Χάσαμε τη θεία Στοπ

3

Η πικρή ελληνική κωμωδία που παρακολουθεί τη βιοπάλη ενός ζευγαριού στην Ελλάδα του ’50 ανεβαίνει σε μία παράσταση γρήγορου ρυθμού και έντονης ενέργειας, που προσβλέπει κυρίως στην ανάδειξη του κωμικού στοιχείου.

Χάσαμε τη θεία Στοπ ©GRIDFOX

Το έργο του Γιώργου Διαλεγμένου γράφτηκε το 1975, όμως τοποθετείται στη μετεμφυλιακή δεκαετία του ’50 και παρακολουθεί τη ζωή ενός ζευγαριού, του Θανάση και της Ουρανίας, που με το ζόρι τα βγάζουν πέρα. μόνη τους ελπίδα για μια οικονομική ανάσα είναι η πολυπόθητη -αλλά απροσδιόριστη- κληρονομιά της ετοιμοθάνατης, κατάκοιτης θείας, που φιλοξενούν στο διπλανό δωμάτιο. 

Πρόκειται για μία πικρή κωμωδία, στην οποία εύκολα μπορεί να διακρίνει κανείς "αλληγορικές" προθέσεις, μια που δεν έχουμε να κάνουμε αυστηρά με μία προσωπική ιστορία, αλλά για την εικόνα της ίδιας της Ελλάδας: ο Θανάσης και η Ουρανία εκπροσωπούν με έναν τρόπο μια Ελλάδα που παλεύει να σταθεί στα πόδια της, που αιμορραγεί πολιτικά, που "εκπορνεύεται" για να τα βγάλει πέρα, που προσβλέπει στην εξωτερική βοήθεια και σωτηρία -που όμως κι αυτή μένει μετέωρη-, σε μια Ελλάδα που δεν μπορεί να πληρώσει καν τα έξοδα της "κηδείας" της. Ο Διαλεγμένος παραδίδει όλα τα παραπάνω μέσα από τη φόρμα του ρεαλισμού -που ίσως πια δείχνει ξεπερασμένος, όμως αντισταθμίζεται από τη δεξιοτεχνία της γραφής- και της κωμωδίας, μέσω μιας κωμικότητας που προκαλεί πότε σπαρταριστό και πότε πικρό, σχεδόν σπαρακτικό γέλιο.

Χάσαμε τη θεία Στοπ
©GRIDFOX

Σε αυτή την κωμικότητα προσβλέπει κυρίως ο Χρήστος Τριπόδης, ανταποκρινόμενος και στο γεγονός της παρουσίασης του έργου ως "καλοκαιρινή επιλογή". Η σκηνοθεσία του είναι έντονη, έχει ρυθμό και ενέργεια, ενώ αντιμετωπίζει τις σκηνικές καταστάσεις και ειδικά τους δευτερεύοντες ήρωες (τις γειτόνισσες, το αφεντικό, τον έμπορο) με κριτήριο την κωμική ποιότητα και επίδρασή τους - αν και σε κάποιες περιπτώσεις δεν αποφεύγει την παγίδα της σχηματικότητας. 

Φροντίζει επίσης να μεταφέρει επί σκηνής με απόλυτη συνέπεια μια εικόνα της Ελλάδας που για πολλούς είναι άγνωστη, μια εικόνα που γίνεται όλο και πιο μακρινή, όμως -τι παράξενο- συνεχίζει να φαντάζει οικεία, ίσως και διαχρονική. Ως προς αυτό, συντελούν αποφασιστικά τα σκηνικά και τα κοστούμια της Μαρία Φιλίππου, που αποτυπώνουν ρεαλιστικά τη χρονική περίοδο και τις συνθήκες ζωής του ζευγαριού, ενώ χαρακτηριστικές της ίδιας εποχής είναι και οι επιλογές των τραγουδιών - κάτι που προσδίδει πάντως στο θέαμα και την αίσθηση μιας ξεπερασμένης ηθογραφίας. 

Χάσαμε τη θεία Στοπ
©GRIDFOX

Από την ερμηνευτική ομάδα, ο Ορέστης Τζιόβας και η Βίβιαν Κοντομάρη αποδεικνύονται οι στυλοβάτες της παράστασης. Ερμηνεύοντας τον Θανάση και την Ουρανία, αποδίδουν -σε σημεία με αφοπλιστική εσωτερικότητα και ερμηνευτική μελέτη- το γεγονός πως αυτά τα δύο πρόσωπα συγκροτούνται μέσα από την αντίθεση: πρόκειται για ανθρώπους με δραματικό πυρήνα, που τον έχουν μεταβολίσει σε κωμική φόρμα. Ο Χάρης Χιώτης (΄Έμπορας) και ο Γιώργος Σουξές (Αραβαντινός) ερμηνεύουν ωραία, αναδεικνύοντας κι αυτοί μέσω του κωμικού την απεχθή πρώτη ύλη του χαρακτήρα τους. Οι Τζένη Διαγούπη, Τζόυς Ευείδη και Νατάσσα Κοτσοβού, ως Γειτόνισσες, περιορίζονται από τη σκηνοθεσία σε μία εξωστρεφή, φωναχτή κωμικότητα.

