Αίμα στη σκηνή

3

Άκρως διασκεδαστική πρώτη πανελλήνια παρουσίαση ενός έργου που στηρίζεται στο εύρημα του "θέατρου μέσα στο θέατρο" και αφηγείται την τραγελαφική ιστορία ενός δευτεροκλασάτου θιάσου που ανεβάζει τον "Αμλετ". | Powered by Uber

Αίμα στη σκηνή ©Κωνσταντίνος Λέπουρης

Το "Σώσε" συναντάει την "Ποντικοπαγίδα" στο έργο του Αμερικανού Τσαρλ Λάντλαμ, που βλέπουμε για πρώτη φορά στην Ελλάδα και το οποίο αποτίνει φόρο τιμής σε μια σειρά κειμένων και θεατρικών ειδών, με πυρήνα και αφορμή τον "Άμλετ". Αφορά σε έναν παρηκμασμένο οικογενειακό θίασο που καταφτάνει σε μία φανταστική αμερικάνικη πόλη για να παίξει τη σαιξπηρική τραγωδία κι έτσι έχουμε μια τυπική κωμωδία πάνω στο μοτίβο του "θεάτρου μέσα στο θέατρο" με όλα τα ευτράπελα που χτίζονται πάνω στις προσωπικότητες των ηρώων και στις διάφορες καταστάσεις: π.χ., ο θίασος ξεμένει από Οφηλία και η παράσταση κινδυνεύει να τιναχτεί στον αέρα, ο διευθυντής σκηνής ονειρεύεται να ανεβεί το αβαντ-γκαρντ έργο του, έκτασης 1800 σελίδων, ο ψωνισμένος θιασάρχης Κάρλτον Στόουν, που άλλοτε ερμήνευε τον Άμλετ και τώρα περιορίζεται στο Φάντασμα, καταδυναστεύει τους πάντες με την εκκεντρική συμπεριφορά του, κ.ά. Έπειτα, ο συγγραφέας μπλέκει στην ιστορία το θεματικό μοτίβο του "Άμλετ", δηλαδή τη δολοφονία του Κάρλτον από τη σύζυγό του και τον εραστή της, όμως κλείνει το έργο του με ένα ανατρεπτικό φινάλε, παίζοντας έτσι με τους κώδικες των αστυνομικών μυθιστορημάτων τύπου Αγκάθα Κρίστι.

Αίμα στη σκηνή
©Κωνσταντίνος Λέπουρης

Σε αυτό το πληθωρικό κείμενο που κρυφοκοιτάζει από τα παρασκήνια τον κόσμο του θεάτρου, τον παρωδεί με αγάπη και έγνοια και παίζει με τόσες διακειμενικές αναφορές, ο Τάσος Πυργιέρης στήνει μια κεφάτη παράσταση και βρίσκει την ευκαιρία να προσθέσει ακόμη περισσότερες νύξεις από το εδώ και τώρα. Η αισθητική των 70’s κυριαρχεί μεγεθυμένη (σκηνικά-κοστούμια: Ελίνα Δράκου), προσθέτοντας στην κωμική υπερβολή που διακατέχει τις ερμηνείες και τη γενικότερη σκηνική φρενίτιδα, η οποία εντείνεται και από τη μουσική σύνθεση του Φοίβου Μαρκιανού. Υπάρχει κέφι και αγάπη πίσω από αυτή τη δουλειά όπως και σκηνική ενέργεια στα κόκκινα, ό,τι πρέπει για μια ψυχαγωγική βραδιά με μπόλικο, απροβλημάτιστο γέλιο. Μόνη αδυναμία της η ερμηνευτική ανισορροπία: καθώς οι ρόλοι επιτρέπουν την υπερβολή και τη διακωμώδηση, κάποιοι από τους ηθοποιούς μένουν σε μια εξωτερική, μεγαλόσχημη απόδοση. Απολαυστικότατοι αποδεικνύονται ο –αγνώριστος!- Θάνος Λέκκας στο διπλό (ή μήπως δεν είναι διπλός;) ρόλο του Κάρλτον Στόουν και του Γκίλμπερτ Φέι και ο Αλέξανδρος Βάρθης, ως Διευθυντής σκηνής.

