Ακρότητες

3,5
Ακρότητες Σπύρος Περδίου©

Ενας άνδρας εισβάλλει σε ένα σπίτι και αποπειράται να βιάσει τη γυναίκα που ζει εκεί, όμως αυτή καταφέρνει να τον ακινητοποιήσει και οι ρόλοι αντιστρέφονται: δεμένος και παροπλισμένος πια, ο άνδρας θα υποστεί μια σειρά από επώδυνα σωματικά βασανιστήρια. Ο Αμερικανός συγγραφέας Ουίλιαμ Μαστροσιμόνε, που έγραψε τις "Ακρότητες" στα τέλη της δεκαετίας του ’70 με αφορμή μία πραγματική περίπτωση αθώωσης ενός βιαστή, φέρνει στο προσκήνιο μια σειρά από ηθικά ερωτήματα, τα οποία προσωποποιεί στις τρεις γυναίκες που συγκατοικούν στο ίδιο σπίτι. Η Μάρτζορι, το παρολίγον θύμα βιασμού, λειτουργεί με την επίγνωση πως σε κάποια εγκλήματα η εξώφθαλμη ανικανότητα ή απροθυμία της δικαιοσύνης να λειτουργήσει ορθά ανοίγει το δρόμο στη βία.  "Αστυνομία, δικαστές, ένορκοι! Αποδείξεις έχετε; Όχι. Μάρτυρες; Όχι. Αυτά θα με ρωτήσουν. Ο λόγος του απέναντι στο δικό μου", αντιτείνει χαρακτηριστικά στις συγκατοίκους της: την Τέρρυ, που, ούσα η ίδια θύμα βιασμού, υιοθέτησε τη στάση της αποδοχής και αποσιώπησης, και την Πατρίτσια, που πρεσβεύει την εμπιστοσύνη στη νομική οδό, και επιχειρούν και οι δύο να την πείσουν να ελευθερώσει τον άνδρα.

Ακρότητες
Σπύρος Περδίου©

Το έργο φανερώνει κάπως την ηλικία του, όμως παραμένει σκηνικά λειτουργικό και ενδιαφέρον. Χωρίς να εξελίσσεται μόνο ως ένα θρίλερ που δημιουργεί αγωνία για την τελική έκβαση, συμπυκνώνει διάφορα ζητήματα τόσο σχετικά με τα σεξουαλικά εγκλήματα (εξουσίας, μισογυνισμού, victim blaming) όσο και ηθικής φύσεως (αυτοδικία) σε μια καλογραμμένη ιστορία με έντονη ατμόσφαιρα, εσωτερικές διακλαδώσεις που αφορούν τις συγκρούσεις και τις σχέσεις των τριών γυναικών αλλά και τη στάση τους απέναντι στον εισβολέα, μέχρι το φινάλε που φέρνει τη σχετική λύτρωση. Έχει επίσης τέσσερις ωραίους ήρωες, που αν και ο καθένας πρεσβεύει μια διαφορετική "θέση", δεν ακούγονται "ξύλινοι" ούτε είναι τυποποιημένοι.

Ακρότητες
Σπύρος Περδίου©

Τουλάχιστον αυτές τις ποιότητες αναδεικνύει η σκηνοθεσία του Νίκου Δαφνή, που παραδίδει μία δυναμική παράσταση με νευρώδεις ερμηνείες. Ενέργεια στα ύψη, ευρυθμία, και ένας ρεαλισμός "τόσο όσο" που αποτυπώνει επιτυχημένα τη βία που εκλύουν οι "Ακρότητες". Αυτό που επιτυγχάνει κυρίως η σκηνοθεσία είναι να αποσπάσει τέσσερις ξεχωριστές ερμηνείες, αποδίδοντας στο ακέραιο τους ηθικούς προβληματισμούς του έργου και διατηρώντας τη σκηνική ζωντάνια των προσώπων: ο Θοδωρής Αντωνιάδης (Ραούλ) είναι εξαιρετικός ως θρασύ, χειριστικό αρσενικό που χάνει την αυτοκυριαρχία του μόνο όσο απειλείται η ζωή του, υποδειγματικός στον τρόπο που προσπαθεί να κερδίσει την εύνοια των γυναικών, ενώ η Ελεονώρα Αντωνιάδου (Μάρτζορι) φέρνει εις πέρας έναν δύσκολο ρόλο, αυτόν μιας γυναίκας με αμφιλεγόμενη συμπεριφορά. Η Σοφία Αγγελικοπούλου (Τέρρυ) και η Κωνσταντίνα Σαραντοπούλου (Πατρίτσια) επίσης ερμηνεύουν ωραία και δίνουν ζωηρή υπόσταση στις ηρωίδες τους, συνεισφέροντας στην αποτύπωση μιας ατμόσφαιρας με εναλλαγές θερμοκρασιών και συναισθημάτων. 

