Pomona

4

Σε μία από τις πλέον εκκεντρικές και αισθητικά ενδιαφέρουσες παραστάσεις της σεζόν, το βρετανικό σινεμά, οι τηλεοπτικές σειρές μυστηρίου, τα παιχνίδια ρόλων και η λογοτεχνία του φανταστικού επιστρατεύονται για να καταδείξουν τη δυστοπία της σύγχρονης πραγματικότητας.

Pomona Πάτροκλος Σκαφίδας©

Χαρακτηριστικό δείγμα της βρετανικής δραματουργίας που δεν παύει να ακμάζει, καθώς η στήριξη στους συγγραφείς και η ανάπτυξη της δραματουργικής παραγωγής αποτελούν σταθερούς στόχους της πολιτιστικής πολιτικής της Βρετανίας, είναι η "Pomona". Ο Άλιστερ ΜακΝτάουαλ έγραψε μια ιστορία που μιλάει για το "κακό" και τη δυστοπία της πραγματικότητας, για θέματα δηλαδή με τα οποία έχουν ασχοληθεί δεκάδες έργα˙ την τοποθέτησε όμως σε μια ιδιαίτερη σκηνική συνθήκη, κάνοντας τη διαφορά. Ήταν είκοσι εφτά χρονών το 2014, όταν την έγραψε ˙ έτσι, εμπνεύστηκε από την ποπ κουλτούρα της γενιάς του και παρέδωσε ένα φρέσκο κείμενο, που ξαφνιάζει ευχάριστα.

Pomona
Πάτροκλος Σκαφίδας©

Δανειζόμενος στοιχεία από το βρετανικό σινεμά των 90s-00s, τις τηλεοπτικές σειρές μυστηρίου, από τα παιχνίδια ρόλων (RPG) και τη λογοτεχνία του φανταστικού, έστησε ένα δυστοπικό παραμύθι, που διαδραματίζεται σε μια no man’s land, σε μια εγκαταλελειμμένη περιοχή του Μάντσεστερ, όπου καταφεύγει μια γυναίκα για να βρει την αδερφή της. Στην ιστορία εμπλέκεται μια ομάδα προσώπων σε μια λούπα γεγονότων που αφορούν παράνομες δοσοληψίες, εξαφανίσεις προσώπων, εμπόριο βρεφών· όλα τοποθετημένα σε μια συνθήκη παιχνιδιού, όπου οι συμμετέχοντες ερμηνεύουν συγκεκριμένους ρόλους, υπακούοντας στις οδηγίες που εκφέρει κάθε φορά ο συντονιστής της δράσης. Περίπου όπως συμβαίνει στο θέατρο, μας λέει ίσως ο συγγραφέας.

Pomona
Πάτροκλος Σκαφίδας©

Αυτό το κλείσιμο του ματιού εκμεταλλεύεται ο Θωμάς Μοσχόπουλος και μας δείχνει πως ένα έργο που μοιάζει να επαφίεται σε μη θεατρικούς κώδικες είναι ένα συναρπαστικό σκηνικό δημιούργημα, το οποίο μεταφέρει επί σκηνής επιστρατεύοντας όλη τη δύναμη και τη γοητεία του χειροπιαστού που χαρακτηρίζει τη θεατρική τέχνη, καταφέρνοντας παράλληλα να αποτυπώσει πλήρως τα μη θεατρικά στοιχεία του έργου: την κινηματογραφική γλώσσα, την ψηφιακή τεχνολογία, τα στοιχεία της επιστημονικής φαντασίας, την αισθητική των videogames. Ακολουθώντας τη σπειροειδή εξέλιξη της ιστορίας, που κάθε τόσο διακόπτεται προκειμένου οι "παίκτες" να ρίξουν τα ζάρια που θα καθορίσουν τα επόμενα βήματά τους στο "παιχνίδι", ο Μοσχόπουλος όχι μόνο δεν χάνει το νήμα της, αλλά και την αποδίδει σε μια ολοκληρωμένη –από άποψη αισθητικής, ατμόσφαιρας και ερμηνειών– παράσταση, που συλλαμβάνει απόλυτα τόσο την "ψεύτικη" πλευρά της, δηλαδή τη συνθήκη του παιχνιδιού, όσο και την αλήθεια που αναδύεται μέσα απ’ αυτό.

