Τριαντάφυλλο στο στήθος

3

Ο Γιωργής Τσουρής εμπνέεται από το ρομαντικής πνοής έργο του Τενεσί Ουίλιαμς μια παράσταση που δείχνει ν' ανήκει περισσότερο στην εκλαϊκευμένη εκδοχή του ιταλικού νεορεαλισμού και την παράδοση της ρομαντικής κομεντί. Ξεχωρίζει η Μαρία Καβογιάννη στον πρωταγωνιστικό ρόλο. | Powered by Uber

Τριαντάφυλλο_στο_στήθος Γιώργος Καπλανίδης©

To "Τριαντάφυλλο στο στήθος" αποτελεί μια ξεχωριστή περίπτωση στη δραματουργία του Τενεσί Ουίλιαμς. Και εδώ πρωταγωνιστεί ένας ισχυρός γυναικείος χαρακτήρας, που βιώνει διαψεύσεις, απογοητεύσεις και απώλειες, όμως το τέλος είναι αισιόδοξο, καθώς η ηρωίδα δεν συντρίβεται αλλά ο συγγραφέας την αφήνει στο κατώφλι μίας νέας αρχής. Αν και η ιστορία διαδραματίζεται στον αμερικάνικο Νότο, όπως και άλλα έργα του, η ηρωίδα, η Σεραφίνα, είναι σιτσιλιάνα, γεγονός που αποτυπώνεται στο έντονο ταμπεραμέντο της. Πρόκειται για μία εξωστρεφή γυναίκα, με πάθος για τη ζωή και δυνατά ερωτικά συναισθήματα για τον άντρα της, η οποία, όταν αυτός σκοτωθεί, θα καταδικάσει τον εαυτό της αλλά και την κόρη της σε μια ζωή εγκλεισμού. Η γνωριμία της με έναν νέο άνδρα, τον Αλβάρο και κυρίως η αποκάλυψη της αλήθειας για τον άπιστο σύζυγό της, θα τον αποκαθηλώσει στα μάτια της και θα απελευθερώσει την καταπιεσμένη ανάγκη της για μια νέα ζωή και νέο έρωτα.

Τριαντάφυλλο στο στήθος
Γιώργος Καπλανίδης©

Ο Γιωργής Τσουρής, παρακινημένος από τη ρομαντική αισιοδοξία που χαρακτηρίζει το έργο και από την καταγωγή της ηρωίδας, έστησε μια παράσταση που δείχνει ν' ανήκει περισσότερο στην εκλαϊκευμένη εκδοχή του ιταλικού νεορεαλισμού ακόμη και στην παράδοση της ρομαντικής κομεντί. Η προβολή που ανοίγει την παράσταση και μας μεταφέρει απευθείας στον ιταλικό νότο, τα τυπικά 50’s κοστούμια (Κλαιρ Μπρέισγουελ), τα καθολικά και ναπολιτάνικα στοιχεία στο σκηνικό (Σάκης Μπιρμπίλης), οι διάσπαρτες ιταλικές εκφράσεις καθορίζουν τη σκηνική ατμόσφαιρα. Έτσι, εξαιτίας και της γενναίας διασκευής (την υπογράφει ο σκηνοθέτης), η παράσταση μεταδίδει τα έντονα συναισθήματα και την ψυχή του έργου, διακρίνεται όμως και από μία "καθαρότητα" στη μετάδοση των μηνυμάτων. Σε αυτό το εκλαϊκευμένο επίπεδο απόδοσης, η Μαρία Καβογιάννη "κεντάει" στο ρόλο της παθιασμένης σε όλα της Σεραφίνα που βιώνει τη ζωή ενστικτωδώς, με το σώμα και την ψυχή παρά με τα "πρέπει", ενώ συνολικότερα η παράσταση δείχνει να έχει στηθεί πάνω της, από τη σύλληψη ως την εκτέλεση. Ο Μάκης Παπαδημητρίου στο ρόλο του Αλβάρο εισάγει έντονη κωμική νότα στην παράσταση, φέρνοντας το χαρακτήρα  στα μέτρα του. Είναι πάντως απολαυστικός και έχει ωραία χημεία με την Καβογιάννη, παρόλο που εκ πρώτης όψεως φαίνονται αταίριαστοι. Οι υπόλοιπες ερμηνείες ζωηρές, αν και λιγότερο ή περισσότερο εντάσσονται στο σχηματικό πλαίσιο που ορίζει η σκηνοθεσία (Τόνια Μαράκη, Βάλια Παπακωνσταντίνου, Φοίβος Ριμένας, Στρατής Χατζησταματίου, Ορνέλα Λούτη).

