Anna-X

3,5

Βασισμένος στην πραγματική ιστορία της Άννα Ντέλβι, ο Βρετανός Τζόζεφ Σάρλτον υπογράφει ένα συναρπαστικό, ακμαίο έργο, που συλλαμβάνει κάτι από τον σύγχρονο ψηφιακό κόσμο. Ανεβαίνει σε μια ωραία, εξίσου ακμαία παράσταση, από τη Λίλλυ Μελεμέ, με αξιοσημείωτο τεχνολογικό περιβάλλον και δύο ωραίες ερμηνείες. | Powered by Uber

Anna-X

Η "Άννα-Χ", το έργο του Τζόζεφ Σάρλτον που βασίζεται στην πραγματική ιστορία της Άννα Ντέλβι, δηλαδή της γυναίκας που εξαπάτησε την ελίτ της Νέας Υόρκης, παριστάνοντας την πλούσια κληρονόμο και αποκομίζοντας μεγάλα οικονομικά οφέλη, δεν είναι τόσο ένα έργο για την άνοδο και την πτώση μίας απατεώνισσας ή έστω μίας άκρως φιλόδοξης γυναίκας - αλλά, στα περισσότερα σημεία του, ένα συναρπαστικό, ακμαίο κείμενο για την ταυτότητα και τα χαρακτηριστικά του σύγχρονου ψηφιακού κόσμου μας. Στήνεται πάνω σε δύο χαρακτήρες, την Άννα και τον Άριελ, δύο νέους, φιλόδοξους ανθρώπους που συναντιούνται σε ένα πάρτι στην ταράτσα ενός ουρανοξύστη και για λίγο οι ζωές τους τέμνονται. Θα μπορούσαν να έχουν τα πάντα, να κατακτήσουν τη Νέα Υόρκη που απλώνεται στα πόδια τους, καθώς ο Άριελ είναι δημιουργός μίας εφαρμογής VIP dating που κάνει θραύση, ενώ η Άννα διακατέχεται από τόσο πάθος για την τέχνη, που μόνο η δίψα της για κοινωνική και οικονομική αναρρίχηση το ξεπερνάει. Η πτώση τους τελικά θα είναι ραγδαία, μια που η εταιρεία του Άριελ θα καταρρεύσει, ενώ η Άννα θα καταδικαστεί για πλαστοπροσωπία και οικονομικές απάτες, όμως στο μεταξύ ο συγγραφέας έχει όλα τα στοιχεία που χρειάζεται για να συνθέσει ένα απολύτως σύγχρονο έργο που αποτελεί ταυτόχρονα και ένα ρομάντζο του 21ου αι. και ένα σχόλιο για το φαινόμενο της πλασματικής πραγματικότητας που ευδοκιμεί στα κοινωνικά δίκτυα και ένα έργο για το ζήτημα της ταυτότητας.

Anna-X

Η Λίλλυ Μελεμέ, που μας συστήνει το έργο σε πανελλήνια πρώτη, μεταδίδει την ηλεκτρισμένη ενέργειά του με μια αντάξια παράσταση. Τοποθετεί πολύ ωραία τη δράση μέσα σε ένα ψηφιακό περιβάλλον όπου προβάλλονται συνεχώς βίντεο πάνω στους ηθοποιούς -κι αυτοί μοιάζουν σαν να βρίσκονται πράγματι μέσα στον κόσμο του κινητού τηλεφώνου τους- και βομβαρδίζει τη σκηνή με αλλεπάλληλες εικόνες -στιγμιότυπα της Νέας Υόρκης, text messages, απεικονίσεις χώρων αντί τρισδιάστατου σκηνικού κ.ά.- μουσικές, φώτα και ήχους δημιουργώντας ένα καλειδοσκοπικό θέαμα που διεγείρει τις αισθήσεις (video art: Gelly Pedefu, μουσική: Ecati, φωτισμοί: Μελίνα Μάσχα). Η δόμηση του έργου πάνω σε δύο ηθοποιούς που δεν ερμηνεύουν μόνο την Άννα και τον Άριελ αλλά και τα περιφερειακά πρόσωπα που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στις ζωές τους (εκδότης, επενδυτής, συνάδελφος, πρώην σύντροφος κ.ά.) είναι καθοριστική, καθώς η δράση περιστρέφεται πάντοτε γύρω από την ακμαία, ενεργητική παρουσία δύο μόνο ηθοποιών.

Anna-X

Στη συγκεκριμένη περίπτωση, η Αναστασία Παντούση και ο Γιώργος Νούσης, που αναλαμβάνουν το πρώτο αυτό ελληνικό ανέβασμα, κατορθώνουν μία θαυμάσια δουλειά. Αποδίδουν πολύ ωραία τους βασικούς ρόλους τους και αποδεικνύονται πολυτάλαντοι στις εναλλαγές των υπόλοιπων προσώπων, ενώ έχουν και πολύ ωραία χημεία. Η Αναστασία Παντούση δείχνει το πάθος, τον τσαμπουκά, το θράσος μιας γυναίκας που η ίδια αυτοπροσδιορίζεται ως "κακός, αλλά αυθεντικός άνθρωπος" αφήνει όμως να φανούν τα ψήγματα θλίψης και υπαρξιακού κενού που κουβαλάει, ενώ ο Γιώργος Νούσης, από τη μεριά του, μεταδίδει την απλούστερη ψυχοσύνθεση ενός άνδρα που του έτυχαν μπόλικοι γρίφοι ν’ αντιμετωπίσει. Πολύ ωραία τα κοστούμια της Ειρήνης Γεωγακίλα εξυπηρετούν τις αλλαγές ρόλων και αποδίδουν στο ακέραιο το corporate όσο και minimal chic ύφος που χρειάζεται το δραματουργικό περιβάλλον.

