Μαύρη μαγεία ή Άσε τους νεκρούς να πεθάνουν

3,5

Σπαρταριστή, απολαυστική και «βλάσφημη» παράσταση ενός νέου ελληνικού έργου που σατιρίζει τη διαπλοκή των ΜΜΕ, τις οικογενειακές σχέσεις αλλά και μια γενιά που αρνείται να ενηλικιωθεί. | Powered by Uber

Μαύρη Μαγεία ή Άσε τους νεκρούς να πεθάνουν Μπέλλος Millennials

Άναρχη, ανοικονόμητη, σπαρταριστή, φρενήρης, σωστό πανδαιμόνιο: να πώς θα μπορούσε να αποτυπωθεί με λίγους χαρακτηρισμούς η παράσταση του δεύτερου έργου του Γιάννη Αποσκίτη, σε δική του σκηνοθεσία. Όπως και στο πρώτο -τους "Προβοκάτορες", που παίχτηκαν πριν λίγα χρόνια στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού-, ο Αποσκίτης χρησιμοποιεί τα εργαλεία της σάτιρας και της παρωδίας, ενώ από άποψη θεματολογίας βάζει στο στόχαστρό του τα ΜΜΕ και τους δημοσιογράφους, όπως επίσης τις τραυματικές, ευνουχιστικές οικογενειακές σχέσεις. Η "Μαύρη μαγεία" θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ένα έργο για την "ελληνίδα μάνα" και για μια γενιά που αρνείται να ενηλικιωθεί, καθώς και μία σάτιρα της διαπλοκής των ΜΜΕ, της "μονταζιέρας", των fake news και της δολοφονίας χαρακτήρων. Βασικοί της ήρωες είναι ένας άνδρας στα 47 του -αποτυχημένος ηθοποιός, πρώην τηλεοπτικό αστέρι σε οικογενειακό σίριαλ, νυν σεκιούριτι σε σούπερ μάρκετ και εντελώς "μαμάκιας"- και τρεις δημοσιογράφοι που έχουν "σατανικές" βλέψεις, καθώς επιχειρούν να εκμεταλλευτούν με απαίσχυντο τρόπο το θάνατο της μητέρας του και να μπουν στην ελίτ της (βρόμικης) δημοσιογραφίας.

Μαύρη μαγεία ή άσε τους νεκρούς να πεθάνουν

Το έργο και η παράσταση μιλούν για σοβαρά πράγματα με εντελώς εξωφρενικό ύφος και υπερβολικές υποκριτικές ερμηνείες, χρησιμοποιούν το μαύρο και το βλάσφημο χιούμορ, όπως και την "κιτσοπουλική" βωμολοχία, σπάνε συχνά τον τέταρτο τοίχο για να επικοινωνήσουν με τους θεατές, αγγίζουν το είδος της επιθεώρησης -αλλά και του "φεϊσμπουκικού" σχολιασμού- με σαφείς αναφορές σε πρόσωπα και πράγματα της επικαιρότητας, σαρκάζουν και αυτοσαρκάζονται, ενώ υποδηλώνουν με κάθε τρόπο ότι δεν πρόκειται να τηρήσουν κανένα πρόσχημα "καλής συμπεριφοράς". Συνολικά, δε, η παράσταση ακολουθεί το γκροτέσκο ύφος που έχει γίνει τάση, απευθυνόμενη πρωτίστως σε ένα νεανικό -και σίγουρα όχι συντηρητικό- κοινό.

Θέατρο Μπέλλος Μαύρη μαγεία
Γιώργος Καλφαμανώλης©

Σε όλο αυτό το γεγονός, υπάρχουν σημεία προς παρατήρης, όπως ότι το έργο κινδυνεύει να "ξεχειλώσει", όμως άλλα σημεία είναι αυτά που κερδίζουν τις εντυπώσεις και τελικά βαραίνουν στην τελική αποτίμηση: το πόσο απολαυστική είναι η παράσταση, οι ποσότητες του γνήσια πηγαίου γέλιου που προκαλεί, όπως και το ότι το έργο είναι στα περισσότερα σημεία του σπινθηροβόλο, φτιάχνει ένα σουρεαλιστικό, δικό του σύμπαν, μιλιέται ωραία επί σκηνής, και κυρίως, αν και κρύβεται πίσω από την εξωφρενική κωμικότητα -ακόμη και από μία αίσθηση "χαβαλέ"-, έχει και ωραία σημεία δραματικών "παύσεων" και συνολκά μαρτυρά συγγραφέα με δυνατότητες. Και βέβαια εκεί που το εγχείρημα δικαιώνεται και επιβάλλεται πλήρως είναι στην επιλογή των τεσσάρων δαιμονικών ερμηνευτών, που "ιδρώνουν τη φανέλα" και με το παραπάνω: Γιώργος Κατσής, Κωνσταντίνος Πλεμμένος, Ελένη Κουλογιάννη και Νίκος Γιαλελής υπηρετούν στο έπακρο ένα πραγματικό σκηνικό ντελίριο, με όσο εξωφρενικές, σπινταρισμένες, αλλά και ζυγισμένες τελικά, ερμηνείες χρειάζεται. Χαρακτηριστική η πρωτότυπη μουσική σύνθεση (Νεκτροτσουλήθρα), ταιριαστή στο όλο ύφος η σκηνογραφία (Νίκος Κατσαμπάνης-Καλύδημη Μούρτζη) και η ενδυματολογία (Όλγα Ευαγγελίδου).