Περισσότερες πληροφορίες

Ακρότητες

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 90 '

Στο πολυβραβευμένο ψυχολογικό θρίλερ με κοινωνικές προεκτάσεις του Αμερικανού συγγραφέα που γράφτηκε το 1978, ένας άνδρας, ο Ραούλ, μπαίνει σε ένα σπίτι για να βιάσει μια γυναίκα, τη Μάρτζορι, εκείνη όμως τον ακινητοποιεί και τον βασανίζει, αντιστρέφοντας τους ρόλους θύτη και θύματος. Η ηρωίδα διεκδικεί την έγκριση από τις δύο συγκατοίκους και φίλες της. Οι απόψεις διίστανται καθώς η μία, που έχει επιβιώσει από έναν βιασμό στην εφηβεία της, προτείνει να τον αφήσουν να φύγει και να το ξεχάσουν, ενώ η άλλη προτείνει να καλέσουν την αστυνομία. Από εδώ ξεκινούν και οι προβληματισμοί του κοινού στο έργο που θέτει καίρια ηθικά ερωτήματα για τη διάρθρωση του κοινωνικού ιστού, η οποία ευνοεί την άσκηση της σεξουαλικής και της σωματικής βίας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Ο Μάνος Θηραίος για τις "Λέξεις των άλλων" που μπορεί να είναι παρηγοριά ή όπλο θανάσιμο

Μια συζήτηση με αφορμή το θεατρικό μπρα ντε φερ που παίζεται στο Άβατον για δεύτερη χρονιά και μάς φέρνει αντιμέτωπους με ερωτήματα που δεν έχουν εύκολες απαντήσεις καθώς οι ήρωες του αποζητούν λύτρωση.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
05/09/2025

Η παράσταση των συνεχόμενων sold out επιστρέφει για 10η χρονιά στο Studio Μαυρομιχάλη

Μια ασφυκτικά καφκική ανάκριση λαμβάνει χώρα από τις 10 Οκτωβρίου 2025.

Επέτειος για τον Γιάννη Καλαβριανό με δύο παραστάσεις στο ιστορικό Αμφι-θέατρο

"Γιοι και κόρες, μια παράσταση για την αναζήτηση της ευτυχίας" και "Η Πύλη της Κόλασης": Με δύο θεατρικές παραστάσεις κάτω από την ίδια στέγη γιορτάζει ο πολυγραφότατος δημιουργός και σκηνοθέτης τη νέα σεζόν 2025-26 τα 20 χρόνια της Εταιρείας Θεάτρου Sforaris.

Πρώτο trailer για το "Άρωμα γυναίκας" με τον Άκη Σακελλαρίου

Το διάσημο οσκαρικό έργο "Scent of a woman", που έγινε ευρέως γνωστό από τον κινηματογράφο, σκηνοθετεί φέτος για πρώτη φορά στην ελληνική σκηνή ο Κωνσταντίνος Ασπιώτης.

Η Μελία Κράιλινγκ από το "Emily in Paris" στους "Ερωτευμένους" του Bios

Η σκηνοθέτις και συγγραφέας Έλενα Πέγκα σκηνοθετεί μια παράσταση που αποκαλύπτει με σκληρότητα, αλλά και ποιητική ένταση την κόλαση του έρωτα και τη βαριά κληρονομιά μίας οικογένειας.

Εξτρά μέρα για το "Τέλος του παιχνιδιού" με τους Μάκη Παπαδημητρίου-Γιώργο Χρυσοστόμου

Λόγω ζήτησης, προστέθηκε επιπλέον ημέρα παραστάσεων για το έργο του Μπέκετ που έρχεται στο θέατρο Ιλίσια.

Οιδίποδας Τύραννος

Η Σοφία Αντωνίου σκηνοθετεί τη γνωστή τραγωδία του Σοφοκλή, αναθέτοντας την ερμηνεία της στον -εξαιρετικό- Χάρη Χαραλάμπους-Καζέπη και καταλήγει σε ένα πυκνό, επιδραστικό θέαμα που επαναπροσδιορίζει τη σχέση του θεατή με το παραστασιακό γεγονός. | Powered by Uber