παξιμάδια και ντρέσινγκ από goji berries.

Διαρκώς ανήσυχος, ο Κώστας Καρούλης ανανεώνει τις παροχές του παραλιακού πολυχώρου «Porto Koundouros» (2288031111) στην κεντρική πλαζ του Κούνδουρου. Οκτώ βιλίτσες­, που διαθέτουν από ένα μέχρι τρία υπνοδωμάτια, είναι η φετινή προσθήκη, ενώ στο εστιατόριο «Άλας» δοκιμάζουμε από μύδια καπνιστά και παστουρμά θαλάσσης από παλαμίδα μέχρι βραζιλιάνικο Passarinho, ένα έδεσμα που τρώγεται θαυμάσια και στις ξαπλώστρες της παραλίας, καθώς πρόκειται για μπουκιές κοτόπουλου με κρούστα μυρωδικών και ξύσμα από λάιμ. Ακριβώς δίπλα στον Κούνδουρο, στο Κουνδουράκι εδρεύουν οι Kea Divers (http://keadivers.com), με εμπειρία 20 χρόνων στο scuba diving.

Πήγαμε στην Τζια και γυρίσαμε με νέα - εικόνα 7
«Spathi Beach Bar Restaurant», Σπαθί

Ένα ολοκαίνουργιο ιταλικό beach resto με Ιταλό σεφ ανοίγει σε δύο εβδομάδες στις Ποίσσες – ιδιοκτήτης ο γνωστός σκηνοθέτης της τηλεόρασης Νίκος Χατζηαγγελής, ο οποίος έχει και το «Spathi Beach Bar Restaurant» στη συγκλονιστικά όμορφη παραλία Σπαθί.

Στη Χώρα, σε φάση ανακαίνισης πετύχαμε το ιστορικό μπαράκι «Λέων», ενώ τη θέση του ρετρό ζαχαροπλαστείου «Πανόραμα» έχει πάρει ένα μοντέρνου ύφους καφέ-μπαρ με το ίδιο όνομα, πολλά γλυκά και μια βεράντα ιδανική για την ώρα του ηλιοβασιλέματος.

Η Αδαμαντία Πουλάκη είναι μια νέα παραγωγός θυμαρίσιου μελιού­, η οποία έχει ριχτεί από το 2013 στον απαιτητικό στίβο της παραγωγής του εμβληματικού προϊόντος του νησιού. Το μέλι της είναι εξαιρετικό και το βρίσκουμε στο παντοπωλείο του λιμανιού, ενώ ένας παράδεισος τζιώτικων παραδοσιακών προϊόντων παραμένει ο Αρισταίος του Ανδρέα Μουζάκη, ανηφορίζοντας προς την Ιουλίδα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Travel

Ξεχωριστά ξενοδοχεία και εστιατόρια για Πάσχα σε Αττική και Αργοσαρωνικό

Μπορεί το Πάσχα για τους περισσότερους το μυαλό να τρέχει στην εξοχή, η Αθήνα έχει όμως τη δική της γραφικότητα με ιστορικές εκκλησίες ανά την πόλη, με την Πλάκα και Λυκαβηττό να μαγνητίζουν τα βλέμματα.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
19/04/2024

Η Αθήνα στις καλύτερες ευρωπαϊκές πόλεις για εκπαιδευτικά οικογενειακά ταξίδια

Η Αθήνα βρίσκεται ανάμεσα στις 20 κορυφαίες πόλεις της Ευρώπης για εκπαιδευτικά οικογενειακά ταξίδια και συγκεκριμένα στην 11η θέση.

Ρουμελιώτικο Πάσχα στη Λιβαδειά με έθιμα και παραδόσεις

Δείτε τι ετοιμάζει ο Δήμος Λεβαδέων για το φετινό Πάσχα.

To "Kallichoron Art Boutique Hotel" γίνεται 10 χρονών και το γιορτάζει

Η εορταστική διάθεση του "Kallichoron" θα συνεχίσει με εκδηλώσεις και ειδικές προσφορές που θα διαρκέσουν καθ' όλη τη διάρκεια της επετειακής της χρονιάς.

Η Πιερία των τεσσάρων εποχών και των ανεξάντλητων επιλογών

Ταλαιπωρημένη μεν, αλλά ακμαία, χάρη σε μια σημαντική φυσική και πολιτιστική κληρονομιά, η Πιερία επανέρχεται με σταθερούς ρυθμούς.

Ξεχωριστά ξενοδοχεία και εστιατόρια για Πάσχα στην Πελοπόννησο

Μια μικρογραφία της Ελλάδας με τις δικές της παραδόσεις.

Η Ολυμπιακή Φλόγα ξεκινάει το ταξίδι της για το Παρίσι | Όλα όσα έγιναν στην τελετή αφής στην Αρχαία Ολυμπία

Πραγματοποιήθηκε η Τελετή Αφής της Ολυμπιακής Φλόγας, με την παρουσία της Προέδρου της Δημοκρατίας, Κατερίνας Σακελλαροπούλου.