Περισσότερες πληροφορίες

Μαύρη μαγεία ή Άσε τους νεκρούς να πεθάνουν

  • Κωμωδία

Ο Κωνσταντίνος Χελιδόνης, ένας ξεχασμένος τηλεοπτικός σταρ μιας οικογενειακής σειράς του ‘90, δέχεται επίσκεψη από τρεις δημοσιογράφους με αφορμή ένα σκάνδαλο σχετικά με τον πρόσφατο θάνατο της μητέρας του. Επιτέλους, μια ευκαιρία για να βρεθεί ξανά στο προσκήνιο- αυτοί όμως έχουν ένα άλλο, πολύ πιο “σατανικό” σχέδιο στο μυαλό τους. Μια εφιαλτική φαρσοκωμωδία η οποία διαπραγματεύεται τις προβληματικές οικογενειακές σχέσεις και την «διεστραμμένη» ενηλικίωση της γενιάς των millennials, που μεγαλώνοντας με το όνειρο μιας βέβαιης «συνταγής επιτυχίας», με «αποπνικτική» αγάπη και ένα «σίγουρο μέλλον» που κατακρημνίστηκε, κάνοντας αυτό που διδάχθηκαν πως είναι σωστό, κατέληξαν να κοιτούν με αμηχανία την ιστορία να τους προσπερνά με ιλιγγιώδη ταχύτητα, σε έναν κόσμο που φαντάζει όλο και πιο λάθος.

Θέατρο «Μπέλλος»

Κέκροπος 1

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Η οργή ως κραυγή ύπαρξης: Έξι νέοι ηθοποιοί μιλούν για "Τη μέρα της Φούστας"

Στην παράσταση "Η μέρα της φούστας" σε σκηνοθεσία Ζωής Χατζηαντωνίου, νέοι ηθοποιοί ερμηνεύουν "οργισμένα παιδιά" μιας γενιάς που ασφυκτιά. Μιλούν για την οργή, τον φόβο, τη βία και την ανάγκη να ακουστούν.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
03/11/2025

Συνεχόμενα sold out για την παράσταση "Άνθρωποι και ποντίκια" του Βασίλη Μπισμπίκη

Η Ομάδα Cartel μεταφέρει το εμβληματικό έργο του Στάινμπεκ που έχει κατακτήσει το αθηναϊκό κοινό.

Οι συντελεστές του "Annie" μιλούν για το μιούζικαλ - φαινόμενο στο Παλλάς

Όσα δήλωσαν οι Θέμις Μαρσέλλου, Γιάννης Στάνκογλου, Δανάη Παππά, Μαρία Κατσανδρή, Αργύρης Αγγέλου για το πολυβραβευμένο μιούζικαλ "Annie" στο Παλλάς.

10 παραστάσεις κάνουν πρεμιέρα σήμερα

Σήμερα ανοίγουν οι σκηνές για δέκα παραστάσεις, νέες και επαναλήψεις, φέρνοντας στο προσκήνιο ποικίλα θέματα, δυνατές ερμηνείες και σύγχρονα θεατρικά έργα που συζητούν, προβληματίζουν και γοητεύουν το κοινό.

Προσεχώς "Cats" στο Christmas Theater

Ετοιμαστείτε να ζήσετε ένα μαγευτικό βράδυ με τις πιο γοητευτικές γάτες της σκηνής μέσα από τη μουσική του Άντριου Λόιντ Βέμπερ.

"Nina Simone – 4 οκτάβες ελευθερίας": Η Idra Kayne συναντά τη θρυλική φωνή

Η ταλαντούχα ερμηνεύτρια και ηθοποιός ενσαρκώνει τη θρυλική Αμερικανίδα μουσικό, τραγουδίστρια και ακτιβίστρια Νίνα Σιμόν, στη μουσικοθεατρική παράσταση "Nina Simone – 4 οκτάβες ελευθερίας".

Η Ναταλία Δραγούμη δεν μπορεί να φανταστεί τον εαυτό της έξω από το θέατρο

Με αφορμή τη δεύτερη χρονιά της παράστασης "2:22 – A Ghost Story" στο Αλάμπρα, η Ναταλία Δραγούμη μιλά για την παράσταση, αποκαλύπτει στιγμές από την ζωή της, τις επιλογές που τη διαμόρφωσαν, αλλά και τη βαθιά σύνδεση με την οικογένεια και την καλλιτεχνική της καταγωγή. Μέσα από τις λέξεις της, ξεδιπλώνεται η αγάπη της για το θέατρο, η αφοσίωση στους ρόλους και η ζωντάνια που φέρνει κάθε φορά στη σκηνή.