Περισσότερες πληροφορίες

Χάσαμε τη θεία Στοπ

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 120 '

Στο εμβληματικό έργο με φόντο μια γειτονιά της δεκαετίας του ’50 στο Γκάζι, ο Θανάσης και η Ουρανία ζουν μέσα στη μιζέρια και στηρίζονται στην κληρονομιά της μελλοθάνατης θείας για να εκπληρώσουν τα όνειρά τους για μια καλύτερη ζωή. Ένας καβγάς, μια λάθος κίνηση επιφέρουν λίγο νωρίτερα τον θάνατό της. Έναν θάνατο που δεν φέρνει την πολυπόθητη λύση, αλλά είναι ο σπινθήρας για μια μεγάλη «έκρηξη».

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Η Μάρθα είναι σαν κεραυνός": Η Έφη Μουρίκη ετοιμάζεται για ένα ρόλο ζωής στο 'Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ'

Η σπουδαία ηθοποιός Έφη Μουρίκη εξομολογείται για τον εμβληματικό ρόλο της Μάρθας στο "Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ" του Έντουαρντ Άλμπι, που κάνει πρεμιέρα στο Ζίνα 9 Οκτωβρίου, αλλά και για τη δική της κοινή πορεία με τον Βλαδίμηρο Κυριακίδη. Μοιράζεται στιγμές τρυφερότητας, δυσκολίες και μυστικά που κρατούν ζωντανή μια σχέση επί σκηνής και στη ζωή.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
04/10/2025

"Ούτε μπρος ούτε πίσω": Η σατιρική κωμωδία των Ρέππα-Παπαθανασίου που γελάς με κάθε ατάκα

Η σατιρική κωμωδία "Ούτε μπρος ούτε πίσω" επιστρέφει με ανανεωμένο καστ: οι Αντώνης Λουδάρος, Ματθίλδη Μαγγίρα, Πάνος Σταθακόπουλος, Σταύρος Νικολαΐδης, Δήμητρα Στογιάννη, Μάνος Ιωάννου και Κατερίνα Ζαρίφη ζωντανεύουν τη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα με χιούμορ και σπιρτάδα στον Ελληνικό Κόσμο.

45 χορευτές, 8 μουσικοί, άπειρα Impro Shots!

Έρχεται το Impro Shots, ένα πρώτο βήμα για έναν θεσμό που φιλοδοξεί να συνεχιστεί και να επεκταθεί με εργαστήρια, συζητήσεις και νέες δράσεις για όλους τους φίλους του χορού και της μουσικής. Η ποικιλία των προσωπικοτήτων και των στυλ γεννά τις πιο απρόβλεπτες και ζωντανές στιγμές επί σκηνής.

"Πετριχώρα: Το γιοφύρι της Άρτας ζωντανεύει στη σκηνή του Nous

Η παράσταση της Εταιρείας Θεάτρου DOT Ensemble, που συζητήθηκε στη Θεσσαλονίκη φέρνει στην Αθήνα τη μυσταγωγική ιστορία της Λυγερής, συνδυάζοντας παράδοση, μουσική, τελετουργικό θέατρο.

"Πόσο χρόνο έχω;"- Ο Βαγγέλης Χαρισόπουλος σε μια stand up παράσταση που μιλάει για όλα

Το stand up στην Ελλάδα απογειώνεται – και ο Βαγγέλης Χαρισόπουλος (ναι, η φωνή του Shopping Star) το πετάει ακόμα πιο ψηλά με την πρώτη του σόλο παράσταση "Πόσο χρόνο έχω;". Ένα σόου που μιλάει στο ενήλικο κοινό: από όσους μεγάλωσαν με το MTV, μέχρι εκείνους που ψάχνουν ακόμα το κουμπί στο TikTok.

Αυτές τις παραστάσεις θα δούμε στο HOOD art space

Το HOOD art space, το σπίτι της bijoux de kant στο Μοναστηράκι, μπαίνει σε μια νέα σεζόν με ιστορίες που μας αφορούν, μας συγκινούν και μας φέρνουν πιο κοντά.

Ποιος είναι ο 'Ευγένιος' και γιατί επέλεξε ο Γιώργος Καραμίχος να το σκηνοθετήσει;

Αυτό μας κίνησε την περιέργεια και του ζητήσαμε να μας μιλήσει γι' αυτό το γεμάτο πόνο, χιούμορ και οικογενειακά τραύματα έργο, που κάνει πρεμιέρα 3/10 στο θέατρο Σημείο.