Pomona
Πάτροκλος Σκαφίδας©

"Είμαστε όλοι βουτηγμένοι στα σκατά", μοιάζει να λέει (κατ’ αντιστοιχία με τη "θέση" του συγγραφέα στην ατάκα-κλειδί: "δεν υπάρχουν καλοί άνθρωποι. Υπάρχουν απλώς αυτοί που έχουν συνείδηση ότι προκαλούν πόνο κι αυτοί που δεν έχουν"), τοποθετώντας την ιστορία σε ένα σκηνικό γεμάτο λεκάνες τουαλέτας, ενώ κοστούμια, προβολές (Βασίλης Παπατσαρούχας) και φωτισμοί (Νίκος Βλασόπουλος) αποτυπώνουν εύστοχα τη σκοτεινή, underground συνθήκη της "Pomona" και των ανθρώπων της, τους οποίους ερμηνεύουν εξαιρετικά οι Γιώργος Παπαπαύλου, Άλκης Μπακογιάννης, Φώτης Στρατηγός, Σίμος Κακάλας, Άννα Μάσχα, Ειρήνη Μακρή και Στεφανία Ζώρα.

Περισσότερες πληροφορίες

Pomona

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 100 '

Η συνεργασία του Θ. Μοσχόπουλου με τον Ισλανδό conceptual artist που αποκρύπτει την ταυτότητά του, στο σουρεαλιστικό θρίλερ με κωμικά στοιχεία όπου όλα τα δεινά των προσώπων αποδίδονται σε ένα «υπέρτατο κακό».

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Girls & Boys": Η επίσημη πρεμιέρα της παράστασης με πρωταγωνίστρια την Νατάσα Εξηνταβελώνη

Δείτε φωτογραφίες από την επίσημη πρεμιέρα του επιτυχημένου θεατρικού μονολόγου που σκηνοθετεί η Λητώ Τριανταφυλλίδου, όπου έδωσαν το παρόν, μεταξύ άλλων, οι Σωτήρης Τσαφούλιας, Άννα Μενενάκου, Πάνος Βλάχος, Θέμης Καραμουρατίδης.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
08/05/2025

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου περιοδεύει σε Αθήνα, Επίδαυρο, περιφέρεια και εξωτερικό

Η ιστορική παράσταση του κορυφαίου Έλληνα σκηνοθέτη και δασκάλου συνεχίζει τη θριαμβευτική πορεία της σε επιλεγμένους σταθμούς ανά την Ελλάδα, δίνοντας μας τη δυνατότητα να τη ζήσουμε για ακόμα μια φορά.

"Tiny Beautiful Things": Τι αποκάλυψε η Νία Βαρντάλος και ο θίασος πριν την πρεμιέρα στο Παλλάς

"Όταν αποφασίσεις να ανοίξεις την καρδιά σου, παίρνεις περισσότερη αγάπη". Αυτή η φράση συμπυκνώνει την ουσία της συγκινητικής παράστασης, όπως μάθαμε στη συνέντευξη τύπου με τους Νία Βαρντάλος, Δημήτρη Παπανικολάου, Δανάη Λουκάκη και Δημήτρη Κίτσο.

5 πράγματα που μας είπε ο Παντελής Δεντάκης για τη "Μικρή μέσα στο Σκοτεινό Δάσος"

Με αφορμή την παράσταση "Η μικρή μέσα στο σκοτεινό δάσος" στο Σύγχρονο Θέατρο, ο σκηνοθέτης Παντελής Δεντάκης μιλά για τον σύγχρονο μύθο της βίας, τη "βουβή" δύναμη της σιωπής, την τεχνική μαγεία των υλικών επί σκηνής, αλλά και τη συγκλονιστική ανταπόκριση του κοινού στην Ευρώπη. Μια παράσταση που μετατρέπει το τραύμα σε τελετουργία κάθαρσης και αναγέννησης, μέσα από την τέχνη και τη συλλογικότητα.

Ο "Βιτρούβιος" του Ντα Βίντσι γίνεται θεατρικός ήρωας στο Θέατρο της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών

Ο άνθρωπος πίσω από το ομώνυμο έργο του Λεονάρντο Ντα Βίντσι παίρνει σάρκα και οστά στον θεατρικό μονόλογο του Στέφανου Κακαβούλη.

2ο Φεστιβάλ Κλασικού, Νεοκλασικού και Κάρακτερ Χορού στο Ολύμπια

Μετά τη θερμή ανταπόκριση που γνώρισε πέρυσι, άνοιξε ο δρόμος για την παγίωση ενός ανοιχτού στο κοινό, σημαντικού θεσμού για τον κλασικό χορό στην Ελλάδα.

Πρώτες φωτογραφίες από τη "Βεγγέρα" του Εθνικού Θεάτρου

Τη σαρκαστική κωμωδία γκόθικ αισθητικής του Ηλία Καπετανάκη για τη φαιδρότητα του μικροαστικού κόσμου σκηνοθετεί η Σοφία Μαραθάκη στο Θέατρο Χώρος, για την πρώτη σκηνή της χώρας.