Περισσότερες πληροφορίες

Anna-X

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 100 '

Η συναρπαστική αληθινή ιστορία της Άννας Σορόκιν, της διαβόητης δήθεν πλούσιας κληρονόμου που εξαπάτησε την ελίτ της Νέας Υόρκης, πείθοντας μερικούς από τους πλουσιότερους ανθρώπους του κόσμου να χρηματοδοτήσουν τα όνειρά της αλλά και τον πανάκριβο τρόπο ζωής της. Η υπόθεση που σκανδάλισε πριν λίγα χρόνια την Αμερική, η οποία έγινε ευρέως γνωστή μέσα από τη σειρά του Netflix «Inventing Anna», ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα μετά το Γουέστ Εντ του Λονδίνου. Στο πρωτότυπο έργο που διακρίνεται για το βιτριολικό χιούμορ και τον φρενήρη, παιχνιδιάρικο ρυθμό του, η Άννα γνωρίζει σε ένα λαμπερό πάρτι τον Άριελ, τον 32χρονο ιδρυτή μιας νέας εφαρμογής γνωριμιών που απευθύνεται σε λίγους και εκλεκτούς. Σε μια πόλη που δεν επιτρέπει την αποτυχία και απεχθάνεται την μετριότητα, η Άννα και ο Άριελ, οχυρωμένοι πίσω από τις λαμπερές ταυτότητες που έχουν επινοήσει και κατασκευάσει μέσα από τα social media, ζουν μία συναρπαστική ερωτική ιστορία, που μεταφέρεται στην ελληνική σκηνή με φόντο ένα εντυπωσιακό οπτικοακουστικό περιβάλλον.

Άνεσις

Λεωφ. Κηφισίας 14

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Η Ναταλία Δραγούμη δεν μπορεί να φανταστεί τον εαυτό της έξω από το θέατρο

Με αφορμή τη δεύτερη χρονιά της παράστασης "2:22 – A Ghost Story" στο Αλάμπρα, η Ναταλία Δραγούμη μιλά για την παράσταση, αποκαλύπτει στιγμές από την ζωή της, τις επιλογές που τη διαμόρφωσαν, αλλά και τη βαθιά σύνδεση με την οικογένεια και την καλλιτεχνική της καταγωγή. Μέσα από τις λέξεις της, ξεδιπλώνεται η αγάπη της για το θέατρο, η αφοσίωση στους ρόλους και η ζωντάνια που φέρνει κάθε φορά στη σκηνή.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
01/11/2025

Πως βιώνεις τον έρωτα "Μέσα στο μυαλό σου;". Ο Dr. Γιώργος Λάγιος απαντά... θεατρικά

Η επιτυχημένη διαδραστική παράσταση "Μέσα στο μυαλό σου – Part 2: Έρωτας και Χάος" επιστρέφει για δεύτερη χρονιά στο Θέατρο Αλίκη, συνεχίζοντας το πρωτότυπο ταξίδι της εκεί όπου η ψυχολογία συναντά τη θεατρική πράξη.

Μπορεί το μπαρόκ να γίνει σύγχρονο; Ο Πάρις Μέξης απαντά με τον Ταρτούφο

Ο σκηνογράφος και ενδυματολόγος Πάρις Μέξης μιλά για την αισθητική του "Ταρτούφου" που σκηνοθετεί η Έλενα Μαυρίδου στο Θέατρο Αλκυονίς- μια παράσταση όπου το μπαρόκ συναντά τη φαντασία, τη γεωμετρία και τη σύγχρονη θεατρική τόλμη.

Για τον Γιάννη Βούρο, η αλήθεια δεν είναι ποτέ απλή αλλά ένα θέατρο συνειδήσεων

Με αφορμή την παράσταση "Μάρτυρας κατηγορίας" της Άγκαθα Κρίστι που παίζεται για 3η χρονιά στο Θέατρο "Δημήτρης Χορν", ο Γιάννης Βούρος μιλά για τη δικαιοσύνη, την αλήθεια, τη δύναμη του λόγου και το διαχρονικό θέατρο των ανθρώπινων ρόλων.

Το "Nomsferatu" γιορτάζει το Halloween

Ο Δράκουλας που… δεν φοβάται να γελάσει μας περιμένει στο Θέατρο 104, για να γιορτάσουμε Halloween με γέλιο, τρόμο και δαγκωματιές, σε μια μαύρη κωμωδία γεμάτη φαντάσματα και spooky διάθεση.

Ελληνικός θίασος σε βρετανικό "Οιδίποδα" στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση;

Πότε κάνει πρεμιέρα η πολυαναμενόμενη παράσταση "Οιδίποδας" στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση με Έλληνες ηθοποιούς;

Η Κατερίνα Σακελλαροπούλου Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Μετά τον Δημήτρη Πασσά, η πρώην Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου, παρέλαβε τη σκυτάλη από τη Λίνα Μενδώνη.