Δυο πορτοκάλια για τα Χριστούγεννα

3

Το τέταρτο θεατρικό έργο του Κωνσταντίνου Μάρκελλου, που σκηνοθετεί ο ίδιος, προέκυψε από πραγματικές μαρτυρίες ανθρώπων που έζησαν το καθεστώς Τσαουσέσκου και αποτελεί ένα ενδιαφέρον -αλλά και φλύαρο- μείγμα ντοκουμέντου και μυθοπλασίας με στοιχεία θρίλερ. | Powered by Uber

Δυο πορτοκάλια για τα Χριστούγεννα

Το ντοκουμέντο συνδυάζεται με την μυθοπλασία στο τελευταίο έργο του Κωνσταντίνου Μάρκελλου, που αναφέρεται στο καθεστώς Τσαουσέσκου και προέκυψε από επιτόπια έρευνα στη Ρουμανία. Το "Δυο πορτοκάλια για τα Χριστούγεννα" εξελίσσεται σε τρία παράλληλα επίπεδα, μέσα από τις ιστορίες ισάριθμων ανθρώπων που διακλαδώνονται: ένας εκδότης, ο Λουτσιάν, ετοιμάζεται να εκδώσει ένα βιβλίο με τις μαρτυρίες ανθρώπων που έζησαν το καθεστώς κι έτσι γνωρίζει τον Βλαντ, που δέχεται να καταγράψει την εμπειρία του. Η σύζυγος του Λουτσιάν, η Αντρία, είναι πολιτική επιστήμονας με πεδίο έρευνας τη συγκεκριμένη περίοδο, ενώ παράλληλα, σε προσωπικό επίπεδο, αναζητάει το φάκελο των γονιών της στις μυστικές υπηρεσίες. Ο Λουτσιάν, από την πλευρά του, κρύβει ένα μυστικό που τον ενώνει με το καθεστώς.

Δυο πορτοκάλια για τα Χριστούγεννα

Μέσα από τη μυθοπλαστική παρουσία του Λουτσιάν, ο Μάρκελλος εντάσσει στο έργο τις ιστορίες των άλλων δύο προσώπων, που πράγματι γνώρισε στο Βουκουρέστι. Το κάνει με μία δραματουργική φόρμα που δεν αρκείται στην καταγραφή αληθινών μαρτυριών, αλλά δημιουργώντας ένα έργο με πλοκή, χαρακτήρες και εξέλιξη, που έχει επίσης στοιχεία θρίλερ, αγωνίας και ανατροπών. Έτσι, και η ίδια η παράσταση, την οποία σκηνοθετεί ο συγγραφέας, ξεκινάει και εξελίσσεται δυναμικά. Οι τελευταίες ημέρες του καθεστώτος και η συνολική εμπειρία από αυτό (η λιτότητα, οι στοιχειώδεις παροχές προς τους πολίτες, οι διώξεις, το χαφιεδιλίκι) μεταφέρονται με ζωηράδα και αμεσότητα, ειδικά χάρη στο χαρακτήρα του Βλαντ (τον υποδύθηκε εξαιρετικά ο Ανδρέας Νάτσιος, ενώ πλέον ο ρόλος ερμηνεύεται από τον Γιάννη Νταλιάνη), ενώ το ενδιαφέρον του θεατή κρατούν και οι παράλληλες ιστορίες.

Δυο πορτοκάλια για τα Χριστούγεννα

Σταδιακά, όμως το έργο, και μοιραία η παράσταση, βαραίνουν: η μυθοπλασία εκτείνεται σε καταστάσεις που θα μπορούσαν να παραληφθούν για λόγους οικονομίας, η κρυφή ιστορία του Λουτσιάν καταλήγει να ακούγεται κάπως μελοδραματική, ενώ το φινάλε με τη μορφή πανεπιστημιακής διάλεξης, όπου επιχειρείται να πυροδοτηθεί ένας διάλογος αναφορικά με τη σχέση μας με το παρελθόν, ακούγεται βεβιασμένο και ρητορικό. Όσον αφορά στις υπόλοιπες ερμηνείες, ο Γιώργος Παπαπαύλου (Λουτσιάν) και η Ελένη Στεργίου (Αντρία) ερμηνεύουν με ζήλο και ειδικά ο πρώτος έχει μια καθηλωτική μονολογική στιγμή, καθώς αποκαλύπτει στο κοινό το μυστικό του Λουτσιάν, όμως στις μεταξύ τους σκηνές ως ζευγάρι διακατέχονται από υπερβολική ένταση.

