Και εφύτευσεν ο Θεός παράδεισον

3,5

Τολμηρό και εν πολλοίς επιτυχημένο εγχείρημα αποτελεί το πρώτο έργο της ηθοποιού, που επικεντρώνεται στο θέμα του sex trafficking και το οποίο σκηνοθετεί η ίδια σε μια δυναμική παράσταση.

Και εφύτευσεν ο Θεός παράδεισον Πάτροκλος Σκαφίδας©

Αξίζουν έπαινοι στη Βαλέρια Δημητριάδου –και στην ομάδα C for Circus– για το έργο της: όχι μόνον επειδή, καθώς είναι επικεντρωμένο στο θέμα του sex trafficking, αποδεικνύει πως συγγραφέας και ομάδα διαθέτουν δυνατά κοινωνικά αντανακλαστικά, αλλά και επειδή η συγγραφέας τόλμησε να κάνει θέατρο με ένα θέμα που ήταν πολύ πιθανό να τη συντρίψει. Το trafficking, όπως κάθε σύγχρονο φαινόμενο ακραίας βίας και εκμετάλλευσης, είναι δύσκολο να μεταγραφεί σε θεατρικούς κώδικες, ειδικά όταν επιλέγεται ο δρόμος της μυθοπλασίας και δη της ρεαλιστικής. Τέτοια θέματα μπορεί να αποδειχθούν μεγαλύτερα από τις δυνάμεις τους δημιουργού – ή, έστω, μπορεί το θέατρο να αποδειχθεί "φτωχό" ως μέσο. Δεν είναι τυχαίο πως τέτοια κρίσιμης σημασίας κοινωνικά φαινόμενα συνήθως τροφοδοτούν παραστάσεις θεάτρου ντοκουμέντο: οι αληθινές μαρτυρίες θεωρούνται καταλληλότερες απ’ ό,τι ένα έργο με κατασκευασμένη υπόθεση και φανταστικά πρόσωπα. Η Βαλέρια Δημητριάδου, παρ’ όλα αυτά, τόλμησε να γράψει ένα έργο μυθοπλασίας, και το αποτέλεσμα εν πολλοίς τη δικαίωσε, όπως τη δικαίωσε και η πρώτη της σκηνοθετική απόπειρα.

Και εφύτευσεν ο Θεός παράδεισον
Πάτροκλος Σκαφίδας©

Στη σκηνή βλέπουμε την ιστορία της Χλόης, που έπεσε θύμα trafficking από αυτόν που θεωρούσε σύντροφό της. Γιατί, όπως θα ακούσουμε αργότερα στην παράσταση, υπάρχουν τριών ειδών σωματέμποροι: αυτοί που είναι ακριβώς όπως τους φανταζόμαστε, αυτοί που μοιάζουν περισσότερο με κοστουμαρισμένους λογιστές και οι "εραστές". Το έργο διαγράφει μια επώδυνη κλιμακούμενη πορεία προς το απόλυτο αδιέξοδο, καθώς ξεκινάει με τη γνωριμία της Χλόης και του Πίτερ –και η παράσταση τροφοδοτείται από όλα τα θετικά συναισθήματα που κρύβει ένας έρωτας στην αρχή του– για να καταλήξει στον εγκλεισμό και τη σεξουαλική εκμετάλλευση της Χλόης.

Και εφύτευσεν ο Θεός παράδεισον
Πάτροκλος Σκαφίδας©

Υπάρχουν στιγμές που το έργο πράγματι προδίδεται από την αμηχανία του ρεαλισμού ως δραματουργική επιλογή, εκεί όμως έρχεται αποφασιστικά η σκηνοθεσία να ανατρέψει κάθε τέτοια αίσθηση. Ο πολυπληθής θίασος έχει μια πολυπρισματική παρουσία, καθώς οι ηθοποιοί υποδύονται ρόλους, τραγουδούν και συνθέτουν επιμέρους κόσμους που εμπλουτίζουν το κείμενο. Η υψηλή ενέργεια, η αποφασιστική παρουσία της μουσικής (η σύνθεση είναι της σκηνοθέτριας και ο σχεδιασμός ήχου του Φοίβου Παπαγιάννη) και των τραγουδιών (τα τραγουδούν οι ηθοποιοί), η εκρηκτική ατμόσφαιρα (χάρη και στους φωτισμούς της Μελίνας Μάσχα), η δυναμική κίνηση (επιμέλεια της Ειρήνης Μακρή), οι συνεχείς εναλλαγές σκηνικών τρόπων έκφρασης, όλα συνθέτουν έναν κόσμο εφιαλτικό, που αν και έχει την ψευδαίσθηση ενός σπιντάτου κατασκευασμένου θεάματος, συνεχώς υπενθυμίζει ότι αφορά ένα ζήτημα πέρα για πέρα αληθινό.

