
Ποιος ο ρόλος ενός ταξιδιωτικού γραφείου στην εποχή του internet; Η πολυταξιδεμένη και δραστήρια Μαρία Καβαδία, Marketing & PR Manager του γνωστού ταξιδιωτικού οργανισμού Cosmorama που εξειδικεύεται στα ταξίδια-εμπειρίες πέρα από τα συνηθισμένα, απαντά στις ερωτήσεις μας.

Ποιο είναι το στάτους του ταξιδιωτικού γραφείου στην εποχή του internet;
Το internet είναι η επανάσταση του 21ου αιώνα! Πολλοί συνάδελφοί μας πιστεύουν πως πρόκειται για τον μεγάλο μας εχθρό. Εμείς δεν συμφωνούμε. Στο Cosmorama θεωρούμε το internet εργαλείο. Οι δυνατότητες διείσδυσης στην αγορά είναι πολλαπλάσιες από οποιοδήποτε άλλο μέσο. Το internet βοηθάει αρκεί να υπάρχει «καλό» προϊόν που ενδιαφέρει το κοινό. Φυσικά η Ελλάδα είναι μία μικρή αγορά και παρά τις τεράστιες δυνατότητες του διαδικτύου, μία επένδυση τύπου …on line booking καθίσταται τελικά ασύμφορη αν απευθύνεται μόνο στο ελληνόφωνο κοινό. Σκεφτείτε όμως ποιες είναι οι δυνατότητες αν το προϊόν στοχεύει στην παγκόσμια αγορά.
Υπάρχει όντως επιστροφή του κοινού στα ταξιδιωτικά γραφεία που επιλέγουν ένα πιο ποιοτικό και εξειδικευμένο προφίλ;
Πάντα η εξειδίκευση δίνει ταυτότητα. Γενικά το ταξίδι είναι επένδυση και το κοινό πάντα εκτιμάει και επιλέγει το καλό ταξίδι. Ένα εξειδικευμένο γραφείο όπως είναι το Cosmorama με βαθιά γνώση των προορισμών και έμπειρο προσωπικό αποτελεί εγγύηση. Εκ του αποτελέσματος λοιπόν μπορούμε να πούμε πως το κοινό ξεχωρίζει την ποιότητα κι αυτό μας κάνει υπερήφανους.
Πόσο σημαντικό είναι το value for money; Το εξασφαλίζει ένα γραφείο;
Η σχέση ποιότητας-τιμής είναι πολύ σημαντική για τον καταναλωτή. Ευτυχώς οι Έλληνες είναι από τους πιο έμπειρους ταξιδιώτες κι έτσι μπορούν και ξεχωρίζουν το «καλό». Το φθηνό τις περισσότερες φορές είναι η παγίδα για να καταλήξει κανείς να πληρώσει πολύ ακριβά μία «προσφορά». Εμείς πιστεύουμε πως αυτό που δίνει αξία στις υπηρεσίες μας είναι η δυνατότητα να κατευθύνουμε τους ταξιδιώτες να επιλέγουν το καλύτερο για τα χρήματα που διαθέτουν.
Ποιο είναι δυνατό χαρτί του Cosmorama; Ποια ταξίδια ξεχωρίζουν;
Το Cosmorama, έχει καταξιωθεί στην συνείδηση του ελληνικού ταξιδιωτικού κοινού ως ένας σοβαρός και αξιόπιστος ταξιδιωτικός οργανισμός. Σύμφωνα με τα λόγια των ικανοποιημένων πελατών μας ξεχωρίζουμε για τη σοβαρότητα τον επαγγελματισμό αλλά και τη στιβαρή γνώση των προορισμών. Το δυνατό χαρτί μας είναι η προσωπική σχέση που έχουμε χτίσει με το ελληνικό κοινό τα τελευταία 30 χρόνια. Οι συνεργάτες μας που με αγάπη και πάθος για το καλό ταξίδι κάνουν κάθε ταξίδι μας ένα «ταξίδι ζωής».