Περισσότερες πληροφορίες

Δύο πορτοκάλια για τα Χριστούγεννα…

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 140 '

Η παράσταση αντλεί από μαρτυρίες πολιτών που έζησαν τις στερήσεις, τον φόβο, την ανασφάλεια και την λογοκρισία υπό το ρουμανικό καθεστώς Τσαουσέσκου, για να πει μια ιστορία, ακροβατώντας μεταξύ ιστορικού ντοκουμέντου και μυθοπλασίας, για μια κοινωνία με ανοιχτά τραύματα. Ο Βλαντ, που πυροβολήθηκε στα επεισόδια που ακολούθησαν την ανατροπή του δικτάτορα ζει, ακόμη, με δύο σφαίρες σφηνωμένες στο κορμί του κι έχει μια ιστορία να αφηγηθεί. Ο Λουτσιάν, με το αινιγματικό και ένοχο παρελθόν του, διευθύνει έναν εκδοτικό οίκο και αναζητά μαρτυρίες ανθρώπων που έζησαν στα περιθώρια της Ιστορίας και «φαντασιώθηκαν την επανάσταση». Η Αντρία, που μόλις έχασε την μητέρα της, ψάχνει -ως πολιτική επιστήμονας και ως κόρη- απαντήσεις. Αποτολμά να ανοίξει τον φάκελο των Μυστικών Υπηρεσιών που αφορά στους γονείς της κι έρχεται αντιμέτωπη με αλήθειες που θα κλονίσουν κάθε της βεβαιότητα. Με βιτριολικό χιούμορ και αδιάπτωτο σασπένς, μέσα από μια σειρά αποκαλύψεων και ανατροπών, οι ζωές των τριών θα διασταυρωθούν.

Εν Αθήναις

Ιάκχου 19

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Η Μάρθα είναι σαν κεραυνός": Η Έφη Μουρίκη ετοιμάζεται για ένα ρόλο ζωής στο 'Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ'

Η σπουδαία ηθοποιός Έφη Μουρίκη εξομολογείται για τον εμβληματικό ρόλο της Μάρθας στο "Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ" του Έντουαρντ Άλμπι, που κάνει πρεμιέρα στο Ζίνα 9 Οκτωβρίου, αλλά και για τη δική της κοινή πορεία με τον Βλαδίμηρο Κυριακίδη. Μοιράζεται στιγμές τρυφερότητας, δυσκολίες και μυστικά που κρατούν ζωντανή μια σχέση επί σκηνής και στη ζωή.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
04/10/2025

"Ούτε μπρος ούτε πίσω": Η σατιρική κωμωδία των Ρέππα-Παπαθανασίου που γελάς με κάθε ατάκα

Η σατιρική κωμωδία "Ούτε μπρος ούτε πίσω" επιστρέφει με ανανεωμένο καστ: οι Αντώνης Λουδάρος, Ματθίλδη Μαγγίρα, Πάνος Σταθακόπουλος, Σταύρος Νικολαΐδης, Δήμητρα Στογιάννη, Μάνος Ιωάννου και Κατερίνα Ζαρίφη ζωντανεύουν τη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα με χιούμορ και σπιρτάδα στον Ελληνικό Κόσμο.

45 χορευτές, 8 μουσικοί, άπειρα Impro Shots!

Έρχεται το Impro Shots, ένα πρώτο βήμα για έναν θεσμό που φιλοδοξεί να συνεχιστεί και να επεκταθεί με εργαστήρια, συζητήσεις και νέες δράσεις για όλους τους φίλους του χορού και της μουσικής. Η ποικιλία των προσωπικοτήτων και των στυλ γεννά τις πιο απρόβλεπτες και ζωντανές στιγμές επί σκηνής.

"Πετριχώρα: Το γιοφύρι της Άρτας ζωντανεύει στη σκηνή του Nous

Η παράσταση της Εταιρείας Θεάτρου DOT Ensemble, που συζητήθηκε στη Θεσσαλονίκη φέρνει στην Αθήνα τη μυσταγωγική ιστορία της Λυγερής, συνδυάζοντας παράδοση, μουσική, τελετουργικό θέατρο.

"Πόσο χρόνο έχω;"- Ο Βαγγέλης Χαρισόπουλος σε μια stand up παράσταση που μιλάει για όλα

Το stand up στην Ελλάδα απογειώνεται – και ο Βαγγέλης Χαρισόπουλος (ναι, η φωνή του Shopping Star) το πετάει ακόμα πιο ψηλά με την πρώτη του σόλο παράσταση "Πόσο χρόνο έχω;". Ένα σόου που μιλάει στο ενήλικο κοινό: από όσους μεγάλωσαν με το MTV, μέχρι εκείνους που ψάχνουν ακόμα το κουμπί στο TikTok.

Αυτές τις παραστάσεις θα δούμε στο HOOD art space

Το HOOD art space, το σπίτι της bijoux de kant στο Μοναστηράκι, μπαίνει σε μια νέα σεζόν με ιστορίες που μας αφορούν, μας συγκινούν και μας φέρνουν πιο κοντά.

Ποιος είναι ο 'Ευγένιος' και γιατί επέλεξε ο Γιώργος Καραμίχος να το σκηνοθετήσει;

Αυτό μας κίνησε την περιέργεια και του ζητήσαμε να μας μιλήσει γι' αυτό το γεμάτο πόνο, χιούμορ και οικογενειακά τραύματα έργο, που κάνει πρεμιέρα 3/10 στο θέατρο Σημείο.