Περισσότερες πληροφορίες

Τριαντάφυλλο στο στήθος

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 100 '

Μπορεί να είναι ένα από εκείνα τα έργα του που δεν βλέπουμε συχνά επί σκηνής, πρόκειται όμως για μια ιστορία του μεγάλου Αμερικανού δραματουργού που μιλάει για τον έρωτα και μας υπενθυμίζει ότι η ζωή προχωράει κι εμείς οφείλουμε να την ακολουθήσουμε. Στο μοναδικό έργο του συγγραφέα με αισιόδοξο τέλος, η Σεραφίνα τολμά να διεκδικήσει την απελευθέρωσή της από μια κοινωνία διαποτισμένη από την πατριαρχία σε κάθε επίπεδο, το τι είναι αποδεκτό ως σκέψη, ως πράξη, ακόμα και ως επιθυμία. Έτσι, περνά πέρα και πάνω από την εποχή της και απαντά σ’ ένα αίτημα για το εδώ και το τώρα της κάθε γυναίκας και του κάθε ανθρώπου. Η παράσταση παρακολουθεί αυτές τις συγκρουσιακές καταστάσεις με τρυφερότητα και χιούμορ μέχρι και την τελική ρήξη.

Πτι Παλαί

Ριζάρη 24

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Η ράβδος"- Τελευταίες παραστάσεις στο Οδού Κυκλάδων

Ένα έργο που διεγείρει τη σκέψη και ανοίγει θέματα προς συζήτηση και προβληματισμό "Η ράβδος" του Ρέιβενχιλ, παρουσιάζεται για λίγο ακόμα στο Θέατρο Οδού Κυκλάδων "Λευτέρης Βογιατζής" με πρωταγωνιστή τον Άρη Λεμπεσόπουλο.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
20/11/2025

"Taniko"- κρασί στο χέρι, αγγλικοί υπέρτιτλοι στη σκηνή

Το "Taniko" δίνει τις τελευταίες παραστάσεις του με εκλεκτό κρασί και αγγλικούς υπέρτιτλους, προσκαλώντας το κοινό σε μια ιδιαίτερη πρόταση στο Studio Μαυρομιχάλη.

Σε αυτό το τεύχος έχεις όλη τη θεατρική σεζόν στα χέρια σου

Πιστή στο ραντεβού της με το θεατρόφιλο κοινό, η αγαπημένη σας ετήσια έκδοση "Θέατρο" κυκλοφορεί σήμερα, Πέμπτη 20/11, δωρεάν μαζί με το "αθηνόραμα"!

"Φαέθων" του Δημητριάδη: Η οικογένεια ως πεδίο μάχης

Εμπνευσμένος από τον αρχαίο μύθο του Φαέθοντα, ο τίτλος του έργου του Δημήτρη Δημητριάδη παραπέμπει στην επικίνδυνη πορεία από το σκοτάδι προς την αναλαμπή. Το έργο που μετατρέπει την οικογενειακή βία σε κοσμική σύγκρουση ανάμεσα στο Φως και στο Σκοτάδι ανεβαίνει από τη Χρύσα Καψούλη.

Στην πρόβα του "Οιδίποδα" του Ρόμπερτ Άικ: Όταν η αλήθεια αρχίζει να γεμίζει το χώρο

Η πρόβα του "Οιδίποδα" του Ρόμπερτ Άικ στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση μάς έδειξε πώς μια ευφυής μεταγραφή μπορεί να ανανεώσει το αρχαίο δράμα και να το μεταφέρει στο σήμερα με οξυδέρκεια. Το έργο χτίζεται αθόρυβα, η αλήθεια κατακλύζει τη σκηνή σαν αναπόφευκτη αποκάλυψη, κι εσύ δεν μπορείς να μη σκέφτεσαι τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων.

"Interview": Η ομάδα Εμείς μοιράζεται αναμνήσεις από την πολυταξιδεμένη παράσταση

Οι ερμηνευτές και συντελεστές της μαύρης κωμωδίας "Interview" που καυτηριάζει την εργασιακή πραγματικότητα, αφηγούνται ιστορίες της πολυταξιδεμένης παράστασης, με αφορμή την επιστροφή της στο θέατρο Olvio.

Εχθρός του λαού

Η παράσταση του Γερμανού σκηνοθέτη ενεργοποιεί τον Ίψεν ως φορέα ζωντανού δημόσιου διαλόγου, με μια παράσταση-φόρουμ που εξετάζει τη σύγκρουση ηθικής και κέρδους στη σύγχρονη πραγματικότητα. | Powered by Uber