Άνδρες με τα όλα τους

3,5

Υπάρχουν στιγμές που οι δυσκολίες μπορεί να σε οδηγήσουν είτε στην απελπισία είτε στην ανατροπή του κατεστημένου και τον επαναπροσδιορισμό των σχέσεων. Το δεύτερο συμβαίνει στη feelgood και γεμάτη ενέργεια κωμωδία «Άντρες με τα όλα τους».

Άντρες με τα όλα τους

Θυμάστε τη βρετανική ταινία "Full Monty" (ελληνικός τίτλος "Άντρες έτοιμοι για όλα") που έκανε ρεκόρ εισπράξεων το 1997, ξεγυμνώνοντας τη σήψη των σύγχρονων δυτικών κοινωνιών και τα οικονομικά αδιέξοδα που περνούν από γενιά σε γενιά; Είχε προηγηθεί, το 1987, το θεατρικό έργο "Lady’s Night" των νεοζηλανδικής καταγωγής Στίβεν Σινκλέρ και Άντονι ΜακΚάρτεν, που πραγματεύεται την ίδια ιστορία οικονομικού αδιεξόδου και υπογραμμίζει καθαρά πως η οικονομική κρίση δεν είναι μια "τραβηγμένη" ιστορία ή έστω σημείο των καιρών που αφορά τους "άλλους", αλλά όλους. Αφορά και τη σύγχρονη δημοκρατική ελληνική κοινωνία, κι αυτό αναδεικνύεται μέσα από τη διασκευή και τη σκηνοθεσία του έργου που έκανε η Θέμις Μαρσέλλου. Τι είναι αυτό που πυροδοτεί τη δράση; Το οικονομικό αδιέξοδο μιας ομάδας άνεργων ανδρών, οι οποίοι μετά την καραντίνα απέκτησαν το συνήθειο να συναντιούνται στο μπαρ ενός φίλου που είναι στα πρόθυρα χρεοκοπίας, για να μοιραστούν τους φόβους και την απελπισία τους. Ακούγοντάς τους σχηματίζεται ένα παζλ από εκφάνσεις της ανθρώπινης ψυχοσύνθεσης, που μας συστήνει με αβίαστο τρόπο το πραγματικό πρόσωπο των ηρώων, ο καθένας εκ των οποίων αντιμετωπίζει ένα διαφορετικό πρόβλημα: το διαζύγιο, τη φροντίδα της γηραιάς μάνας, τις σπατάλες της συζύγου, την ερωτική ανικανότητα...

Η σκηνοθεσία έχει το χώρο και το χρόνο να ρίξει το βάρος της στους ήρωες, χωρίς να αμελεί την περιρρέουσα ατμόσφαιρα. Με έναν παράλληλο τρόπο σκιαγραφεί τα οικογενειακά περιβάλλοντα στα οποία ζουν οι ήρωες του έργου και αυτό επιτυγχάνεται χάρη στη σκηνική διαμόρφωση της Μαίρης Τσαγκάρη. Η παράσταση από την πρώτη σκηνή δεν κρύβει την ενέργειά της, κυλά εύρυθμα, δίνει στους ηθοποιούς το περιθώριο να αυτοσχεδιάσουν κι αυτό φέρνει γέλιο στην πλατεία, αν και κάποιες σκηνές και αστεία είναι φλύαρα, στερεοτυπικά και συνοδεύονται από υπερβολικές αντιδράσεις και φωνές, κυρίως από το ζεύγος που υποδύονται στο έργο ο Σωτήρης Καλυβάτσης και η Παρθένα Χοροζίδου. Αυτό που θαυμάζει κανείς χωρίς δισταγμό είναι οι ερμηνείες του Αντώνη Λουδάρου, της Ελένης Καρακάση και του Γιώργου Γαλίτη, οι οποίοι μοιάζει να αποτίνουν φόρο τιμής στους καρατερίστες κωμικούς της χρυσής εποχής του ελληνικού κινηματογράφου. Με μεγάλη φόρα μπαίνει στη σκηνή ο Ησαΐας Ματιάμπα, που έχει την ευκαιρία να αναδείξει και τις φωνητικές του ικανότητες, ερμηνεύοντας κάποια κομμάτια επί σκηνής. Ο Θανάσης Παπατρέχας στέκεται ικανοποιητικά στο ρόλο του εν διαστάσει συζύγου και πατέρα. Άγουρος στο παίξιμό του ο νεότερος Ντάνιελ Νούρκα και υπερβολική η Ιζαμπέλα Φούλοπ, ενώ μεγάλη έκπληξη αποτελούν η Ζέτα Μαστροδούκα, η οποία ερμηνεύει με πειστικότητα το δεκατετράχρονο κορίτσι-μήλο της έριδος ανάμεσα σε ένα χωρισμένο ζευγάρι και η Κατερίνα Στικούδη, που ερμηνεύει με μέτρο και χάρη το ρόλο της dance trainer. Εκείνη αναλαμβάνει να εκπαιδεύσει την παρέα των ανδρών για ένα σόου, ένα στριπτίζ που θα τους βοηθήσει να λύσουν το οικονομικό τους πρόβλημα. Η φάση της προετοιμασίας βγάζει άφθονο γέλιο, το κοινό συμμετέχει και μπαίνει σε μια συνθήκη ευφορίας ιδιαίτερα στο τέλος, οπότε και συμμετέχει ενεργά στο κλείσιμο της παράστασης.