Και εφύτευσεν ο Θεός παράδεισον
Πάτροκλος Σκαφίδας©

Οι ηθοποιοί είναι αντάξιοι των απαιτήσεων: η Αθηνά Αλεξοπούλου, ο Βαγγέλης Αμπατζής σε μια εξαιρετική ερμηνεία του αυτιστικού αδερφού της Χλόης, ο Παναγιώτης Γαβρέλας, ο Κωνσταντίνος Κάππας σε έναν ρόλο κλειδί, η Μαρία Κατσανδρή συγκλονιστική στο ρόλο της μητέρας της Χλόης, η Χρύσα Κοτταράκου, ο Νικόλας Παπαδομιχελάκης, η Μαρία Προϊστάκη, η Αθηνά Σακαλή, ο Θανάσης Χαλκιάς και ο Σπύρος Χατζηαγγελάκης.

Περισσότερες πληροφορίες

Και εφύτευσεν ο Θεός παράδεισον

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 100 '

Στο sex trafficking επικεντρώνεται το πρώτο πρωτότυπο θεατρικό έργο που ανεβάζει η ομάδα γραμμένο από μέλος της. Σωματική και ψυχολογική βία, κυκλώματα, οργανωμένο έγκλημα που διαρκώς επεκτείνεται και ανθρώπινες ζωές που χάνονται, είτε κυριολεκτικά είτε μεταφορικά, ζώντας με το φόβο του θύτη. Έντεκα ηθοποιοί λειτουργούν ως ένα σώμα επί σκηνής και υπό τους ήχους της ζωντανής μουσικής που ερμηνεύουν οι ίδιοι, καταθέτουν ο καθένας το δικό του κομμάτι της ιστορίας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Ο Άρης Λεμπεσόπουλος σε δύο εμβληματικούς ρόλους

Ο Άρης Λεμπεσόπουλος επιστρέφει δυναμικά στη σκηνή, ερμηνεύοντας δύο σπουδαίους ρόλους που αναδεικνύουν την πολυπλοκότητα της ανδρικής ψυχής, την αγωνία, την εξουσία και την αναζήτηση ταυτότητας μέσα στον χρόνο.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/10/2025

Ο Αποστόλης Μπαρμπαγιάννης επιστρέφει στον Σταυρό του Νότου με νέα σατιρική παράσταση

Ζάμπρας, Θεοδωρόπουλος, Φουντούλης και Ρούπος στήνουν μαζί του μια επιχείρηση γέλιου.

"Εκείνος που έκλεψε τη μέρα και πλήρωσε τη νύχτα"-Ο Θωμάς Μοσχόπουλος επιστρέφει με μια παράσταση για το τίμημα της ελευθερίας

Ένα έργο στοχαστικό, συγκινητικό και απολαυστικά αιχμηρό φέρνει στη σκηνή ο Θωμάς Μοσχόπουλος με πρωταγωνιστές τους Ορφέα Αυγουστίδη και Ευγενία Σαμαρά.

VRANARAMA Nights: Η Κατερίνα Βρανά κάνει comeback με λάμψη, χιούμορ και glitter

Η εκρηκτική Κατερίνα Βρανά καταλαμβάνει το Shamone με τις "VRANARAMA Comedy Nights"! Eτοιμαστείτε για γέλιο, glitter και δυνατές στιγμές stand-up μαγείας.

Ο Τιμ Κράουτς συναντά την Πέγκυ Τρικαλιώτη, τη Νοεμή Βασιλειάδου, τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη και τον Γιώργο Βαλαή

Ο Αλέξανδρος Ραπτοτάσιος παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα την "Ολική Άμεση Συλλογική Επίγεια Σωτηρία" του Βρετανού πειραματιστή και συγγραφέα Τιμ Κράουτς, τον οποίο οι βρετανικές εφημερίδες έχουν παρομοιάσει με τον διάσημο Ιταλό συγγραφέα Πιραντέλο.

Σκοτεινά πάθη στο θέατρο: 'Δράκουλας' και 'Misery' τραβούν το ενδιαφέρον

Δύο εμβληματικές ιστορίες τρόμου, που αγαπήσαμε στο χαρτί και στην οθόνη, ζωντανεύουν και στη θεατρική σκηνή με φρέσκια, καθηλωτική και γεμάτη ένταση ματιά.

Αυτά είναι τα Βραβεία Θεάτρου και Παραστατικών Τεχνών

Η Ελληνική Ένωση Κριτικών Θεάτρου και Παραστατικών Τεχνών απένειμε τα Βραβεία Θεάτρου 2024-2025 στο Γαλλικό Ινστιτούτο, τιμώντας δημιουργούς, ερμηνευτές και συντελεστές της θεατρικής χρονιάς.