Περισσότερες πληροφορίες

Αίμα στη σκηνή

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 90 '

Το έργο (με τίτλο που παραπέμπει στο ψεύτικο «αίμα» που χρησιμοποιείται στα θέατρα και στον κινηματογράφο) αφορά τη ζωή στο θέατρο ενός οικογενειακού θιάσου τρίτης κατηγορίας που βρίσκεται σε μία κάποια αμερικανική πόλη (Mudville, Λασπούπολη) και πρόκειται να παρουσιάσει «Άμλετ». Μόνο που για την δεδομένη παράσταση ο θίασος δεν έχει Οφηλία γιατί η ηθοποιός τους παράτησε. Ευτυχώς, μία γηγενής της Λασπούπολης, η Έλφι Φέι ξέρει τον ρόλο της σαιξπηρικής ηρωίδας κι έτσι αναλαμβάνει τον ρόλο. Επικεφαλής του θιάσου είναι ο Κάρλτον Στόουν ο πρεσβύτερος, κάποτε ένας σπουδαίος Άμλετ, περασμένης ηλικίας και πλέον εντελώς παραιτημένος. Τον Άμλετ παίζει πια ο γιος του, Κάρλτον Στόουν ο νεώτερος, που αν και διάδοχος της θεατρικής επιχείρησης, θα παραγκωνιστεί από την μητέρα του, Χέλγκα, και τον εραστή της, ηθοποιό του θιάσου, Έντμουντ. Oι αναφορές στην πλοκή του «Αμλετ» είναι σαφείς καθόλη την εξέλιξη του έργου. Βασικό ρόλο για την «επιτυχία» των παραστάσεων έχει ο Τζένκινς, ο διευθυντής σκηνής, ο οποίος κόλλησε το μικρόβιο του θεάτρου (αλλιώς, τρέχει στις φλέβες του stage blood) και θέλει να παρουσιάσει το δικό του avant-garde θεατρικό, τα «Ορυκτά καύσιμα».

Σύγχρονο Θέατρο

Ευμολπιδών 45

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Μάρτυρας κατηγορίας"- Μυστήριο και αμείωτο σασπένς και 3η χρονιά στο "Δημήτρης Χορν"

Με ένα καστ γεμάτο ταλέντο και ενέργεια, η παράσταση "Μάρτυρας κατηγορίας" ζωντανεύει το θρυλικό δικαστικό θρίλερ της Άγκαθα Κρίστι στο θέατρο "Δημήτρης Χορν". Για 3η χρονιά η ένταση και η αληθοφάνεια κρατούν το κοινό καθηλωμένο από την πρώτη στιγμή ως το συγκλονιστικό φινάλε.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
05/12/2025

"Το μεγάλο μας τσίρκο": Το ιστορικό έργο του Ιάκωβου Καμπανέλλη ξανά στα φώτα της σκηνής

Ο Πέτρος Ζούλιας σκηνοθετεί το έργο-σταθμός της θεατρικής και πολιτικής ιστορίας μας, σε μια μουσικοθεατρική υπερπαραγωγή, με την Ελεωνόρα Ζουγανέλη και τον Δημήτρη Γκοτσόπουλο επικεφαλής του πολυμελούς θιάσου.

Τιμητική βράβευση στον σκηνοθέτη και συγγραφέα Μπάμπη Πλαϊτάκη από τον οργανισμό Heritage & Museums

Προβολή της θεατρικής του παράστασης "Δείπνο με τον Μεγαλέξανδρο".

Η "Φόνισσα" σε σκηνοθεσία Θοδωρή Αμπαζή

Η "Φόνισσα" εμπνέει τη νεοσύστατη Ομάδα "Φάος", που υπό τη σκηνοθεσία του Θοδωρή Αμπαζή μετατρέπει τον παπαδιαμαντικό λόγο σε μουσικοθεατρική παράσταση, φωτίζοντας εκ νέου τη σκοτεινή δύναμη του εμβληματικού έργου.

Το θέατρο "Τζένη Καρέζη" υποστηρίζει την απεργία των ηθοποιών

'Το θέατρο χωρίς τους ανθρώπους του, δεν μπορεί να υπάρξει': Σε ακύρωση παραστάσεων προχωράει το θέατρο "Τζένη Καρέζη", δείχνοντας την υποστήριξή του στο Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών.

Τι ισχύει με την απεργία που ανακοίνωσε το Σ.Ε.Η.

Διαβάστε την ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Θεάματος Ακροάματος που στηρίζει τα αιτήματα του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών.

Έξι παραστάσεις σηκώνουν ξανά αυλαία (4-10/12)

Επιστρέφουν στις σκηνές από 4 έως 10 Δεκεμβρίου κι αξίζουν οι έξι θεατρικές επαναλήψεις που ακολουθούν.