Περισσότερες πληροφορίες

Άντρες με τα όλα τους

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 120 '

Έξι άνεργοι γείτονες αποφασίζουν να κάνουν ένα σόου στριπτίζ για να βγουν από το οικονομικό αδιέξοδο στη μεταφορά του έργου των Στίβεν Σινκλέρ και Άντονι ΜακΚάρτεν, που γράφτηκε το 1987 στη Νέα Ζηλανδία, στη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα. Επειδή όμως κανείς τους δεν ξέρει ούτε να χορεύει ούτε να γδύνεται, ζητούν βοήθεια από μια χορογράφο. Μέσα από κωμικοτραγικές καταστάσεις βγαλμένες από το σήμερα, αναδεικνύονται προβλήματα της καθημερινότητας όπως είναι ένα διαζύγιο και τα παρελκόμενα του, η απιστία και οι εξωσυζυγικές σχέσεις, η απόλυση, ο νεοπλουτισμός, ο ρατσισμός και πολλά άλλα. Κάθε ένας από τους χαρακτήρες είναι ένα κομμάτι ενός παζλ που περιγράφει όλες τις εκφάνσεις της ανθρώπινης ψυχοσύνθεσης.

Βέμπο

Καρόλου 18

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Αποκλειστικό: "Η ομολογία της 4ης Ιανουαρίου" μεταμορφώνει τη σκηνή σε δικαστική αίθουσα και το κοινό σε ενόρκους

Η νέα παράσταση των Αγνής και Χάρη Χιώτη που έρχεται τη νέα σεζόν 2025-26 βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα, αντλώντας έμπνευση από το κλασικό μυθιστόρημα "Η Τες των Ντ’ Έρμπερβιλ".

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
02/07/2025

Το ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης οργανώνει την πρώτη του θεατρική κατασκήνωση

Μια θεατρική κολλεκτίβα για επαγγελματίες της σκηνικής πράξης με την καθοδήγηση των Ανέστη Αζά, Χρήστου Θεοδωρίδη και Κώστα Παπακωνσταντίνου.

Ουαζντί Μουαουάντ: "Η ιστορία της Ευρώπης είναι και μια ιστορία συλλογικών τραυμάτων"

Μιλήσαμε με τους συντελεστές της πολυαναμενόμενης διεθνούς συμπαραγωγής, "Ο όρκος της Ευρώπης", που θα φέρει τον Γαλλοκαναδέζο συγγραφέα και σκηνοθέτη και τη Ζιλιέτ Μπινός στην ορχήστρα της Επιδαύρου.

Αποκλειστικό: "Η Τελευταία Έξοδος - Ρίτα Χέιγουορθ" για πρώτη φορά στο θέατρο

Η θεατρική μεταφορά του "The Shawshank Redemption" του Στίβεν Κινγκ ζωντανεύει τη σεζόν 2025-26 από μια ομάδα καταξιωμένων ηθοποιών και δημιουργών στο θέατρο Άνεσις.

Τα Μπαλέτα Μπεζάρ της Λωζάνης τιμούν τον Μίκη Θεοδωράκη στο Ηρώδειο

Το φημισμένο συγκρότημα χορού που αποτελεί σημείο αναφοράς για την τέχνη του χορού, επιστρέφει στον τόπο που αγάπησε ο δημιουργός τους, Μορίς Μπεζάρ, για μία ξεχωριστή παράσταση των "7 ελληνικών χορών" στο Ηρώδειο.

Αντιγόνη είδες; Κι αν ναι, πρόσεξες κι εσύ κάποια "ανησυχητική δυσαναλογία";

Σκέψεις με αφορμή την πρεμιέρα του Φεστιβάλ Επιδαύρου και την "ανησυχητική δυσαναλογία" του σύγχρονου ελληνικού πολιτισμού (και τουρισμού).

Εθνικό Θέατρο: Ξεκίνησε η προκράτηση θέσεων για τη παράσταση "Θραύσματα: Ευριπίδης"

Η παράσταση που συνδέει την αρχαιολογία και το θέατρο ανοίγει θέσεις για το κοινό σε αρχαία θέατρα της χώρας.