Ποιο είναι το κοινό σας; Εξακολουθούν να ταξιδεύουν οι Έλληνες και που; Υπάρχει πτώση λόγω κρίσης και σε τι ποσοστό;
Το κοινό μας είναι όλοι οι ταξιδιώτες που σέβονται τα χρήματά τους και απαιτούν το καλύτερο. Σας βεβαιώνουμε πως στο ταξίδι δεν υπάρχουν διακρίσεις ταξικές ή οικονομικές. Κοινό χαρακτηριστικό είναι η αγάπη για τον πλανήτη μας, για τις ομορφιές του και για τον πολιτιστικό πλουραλισμό του. Βεβαίως θα ήταν ψέμα να πούμε πως η ιδιόρρυθμη κατάσταση που επικρατεί σε κοινωνικό και οικονομικό επίπεδο δεν έχει επηρεάσει τις επιλογές του κοινού. Αυτό όμως που διαπιστώσαμε είναι πως η οικονομική δυσπραγία έκανε τους Έλληνες ταξιδιώτες πιο επιλεκτικούς. Άρα δεν ψάχνουν απλά το φθηνότερο αλλά το καλύτερο για τα χρήματα που διαθέτουν. Βλέπετε η αξία της επένδυσης είναι μεγαλύτερη.
Τι θα προτείνατε για το Πάσχα; Ξεχωρίστε μας κάποιες ιδιαίτερες εκδρομές αλλά και κάποιες οικονομικές.
Με μεγάλη μας χαρά διαπιστώνουμε πως το Πάσχα και γενικά η καλοκαιρινή περίοδος διαφαίνεται πολύ καλύτερη από την αντίστοιχη περσινή. Εμείς φροντίσαμε να ανανεώσουμε τις προτάσεις μας με ταξίδια σε περιοχές με τεράστιο πολιτιστικό ενδιαφέρον όπως για παράδειγμα το Κουρδιστάν, οι χανσεατικές πόλεις της βόρειας Ευρώπης ή ένα πολιτιστικό 5ημερο στα άγνωστα και όχι μόνο μνημεία της Κωνσταντινούπολης. Άλλες πασχαλινές προτάσεις σε άκρως ανταγωνιστικές τιμές είναι η Περσία, το Ουζμπεκιστάν, η Αρμενία και φυσικά οι απόλυτοι ανοιξιάτικοι προορισμοί όπως είναι οι Χώρες της Βαλτικής, η Πολωνία, η Σικελία, η Ρωσία και φυσικά η πανέμορφη Καππαδοκία.
Οι γαστρονομικές εκδρομές στην Ελλάδα που οργανώνετε με τον Τίμο Πετρίδη τείνουν να γίνουν θεσμός. Υπάρχει ενδιαφέρον από το κοινό και από τι είδους κοινό;
Ναι, είναι πραγματικά εντυπωσιακό το πώς η γαστρονομική διάσταση που δώσαμε στα ταξίδια της Ελλάδας αγκαλιάστηκε από το ελληνικό κοινό. Τελικά όταν έχεις να προτείνεις κάτι διαφορετικό και αξιόλογο το κοινό ανταποκρίνεται. Είμαστε περήφανοι που έχουμε συμβάλει στην προβολή της ελληνικής επιχειρηματικής δραστηριότητας και στηρίζουμε ό,τι καλό συμβαίνει σήμερα στη χώρα μας μέσα από τον τουρισμό. Ο Τίμος Πετρίδης με την βαθιά του γνώση έχει αναγάγει αυτό το προϊόν σε μία ταξιδιωτική απόλαυση. Το κοινό και σε αυτά τα ταξίδια έχει έναν κοινό παρανομαστή: να απολαύσει την ομορφιές της Ελλάδας και την πλούσια πολιτιστική κληρονομιά της πατρίδας μας μέσα από το πρίσμα της σύγχρονης θετικής προσέγγισης και δημιουργικότητας.